Scudo Sports

Lastiklerin fren performansına dair

Aruera

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2019
Mesaj
192
Tepki
164
Şehir
Diyarbakır
İsim
B. BUDAK
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Tüm BF okurlarımıza selamlar, saygılar. Bir müddet disk frene geçiş düşündükten sonra bunun mali boyutu ve uğraşı gözümü korkuttu ve vazgeçtim. Bir müddet düşündükten sonra ani frenlerde lastiklerimin yeri tutmadığını ve hidrolik frene geçsem dahi bu fazladan güç uygulama avantajımın elimde patlayacağını anladım. Bugün de gayet güzel yollar kullanmama rağmen eve geldiğimde önce ön sonra arka Mitas marka lastiklerim tamamen indi. Önde dikeni tespit ettim ama arkada bulamadım, yarın yamalayacağım ancak konum bu değil. Lastiklerim incecik falan değil 700x40c ama asfaltta ani duruşlar gerçekten sorun bir defasında arkamda araç vardı diye yavaşlayamamıştım da geçiti kaçırmamak adına yarı kontrolsüz arka lastiği 1m kadar kilitleyerek savurmuştum... Anladım ki tekerlerim yolu yeterince tutmuyor ve yeterince dayanıklı da değil. Fikrim: yol tutuşu başarılı ancak yola yapışmayacak (yuvarlanma direnci fazla olmayacak) ve zırhsız olsa da malzeme kalitesi olarak hüsrana uğratmayacak lastikler almak, bisikletin ne olduğu ve ne kadar sürülebildiğim malum bu yüzden fazlaca masraf yapmayacağım, iki dış lastiğe 100-150₺ gibi bir para vermeyi düşünüyorum, en azından kendi lastiklerim şöyle bir 6-7 ay doldurunca. Fikirleriniz nelerdir, fiyatına değer mi, kilitlenme azalır mı, enerji verimi ne kadar düşer, hakimiyet ne kadar artar... ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Süper ehil değilim fakat fren performansını en çok pabuçlar etkiler. Kaliteli olursa çok iyi frenleme performansı alırsın. Tabi jantlarda etkiler. giant air vardı benim için mükemmel v-fren performansı alıyordum.
 
Tekerin kızaklaması sadece lastiğin kötü olduğu anlamına gelmeyebilir fren sistemindeki yetersizlik yada kalitesizlik te hemen kızaklama kilitleme eğilimi gösterir.Hatta bu konuda en çok rolü fren kolu sonrasında pabuç diye adlandırılan balatalar oynuyor diye biliyorum bir zamanlar bu konuyla ilgili uzun bir döküman okumuştum bulursam ekleyeceğim buraya.
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12 ve Aruera
Continental sport contack 2 alabilirsin ortalama çifti 150 tl civarıydı erdoğanlar'da, üstelik patlak koruması da var ve 1 senedir patlamadı (1000 km+)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
Sorun yanlış frenleme olabilir. Sadece arka frene asılırsaıoz elbette lastik kilitlenir ve savurmaya başlar. Ön fren de kesinlikle kullanılmalı.
 
@Haggard1963
Ön ve arkayı birlikte kullanıyorum ama şehirde ne zaman durmanız gerektiği belli olmuyor. Kısa mesafelerde çabucak durmam gerektiğinde bazen arkayı kilitliyorum, sanırım daha güzel yol tutan lastikler kilitlense dahi kısa mesafede freni tamamlatabilirler.
 
Eveet anlıyorum ki 700x40 pek tercih edilen bir seçenek değilmiş :)
@yavuzkosar verdiğin linkteki ürün 700x42, benim şuanki lastiklerim 700x40. Sanıyorum yol tutuşunu arttırmak için ya da 700x40 bulamadığından bunu önerdin. Peki 700x42 dış lastik jantlarım ve iç lastiklerimle uyumlu olur mu?
@mariokaldato ah şu memleketin Alman hayranlığı :D
Şakası bir yana Alman işçiliği gerçekten güven veriyor, ama bu modelin 700x40 olanını bulamadım, 700x35 gözüme ilişti ama o da ayırmak istediğim parayı aşıyordu. Varsa link veya başka fikirlerini dinlemek isterim.
Bir de (link) ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Aruera

Ön %75
Arka %25

Bu da yüksek hızlarda geçerli. Normal seyirde ön yeterli, sadece arka tekeri yerde tutmak için seleye yük verin, gerekirse.

Yerler kaygan değilse ön lastiğin kayması çok düşük bir ihtimal. Çoğu yol bisikleti slick lastik kullanıyor, onlar bile duruyorsa 700x40 lastik ile nasıl duramıyorsunuz anlamadım.

Lastik olarak ise; geçen yıl 30 liralık mitas lastik ile (700x35) yağmur çamur demeden epey dik inişler yaptım.
 
@turcudede
Duramamak bir sıkıntı değil ama şehirde çok fazla hareketli var, özellikle aniden önünüze kıran araçlar çok keskin frenler yapmanımı gerektirebiliyor. Hele bisiklet yolunda güzel güzel giderken zil çalmanıza aldırış etmeyenler yüzünden sert frenlemeler gerekiyor. Bu çok keskin frenlerde maalesef önü ve arkayı beraber kullansam da bazen arka lastik 40-50cm kayıyor ve kontrolde yetersizlik ve sürüşte güvensizlik yaratıyor. Bir gün kayarak bir çocuğa çarpabilirim, kayarak bir aracın altında kalabilirim... Kaldı ki yukarda aracın altına girmemek adına bir defasında yarı kontrolsüzce arka lastiği 1m kadar yay çizdirerek savurduğumu anlatmıştım da. İşin özü ben şehir içi de olsa hızlanmak istiyorum ve kontrolsüz güç güç değilir. Gerektiğinde saplanan mermi misali çabucak durabilmek istiyorum, boş gördüğüm virajlara daha fazla yatmak istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Aruera
Boyle bir sey bu dunyada mumkun degil cunku bir mermi gbi saplanmak istiyorsan bir mermi gbi saplanmak zorundasin. Fizikte eylemsizlik kurali derler buna dostum hehe
 
@Aruera

O halde yanlış frenliyorsun demektir. Arka kayıyorsa arka frene daha çok basıyorsun. Dediğim gibi, gücün %75'i ön frende olmalı ki arka kaymasın. Ucuz lastiklerle bilmem kaç bin kilometre yol yaptım, hiç arka teker kaydırmadım. Ön balatayı 3 kez değiştirirken arkayı 1 kez değiştiriyorum.
 
@mariokaldato
Sir Isaac Newton'ın izindeyiz :D Mermi gibi saplanmadan lastiklerim yeri güzelce tutarsa ben de bisiklete yapışır üstünde kalırım sorun olmaz. Her halükarda bu lastikleri eskitince değişeceğim linkini verdiğim lastiğe de bi bakarsanız güzel olur.

@turcudede
Yarı yarıya güç uyguluyorum genellikle, sırf ön freni iyileştirmek adına artık maşamın da süspansiyonunu açarak geziyorum birkaç haftadır, freni iyileştiriyor gibi. Artık 3 e 1 deneyeceğim herhalde... Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben haçinsonun 700x23 slick lastiklerini kullanıyorum sulu yerde virajada yattım , düz zemindede sürdüm hüsrana ugratmadı.. Ani durmak istiyorsan frenle alakalıdır. Fren kitlenir ve yere sürtünmesi çok ama çok fark etmez frenine baglıdır , aralarında tahminen 0,50s ila 1 sn vardır durmalarında. Yani iş frenlerde bitiyor..
 
Baktim linke ama kullanmadım ki bilemiyorum. Asiri zirhli lastiklerede ayrıca kil oluyorum aramizda kalsin. Patlasin yav lastik arada bir nolcak. Patlama riskini azaltmak icin sirtta tasinan hammaliye yüküne degmez
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
Merhaba
Bu konu hakkinda bilen saygideger forum uyelerimiz gereken yorumu yapmislar bende eklemek isterim ki
Ilk basta fren pabuclarinizi degistirir seniz frenlemenize %75 fazladan katkisi olucaktir ben bizzat deneyimleyip bilgi tecrubemle yaziyorum bisikletimin ustunde gelen pabuclar artik asinmaya baslamisti memnundum ama degistitmem gerektigini biliyordum arastirmalarima gore swiss stop markasini bilen bilir cok guzel fren pabuclari var ve bazi modelleri disk frenle kapisicak duzeyde denebilir imkan var ise bu tarz bir pabuc alarak denemeniz daha sonra ise lastiklerinizi degistirmenizi oneririm ozellikle dusuk fiyat bakiyorsaniz kenda switch olabilir biraz maliyeti arttirirsaniz scwalbe durano plus modelleri fazlasiyla basarili kolay gelsin iyi forumlar
 
Öncelikle lastiğin genişlemesi temas yüzeyi başına düşen ağırlık miktarını aşağı çekeceği için sürtünmeyi veya tutuşu arttırmayacaktır.

Bisikletinizin tarzı konusunda fikir sahibi değilim ama bahsi geçen süratler şehir içerisinde 20-25km süratlerde araya çıkanlar, bozuk zeminler, engeller vs sürprizler ise bunun kullanılan lastikten çok frenleme alışkanlığınız ile alakası vardır,

Disk frenlerin jant sistemlerinden farklılığı ortam şartlarından bağımsız stabillik sağlamasıdır, kuvvetten bağımsızdır yani,

Hidrolik sistemlerin avantajı da kuvvetten çok dozajlamadır,
piyasadaki sınırlı sayıdaki bazısı tek pivot yol bisikleti tipi, bazısı da çift pivot mtb tipi hidrolik jant freni de bu sebeple tercih edilmiştir ama diske geçiş hızlandığı için ara dönem ekipmanı konumundalar.

Ön yargıların aksine,
Daha iyi dozajlama kabiliyeti ile hidrolik sistemlerin lastik kilitlenmeleri daha azdır.

Bisikletiniz şehir tipi fitness bir araçsa ya süratiniz yüksek ya da freni kademeli kullanmıyorsunuz.

Eğer mtb ise dişli bir lastik kullanıyorsanız asfalt tutuş performansı beklemek doğasına ters olur.
 
IMG_20190512_195138.jpg
kendim v fren sistemi uzun bir araştırmadan sonra deore lx v fren seti ile değiştirdim.Tavsiye ederim fren kolları ve fren ayakları yaklaşık 300 tl civarına alınabiliyor
Yakın arkadaşım v frenlerınden çok şikayetçiydi bugün onunkini de deore lx yaptık gayet mutlu oldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
@Desert Fox

Hayırlı olsun fren kolları üzerindeki H ve L bir ayar mı ayarsa neyi ayarlıyor?
 
Konuya cok hakim degilim. Mosso raceline 650b mtb bisikleti daha alali 2ay oldu. Frenleri hidrolik disk fren. Gerek arazi de gerek asfalt zeminde frenlerden oldukca memnunum. Teker kitleme neredeyse yok gibi. Frene dokundugum an hidrolik fren kendini belli ediyor. Bundan onceki bisikletim v frendi. Pabuclar hafif eridikten snra form tutturamiyordum frenlerde hic. Benim kendi gorusum iyiki hidrolik frene gecmisim.
 
Geri