Scudo Sports

Lastikçi mağduru

arjin74

Üye
Kayıt
28 Şubat 2015
Mesaj
30
Tepki
10
Yaş
27
Şehir
Bartın
İsim
Arjin Gülümser
Bisiklet
Mosso
Bugün mosso 730tca yol bisikletimin lastiğini şişirmek için lastikciye gittim kaç bascam diye sordu 110 ama yavaş yavaş bas birden basarsan basınç fırlar demeye kalmadan asildi havaya en son 278 gördüm sonra patladı lastik tabi sonra çıkardım janti lastiği iç lastiği. İç lastik zaten patlak sıkıntı değil yedeği var dış lastikte sıkıntı yok ama jantın içindeki şeritte delik var(foto ekledim) bir de jantin akordu bozulmuş.Şimdi ben akordu yaptırıp iç lastiği takip devam edebilir miyim?

IMAG0855.jpg

IMAG0855.jpg

IMAG0854.jpg
 
Scudo
Siz 2050 liraya bu bisikleti alan arkadaş değilmisiniz. Vallaha nazar değmiş. Geçmiş olsun tüm masrafları bisikletçinin karşılaması koşuluyla ne gerekliyse yaptırın. Gerekirse jantı değiştittirin.
 
Bizim oradaki bisikletçilere bisikleti götüreceğime çöpe atarım daha iyi vallahi hiç bir şey bilmiyorlar iç lastiği çıkartırken jantın anasını ağlttı çizdi carraro yazısı okunmuyordu sinirden çıldırdım ya yok abi adam gibi bisikletçi bulana kadar tüm bakımları kendim yapıcam
 
@trainspotting35
Hocam aynen allahtan yoldayken bir şey olmadı ancak burdaki bisikletcilerde max 40-50 hava basıyorlar(buzdolabı motorundan bozma kompresörle) o yüzden lastikcide bastirdim ama böyle oldu bi hak idda edemiyorum o yüzden
 
  • Beğen
Tepkiler: tinan
@arjin74 Geçmiş olsun. Bu işler için aparat mevcut benzincilerde kendin istediğin basınçta hava basabilirsin lastiklerine.
 
@trainspotting35
6 benzincide denedim max 70-80 arası basıyorlar sonra gücü yetmiyor kompresörun
 
@trainspotting35 Basmıyor ki 110 PSi o aletler en fazla 70 basıyor görevli bir abiden böyle duydum ben pompamla basıyorum o aletin gösterdiği 110 psi göstergesinden daha iyi basıyor
 
Yanlış bilgi verdiğim için kusura bakmayın benim lastikler 700x28 olduğu için sıkıntı olmuyor. 700x23 düşünmedim biran.
 
Jantta delik nasıl oluşmuş hayret. O kısmını biraz faha açarmısın?

Şimdi dikkat ettimde o jant koruması, zaten orda tel başı var. Jantın genişliği değişmediyse akrt yaptır kullan. Ama jant basınçtan açıldıysa, lastik taktığın yer yani, çöp olur bence.
 
@çağrı can
Jant korumasına bir şey yapmaya gerek yol değil mi jant sağlamsa eğer
 
@arjin74 gerek yok. İsterseniz patlayan lastiği kesip delinen korumayla değüştirebilirsiniz.
 
Konuya cevap yazmamışım olayın devamı şöyle oldu
Yeni gelen iç lastik ve eski lastik ile devam ettim ancak jant mefta olmuştu daha bir haftalık bisiklet olduğu için bisikletçiye götürdüm dedim akord bozuk dedi tamam bakarım,akşam aradı dedi jant çöp sana yeni çember söyleyelim tamam dedim sonraki gün genel merkezi arayıp yeni çember istedik 2 gün sonra yeni çember örüldü akord yapıldı 70 tlye hallettik ondan sonra jantta bir sıkıntı çıkmadı bu yaz zürichten novatech göbekli grand prix 4seasons lastikli bontrager jantları alınca eski jantları yedeğe ayırdım şimdilik bu kadar:)
 
Profesyonel bisiklet profesyonel bakım istiyor ve maalesef birçok tamirci de eski sistem çalışıyor.bundan iki üç yıl önce eski bir ustaya 29 jant iç lastik sormuş bir arkadaş,ustanın cevabı aynen şu "29 jant diye bişey yok kandırmışlar seni" olmuş.varın siz anlayın artık ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@ulsbyrm

29" jant yok zarten 29er var 28" janta kalın lastik takınca 29er oluyor

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: kallone
@Saburié doğru söylüyorsun ben eksik yazdım.uzun sürmesin diye.ustanın 28 den de haberi yoktu 27,5 den de.adam hayatı boyunca sadece 26 jant ile çalışmış.şimdi anlatabildim mi.

@Saburié hatta akabinde bisikleti götürdük aynı ustaya görsün diye.aynı eleman benim sedona hd vardı tamir için ters çevirdi adama anlatmaya çalıştım sistemi ters çevirmemesini istedim.çok uzun sürdü anlaması.ama şimdilerde işler değişti çünkü küçük çocuklarda da aynı bisikletlerden var.öğrenmek zorunda kaldılar yani.
bu arada ben de ilk başladığım zamanlarda 29 lastiğin 28 janta takıldığını ve 29 un böyle oluştuğunu öğrendiğimde kendime kızmıştım ben nasıl farketmedim diye.ama insan her gün yeni bişeyler öğreniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Saburié
@ulsbyrm hidrolik disk olduğu için mi ters çevirmek sıkıntılı? Bende bilmiyorum 3-5 sene sonra hidrolik frenli bir şey alırsak haberimiz olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ulsbyrm
@Kunget bana da garip gelmişti başta ama sıkıntısını yaşadım.bir lastik patlağında ters çevirdik yapmak için.üç dört arkadaştık.tamir esnasında fren kolundan mıdır disktenmidir bilemiyorum bir yağ sızıntısı oldu.sonra arka fren yüzde 50-60 kadar boşaldı.sanırım hd fren yağıydı.bisiklet de yeni bakımdan gelmişti.belki de bakım sırasında tam sıkmadılar ilgili kısmı.sizin varsa başka bilginiz paylaşın.öğrenmenin yaşı yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kunget
Benim bildiğim freni sıkmadığın sürece ters çevirmekte sıkıntı yok aslında sıkıntı içinde zamanda oluşan havadan oluyor siz ters çevirince hava hidirolik olması gereken yere kaçıyor buda fren gücünü azaltıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: ulsbyrm
@ulsbyrm ben mekanik takıldığım için hidrolik konusunda bilgim 0 :) konuyu takip edeyim de öğrenirim
 
ben artık hd kullanmıyorum.hem teknolojisine hakim değilim he parçası pahalı.v fren candır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri