lütfen herkes yorum yapsın

hakan 48

Üye
Kayıt
14 Mart 2007
Mesaj
94
Tepki
14
Şehir
istanbul
Değerlendirmelerin çoğuna katılıyorum.Eğer atlamadıysam coğrafyaya değinilmemiş.Neden benelüx ülkelerinde bir ulaşım aracı olarak kullanılıyo,neden Konya da çok bisiklete biniliyo.Kendime göre vardığım sonuç! bisiklet kullanımına çok etkenin olduğu.Coğrafya,kültür,ekonomik şartlar,dünya çapında başarılı sporcuların çokluğu(özenme ve sevgiyi arttırmaya çok etkili),kültür ve ekonominin içine girdiğini düşündüğüm bisiklet yollarinin çokluğu.Belediyelerimizin kulakları çınlasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Hakan Koç
Scudo

mcaliskan23

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Eylül 2006
Mesaj
992
Tepki
239
Şehir
Ankara
Bisiklet kültürünün ülkemizde yokluğunun bir çok sebebi var bunların çoğuna arkadaşlarımız değinmiş. Ancak konunun özünde farklı tarihler yatıyor galiba. Bisikletin Avrupada ve Amerikada ortaya çıkışı ve yaygınlaşması 1800 ler olsa gerek. 1800 ler batının hızla sanayileştiği yani sanayi devriminin yaşandığı zamanlar. Çok hızlı sanayileşme çok hızlı kentleşmeyi getiriyor. Kısa zaman içinde şehirlere akan nüfus işe gidip gelecek ama nasıl? Öyle at sahibi olmak onu beslemek falan fakir işçilerin işi değil tek çözüm insanın kendi gücüyle hareket ettirdiği masrafsız bir vasıta yani iki teker. Kısacası bisiklet uluşım vasıtası olarak ortaya çıkmıştır. Hollanda gibi ülkelerde halen aynı işe yaramaktadır. İnsanlar günlük hayatlarında yaklaşık 200 yıldır kullandıkları bu makinalardan vazgeçerler mi ? Düşünün dedenizin dedesi işe bisikletle gidip gelmiş ve bu size kadar gelmiş bisikletsiz, bisiklet yolsuz bir hayat düşünebilir misiniz? Arabanızın, uçağınızın olması durumu değiştirmez. Onun için ailelerde her ferde bir hatta bir kaç bisiklet düşer.
Ülkemizin farkına gelince, biz sanayileşmeye Atatürk ile başladık. Yani 1920 ler 1930 lar. O yıllarda otomobil batıda ulaşıma hakim olmaya başlamış ve dünyaya yayılmaya başlamıştı. Bizim hızlı sanayileştiğimiz ve hızlı kentleştiğimiz 1960 lar da ve 70 ler de ise artık otomobil rakipsizdi. Kısacası bizler bisikleti ulaşım aracı olarak kullanamadan otomobille tanıştık. Sonraları da bir çok arkadaşımızın dile getirdiği gibi çocuk oyuncağı olarak görüldü, önemsenmedi. Ayrıca büyük kentleşmiş ancak kentlileşememiştik. Ancak yavaş yavaş kentlileşmeye başladık bu güzel site ve bu gibi siteler bunun göstergesi. belki bizim kuşağımız değilse bile bizlerin çocukları daha kentli olacak ve bisiklet artacak. Kısacası bisiklet gelecekte çok daha önemli olacak. Herkese teşekkür....
 

Murat Altinbasak

Daimi Üye
Kayıt
13 Ekim 2006
Mesaj
205
Tepki
216
Şehir
Providence Rhode Island
@bedo

Amarikalinin acisinda cevapliyim.. Ben ilk bisiklet yaris meraklisi ne zaman oldum? ilk babamin yaris fotolarini, kupalarini gorunce (10 yasimda falan). Ondan sonra 3-5 yil BMX delisi olmustum. Yasim 14-15 olunca, yol yarislara merak gostermeyi basladim. Mahalemizde bisiklet sporcular vardi, onlara takilirdim. Ama Amerika icin en cok etkili sey buydu: Greg Lemond ilk Tour de France kazandigi hatta ilk rakip oldugu yillardi. O zaman, ilk kez tum Amerikalilar bisiklet sporun ne oldugunu duydu, izledi ve ogrendi. Simdiki cogu master yariscilar (benim gibi 35-40 yasinda) o Greg Lemond donemde pedal cevirmeyi basladi.. Ve hangi yarisa gidersen git, master kategorilerin hepsi ful dolu, yani en az 80-120 yarisci katiliyor. Daha da ilginci, master yarislar buyuklerin Pro-1-2 yarislar kadar suratli (benim kategori 2, ve hem master hem profesyonel yarislara katilmaya hakkim var) Biz burda cok sansliyiz.. Sali aksamlar yaris var, Carsamba aksamlari var, Persembe aksamlari var, Cumhartesi Pazar var.. ve bunlar sadece cesit cesit spor klublarin yonettigi antrenman yarislari.. Federasyon yarislara gelince, her hafta sonu en az 10-20 yaris var (yani Amerikanin her yerinde toplam. Benim eve yakin en az 2-3 yaris seceneklerim var, her hafta sonu. Bakin gorun benim bolgenin takvimine: (link)
Uzatmadan soyliyim: Turkiyedeki bisiklete karsi nankorlugun sebebi, hic bir dogru durust "Greg Lemond" yada "Lance Armstrong" cikmadi ortaya Turkiyeden. (Rifat Caliskan disinda... bana antenorluk yapmisti 89 yilinda, ben Turkiyede yarisirken) Hadi fotolari gorun: (link)
En ust fotoda ben (solda, 18 yasimi yeni doldurmustum) Murat Suyabatmaz (ortada)
Alt fotodakiler: Babam irfan Altinbasak (en solda) Rifat Caliskan (sagadan ikinci) ve Saim Tatlicilar (memurlarin solunda)
Orta foto hakkinda bilincsizim, ama velodrom'a gelen seyircilerin sayisina bakin. ilginc.
Turkcemin garipligine ozur dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sümer

Sümer

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Mart 2007
Mesaj
423
Tepki
66
Şehir
istanbul
1- Bisiklet kültürünün tam yerleşik olmaması, eğitimde yetersizlik,
2- Bisikletin halen karne hediyesi olarak görülmesi
3- Avrupaya oranla ülkemizin doğal yapısının daha fazla engebeli oluşu
4- Saygı, sevgi eksikliği ve ülkemizdeki güvenlik problemi
5- Bisiklet sporu ile ilgili yayın eksikliği
6- Otomobilin statü sembolü olması, kullananın kendini bi b.k sanması :)
ama unutmayın siz bisiklet üstündeyken sizin statünüz daha üst seviyede,
çünkü o arabadaki şahıs inip sizin yaptığınızı yapamaz ve
herzaman özenir ama hiç bir zaman yapamaz

not: Bende otomobil sahibiyim ama bende gerekmedikçe kullanmıyorum, çok mecbur kalmadıkca toplu taşıma tercih ediyorum
Bisikleti her daim tercih ediyorum
 

necod

Daimi Üye
Kayıt
12 Mart 2007
Mesaj
345
Tepki
180
Şehir
antalya
yavaş yavaş insanlarımız bilincleniyor sağlıklı kalabilmenin egzersiz ve bisiklete binmenin olduğunu biliniyor her gecen gün bu tür etkinliklere katılımların dahada artacağını düşünüyorum illede hasta olup doktor egzersiz vermesini beklemeden başlıyalım yoksa meecburiyetten istemeye istemeye başlarız ayrıca arac sürücülerinden bisikletlileri vasıta yerine koyup görmemezlikten gelmemelerini istiyorum biraz saygı herkese bol pedallı günler
 

Bixekolik

Daimi Üye
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
333
Tepki
193
Şehir
fatih ist haliç
Bence eğitimden ziyade kültür, hangi acıdan bakarsanız bakın .Eşege altın semer koymuşlar eşek yıne esek demisler.
Bizler buotomobil misyonu aşmamız icın bır fırst aslında gecenlerde bir olaya tanık oldum bayanın biri ve yanında kopegiyle evden arabasıyla 250 mt msafeye 4*4 le markete gittigine sayıt oldum.bende bisikletimle adres ararken üzülüyorum bu kadar lük niye?:mad:
Bisiklet bir hayattır? hobi olmaktan cıktı artıkın bir ulasım +tutku adranalın aşk
adınaına ne derseniz işte oooo:) onsuz bir hayat düsünmek bile istamezdim.
ya siz ister miydiniz. iki tekersiz bir dünya
 

gökhan öztürk

Daimi Üye
Kayıt
16 Aralık 2006
Mesaj
217
Tepki
9
Şehir
istanbul bagcılar
hakan abi helal olsun hakkat dogru diyorsun abi ahhh belediyeler ahhhh 1 ön adım olsalar yarış düzenliyorlar ama bisiklette olayında daha öteye gidemiyor belediyelerimiz
 
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
94
Tepki
6
Şehir
aydın
valla aydın belediyesi gitimiş abi kısa bile olsa on numara bisiklet yolu yapmış adamlar hem de parka bahçeye deil orta karar işlek bir caddenin yol kenarına çelik korumalı arbalar park yapıp giremesin diye başlangıç bir şey daha var insanlar bisikleti bilmiyorlar şimdiye kadar madi durumu ii olan bütün arkadaslarıma bisiklet aldırmayı becerdim sanırım istisnalar dısında :)
 

gurbetci

Üye
Kayıt
6 Aralık 2006
Mesaj
9
Tepki
5
Şehir
almanya
bedo kardes öncelikle sunu söylemek isterim ki.türkiyede bisiklete yönelik uygun zemin yoktur mesela avrupada özellikle almanyada nereye bakarsan bak her caddede ve her sokakta muhakkak bisiklet icin ayri bir yol vardir.daha sonra avrupada yasayan insanlarin hemen hemen hepsi lükse doymuslar bizde ise insanlarin lüksle tanismasi son yillarda mümkün olmustur benim kanaatimce insanlar bisiklet denen halkimizin tabiri cocuk oyuncagiyla ugrasmaktansa bir araba almak vs gibi seylere ihtiyac duymaktadir.daha sonra türkiye trafiginde bisiklet kullanmak bence intihar gibi birsey. cünkü trafikte dahi insanlarin birbirine saygisi yoktur.kalmiski sen bir bisikletli olarak trafikte yol alacaksin ne diyeyim bol sans sana.insanlarimizin kafa yapisi degismedikce egitim kalitemiz yükselmedikce bu sorulari birbirimize daha cok sorariz bol pedalli kazasiz ve belasiz günler gecirmeniz dilegiyle hoscakalin
 

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
Felis911'le aynı fikirdeyim:Eğitim eksikliği ve kalitesizliği.
 

onurrr

Üye
Kayıt
22 Nisan 2007
Mesaj
31
Tepki
8
Şehir
ESKİŞEHİR
hala carsılarda park sorunu cekmek istiyor ve hala 4 tekerlek daha rahat diyorlar bence milletimizin sorunu geri kafalılıgı bırakamayıp hala sporu sevmemeleri sadece izlemekle yetinmeleri herkese ii günler
 

serix

Üye
Kayıt
7 Ocak 2006
Mesaj
13
Tepki
2
Şehir
İstanbun / Maltepe
Herkez çok güzel yorumlar yapmış ve herkezde dediğinde haklı, aslanda ülkede bisikletten önce hallolması gereken birsürü konu var, insanlar geçim sıkıntısından bisikleti nekadar düşünüyorlar acaba, bende işyerime bisikletle gitmeyi düyünüyordum onca yokuşa rağmen ama bisikletimi koyabileceğim bir yer yok dışarı bıraksam çalınacağı kesin gibi çalınmasa birisinin zevk için lastiğini potlatması çok da süpriz olmaz sanırım. Bence insanların yaşama tarzı düzgün şekilde ilerlemiş olsaydı bizim ülkemizdede hertürlü spor olayını görebilir belki birsürü de spor olayına imza atabilirdik ama insanları sürekli geçim sıkıntısı ve geleçek kaygısında bıraktıkları için ne eğitimlerini doğru dürüst yapıyorlan nede diger işlerini. Medeniyetler beşiğinde yaşıyan ve çok geniş bir kültürden gelen insanlarımızın bu durumda olması gerçekten çok üzücü, sanırım bu durum biraz iyileşiyor kanaatindeyim ama çok yavaş gidiyor. İnşllah daha güzel ve günler görürüz.
 

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.267
Tepki
781
Şehir
Eskişehir & Didim
Eskişehir'de tramway medeniyet, bisiklet ise şehir içine sokulmaması gereken bir araç olarak görüldüğü sürece (sayın Büyükşehir Belediyesi tarafından) işimiz zor. Ancak şu da var, Tramway'ın yetersiz kalışı, bir çok ana yolun tramway yolu haline getirilmesi Eskişehir'de bisiklet sayısının hızla artmasına sebep oldu. Son zamanlarda Tepebaşı Belediyesinin bisiklet konusunda etkinlikler düzenlemesi de güzel oldu.

Anadolu Üniversitesi içinde hemen her bina için bisiklet park yerleri var, baharda yer bulunmuyor bu çok sevindirici. Şehir içinde her yer bisikletli, kuryeler, lokantaların v.s. servisleri bisikletli, gazete dağıtıcıları bisikletli v.s. Bu kadar çok bisikletli olunca, nispeten eğitimli bir il olunca trafikte saygı mevcut. Hele ki kaskı taktınız mı yol bile veriliyor. Sanırım Kask'ı görünce sporcu olduğunuzu anlıyorlar size karşı bir güven ve saygı duyuyorlar. Ancak kask olmayınca çocukmusun, dedemisin, nasıl gideceksin güvenemiyor araç sahipleri.

Toplumumuz gösteriş meraklısı malesef. Bu araba da var bisiklette de var. Madem ki bu gösteriş merakından çoğunluğu kurtaramıyoruz biz de bu merakı arabadan bisiklete aktarmalıyız diye düşünüyorum. Keşke gösteriş merakı olmadan olsa bu iş, ama zor görünüyor.

Diğer illeri bilmem ama Eskişehir bence hem şehire yakın her türlü geziye imkan vermesi, şehiriçi ulaşımının da uygun olması ve tramwayın araç ulaşımını olumsuz etkilemesi sebebiyle bisiklet konusunda çok daha gelişecek. Hele ki bisiklet yolları yapılırsa mükemmel olur. Ancak şehir içinde bu kadar park ve trafik sorunu varken bisiklet yolu yapılsa bile işgal edilecektir.
 

straus

Üye
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesaj
36
Tepki
6
Şehir
edirne
bisikletten vergi alamıyolar o yuzden bisiklet yollareı yapmıyorlar bizim ülkemizde rahat ettmek için millet ne yapıyosa sende onu yapcaksın sürü piskolojisi özel zevklerin olmiycak