Scudo Sports

Lastik Isırması Pratik Çözüm - Küçük Lastik Yarığı (fotoğraflı)

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.402
Tepki
4.756
Yaş
52
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba!
Geçen gün başımdan geçen olay ve ürettiğim pratik çözüm. Bu tip bir konu açıldıysa da ben bulamadım ve yardımcı olabilir düşüncesi ile paylaşıyorum.
İlk olarak yolda giderken lastiğim patladı. Tamir ederken lastiğe giren bir cam parçasının sebep olduğunu gördüm. Lastikte küçük bir yarık vardı ama iş göreceğini düşündüm. Ancak birkaç km sonra yarıktan dolayı lastik ısırması nedeni ile yine lastiğim patladı.

Lastik ısırması: Eskiyen, üzerinde çatlaklar ve yarıklar oluşan dış lastikler (bu yarıklar benim başıma gelen cam patlatması sonucuda oluşabilir) hepimizin bildiği bir şey. Bu çatlak ve yarıklar dış lastiğin iç yüzeyine / yanaklarına kadar açılıyorsa, yolda lastiğin esneme hareketleri ile açılır ve kapanır. Bu sırada iç lastik esneyen dış lastikteki yarıklar tarafından kıstırılırsa delinir ve patlar. En iyi çözüm dış lastiği en kısa sürede değiştirmektir.

Elbette hemen hiçbirimiz normal koşullarda yanımızda dış lastik taşımayız. Peki henuz catlamamis ve değiştirilmesi gündemde olmayan bir dış lastikte ani ve küçük bir yarılma olursa ne yapilabilir? Sürekli patlayan iç lastiği yama yapa yapa gidemeyeceğimiz açık.

İşte cam kesiği ile yarılan ve ilk tamir sonrası yarığı belli olan lastik
(link)

Lastik ısırması sonucu tekrar söktüğümde iç yüzeye kadar açılan ve lastik ısırmasına neden olan yarık
(link)

Tamir kitimde bulunan kolonyalı mendil paketini dış ve iç lastik arasında tampon olacak şekilde yerleştirdim
(link)

Tampon olarak yerleştirdiğim mendil paketini oynatmadan iç lastik ve jantı yerlerine oturttum. İç lastiği montajda yarı şişkin tutmanız oynama riskini azaltacaktır
(link)
(link)

Son olarak bu tamponlu yarık dış lastik ve iç lastik 32 km boyunca hic sorun cikarmadan beni taşıdı. Bu da yeni dış lastiği değiştirmeden once 32 km yaptıktan sonraki son hali. Görüldüğü gibi sorun yok :)
(link)

Bu tampon işini yanınızdaki buna benzer bir materyal, eski iç lastik parcasi vb. ile de yapabilirsiniz. Umarım kimsenin başına böyle olaylar gelmez, gelirse de bu konu yardımcı olur.

NOT: Lastik hava basıncının yetersizliği nedeni ile patlamaya neden olan snake bite / yılan ısırığı konularını da forumda arayıp inceleyebilirsiniz. Bu konuya yakın ve ilgili olduğu için tavsiye ederim.
 
Scudo
İçten böyle bir uygulama yaptıktan ve iç lastiği şişirdikten sonra yarılan/açılan kısma yanınızda bulundurduğunuz Loctite 406 plastik-kauçuk yapıştırıcıdan(siyah renkli) 2 damla damlatıp elinizle 30 saniye bir pres uygularsanız bir daha açılma ihtimalini de oldukça düşürürsünüz. Patlaksız, ısırıksız pedallar...
 
@Halil EROĞLU

İyi fikir! Deneyeyim bari. Boşu boşuna lastikten olmayalım ufak bir yarık nedeni ile :)
Nerelerde bulabiliriz bu yapıştırıcıyı?
 
Büyük yapı marketlerinde, küçük bir ihtimal de olsa hırdavatçılarda ve tabii ki internette. Mesela (link) veya (link)...
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Bugün bu bahsedilen şeylerden başıma geldi.Yalnız cam kesmesi değildi bu.Benimkisi eskiyen lastiğin çatlaması idi.Yokuştan inerken bir patlama oldu,bayağı yüksek.Arkadaşın dediği gibi,dış lastik çatlakdan yarılıp,aradaki boşluğa iç lastik sıkışınca,gümledi.Bu gümleme bir kerede lastik şişirirken dış lastiğin janta tam oturmaması nedeniyle,iç lastiğin çıkıntı yapıp patlamıştı.Tabi iç lastik de büyük bir yara oluşarak çöp oldu.Sizlere tavsiyem çatlak dış lastiklere hiç binmeyin,hemen değiştirin.Hızım yüksek değildi.Yol bisikletinde,yüksek hızda,yokuş aşağı bu olayı düşünemiyorum bile.selamlar.saygılar..
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
Geri