Arkadaşlar geçenlerde bu konu üzerine bir yazı okumuştum fakat tarihi çok eskiydi ben bir kez daha sormak istedim... Lastik içi basınç ne kadar olmalı?
Benim lastiğimin üzerinde 30-55 PSI şeklinde bir ibare var fakat ben yinede sormak isterim:
Benim ön lastikler daha şişman ve havaları daha az. Fazla hava basınca virajlarda önden kayma yapıyor, tüm zevkini kaçırıyor insanın.
Arkalar daha şişkin ve lastik biraz daha ince yuvarlanma direnci azalsın ve apaçi stili arka tekeri kolayca kaydırabileyim diye
Şaka maka kaldırım vs yerlere çıkarken önü kaldırmak daha kolay, ama arkayı kaldıramazsanız ve havası azsa yılan ısırığı tabir edilen patlamalar kaçınılmaz oluyor.
Tamam teşekkürler arka %10 fazla olacak sağolun. Bir de son olarak ben lastiği benzinci de şişirecem (tam uygun olsun diye) fakat bisikletin sibobu italyan olduğundan uç uymuyor, şişirebilmek için ucu nerden alabilirim?
Tekerlek Bölümüne Aynı soruları sormak için girmiştim hatta konu bile açacaktım Sen açmışsın benimde sorunlarım aynı )
Arkadaşlar bi bisikletciye gittim adam bir şeyler dedi anlamadım. Tekerleğin üzerinde 55 Psi yazıyor. ön tekerleğe benzinciden 27Psi hava bastım çok fazla şişti bırakmak zorunda kaldım. Arka tekerlek italyan sibob olduğu için ona kendim basamadım bisikletçiye gittim adam hava bastı 55Psi dedi ama sürerken sanki jant yere degecek gibi oluyor parmagımla tekerleği rahatlıkla içeri bastıraibiliyorum.
Benim öğrenmek istediğim bu ön tekerleği ve arka tekerleği 55 Psi'ye getirim mi yoksa böyle mi kalsın arkada hiç hava yok gibi. ve arkadaşın dediği gibi italyan siboblara benzincilerde hava basmak için bir başlık var mı ?
mtb yol farketmez lastiğin üstünde yazan değeri basın..inik lastik her zaman daha çok patlıyor ve daha çok efor sarfetmemize neden oluyor..taş gibi olsun korkmayın..
@Hasan Kılınç
Nasıl oluyor? Şöyle oluyor senin lastiğinin içinde hava daha az kamyon lastiğine göre fakat bu bir kuraldır hacim küçüldükçe basınç büyür. O PSI zaten basınç değeridir. Yani senin basıncın büyük lastik içindeki hava miktarı değil.
şişik lastiğin dışı daha sert olacağı için patlaması da daha zor oluyor, aslına bakarsanız rakamlara da pek ihtiyacınız yok. elinizle yoklayarak, gözünüzü korkutmayacak en yüksek basınçta şişirebildiğiniz kadar şişirin gitsin :in: