Lastik ve PSI

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Benim lastikte min 40 max 65 yazıyor(26" 2.1). Servis ilk kurulumda 25 psi hava basmış. Bir süre bu şekilde kullandıktan sonra 40 psi yaptım ama hem konfordan eser kalmadı zıplama yapıyor hem de yol tutuşu baya bir azaldı. Şimdi ise 30-32 psi civarında kullanıyorum. Fazlası hem zıplama yapıyor hem de yol tutuşunu gerçekten de azaltıyor. Fazla PSI'ın anladığım kadarıyla tek olumlu yanı ise asfaltta daha akıcı ve rahat gitmesi ama ben genelde bozuk yollarda kullanıyorum. Bu konuda sizlerin düşüncesi nedir?

Sadece uzun asfalt gezilerinde 40 PSI yapmayı düşünüyorum..

Ayrıca 32 PSI hava ile defalarca ve bilerek küçük cam kırıkları üzerinden geçtim ama hiç bir sorun çıkmadı. Fazla PSI lastiği daha sert yapacağından patlama riskini arttıracaktır diye düşünüyorum mantık olarak..
 
Scudo

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
Minimum değerin altına inmemeniz gerekiyor. Aksi halde özellikle de bozuk zeminlerde, arazide, kaldırım inip çıkarken lastik patlatırsınız. Ki bu tip lastik patlamalarına yılan ısırığı adı verilir. Lastik aynı anda iki yerden patlar ve yama yapmak çok daha zorlaşır.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@pohuman
Minimum ve max. kullanma talimatı gibi dusunun :)
Yanlis kullanirsaniz sorun cikar.
@Fatih Çetin sorunun birini soylemis.
Dusuk basincta kullanmaniz lastigin yere temasini arttiracak, lastik yere yapisacak ve daha fazla guc harcamanizi gerektirecek.
Frenlemelerde dusuk basinctan dolayi lastik jantta oynayabilir, sibop egrilerek bir sure sonra jant tarafindan kesilebilir.
Basinc ne kadar yuksek olursa (max. gecmeyecek alebette), lastigin yuzeye temasi o kadar azalir ve yuvarlanma direnci duser. Bunun anlami; daha az efor, daha cok yol/hiz
Kron MTB veya city kullandiginizi varsayiyorum. Bu tip bisikletlerdeki lastikler zaten yapi itibari ile bir yol bisikletinin lastik basinci ve sarsintisina yaklasamaz bile. Zamanla alisirsiniz ;) Siz oncelikle bir 50 psi vurup test edin.
Sahsen uzun asfaltta 55-60 psi civari kullaniyorum. Asfalt fazla sarsmaz zaten ;)
Yol ne kadar bozuk olursa olsun minimum altina dusmemenizi tavsiye ederim.
Gidonu sıkıca kavramayin. Rahat tutun ve suspansiyonu biraz bisiklet, biraz dirsek ve bilek, biraz dizleriniz saglasin. Bozuk zeminlerde veya tumsek/cukur gecislerinde kalcanizi seleden kaldirin ;)
 

erendiz çetiner

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ekim 2011
Mesaj
929
Tepki
1.073
Yaş
45
Şehir
Manisa
Bisiklet
Corratec
Bende ağırlıklı olarak asfaltta 50-55 psi , toprak-stabilize tarzı zeminlerde 40-45 kullanıyorum.Basınç ölçer cihazıyla da anlık hava değerlerini net bir şekilde alıp daha sağlıklı sonuçlar elde etmiş oluyorum ;)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Fatih Çetin o zaman şimdiye kadar şanslıymışım ki lastik patlamamış. O kadar da kaldırımdan çıkıp atladım. :)

@suat akman haklısınız. Düşük basınçta daha fazla güç harcamayı zaten 25 PSI'dan 40 PSI yaptığımda direk olarak hissettim.. :)
Kron XC 500 HD kullanıyorum. Tavsiyenize uyup en kısa sürede 50 PSI hava vuracağım. Uzun asfaltta da 60 PSI yaparım. Siz de MTB kullanıyorsunuz sanırım?
Gidonu bisikleti kullandıkça daha rahat kullanmaya başladım. Yani zaman geçtikçe gidonu daha yumuşak tuttuğumu farkettim..

@erendiz çetiner bende zemine göre 40-60 arası gezineyim o zaman. Zamanla alışırım artık. :)

Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar..
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.655
Şehir
İstanbul
Fazla hava basılmış lastik cam ve diğer kesicilerden etkilenme olasılığını azaltır çünkü cam sert lastikte kendine girinti yaratıp bir kaç devir üzerinde dönmesi olasılığı azalır lastiğin altına bile girmez lastik dışarı atılır.
Tabiki yol tutuşu önemli. Çünkü yol tutuş lastiğin nekadarı yere değdiği ile alakalı ayrıca zıplama artığından yerden kesildiği ve tekrar temasa geçtiği ana kadar tutuş sıfırdır düz yolda etkilemez ama virajda problem olur.
Evet asfalt ve kötü zemin için farklı hava başınçları uygulamak doğru. Bir bisiklet üstü pompa edinip duruma göre ayar yapılması gerekir. Evden çıktınız 15 km asfalt 7 km orman içi gezi 15 km yine asfalt bu durumda indirip sonra tekrar şişirmeniz gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97

ATALAY16

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2015
Mesaj
1.555
Tepki
1.712
Yaş
32
Şehir
BURSA
İsim
Fatih Mehmet ATALAY
Bisiklet
Sedona
hocam ayni lastik basıncı bendede var turda asfalt da süreceksem 50 psi basıyorum ben tabi basınc kaybı var benim lastikde ama 50 psi bayağı iyi yol tutuşu ve sürüş keyfi veriyor ama çakıllı taşlık arazıde kullanıcaksanız 40 psi yeter diye düşünüyorum
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Zekeriya Çab pompa siparişi verdim. Geldiğinde söylediğiniz gibi zemine göre şişirip indiririm artık. En garanti yol bu olsa gerek..

@ATALAY16 ilk işim 40 PSI hava basmak olacak. Bu aralar bozuk yollarda kullanıyorum. Asfalt için 50 PSI yeterli olur sanırım ama 60 PSI'ı da bir deneyeceğim. Umarım sorun çıkmaz. Kaskım da gelmedi henüz. Pekmezi akıtmasam iyidir.. :)
 

CANOZAN

Üye
Kayıt
23 Haziran 2015
Mesaj
35
Tepki
41
Şehir
İSTANBUL
İsim
CAN
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
merhabalar ben arazi lastiklerime 60 ps bastım benzinlikte yol tutuşunda veya arazide bi sıkıntı yaşamadım sonra ne olur ne olmaz boy 1.78 kilo 85 belki gümler diye 50 ps düşürdüm şuanda da hiç sıkıntı yok eğer hafifsen 55 60 ps kullanabilirsin çünkü lastiğin 40 veya daha üşük olursa rampalarda ve düz yolda daha çok yorulursun
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@CANOZAN merhaba, 60 kiloyum. Her gün farklı olarak 40-50-60 PSI deneyeceğim. Asfalt arazi falan bakarım artık duruma göre. Yol tutuşu önemli benim için. Virajlarda sorun çıkmasın yeter. Yol tutuşunda lastiklerinde önemi var tabi ama benim lastikler nasıldır bilemiyorum(Kenda Kickback).
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
Benimki de max 40 ama ben 20 25lerde basıyodum artırıyım en iyisi :D fakat arabadaki kompresör çok fazla basamıyo el pompam var ama onda da ne kadar bastığımı bilemiyorum napıcam bilmiyorum :(
 
Kayıt
11 Temmuz 2015
Mesaj
30
Tepki
5
Yaş
29
Şehir
İzmir
İsim
Ertuğrul Alaca
Arkadaşlar Carraro sportive 327 mi aldım ve eve kadar 11 km yaptım havası gayet iyiydi ve odanın içinde muhafaza ediyorum 4.gün oldu ve arka lastiğin binince havasının biraz indiğini fark ettim
patlamışmıdır ve bunu benzin istasyonunun dijital pompası ile hava bassam olurmu nasıl şişircez normal havası 50 ps galiba ?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@İhsnn_zyvl arabadaki kompresör yeterli değilse el pompasıyla şişirip kompresörle ölçüm yapın. Biraz zahmetli olacak ama napalım. :) Ya da cihaz alıp onunla ölçün. 5-10 lira bişey olsa gerek..

@karizmaertu benzin istasyonunda hava basmak için bisiklet sibobuna uygun çevirici ucu almanız gerekiyor sanırım. Kaç PSI olması gerektiği lastik üzerinde yazar..
 

dodobir

Daimi Üye
Kayıt
2 Haziran 2015
Mesaj
213
Tepki
207
Yaş
44
Şehir
Istanbul
İsim
Kerem
Bisiklet
Cube
Suana kadar hep Belgrad Ormani'nda surus yaptim. Baslarda pompa edinmedigim icin bir sure dusuk psi ile surus yaptim hep, daha sonra pompa edinip bisikletimin servisinin tavsiyesi olan 60 psi'da tuttum basinci(benim lastik icin max limit 70 psi zaten). Iki surus arasinda bariz farklar tecrube ettim. Yuksek basinc ile surus daha az yorucu oluyor, yukarida da diger artilari bahsedilmis vs. Fakat bozuk zeminde daha az konfor sagliyor, ustunden gectiginiz taslari, cakillari daha fazla hissediyorsunuz, bisiklet daha fazla sarsiliyor ve ozellikle toprak zeminli virajlarda dikkat etmeniz gerekiyor. Kesinlikle dusuk basincli lastige nazaran viraja daha kontrollu girmeniz lazim cunku tutusu daha az. Gozlemleyebildigim tek olumsuz taraflari bunlar yuksek basincli lasitigin.
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
Bugün lastiğime 3 bar hava bastım ve inanılmaz derecede rahatlattı beni normalde sürdüğüm kondisyonumla bi vites daha yukarıda sürebiliyorum artık tek sorunum el pompamda gösterge yok kompresör çok zor şişiriyo ve sorduğum bisikletçilerde ufak barometre bulamadım :(
 

ismail.yüksel

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Nisan 2012
Mesaj
534
Tepki
276
Yaş
33
Şehir
Denizli
@İhsnn_zyvl Alacağınız ürün bu (link)

193cm boyunda ve 95 kiloyum. 29er bisikletimde 1800 km boyunca hiçbir ölçüm yapmadan göz kararı hava basarak bindim. Az gelmiş olacakki, schwalbe smart sam lastiğimin yanaklarında yarıklar oluşmuş. lastikte basınç çok önemli. az olunca sürtünme artar dolayısıyla yol tutuşu ve konfor da artar. fazla olunca akıcılık artar ama yol tutuşu ve konfor azalır.
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.655
Şehir
İstanbul
@pohuman lastik basıncı her lastik tipinde ve kalınlığında aralıklıdır. Min 30psi max 65 psi gibi bu değerlere yol şarlarına göre karar verildiği gibi Kullanıcı ağırlığıda etkekendir.
Mesela 70 kg lik biri min 35 max 55 psi da kullanması lazım 100 kg'lık biri 45 -65 hatta sıcak hava söz konusu değilse 70 bile basabilir. Bunun belirli bir hesaplaması yok ama kişi kullanımda Tecrübe ile lastikleri ve ağırlığı ile uyumlu basıncı kendisi belirler.
@pohuman
Av sv diye bir şey hatırlamıyorum ya markaya yada tipe göre bir ayırım olabilir. Schindler ve presta diye ayrılır iç lastik.
 
Kayıt
3 Ağustos 2014
Mesaj
24
Tepki
50
Şehir
Adana
Bisiklet
b'Twin
İki farklı sibop türüdür. Schrader'ler bildiğimiz, motorsiklet-araba lastiği sibobuyla aynı yapıda olandır. Yol bisikletlerinde ise daha fazla basınca karşı dayanıklı olan ince yapılı prestalar kullanılır.