Scudo Sports

Lastiklerin sürekli patlaması

@Emre Özhan Fotoda iki şişlik arası mesafe den , sanki tel başlarından kaynaklı gibi duruyor.Acaba tellerin uzunluğundan dolayı tel başları jant içinde yüksek kalmış olabilir mi? Fotoda bantlı olduğu için anlayamadım ama öyle geldi gözüme. Çift kat alü çemberde o kadar yüksek te durmaması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve Emre Özhan
Scudo
@D.Mustafa
Zaten Jant çift kat görünümlü tek kat jant yarın jantin içine lastik kaplama alıp deneyecegim


 
Evet arkadaşlar bugün yeni iç lastikle beraber jantin iç kaplamasını da kendim yaptım patlamış iç lastikte üzerindeki banti sökmeden geçirdim bayağı kalın oldu bu arada kontrol ettiğinde bazı tel başları diğerlerinden uzundu yüksek basınçla çok daha derinlesebilir diye dusundumhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161008/27fbf41091f968f1e10478dfacfb66a1.jpg
İç lastiği ters koydum ki pudrali tarafı üste gelsin 55 hava kadar bastım elimle bugün yarin patlamazsa 60 civarı hava basıp deneyecegim eğer ayni nedenle patlarsa çok ilginç olacak

 
Siz kaç kilo sunuz ? O da önemli
 
@Emre Özhan o zaman sizin de dediğiniz gibi sorunu başka yerde aramak gerek. Yukarıda arkadaşların önerilerini bir deneyin. Jant bandını söküp gözle bir bakın, tellerin vidalarından biri gevşek olabilir ok gibi iç lastiğe saplanıyor olabilir. umarı sorun çözülür.
kolay gelsin
 
içten patlama olduguna göre bir şeyn battığını düşünüyorum, hayırlısı olsun maalesef patlak olayı adamı deli ediyor. Yakın zamanda ben de patlaklardan bıkmış ve foruma haykırmıştım :))) aynı gün tamir edip çıktıgım lasitik 2 kez daha patlamıştı... resmen kudurmuştum :)))
kolay gelsin
 
@alper 76

Yahu arkadaşlar şu patlatma olayını nasıl yapıyor siz ...ben anlamıyor.:D

Ben 4 yıl lastik patlatmamak.
Bütün yedek iç lastikler kullanılmamak ve sibop paslanmak..
:D:p

Haa bu arada toprak..kaldırım ..tarla her yol var ben..
 
İzole bandıyla sararak zaman kaybetmeyin ve kendinizi tehlikeye atmayın. Bir çift jant bandı alın geçin. İzole bantlar ısındığında dayanımını kaybederek jant deliklerinin şeklini alıyor. Aynı sorunu ben de yaşadım.
 
Arkadaşlar yine patlamış ne yapicam bilemiyorum acaba sorun dış lastiktemi dış lastik çok mu sıkıyor iç lastiği öyle bisey olabilirmi
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161009/93225df3607af79e61cea61ceffd136b.jpg

 
Elimdeki başka yamalı bir iç lastiği sibop un şişen 2 yanağında yama yapıp taktim 50 psi hava bastım oldu gibi

 
Dun aldığım yeni iç lastiğe de baktım patlamamış olasına rağmen onunda sibob kenarlarında çıkıntı olusmus orayada 2 yama attım jantta koruma yapınca sorun tek bir yerde belirdi odayı da bu şekilde çözmüş oldum umarım bundan sonra patlamazhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161009/0f0ba0ffadf9b5647c803124d2d5d3fa.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161009/ebc4f79b37d6844e1c6991fd648582ef.jpg

 
Ben de benzer sorun yaşadım. Daha takalı 1 hafta olmuştu iç lastiği ve patladı. Salcano ng 750 26 jant v bisiklet kullanıyorum. 3 kere iç lastik patladı hem ön hem arkada. Hepsinden de patlak yeri iç lastiğin üzerindeydi. Yani alttan diken vs. sebeple patlamamış. Öyle bi sebepten patlasa anlıycam ama üstten küçük delik oluşmuş, bi tanesi de yarık gibiydi. 6 saat bisiklet sürdüm 12 kilo yükle ve 2 kere patladı. Max 55 psi yazıyor ve ben full asfalt kullandığım için 50 psi bastım. Acaba psi mi çok yüksek geliyor? Neden iç lastik üst yüzeyden patlar ?
 
Ben de benzer sorun yaşadım. Daha takalı 1 hafta olmuştu iç lastiği ve patladı. Salcano ng 750 26 jant v bisiklet kullanıyorum. 3 kere iç lastik patladı hem ön hem arkada. Hepsinden de patlak yeri iç lastiğin üzerindeydi. Yani alttan diken vs. sebeple patlamamış. Öyle bi sebepten patlasa anlıycam ama üstten küçük delik oluşmuş, bi tanesi de yarık gibiydi. 6 saat bisiklet sürdüm 12 kilo yükle ve 2 kere patladı. Max 55 psi yazıyor ve ben full asfalt kullandığım için 50 psi bastım. Acaba psi mi çok yüksek geliyor? Neden iç lastik üst yüzeyden patlar ?
Jantınızda bulunan bant doğru konumlandırılmadıysa sebebi bu olabilir. Ya da tek başına yeterli gelmiyor olabilir. Bandı çıkarıp 1-2 kat elektrik bandı sarın daha sonra jant bandını geçirin. Ucuz ama etkili bir yöntem.
 
Merhaba benim sorunum yukaridaki arkadasların aksine ic lastik alttan patliyor. Raceking dis lastigim 2 turda bir patlıyordu sonrasında cst ile degistirdim fakat 2 farkli ic lastikle yaklasik 5 defa patladi. Delik o kadar kucuk oluyor ki sisirdikten sonra 1.5 gunde ancak inmis oluyor. Çözüm önebilecek var mı? Max 65psi, ben genelde 45-50 basiyorum(arka lastik)
 
@alperenakal öncelikli olarak lastiğinizi içten ve dıştan iyice kontrol edin. Lastiğe gömülmüş bir cam parçası güzünüzden kaçar ama üzerine ağırlık bindiğinde lastik patlağı ile sonuçlanabilir. Jant bandınız varsa tel başlarına gelen kısımları kontrol edin sivri bir tel başı yada yıpranmış bir jant bant kısımı bu sıkıntıya sebebiyet verebilir.
 
Jantınızda bulunan bant doğru konumlandırılmadıysa sebebi bu olabilir. Ya da tek başına yeterli gelmiyor olabilir. Bandı çıkarıp 1-2 kat elektrik bandı sarın daha sonra jant bandını geçirin. Ucuz ama etkili bir yöntem.
Bandı nereye saracağım anlamadım, janta mı iç lastiğe mi?
 
Geri