Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik Patlakları-2

airwolf045

Üye
Kayıt
8 Haziran 2006
Mesaj
15
Tepki
3
Şehir
İZMİR
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar......
Benim merak ettiğim iki konu var....Birincisi iç ve dış lastikler arasına konan şu bantlar gerçekten patlama riskini azaltır mı(ona göre alacam da:D :D :D )İkincisi ise diyelim ki bantı koyduk ,oldu da lastik gene de patladı:eek: :D :D ,sizce uzun vadede sıcak yama mı yoksa soğuk yama mı yapmak daha iyi olabilir........:rolleyes:
SAYGILAR
 
Scudo
Sıcak yamaya gerek olmadığını düşünüyorum. Kaliteli ve doğru uygulanmış soğuk yama da kesinlikle fazlasıyla iş görecektir.
Bu iç-dış lastik arası şeritlerden ben de kullanıyorum. Şu ana kadar onları taktıktan sonra lastik patlaması yaşamadım ancak bu onların mükemmel oldukları anlamına gelmiyor, öyle ki belki de hiç denk gelmedim patlatıcak bir şeye :). Ek bir güvenlik önlemi sadece. Ama ben yine de riski düşürdüğüne inanıyorum...
 
bant + slime koysak nasıl olur?? lastik patlama ortadan tamamen kalkar diyebilir miyiz sizce??
 
Tamamen? Çok geniş bir kavram oldu, kalın bi şiş girerse yine patlar. Sonuçta Slime da belirli çağın üzerindeki deliklere fayda etmiyor. Ancak patlama ihtimali çok düşer diyebiliriz...
 
halil şişin lastikte işine yaa biraz daha çarpıcı örmek ver çivi de metal şişe kapağıde bende bantlardan almayı düşünüyorum..
 


Arkadaşlar Merhaba,

Ben Yeşilbisiklet'ten almış olduğum (link)kullanıyorum. Şu ana kadar bir problem yaşamadım. Yalnız iki gün önce bisikletle asfalt üzerinde giderken fıss:boese157: diye bir ses duydum. Bir baktım arka tekerim yere yapışmış. Sesi duymam ile tekerin yere yapışması bir kaç saniye sürdü. İç lastiğe baktığım zaman, lastiğin birleştiği yerde bir delik gördüm. İşin ilginç yani dış lastiğin hem dış tarafında hem de iç tarafında herhangi bir dikene vs rastlamadım. Şeriti kontrol ettim, şeritte de bir problem yoktu. Tekerin neden patladığını hala anlayabilmiş değilim. Belki şerit, içeride sivrilip iç lastiğin birleşme yerlerine bir baskı yapmış olabilir ama bu da pek mümkün görünmüyor.

Bir bilgi notu, aldığım şeriti 3 aydır kullanıyorum. Özellikle baş ve son taraflarında, yer yer de orta taraflarında ayrılma gözlemlemekteyim. Belki de ben sürekli taşlı arazide kullandığımdan dolayı olmuştur. Bilginize.
 



tel başları iç lastiği delmiş olabilir...eğer çukura sert girip çıktıysan jantin kenarı iç lastiğe o kadar baskı yapıyor ki iç lastik deliniyor.. vs vs vs gibi teorilerim var benim bu konuda...
 
  • Beğen
Tepkiler: ThePoorWanderer


Evet olabilir çünkü genelde kaldırımlardan çok sert iniyorum, yavaşlamadan mesela. Bir de taşlı arazide çok kullanıyorum. Yalnız bu teorin ile ilgili bir sorum var. Teker patladığı zaman asflatta gidiyordum :) Yani, bundan eminim. :p
Teorini revize etmeni bekliyorum :p
 
  • Beğen
Tepkiler: çağatay_çankaya


aynısı benimde başıma geldi ve bende asfaltta gidiyordum.iç lastiği Divinity (ergün) ile açtık ve ergün patlağı görür görmez hangi kaldırama çıktın dedi bende hangisi saymamı istersin diye cvp verdim... kaldırıma çıkarken yada inerken hız kesmez isen çember iç lastiğe yaptığı basınçla iç lastiği deler istersen sana en son patlattığım iç lastiği gösterebilirim.
 


Merhaba,

Gürsel Bey, öncelikle ilginizden dolayı ve de mecbur olmadığınız halde, yenisiyle değiştirme teklifiniz için müteşekkirim. Sizin gibi bisiklet firmalarının olması biz tüketicilere güven vermektedir.

Yalnız, şeritteki yarılma, özellikle baş ve son tarafında var. Az da olsa orta taraflarına doğru da var. Bunu sadece bilginiz olması için söyledim. Kanımca, değiştirmeye gerek yok. İyice yarılana kadar kullanırım. Sonra da yenisini alırım. Bir de Kayseri'de oturuyorum. Getir-götür biraz zor olur:)
Bu yarılmanın sebebi belki de kullanımdan kaynaklanmış da olabilir. Gürsel Bey, biliyorsanız, bu şeritlerin yaklaşık olarak ne kadar ömrü vardır? Şimdiden teşekkür ederim.
 
Lastik patlamasıyla ilgi önlemler saymakla bitmez ama en öenmli konu kullandığınız zemine uygun lastik kullanma ve kullandığınız zemine ve kullanım tarzınıza göre uygun miktarda hava ile şişirmek...

Mesela Aydos ormanı gibi bir parkurla kalın etli, telli ve 2.10 kalınlığında lastikleri aşırı sert olmayacak şekilde şişirmek o ortamda lastiğin jant kesmesi sorununa kesin çözüm olacaktır ama zemindeki çivi cam diken vs gibi cisimlerin lastiği delmesine engel olmayabilir...

Bu şerit slime gibi malzemeler belli bir büyüklüğe kadar patlaklara engel olabiliyorlar fakat ikisinide uygulasız bile lastiğiniz jant kesiği olup patlayabilir.Ayrıca slime ın lastiğe gereğinden fazla miktarda doldurulmasıda lastik patladığında deliği kapatacak olan sıvının orada donmayıp (gereğinden fazla olduğu için) lastiğin inmesini engelleyemeyebilir...

Yani lastik patlamasına engel olmanın en iyi yolu ortama uygun lastik seçimi ve uygun miktarda hava basılması ile mümkündür daha sonra uygulanabilecek şerit vs. gibi malzemeler ise yabancı cisim patlaklarına karşı etkili olacaktır...
 


Patlak önleyici(?) şerit kullanmakta olan bir tüketici olarak; yukardaki düşüncelere aynen katıldığımı bildirir ve ben de Gürsel Beye teşekkürlerimi sunarım. :)
 


Selam,
Gecikme için özür..
O şeritlerin normal şartlarda belli bir ömrü yoktu. Ama ironman'in kullandığı 700 C teker (28") için üretilen hafif olsun diye biraz ince yapılmış. Yüksek basınçla (28"'lerde oldukça yüksek oluyor 26" 'e oranla) şeridin üst üste bindiği yerde lastiğe bakan şeridin arkası kaygan oluyor ve içteki lastiğin basıncı, lastiğe değen şeridin -şişen balonda olduğu gibi- yüzeyini esnetiyor. Arkası da kaygan olduğu için rahat esneyen şerit ortadan yarılıyor. Bu yarığın da kenarları keskin olduğu için biraz da milimetrik hareketlerden (tekerin dönmesi) sürtünme sonucu lastiği patlatıyor. Başta (sonda) çok yarık olmasının nedeni bu bence..
Selamlar..
 
Back