Scudo Sports

Lastikler Neden İniyor? Tübitaka sorulan soru

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
4
Biraz önce bir kullanıcı tekerlerinin niçin indiğini merak etti ve bir mail attı. Yanıtlarla sorununu çözdü.:D

Benimde böyle bir sorum olacak.

Geçen sene bu soruyu tubitaka maille sordum ama yanıt gelmedi. Bakalım forum ahali biliyor mu?

Lastiklerin her türlü ekipmanında sorun olmayan bir üç adet teker setini uygun basınçta şişirip birbiribib üçüzü olan üç bisikletie takıyoruz.

Bu bisikletleri aynı ortam koşullarında depoya koyacağız.

Birini tavana asıyoruz ve tekerleri yere değmiyor.

Diğerini ayaklığını açıp kendi ağırlığında beton zemine bırakıyoruz.

Ötekinide tahta bir platformun üzerine yine ayaklığı açıp kendi ağırlığında bırakıyoruz.

Soru 1: Bu teker setlerinin zaman içinde lastik basınçlarının azalmasının sebebi nedir?

Soru 2: Bu teker setlerinin basınç azalması sırasıyla hangilerinde olur?

Hadi bakalım..

Ben cevabı bilmiyorum..
 
Scudo
beton da en önce iner. beton soğuk olduğu için lastik, genleşme katsayısı oranında küçülmek isteyecek + bisikletin ağırlığı + basınç farkı = daha çok hava kaçmasını sağlar. sonra tahta üzerinde duran gelir. tahtanın genleşmeye etkisi vardır ama beton kadar değil. onun üzerinde bisikletin ağırlığından dolayı baskı var. ve basınç farkı bunda da mevcut. en son havada asılan bisiklet gelir. buradaki hava kaçışının tek sebebi lastik içindeki hava basıncının atmasfer basıncından büyük olması yani basınç farkı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aykut Subaşı
Cevap 1: İç lastiğin gözenek yapısı gereği havayı %100 tutamamasından her lastik belli bir oranda inecektir.

Cevap 2: Lastik üzerindeki basınç hava kaçma oranını etkileyen bir faktördür.
p1*V1=p2.V2 (Boyle-Mariotte kanunu)
ayrıca sıcaklık faktörü de basınç üzerinde etkilidir. örneğin dalış içinkullanılan tüpler dolum sırasında ıslak havluya sarılır veya bir kova su içinde tutulur ki dolum sırasında sürtünmeden dolayı oluşan sıcaklık alınsın.
p1*T2=p2*T1 (Gay-Lussac kanunu) beton tahtaya ve ortam sıcaklığına göre ısıyı daha cabuk iletecektir

cevabım önce inecek olan beton, sonra tahta sonrada askıda asılı olan şeklinde olacaktır.
 
Cevap 1 : Basınç Değeri...
Cevap 2 : Basınç değerine bağlı olarak
_ _ _ _ _: Betona Bırakılan > Tahtaya bırakılan > Havaya asılan...

betonun temas yüzeyi çok olacağından en erken o iner...
tahtanın katı değeri betondan düşük olduğu için o yüzeyde 2. inecektir
Hava da katıya göre daha daha az basınç uygulayacağından o da en az inecektir...

(benim düşüncem bu : ama güneş ve gölge olayını herkes bilir onun açıklamasını ben bilmiyorum şahsen :) )
 
Yani her lastik inecek mi durduğu yerde, kaç günde patlak ya da her hangi bir sorun olmayan lastiğin inmesi normaldir acaba diye bir soru geldi aklıma...
 
@massaget Sibop,hava sıcaklıgı vs. gibi sebeplerden tekerlekler hava basıncı eksilebilir.Arada bir kontrol edip havasını normale ayarlayıp devam edilir.Diablo'da bi necromancer karakter açasım geldi konuyu görünce. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
Arkadaşlar bugün Eymir turu yaptık 105 km lastikte hiç bir sıkıntı yoktu. Akşam eve geldim bisikleti evin girişine koydum salona uzaklığı taş çatlasın 2-3 metre. 2 saat geçtikten sonra sanki biri kasıtlı olarak lastiğin sibobuna basıyor gibi gibi ses duydum koştum bisikletin yanına lastik deli gibi hava kaçırıyor. Ve sonuç olarak komple indi lastik, tekrar hava basmaya çalıştım ama bastığım hava yerini anlayamadığım bi yerden çıkıyordu.

Şimdi sorum şu lastik durduk yere bi lastik bu şekilde iner mi. Evde tek başımaydım yoksa evde cin vs mi vardır kurşun döktürmem mi gerekir.(İşin şaka kısmı :D) Yanıtlarınızı merakla bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun ÇEVİK
Aşırı canımı sıkan bir durum.Pompa da yok zaten.Bu nedir arkadaş iki günde bir hava gerekiyor.O kadar gezdim gezdim öğrendim ki 40 psi hava ile geziyormuşum.Hem de kaç kez başıma geldi.Bu kadar iner mi lastik ya :mad: Pompa önerisi de süper olurdu aslında :eek:ops:
 
Cevap
Siboplardan kaynaklaniyor

Dedikleriniz dogru olsa arabalara 3 gunde bir hava basariz

Biraz daha acayim

Yol biiskletime havayi bastim
110 psi oldu
İster tura cikayim ister dursun
Ertesi gun 90 a iner
Bikacgune kadar 60 olacaktir

Ancak olay burda

1 ay gectikten sonra yine 50-60 goreceksiniz

Yani bisiklet siboplari hele prestalar araba siboplara gore daha basit ve uyduruk
 
10-20 barı anlarımda lastik komple indi durduk yerde, yine siboptan mıdır?
 
@Ulaş Çavuşoğlu
Gördüm onları ben de.Almayı sa düşündüm aslında ama internete yazıp incelemeleri okuyunca pek de hoş şeyler görmedim.O yüzden onlar iptal :D
 
Durduk yere komple bosalma baska bisey

Ama lastik 110 dan 90 a 1 gece de
90 dan 60 a 1 haftada
60 tan 50 ye 1 ayda iniyor
Muhtemelen 50 den asagiya inmesi cok daha fazla suruyor

Yani siboplar 50 psi ustu havayi tutamiyor

Misal mtb me ayda bir hava basiyorum tercihim hep 50 dir
Pompayi taktigimda genelde 40 goruyorum

Anlatabildimmi? Kacirma sebebi siboplar basit

Araclardaki gibi kalin saglam ve tubeless sibop olsa bu kadar inmez
 
Siboptan inmiyor lastiğin kendisinden iniyor. Araçlarda tubeless sisteme geçmelerinin sebebide budur. İç lastik yeterince kalın değil hatta basınç altında daha da inceliyor. Sonuç olarak kaçan havanın sadece küçük bir bölümü sibobptan kaçar. Durup dururken lastikten ani boşalım olursa büyük ihtimal sibop ve lastiğin birleştiği yerden olur. Sibobun kendisi kaçırırsa iç lastik yeterince eskimiş denektir değişmek gerekir.
 
@hakan torun sibop kapağını kapatmama rağmen iniyor, patlakta değil, bunun sebebi nedir hocam?
 
İc lastik cok eskidir (yukarda bahsedilmis)
Sibop bozulmustur zaten yeteri kadar nazik bozulmaya musait
Yeni bir ic lastik al gitsin
 
@tameryc

Kursun degilde karbon dokturseniz daha iyi olur:D
 
  • Beğen
Tepkiler: tameryc
P.v= n.r.t formulune gore sicak olanin basinci daha fazla olacaktir . basinci fazla olan cabuk inecektir . sicak hava bildigimiz uzere yukselir. , oda isisi tavanda tabandan 1-3 derece arasinda daha sicaktir (buda demektir ki tavan en sicak yer) . tahta betondan izolasyon saglayacagi icin en soguk yer betona değen kisim olacaktir . bu durumda
sicaklik siralamasi
tavan>tahta>beton

Sicak olan daha cabuk inecegi icin ilk once tavandaki sonra tahtadaki sonrada betondaki iner .

Fakat yerde duran bisikletlerin ustunde fazladan agirlik olacagi icin sicaklik ile basincin hava kacirmaya etkisini mukayese edemeyiz bu durumda soruyu cozmek imkansiz olur gorusundeyim
 
ben bisikleti aldım üç ay hiç şişirmedim.
 
Geri