Scudo Sports

Lastiklerde Yaşanan Hava Basıncı Kaybı

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
arkadaşlar bir ay önce hem dış hemde iç lastiğimi yenileriyle değiştirdim.Her gün pedallamadan önce arka lastiğimde 3-4 psi basınc kaybı oluyor 2-3 gun sonra hiç bakmadım genelde sürmeden hava basıncımı kontrol ederim.Bu normal bir durum mu?

Lastik:schwalbe road cruiser(kevler korumalı) ayrıca içlerinde zefal zliner ketlerde var.İç lastik cst fransız(presta) sibop
 
Scudo
Benim mtbnin lastiğine, benzincide 55 psi hava basıyordum. sonra akşam merdivenlerin önüne bırakıyordum. sabah baktığımda lastiklerin yarı havasının gittiğini fark ettim.

ilk başta sadece arka lastiğin inmesi, ön lastiğin havasının aynı olması ve bir anda inmemesi yaklaşık 12 saat sonra havasının yarıya inmesinin nedenini anlayamadım. daha sonra ki gün tekrar lastiğe 55psi hava basıp lastiği içeri aldım. balkona koydum. 1 gun sonra evde tekrar baktım yine havası yarı yarıya inmişti.

sonuç lastiğe zımpara gitmiş, nasıl görmediysem bir de cam parçası buldum dış lastik içinde havası da ondan bir anda inmemiş azar azar 1 günde iniyormuş. çünkü zımparayı çıkarınca bir anda hava azalmaya başladı. zımparada öyle bir zımparaydı ki 2 mm boyunda. bir tv kumandasının en ufak tuşunundan daha küçük.
 
Lastikte çok küçük bir patlak olma olasılığı yüksek.
Bunun yanında sibopta kaçak olabilir.
Presta sibobu çıkarıp düzgün şekilde yerine geri takın ve lastiği tekrar şişirin.
Normalde schwalbe lastiklerin bir ay civarı tekrar hava basmadan idare ediyor olması gerekir.
 
@Reha Oğuz Altuğ

Eger tubeless sistem kullanilmiyorsa, dis lastigin hava basinci kaybina hicbir etkisi olmaz. Arkadasin sorunu ic lastikle alakali.

Ic lastikte buyuk ihtimalle bir veya bircok noktada patlak mevcut. Ic lastiginizi janttan ayirip, ici su dolu yayvan bir kabin icine daldirarak patlak noktalari bulabilir ve bu bolgelere yama uygulayabilirsiniz.

Bir de sunu unutmayin: Piyasada iki tur hammadeden mamul ic lastik var; Butyl ve latex. Latex ic lastikler daha hafif olmakla birlikte, iclerindeki hava basincini uzun sure koruyamazlar. Butyl ic lastikler bu konuda cok daha basarili. Eger uzun sure hava basmadan lastigimi kullanayim diyorsaniz, butyl tipinde yeni bir ic lastik alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
ani kayıplar kesin bir patlağa işarettir.
patlak boyutuna görede iniş süresi değişiklik gösterir hali ile.

misal maxxis detenator kullanırken (sanırım üstünde 90-100 psi) yazıyordu.
ayda bir takviye yapmak gerekiyordu.

bir sabah kalkıp bisikletle işe giderken ön tekerin yarıya kadar indiğini farkettim.(hep apartman boşluğunda duruyor)
bu normal bir hava kaybı değildi.
fakat "patlak" denecek kadarda çok hava kaybetmemişti..

lastiği çıkarttımda iç lastiğe incecik bir elektrik teli battığını gördüm.
iç lastiği değiştirdim olay çözüldü.

toparlamak gerekirse yüksek psi ile kullanılan lastiklerde ayda bir biraz kayıp normaldir.
ama kısa zamanda ani kayıplar ufacıkta olsa bir patlaktandır.
 
Merhaba

Benim bisikletimde 1 aydır bir sorun oluştu hava vuruyordum 2 günde havası iniyordu sonra eve çıkartıp baktım suda ve diğer yöntemlerle patlak çıkmadı şişirdim geri taktım sürdüm yine indi acaba sibopta nasıl bir sorun var yoksa yen iç lastikmi almam lazım
 
Presta sibop kullanıyorsanız sipob başında kaçak olabilir.
Sibop başı değişiyor mu bilmiyorum, aksi durumda iç lastiği değiştirmeniz gerekir.
 
Su testinde siboptan hava kacsa belli olurdu. Muhtemelen küçük bir delik var. Su testini tekrar edin ancak iç lastiği fazlaca sisirin ki deliği daha kolay bulun. Bir defa sinda beni deli eden hava problemi olmuştu. Su testinde ortalama 3 saniyede 1 küçük kabarcik atan patlagi bulunca kurtulmustum. :)
 
İç lastikteki kaçağı bulmak için iyice şişirip suya batırdığımda aniden balon gibi patlamıştı bir defasında. Her yanım su içinde kalmıştı :) İyice şişirince çok güvenmemek lazım iç lastiğe :)
 
geçen ay michelin butyl iç lastik aldım iki lastiğede. öncesinde kullanığım iç lastiklerde 4-5 yama vardı 3-4 günde bir 5psi yakın hava kaybediyorlardı. michelinleri alır almaz doğru sanayiye geyiğine de michelin bayine gittim :) nitrojen bastırmak istediğimi söyledim hay hay dediler. içinde ki tüm havayı boşalttık 32 basıyorum dedi, dedim 60 olacak o. oo patlar matlar derken bastırdım 60psi nitrojen. onlar içinde farklı bi deneyim oldu :D

demem o ki bir ayı geçti zerre hava kaçırmıyor lastik. ogünden sonra bi kere bile kontrol etme gereği duymadım lastikleri. şimdi jantların akordunun yaptırmam lazım sırf nitrojene para verdim bastırdım gitmesin haybeye 5 lira 5 liradır diyip yaptırmıyorum akordu :D

bilmeyenler için söyleyelim arabalarla ilgili bir blogta okuduğum kadarıyla, havadaki su buharı havayla beraber lastiğin içinde bulunuyor ve uzun süre kaldığında lastiğin yanaklarını zayıflatıyor yani lastiğin ömrünü azaltıyor. ayrıca hava ile dolu lastikten hava zamanla lastiğin yapısından dışarı geçebiliyor. nitrojen kullandığınızda hem lastiğinizin içinde su buharı olmadığından lastiğin ömrünü uzatıyorsunuz, hem de nitrojen lastiğin kimyasal yapısına nüfuz edemediğinden lastiğinizde bir kaçak noktası yoksa kaçak yapmıyor.
 
Geri