Scudo Sports

Lastik patlamlari

@Mesut C.

dış lastiğin içini iyice (iyice derken, içinde pudra bırakmıyorum...) pudralıyorum, yanları da dahil heryerinin rengi değişiyo :)...
iç lastiğin de heryerini pudralıyorum ayrıca...

şu an kullandığım iç lastik de dış lastik de cst
 
Scudo
kaç lira verdiğimi hatırlamıyorum maalesef... internette ararsanız kolaylıkla bulurusunuz ama.
ben de internetten araştırmştım sonuçta :)
 
tanesi derken yanlış anlaşılmasın :) kutu içinden 2 adet çıkıyo :)
 
Bu şeritler bir müddet sonra etkisini kaybediyormuş. Candan, ne zamandır kullanıyorsun?
 
2011 mayıs... bu ayın başına kadar da hiç sökmemiştim.
bu ay bi kere akord ayarı için, bi kere de lastiğim patladığı için (önceki mesajlarda söylediğim gibi, ciddi bi diken sorunu yaşamıştım) söktüm.
şahsen yenisiyle değiştirmeye gerek görmedim... yine pudralayıp taktım işte :)

bu arada şu diken olayına da bi açıklık getiriyim... kötü bi arazide (diken açısından) ilk gün tekerim patlamış aslında, dışardan diken falan görünmüyodu ama ikinci gün lastiğin havası biraz inmişti. çok inmediği için, hiç kurcalamadım lastiği, direkt hava basıp devam ettim.
sonrasında, lastiği söküp içerdeki diken parçasını görünce... şeridi öpesim geldi yani :D

(bi de ders var çıkardığım; benim yaptığım gibi lastiği sökmeden bi yıl kullanmamak lazım :D her ne kadar lastiğin havası inmemişse de, n'olur n'olmaz, arada bi tekeri söküp kontrol etmek, dış lastiğe saplanmış bi'şeyler varsa temizlemek lazım... sonuçta bi şerit yani, şeridimiz işini yaparken biz de ona biraz yardımcı olalım :) )

ya tabi bu benim düşüncem ve benim deneyimim; başka biri hiç memnun kalmamıştır, kullanmaz...
ama ben artık, kendi mtb'mi (tubless olmadığı sürece) şeritsiz düşünemiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut C.
Bende düşünüyorum ama yol bisikleti için alıcam kalite farkı olur mu bunlarda ?
 
Evden yaklasık 15 km uzaklıkta diyelim ki lasitiğimiz patladı. Ne yapmamız ve ne yapmamamız gerekiyor? Taksiye atlayıp en yakın bisikletçiye mi gitmeliyiz hemen? Çünkü ben yaklasık 2 aydır bisiklete biniyyorum. Lastik değiştirme ve patlak lastiği onarmakla ilegili ne bilgim nede uygulama açısından deneyimim var.
 
o yüzden "yanınızda yedek lastik, küçük tamir kiti ve pompanız mutlaka olsun" diyen bi sürü mesaj var forumda :)
lastik değiştirmek veya yama yapmak öyle zor şeyler diil, forumda internette araştırın bulursunuz...
püf noktaları : yamayı yapıştırmadan önce lasitği temizlemek/törpülemek (ama lastiğin canını cıkarırcasına diil :) )
ve de yapıştırıcıyı yamanın dışına taşıcak kadar sürmek (yapıştırıcıda boğmamak da lazım tabi :) ) bir de yamayı yapıştırırken lastiğin havası inik olucak.

kısacası, bi lastik patlaması yüzünden biniş keyfini bozmaya, taksiye binip bisikletçiye gitmeye falan gerek yok :)

yukarıdaki mesajlardan da anlaşılacağı gibi, diğer bir nokta da, tercihe bağlı olarak tabi,
lastiğin patlamasını zorlaştıran veya patladığı halde idare etmesini sağlayan bi çözüme yönelmek..

tabi hiçbiri patlamalara karşı kesin önlem olamaz... e hadi iyi pedallamalar o zaman :)
 
@Osman Taşlıca

Jantın iç yüzeyine konularak tel başlarının iç lastiği kesmesinden ve lastiğin patlamasından koruyor.Bu ürünün yerine aynı boyutta kesilmiş iç lastik veya bant da uygulayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Taşlıca
1 balı yapıstırıcı 1 de eski iç lastık alın halledin :D kesin iç lastıkatan biraz
ondan sonra balıleyin yapıstırın 2-3 santim yarıklara kadar cok direncli oluyo :D
 
Arkadaşlar o şerit bu şerit galiba:)
(link)
Bu arada bu site güvenilir bir site mi?
 
Dış lastiğimde 2-3 mm lik bir çatlak oluşmuş. Çatlak doğru kelime mi onuda bilmiyorum yani dış lastiğin 2-3 mm lik bir noktası yırtılmış desem sanırım daha doğru bir tanımlama olacak. Şimdi sormak istediğim şey yırtılan o kısım için yapabileceğim bir şey var mı? Aklıma o yırtığı kapatmaya yarayan bir jel yada bir ürün var mı diye sormak geliyor?
 
Büyük bir ihtimal yok onun öyle olmasının sebebi lastiği inik bir şekilde bırakmanız.Bu sebeple lastik bir zaman sonra bozuluyor.Yani yapmanız gereken yeni bir dış lastik almak ve lastiğinizi arada bir kontrol edip indikçe şişirmenizdir.Ya da şimdilik böyle idare edebilirsiniz ama lastik patlatacak etkenlere karşı pek dayanıklı olmayabilir.
 
@farukbas77

Tam tersine düzenli bisiklete biniyorum vede lastiklerimin havasının her zaman uygun seviyede olduğundan emin oluyorum.
 
Geri