Arkadaşlar bir çok far denemesi ve uzun süren incelemelerden sonra almaya karar verdiğim Magicshine marka 1400 lumen olduğunu iddia eden farın detaylı fotoğraflarını ve kısa bir incelemesini yapmaya çalışacağım, hadi bakalım 
Farı dealextreme sitesinden satın aldım, bu foruma giren herkesin bu siteyi zaten yakından tanıdığını tahmin ediyorum. Binlerce irili ufaklı elektronik eşya ve yan sanayi ürünlerin ucuz ve bedava kargo ile satıldığı Hong Kong menşeili bir site dealextreme. Türkiye'den bulduğunuz çin malı elektronik ürünleri de daha ucuza bu siteden bulabilirsiniz.
Aşağıdaki bir iki fotoda bisikletin üzerinde nasıl durduğunu görebilirsiniz. (Fotoğraflara tıklayarak büyütebilirsiniz)
http://pic1.resimupload.com/r4/thumb_477748539.JPG
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_202883429.JPG
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_165484766.JPG
http://pic1.resimupload.com/r8/thumb_611699058.JPG
Bu modelin 900 lumen olan modelden iki önemli farkı var, birincisi tabiki ışığı daha da genişleten asıl farın etrafındaki iki adet kısa farlar. Bu farlar arabalardaki kısa farlar tarzında tasarlanmış. Ortadaki asıl far çok uzağa dar bir ışık gönderirken etrafındaki iki küçük far da daha kısa ama daha geniş bir açıyla ışığı gönderiyor. Zifiri karanlık olmayan yollarda sadece iki küçük farı kullanarak gitmek daha mantıklı oluyor.
Bu modeli diğerinden ayıran diğer özellik açma kapama ve ayar düğmesinin fardan bağımsız olarak tasarlanmış olması. Bunu farı her kapatıp açma sırasında arkasından bastırarak ayarını bozmayı önlemek için yapmışlar. Bence mantıklı bir hareket, çünkü far gidona lastik ile tutturulduğu için her ittirmede ayarı bozulacaktır. Düğmenin bağımsız olmasının kötü yanı ise gidonda ekstradan yer kaplaması ve kablo kalabalığını biraz daha arttırması, çok fazla kablo sevmeyenler ve gidonunda çok fazla aparat olanlar için bu bir dezavantaj.
Yazdığım gibi far ve düğmesi gidona kendi içinden çıkan kalın ve sağlam bir lastikle tutturuluyor. Kutudan toplam üç lastik çıkıyor, biri düğme için, ikisi de far için, ince ve kalın gidonlar için bir küçük bir büyük lastik koymuşlar. Farın lastikle tutturulmasının kötü tarafı ise çok engebeli yollarda farın titremesi. Sahil yolu gibi düz yollarda bu hiç problem değil ama engebeli dağ yollarında özellikle hızlı gidiyorken sizin için sorun olabilir. Lastiğin tutturulduğ parça ise fara vidayla takılmış, isterseniz bu parçayı söküp kendiniz daha sağlam bir şekilde de gidona tutturabilirsiniz, ben çok engebeli yollarda kullanmadığım için gerek duymadım.
Far kuvvetli bir far olduğu için ekstradan akü ihtiyacı duyuyor. Akü deyince çok abartılı birşey zannetmeyin, içinde 8 adet pil bulunan bir kutusu var. Boyutunun anlaşılması için yanına mouse koydum.
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_282866065.JPG
Bu da bisikletin istediğiniz bir yerine üzerindeki cırtcırtlı lastikle sıkıca sarılabiliyor.
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_213429106.JPG
Görüldüğü gibi piller sıkıca kapatılmış ve lastikli bir kutunun içinde duruyor, üzerinde de çantası var, Sıkı bir yağmurda bile içine su girme ihtimali çok az.
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_701534563.JPG
http://pic1.resimupload.com/r1/thumb_410167788.JPG
Kutudan çıkanlar da bunlar, tabi bir de aküyü şarj etmek için şarj cihazı çıkıyor, ama şarj cihazı türkiyedeki prizlere uyacak şekilde yapılmamış içinden adaptör de çıkmıyor, her elektrikçide bulunan bir adaptör ile bizim sisteme uygun hale geliyor. Far ile aküsü arasında bağlantı çok sıkı yapılmış, yani buradan da su alma ihtimali direk suya düşmezseniz yok. Farda izolasyon konusunu iyi düşünmüşler.
Farın açma kapama düğmesi oldukça küçük ama sağlam yaılmış ve parmağa iyi oturuyor, yani giderken bakmadan rahatlıkla ışığı ayarlayabilirsiniz.
http://pic1.resimupload.com/r4/thumb_524409322.JPG
Düğmenin en güzel özelliği (bu özellik 900 lumen olan farda da var) pil durumunu göstermesi.
http://pic1.resimupload.com/r1/thumb_617990022.JPG
Bu fotoğrafta görüldüğü şekilde ışıklı. Yeşil ışık pil %100 dolu demek, mavi ışık %75, sarı ışık %50, kırmızı ışık %25, eğer kırmızı ışık yanıp sönüyorsa beni şarj et demek istiyor. Bu özellik çok faydalı, bu şekilde pili sonuna kadar bitirerek tekrar full şarj yapabiliyorsunuz.
http://pic1.resimupload.com/r3/thumb_298791489.JPG
Ana farın arka ve ön kapakları açılıyor, bir sorun olduğunda müdahele edebiliyorsunuz. Görüldüğü üzere arka kapak da lastikle izole edilmiş.
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_250870903.JPG
Bu da farın içindeki devreler, ben pek elektronikden anlamam ama far yandığında içinden hafif bir ses geliyor
http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_395644368.JPG
Ana far ile yandaki ufak farlar arasındaki bağlantı, Burada da kabloları korumak için lastik kullanmışlar, buradaki lastik pek düzgün durmuyor ama yine de çok küçük bir delik olduğu için kolay kolay su alacağını zannetmiyorum.
http://pic1.resimupload.com/r3/thumb_470050602.JPG
Bu da meşhur dör çekirdekli cree led. Asıl güç burada, ufacık şey nasıl kadar parlıyor bilmiyorum ama yanarken içine bakmak imkansız
http://pic1.resimupload.com/r8/thumb_247761836.JPG
http://pic1.resimupload.com/r7/thumb_859689385.JPG
Küçük farlardan biri ve ön kapağı çıkmış hali. Bu da ana fardaki dört çekirdekli ledin tek çekirdekli versiyonu. Kapağın tasarımı sayesinde geniş bir alana ışık veriyor.
http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_764995077.JPG
Bu da ana farın yanarkenki hali. Bu fotoğrafı çekerken baya zorlandım
Anlayanlar için fotonun exif değerleri f:57 1/4000. Ne kadar parlak olduğunu buradan da çıkarabilirsiniz belki 
Gelelim farın yanma modlarına. Farın 900 lumenlik versiyondan bence tek eksiği tek bir yanıp sönme modunun olması. 900 lumenlik versiyonda sanırım s.o.s şeklinde yanma ve normal yanıp sönme modları var ama bu versiyonda hiç bir çakma ya da yanıp sönme modu yok. Bunun yanısıra farda sınırsız parlaklık ayarı var. Şöyle ki, farın düğmesine basılı tutunca hafif hafif sönüyor siz de istediğiniz parlaklıkta bırakabiliyorsunuz. Far kapanıp açıldığında bu parlaklık ayarında açılıyor, yani istediğiniz ayarda bırakıp sürekli o şekilde kullanabilirsiniz. Bu şekilde ısınma sorunundan kurtulur ve pili çok daha uzun süre kullanabilirsiniz.
Farın tek modu kısa farlar ve asıl far arasında seçim yapma şeklinde, isterseniz sadece kısa farları, isterseniz sadace uzun farı ya da üçünü birden aynı anda yakabilirsiniz.
http://pic1.resimupload.com/r5/thumb_130971564.JPG
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_642886011.JPG
http://pic1.resimupload.com/r5/thumb_287252188.JPG
Bu fotoğraflarda far ayarı sonuna kadar açık durumda. Fotoğrafları tam karşıdan çekince sadece beyaz yuvarlaklar gözüktüğü için yukarıdan çektim.
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_506152147.JPG
http://pic1.resimupload.com/r2/thumb_435248921.JPG
http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_944823109.JPG
Bu fotoğraflarda da far en düşük ayarda, gece karanlıkta düz yolda en düşük ayarda bile kullanılabilir.
Evet şimdilik fotoğraflar bu kadar. Akşam evin içinde nasıl yandığını ve ne kadar aydınlattığını gösteren fotoğraflar da ekleyeceğim. Fotoğraf makinesi ile çıkabilirsem sahilde nasıl aydınlattığını da çekerim hafta içi. Unutulmaması gereken şey, bu bir bisiklet farı ve o şekilde kullanılması gerekiyor çünkü normal fenerlere göre daha fazla ısınıyor ve bisikletle kullanıldığında rüzgar sayesinde soğuyor, ama normal fener gibi uzun süre açık tutarsanız bir süre sonra içindeki devreler yanabilir.
son olarak dealextreme linkini de veriyorum, gerçi bu forumda da daha önce verilmişti. Orada daha teknik bilgiler de verilmiş, sayfanın alt tarafındaki tartışma konularında yedek piller için hangileri kullanılmalı, yedek lastik vs gerekirse nereden bulunabilir gibi konulardan da bahsetmişler.
(link)
Şimdilik bu kadar, eğer sorunuz ya da şunu da dene diyeceğiniz bir şey olursa elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım, Hafta içi ilk aldığımdaki şarjı bitsin de sıfırdan şarj edeyim diye farı sonuna kadar açarak kullandım. Karşıdan gelen arkadaş olduysa gözünü almış olabilir kusura bakmasın
İnsanların dikkatini çekiyor mu diye sorarsanız, bazıları oha diyor, bazıları motosiklet zannediyor, bir kısmı kaçışıyor, ama maltepe sahilyolu teyzeleri ve apaçileri büyük delikanlı olduklarından hiç oralı olmuyorlar, yine de bir etkisi oluyor
Farı dealextreme sitesinden satın aldım, bu foruma giren herkesin bu siteyi zaten yakından tanıdığını tahmin ediyorum. Binlerce irili ufaklı elektronik eşya ve yan sanayi ürünlerin ucuz ve bedava kargo ile satıldığı Hong Kong menşeili bir site dealextreme. Türkiye'den bulduğunuz çin malı elektronik ürünleri de daha ucuza bu siteden bulabilirsiniz.
Aşağıdaki bir iki fotoda bisikletin üzerinde nasıl durduğunu görebilirsiniz. (Fotoğraflara tıklayarak büyütebilirsiniz)
http://pic1.resimupload.com/r4/thumb_477748539.JPG
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_202883429.JPG
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_165484766.JPG
http://pic1.resimupload.com/r8/thumb_611699058.JPG
Bu modelin 900 lumen olan modelden iki önemli farkı var, birincisi tabiki ışığı daha da genişleten asıl farın etrafındaki iki adet kısa farlar. Bu farlar arabalardaki kısa farlar tarzında tasarlanmış. Ortadaki asıl far çok uzağa dar bir ışık gönderirken etrafındaki iki küçük far da daha kısa ama daha geniş bir açıyla ışığı gönderiyor. Zifiri karanlık olmayan yollarda sadece iki küçük farı kullanarak gitmek daha mantıklı oluyor.
Bu modeli diğerinden ayıran diğer özellik açma kapama ve ayar düğmesinin fardan bağımsız olarak tasarlanmış olması. Bunu farı her kapatıp açma sırasında arkasından bastırarak ayarını bozmayı önlemek için yapmışlar. Bence mantıklı bir hareket, çünkü far gidona lastik ile tutturulduğu için her ittirmede ayarı bozulacaktır. Düğmenin bağımsız olmasının kötü yanı ise gidonda ekstradan yer kaplaması ve kablo kalabalığını biraz daha arttırması, çok fazla kablo sevmeyenler ve gidonunda çok fazla aparat olanlar için bu bir dezavantaj.
Yazdığım gibi far ve düğmesi gidona kendi içinden çıkan kalın ve sağlam bir lastikle tutturuluyor. Kutudan toplam üç lastik çıkıyor, biri düğme için, ikisi de far için, ince ve kalın gidonlar için bir küçük bir büyük lastik koymuşlar. Farın lastikle tutturulmasının kötü tarafı ise çok engebeli yollarda farın titremesi. Sahil yolu gibi düz yollarda bu hiç problem değil ama engebeli dağ yollarında özellikle hızlı gidiyorken sizin için sorun olabilir. Lastiğin tutturulduğ parça ise fara vidayla takılmış, isterseniz bu parçayı söküp kendiniz daha sağlam bir şekilde de gidona tutturabilirsiniz, ben çok engebeli yollarda kullanmadığım için gerek duymadım.
Far kuvvetli bir far olduğu için ekstradan akü ihtiyacı duyuyor. Akü deyince çok abartılı birşey zannetmeyin, içinde 8 adet pil bulunan bir kutusu var. Boyutunun anlaşılması için yanına mouse koydum.
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_282866065.JPG
Bu da bisikletin istediğiniz bir yerine üzerindeki cırtcırtlı lastikle sıkıca sarılabiliyor.
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_213429106.JPG
Görüldüğü gibi piller sıkıca kapatılmış ve lastikli bir kutunun içinde duruyor, üzerinde de çantası var, Sıkı bir yağmurda bile içine su girme ihtimali çok az.
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_701534563.JPG
http://pic1.resimupload.com/r1/thumb_410167788.JPG
Kutudan çıkanlar da bunlar, tabi bir de aküyü şarj etmek için şarj cihazı çıkıyor, ama şarj cihazı türkiyedeki prizlere uyacak şekilde yapılmamış içinden adaptör de çıkmıyor, her elektrikçide bulunan bir adaptör ile bizim sisteme uygun hale geliyor. Far ile aküsü arasında bağlantı çok sıkı yapılmış, yani buradan da su alma ihtimali direk suya düşmezseniz yok. Farda izolasyon konusunu iyi düşünmüşler.
Farın açma kapama düğmesi oldukça küçük ama sağlam yaılmış ve parmağa iyi oturuyor, yani giderken bakmadan rahatlıkla ışığı ayarlayabilirsiniz.
http://pic1.resimupload.com/r4/thumb_524409322.JPG
Düğmenin en güzel özelliği (bu özellik 900 lumen olan farda da var) pil durumunu göstermesi.
http://pic1.resimupload.com/r1/thumb_617990022.JPG
Bu fotoğrafta görüldüğü şekilde ışıklı. Yeşil ışık pil %100 dolu demek, mavi ışık %75, sarı ışık %50, kırmızı ışık %25, eğer kırmızı ışık yanıp sönüyorsa beni şarj et demek istiyor. Bu özellik çok faydalı, bu şekilde pili sonuna kadar bitirerek tekrar full şarj yapabiliyorsunuz.
http://pic1.resimupload.com/r3/thumb_298791489.JPG
Ana farın arka ve ön kapakları açılıyor, bir sorun olduğunda müdahele edebiliyorsunuz. Görüldüğü üzere arka kapak da lastikle izole edilmiş.
http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_250870903.JPG
Bu da farın içindeki devreler, ben pek elektronikden anlamam ama far yandığında içinden hafif bir ses geliyor
http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_395644368.JPG
Ana far ile yandaki ufak farlar arasındaki bağlantı, Burada da kabloları korumak için lastik kullanmışlar, buradaki lastik pek düzgün durmuyor ama yine de çok küçük bir delik olduğu için kolay kolay su alacağını zannetmiyorum.
http://pic1.resimupload.com/r3/thumb_470050602.JPG
Bu da meşhur dör çekirdekli cree led. Asıl güç burada, ufacık şey nasıl kadar parlıyor bilmiyorum ama yanarken içine bakmak imkansız
http://pic1.resimupload.com/r8/thumb_247761836.JPG
http://pic1.resimupload.com/r7/thumb_859689385.JPG
Küçük farlardan biri ve ön kapağı çıkmış hali. Bu da ana fardaki dört çekirdekli ledin tek çekirdekli versiyonu. Kapağın tasarımı sayesinde geniş bir alana ışık veriyor.
http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_764995077.JPG
Bu da ana farın yanarkenki hali. Bu fotoğrafı çekerken baya zorlandım
Gelelim farın yanma modlarına. Farın 900 lumenlik versiyondan bence tek eksiği tek bir yanıp sönme modunun olması. 900 lumenlik versiyonda sanırım s.o.s şeklinde yanma ve normal yanıp sönme modları var ama bu versiyonda hiç bir çakma ya da yanıp sönme modu yok. Bunun yanısıra farda sınırsız parlaklık ayarı var. Şöyle ki, farın düğmesine basılı tutunca hafif hafif sönüyor siz de istediğiniz parlaklıkta bırakabiliyorsunuz. Far kapanıp açıldığında bu parlaklık ayarında açılıyor, yani istediğiniz ayarda bırakıp sürekli o şekilde kullanabilirsiniz. Bu şekilde ısınma sorunundan kurtulur ve pili çok daha uzun süre kullanabilirsiniz.
Farın tek modu kısa farlar ve asıl far arasında seçim yapma şeklinde, isterseniz sadece kısa farları, isterseniz sadace uzun farı ya da üçünü birden aynı anda yakabilirsiniz.
http://pic1.resimupload.com/r5/thumb_130971564.JPG
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_642886011.JPG
http://pic1.resimupload.com/r5/thumb_287252188.JPG
Bu fotoğraflarda far ayarı sonuna kadar açık durumda. Fotoğrafları tam karşıdan çekince sadece beyaz yuvarlaklar gözüktüğü için yukarıdan çektim.
http://pic1.resimupload.com/r6/thumb_506152147.JPG
http://pic1.resimupload.com/r2/thumb_435248921.JPG
http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_944823109.JPG
Bu fotoğraflarda da far en düşük ayarda, gece karanlıkta düz yolda en düşük ayarda bile kullanılabilir.
Evet şimdilik fotoğraflar bu kadar. Akşam evin içinde nasıl yandığını ve ne kadar aydınlattığını gösteren fotoğraflar da ekleyeceğim. Fotoğraf makinesi ile çıkabilirsem sahilde nasıl aydınlattığını da çekerim hafta içi. Unutulmaması gereken şey, bu bir bisiklet farı ve o şekilde kullanılması gerekiyor çünkü normal fenerlere göre daha fazla ısınıyor ve bisikletle kullanıldığında rüzgar sayesinde soğuyor, ama normal fener gibi uzun süre açık tutarsanız bir süre sonra içindeki devreler yanabilir.
son olarak dealextreme linkini de veriyorum, gerçi bu forumda da daha önce verilmişti. Orada daha teknik bilgiler de verilmiş, sayfanın alt tarafındaki tartışma konularında yedek piller için hangileri kullanılmalı, yedek lastik vs gerekirse nereden bulunabilir gibi konulardan da bahsetmişler.
(link)
Şimdilik bu kadar, eğer sorunuz ya da şunu da dene diyeceğiniz bir şey olursa elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım, Hafta içi ilk aldığımdaki şarjı bitsin de sıfırdan şarj edeyim diye farı sonuna kadar açarak kullandım. Karşıdan gelen arkadaş olduysa gözünü almış olabilir kusura bakmasın
İnsanların dikkatini çekiyor mu diye sorarsanız, bazıları oha diyor, bazıları motosiklet zannediyor, bir kısmı kaçışıyor, ama maltepe sahilyolu teyzeleri ve apaçileri büyük delikanlı olduklarından hiç oralı olmuyorlar, yine de bir etkisi oluyor


