Scudo Sports

Lastik Önerisi? ( mezcal - recon - cobra skin - race king - small block )

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
910
Tepki
1.016
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Öncelikle Selamün Aleyküm arkadaşlar;

Az patlayan, hatta mümkünse patlamayan bir lastik arıyorum. Bahsettiğim lastiklerin fiyatları birbirine yakın diyebilirim, tabi kenda hariç.

- vittoria mezcal
- maxxis recon
- innova cobra skin ( 432 Gram )
- continental race king
- kenda small block eight

Bunlardan hangisi alınır? Sağlamlığından emin olsam direk hafif innova alırım ama lastik hakkında pek fazla bilgi bulamadım. Daha önce bu lastiklerin herhangi birini kullanan var mı forumda? Kolay gelsin.
 
Scudo
Farklı alternatifler ortaya çıktı, dün biraz düşününce önde specialized renegade ve arkada da aynı markanın fast trak modelini kullanma fikri biraz olsun aklıma yatmıştı ama indirimde olan specialized s-works 2.10'ları yakalayınca satın aldım. Yine de vittoria mezcal'leri merak etmiyor değilim, biraz daha hafif olsalardı almak isterdim. Aşınma ve patlama konusunda s-works'ler zayıf gibi duruyor, performans anlamında bendeki xr 2 comp'lardan fazla bir artısı yoksa sağlam kazık yemiş olacağım gibi hissediyorum.
 
Farklı alternatifler ortaya çıktı, dün biraz düşününce önde specialized renegade ve arkada da aynı markanın fast trak modelini kullanma fikri biraz olsun aklıma yatmıştı ama indirimde olan specialized s-works 2.10'ları yakalayınca satın aldım. Yine de vittoria mezcal'leri merak etmiyor değilim, biraz daha hafif olsalardı almak isterdim. Aşınma ve patlama konusunda s-works'ler zayıf gibi duruyor, performans anlamında bendeki xr 2 comp'lardan fazla bir artısı yoksa sağlam kazık yemiş olacağım gibi hissediyorum.

1 aydır yaptığım araştırmalar sonucu Barzo tnt aldım. Mezcal tnt yi inceleyebilirsiniz diyebilirim. Uluslararası sitelerde bazı test sonuçları paylaşılmıştı okuduğum kadarıyla patlak dirençleri yüksek bu 2 Vittoria lastiğinin. (Tnt - yan duvarları güçlendirilmiş oluyor. Düşük basınçlarda dahi ). Lastiklerde şunu gördüm: her şeyi olan bir lastik yok. Sizin için ne önemliyse - patlama direnci/ağırlık - ona yoğunlaşmanız lazım.
 
Yol bisikletinde lastik önerilerinin 80li sayfalara geldiği yerde dağ bisikletinde de böyle bir başlık olması güzel. Forumda dağ bisikleti kullananlar hangi lastiği ne koşulda kullandığını yazarsa güzel bir veri tabanı oluşabilir.

Şuan (link) lastik kullanıyorum piyasada üst fiyatlara satılmasına rağmen bende linkteki fiyata yakın bir fiyattan yazın Şişman Bisikletten almıştım. Bundan öncesinde üzerinde 1-2 yerinde delik olan Schawalbe Rapid Rob lastik kullandım. 2 lastikte de araziye çok çıkmamış olmama karşın maxxis hamur olarak çok daha yumuşak. Schwalbe ile yanaklar hemen hemen aynı olsa da lastiğin sırt kısmı bana göre daha ince geldi. 27.5 versiyonunu kullanan bir abim patlaklardan muzdarip oldu. 1-2 ay içinde tam anlamı ile Maxxisleri anlayacağım, görsel olarak hoş duruyor ama açıkçası Schwalbe daha çok güven veriyordu.
 

Dosyalar

  • IMG_20221012_153221.jpg
    IMG_20221012_153221.jpg
    138,5 KB · Okunma: 21
Yol bisikletinde lastik önerilerinin 80li sayfalara geldiği yerde dağ bisikletinde de böyle bir başlık olması güzel. Forumda dağ bisikleti kullananlar hangi lastiği ne koşulda kullandığını yazarsa güzel bir veri tabanı oluşabilir.

Şuan (link) lastik kullanıyorum piyasada üst fiyatlara satılmasına rağmen bende linkteki fiyata yakın bir fiyattan yazın Şişman Bisikletten almıştım. Bundan öncesinde üzerinde 1-2 yerinde delik olan Schawalbe Rapid Rob lastik kullandım. 2 lastikte de araziye çok çıkmamış olmama karşın maxxis hamur olarak çok daha yumuşak. Schwalbe ile yanaklar hemen hemen aynı olsa da lastiğin sırt kısmı bana göre daha ince geldi. 27.5 versiyonunu kullanan bir abim patlaklardan muzdarip oldu. 1-2 ay içinde tam anlamı ile Maxxisleri anlayacağım, görsel olarak hoş duruyor ama açıkçası Schwalbe daha çok güven veriyordu.

bu lastiğin ucuz olmasının sebebi telli ve tubeless olmaması. Bir de bunların katlanabilir ve tubeless olanları var.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
1 aydır yaptığım araştırmalar sonucu Barzo tnt aldım. Mezcal tnt yi inceleyebilirsiniz diyebilirim. Uluslararası sitelerde bazı test sonuçları paylaşılmıştı okuduğum kadarıyla patlak dirençleri yüksek bu 2 Vittoria lastiğinin. (Tnt - yan duvarları güçlendirilmiş oluyor. Düşük basınçlarda dahi ). Lastiklerde şunu gördüm: her şeyi olan bir lastik yok. Sizin için ne önemliyse - patlama direnci/ağırlık - ona yoğunlaşmanız lazım.
Adını unuttuğum ve ünlü bir uzun mesafe dayanıklılık yarışında sağlamlığından dolayı mezcal en çok tercih edilen lastik olmuştu. Aslında önde barzo ve arkada mezcal gibi ya da tam tersi gibi bir kullanım da yapılabilir ki birçok bisiklet firması bu tarz şeyler yapıyor. Zaten barzo ile benzer olan mezcal arasında çok bir fark yok bana göre, ikisi de oldukça tutulan lastikler diye düşünüyorum.

Kişisel görüşüm olarak mezcal sert kullanımlar için en iyi birkaç lastikten biri, son söylediklerinizde haklısınız gibi duruyor.
Yol bisikletinde lastik önerilerinin 80li sayfalara geldiği yerde dağ bisikletinde de böyle bir başlık olması güzel. Forumda dağ bisikleti kullananlar hangi lastiği ne koşulda kullandığını yazarsa güzel bir veri tabanı oluşabilir.

Şuan (link) lastik kullanıyorum piyasada üst fiyatlara satılmasına rağmen bende linkteki fiyata yakın bir fiyattan yazın Şişman Bisikletten almıştım. Bundan öncesinde üzerinde 1-2 yerinde delik olan Schawalbe Rapid Rob lastik kullandım. 2 lastikte de araziye çok çıkmamış olmama karşın maxxis hamur olarak çok daha yumuşak. Schwalbe ile yanaklar hemen hemen aynı olsa da lastiğin sırt kısmı bana göre daha ince geldi. 27.5 versiyonunu kullanan bir abim patlaklardan muzdarip oldu. 1-2 ay içinde tam anlamı ile Maxxisleri anlayacağım, görsel olarak hoş duruyor ama açıkçası Schwalbe daha çok güven veriyordu.
Dağ bisikleti konuları yol bisikleti konularına göre bir hayli geride kalmış gibi, keşke daha canlı konular görebilsek ama çoğumuz şehir bisikleti olarak kullandığı için konular da bu yüzden dağ bisikleti ekipman tecrübeleri için biraz yetersiz kalıyor diye düşünüyorum.

İlk başlarda recon düşünüyordum ama size bu lastikleri sorduktan sonra vazgeçtim, yumuşak hamurlu lastikleri seviyor olsam da fazla yumuşağı bisiklet gitmiyor hissi veriyor ki recon'ların hızlanma olarak rakiplerine göre bir tık yavaş kaldığını da bir yerde okumuştum. Yumuşak hamura rağmen düz yolda iyiler mi peki?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Adını unuttuğum ve ünlü bir uzun mesafe dayanıklılık yarışında sağlamlığından dolayı mezcal en çok tercih edilen lastik olmuştu. Aslında önde barzo ve arkada mezcal gibi ya da tam tersi gibi bir kullanım da yapılabilir ki birçok bisiklet firması bu tarz şeyler yapıyor. Zaten barzo ile benzer olan mezcal arasında çok bir fark yok bana göre, ikisi de oldukça tutulan lastikler diye düşünüyorum.

Kişisel görüşüm olarak mezcal sert kullanımlar için en iyi birkaç lastikten biri, son söylediklerinizde haklısınız gibi duruyor.

Dağ bisikleti konuları yol bisikleti konularına göre bir hayli geride kalmış gibi, keşke daha canlı konular görebilsek ama çoğumuz şehir bisikleti olarak kullandığı için konular da bu yüzden dağ bisikleti ekipman tecrübeleri için biraz yetersiz kalıyor diye düşünüyorum.

İlk başlarda recon düşünüyordum ama size bu lastikleri sorduktan sonra vazgeçtim, yumuşak hamurlu lastikleri seviyor olsam da fazla yumuşağı bisiklet gitmiyor hissi veriyor ki recon'ların hızlanma olarak rakiplerine göre bir tık yavaş kaldığını da bir yerde okumuştum. Yumuşak hamura rağmen düz yolda iyiler mi peki?
Mezcal in yuvarlanma direnci barzo ya göre daha düşük ve direk kuru mevsim lastiği olarak nitelendiriliyor. Böyle olunca tabi uzun süre dayanması normal. Ben biraz daha teknik iniş/tırmanış seviyorum. Fiyatı da daha cazip olunca barzo aldım. Mezcal in dez avantajı nemli çamurlu zemin. Çamur tahliyesi dillerinden ötürü zayıf. Tutuşu oldukça düşürecektir. Ama kuru zeminde önde denge adına barzo, arkada hız adına mezcal etkili bir tercih oluyor ki dünya/Avrupa şampiyonalarından başarıyla çıkmış lastikler. Vittoria'nın sitesinde kıyas tablosu da var. Barzo daha all rounder.

Bu arada konunun adını dağ bisikleti lastik seçimi olarak değiştirebilirsin daha iyi olacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
İlk başlarda recon düşünüyordum ama size bu lastikleri sorduktan sonra vazgeçtim, yumuşak hamurlu lastikleri seviyor olsam da fazla yumuşağı bisiklet gitmiyor hissi veriyor ki recon'ların hızlanma olarak rakiplerine göre bir tık yavaş kaldığını da bir yerde okumuştum. Yumuşak hamura rağmen düz yolda iyiler mi peki?

Vallahi yaklaşık 80-100km kadar asfaltta kullandım açıkçası çok bir sıkıntı görmedim. Tabi yol bisiklet geçince bir yavaşlık gelse de 1x10 kullandığım halde akıcılığı bana yeterli geldi. Aslında daha uzun süreliarazi ve yol kullanımı olarak @ekren gökhan abi daha net yanıt verecektir.
 
(link)
Daha önce kullandığım Schwalbe Smart Sam ile karşılaştırma yapmak mümkün değil .Bilindiği gibi oldukça yumuşak bir hamuru var. Kısa sürede bir kaç tane patlak oldu Uzun bir süre kullanılacaklarını düşünmüyorum.
Islak - kuru yol tutuşu, fena olmadığını söyleyebilirim ama .
Tamamen olumsuz bir düşüncem yok fakat bütçe durumuna göre bir üst seviyedekilere bakılabilinir :harika: @MakRo



Vallahi yaklaşık 80-100km kadar asfaltta kullandım açıkçası çok bir sıkıntı görmedim. Tabi yol bisiklet geçince bir yavaşlık gelse de 1x10 kullandığım halde akıcılığı bana yeterli geldi. Aslında daha uzun süreliarazi ve yol kullanımı olarak @ekren gökhan abi daha net yanıt verecektir.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Mezcal in yuvarlanma direnci barzo ya göre daha düşük ve direk kuru mevsim lastiği olarak nitelendiriliyor. Böyle olunca tabi uzun süre dayanması normal. Ben biraz daha teknik iniş/tırmanış seviyorum. Fiyatı da daha cazip olunca barzo aldım. Mezcal in dez avantajı nemli çamurlu zemin. Çamur tahliyesi dillerinden ötürü zayıf. Tutuşu oldukça düşürecektir. Ama kuru zeminde önde denge adına barzo, arkada hız adına mezcal etkili bir tercih oluyor ki dünya/Avrupa şampiyonalarından başarıyla çıkmış lastikler. Vittoria'nın sitesinde kıyas tablosu da var. Barzo daha all rounder.

Bu arada konunun adını dağ bisikleti lastik seçimi olarak değiştirebilirsin daha iyi olacaktır
Konuyu değiştirme yetkim yok maalesef. Bu arada arazi için hangi hava basıncını kullanıyorsunuz?

Elimden çok lastik geçti ama arazi performansı iyi olan bir lastiği kullandığımı hatırlamıyorum son yıllarda, özellikle ıslak zeminde tutunma konusunda sorun yaşamadığım bir lastiğe hala denk gelmedim. Genellikle sert hamurlu lastikler kullandım, asfaltta iyi olan bir lastikten ciddi arazi yeteneği beklemek zor galiba.
'VALLAHİ' yaklaşık 80-100km kadar asfaltta kullandım açıkçası çok bir sıkıntı görmedim. Tabi yol bisiklet geçince bir yavaşlık gelse de 1x10 kullandığım halde akıcılığı bana yeterli geldi. Aslında daha uzun süreliarazi ve yol kullanımı olarak @ekren gökhan abi daha net yanıt verecektir.
Yol bisikletine geçince yavaşlık gelmesi normal bence, galiba para=çokomel gibi bir sonuç çıkıyor ortaya maalesef.
(link)
Daha önce kullandığım Schwalbe Smart Sam ile karşılaştırma yapmak mümkün değil .Bilindiği gibi oldukça yumuşak bir hamuru var. Kısa sürede bir kaç tane patlak oldu Uzun bir süre kullanılacaklarını düşünmüyorum.
Islak - kuru yol tutuşu, fena olmadığını söyleyebilirim ama .
Tamamen olumsuz bir düşüncem yok fakat bütçe durumuna göre bir üst seviyedekilere bakılabilinir :harika: @MakRo
Genel olarak hangi yol şartlarında patladılar abi?
 
Son düzenleme:
Konuyu değiştirme yetkim yok maalesef. Bu arada arazi için hangi hava basıncını kullanıyorsunuz?

Elimden çok lastik geçti ama arazi performansı iyi olan bir lastiği kullandığımı hatırlamıyorum son yıllarda, özellikle ıslak zeminde tutunma konusunda sorun yaşamadığım bir lastiğe hala denk gelmedim. Genellikle sert hamurlu lastikler kullandım, asfaltta iyi olan bir lastikten ciddi arazi yeteneği beklemek zor galiba.

Yol bisikletine geçince yavaşlık gelmesi normal bence, galiba para=çokomel gibi bir sonuç çıkıyor ortaya maalesef.

Genel olarak hangi yol şartlarında patladılar abi?

Ağırlık azalınca patlak direnci de düşüyor. Yani her şeyi tam yapan olursa başka bir ihtiyaç da kalmaz. Üreticiler haklı 😊

İç lastik kullanırken arazide 35 civarı kullanıyordum. Tubeless için 30 kullanıyorum. Ön lastik biraz daha inik olabilir. Asfalt için 40 psi yapıp çıkıyorum evden. Biraz kilo, biraz arazi durumu, biraz lastik genişliği ile alakalı.
 
Son düzenleme:
Hem arazide hemde yolda patladı.İç lastikleri yeni değiştirdim.Bir süre daha kullanayım daha ayrıntılı bilgi veririm.:harika:@Awacs7n

Konuyu değiştirme yetkim yok maalesef. Bu arada arazi için hangi hava basıncını kullanıyorsunuz?

Elimden çok lastik geçti ama arazi performansı iyi olan bir lastiği kullandığımı hatırlamıyorum son yıllarda, özellikle ıslak zeminde tutunma konusunda sorun yaşamadığım bir lastiğe hala denk gelmedim. Genellikle sert hamurlu lastikler kullandım, asfaltta iyi olan bir lastikten ciddi arazi yeteneği beklemek zor galiba.

Yol bisikletine geçince yavaşlık gelmesi normal bence, galiba para=çokomel gibi bir sonuç çıkıyor ortaya maalesef.

Genel olarak hangi yol şartlarında patladılar abi?
 
Geri