Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Arkadaşlar merhaba salcano racing xcm 24/2.20 Dış lastiğim var ona ilaven birde Cst 24/1.90-2.125 iç lastik aldım bu 2.125 rakamı aklımı karıştırdı dış lastikte 30-55 psi arası vurabilirsin yazıyor ne yapmalıyım iş dışa uyumlu mu?

TEŞEKKÜRLER
 

Dosyalar

  • cst-24x-90-2-125-sv40mm-bisiklet-ic-lastik-12822-jpg.jpeg
    cst-24x-90-2-125-sv40mm-bisiklet-ic-lastik-12822-jpg.jpeg
    23,5 KB · Okunma: 2
Scudo
Merhaba arkadaşlar yol bisikletime 700x28 lastik takmak istiyorum, minimum boşluklar ne kadar olmalı yardımcı olabilir misiniz?
 
Merhaba arkadaşlar 28 jant bisikletimde 700x23 ebatinda lastik kullanıyorum 700x25 veya 28 lastik alip taksam jant degistirmem gibi bir durum soz konusu değil dimi? Ve 23 25 28 35 bunlarin arasinda tam olarak ne kadar fark var tamam ince olanlar daha hafiftir kalinlar daha agir ama bunlarin haricinde bilinmesi gereken ne var yardımcı olursanız sevinirim
 
@Raigou kalın olan daha geniş ve yüksektir. Ön ve arka maşası dar bazı bisikletlere 28 sığmayabilir. Bazı fren kaliperlerine de sığmıyor kimi 28'ler. Lastik genişledikçe konfor ve yol tutuş az da olsa artar. Karşılığında ivmelenme ve yuvarlanma direnci az da olsa kötüleşir.
 
@Raigou 23 takılan jantlar genelde 28'e kadar destekliyorlar. Yine de jant markası-modeli varsa onun iç genişliği bilinirse daha doğru yorum yapılır. Belli bir hesap vardı şu konuda. O sayılar da lastiğin genişliğini milimetre cinsinden belirtiyor diye biliyorum. İnce lastik hafiflik, atiklik, hız sağlarken, kalın lastik konfor, daha etkili tutuş ve denge gibi şeyler sağlıyor diye yorumlayabilirim. Tabi lastiğin kalitesine göre tutuş değişir. 35'lik kötü lastik kayarken 23'lük kaliteli hamur lastik çok iyi tutuş sağlar gibi gibi örnekler var. Üstekki yorumda da söylendiği gibi fren ayaklarınızın da özelliğini araştırabilirseniz kesin cevabı alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raigou
Janta bakmak lazım. Jantın üzerinde 19x622 17x622 gibi bir rakam olur. O rakam senin hangi aralık'taki lastikleri kullanabileceğiniz belirler. O rakamı janttan bul, İnternetten ertro lastik uyum tablosunu arattır. Tabloda hangi ölçünün hangi lastiği kullanabildiği yazar. Lastikler arasında ağırlık dışında teknolojik farklar olur. Bazı lastiğin yuvarlanma direnci düşüktür, bazısının koruma kalınlığı fazla. Bunu senin kullanım alanına göre belirlersin

Screenshot_2021-01-06-13-19-08.pngtablo böyle bişey
Tablo tam görünmemiş. Solda lastik ölçüleri var. Üstte uyumlu olduğu lastikler. Böyle bir tablo bulacaksın
 
  • Beğen
Tepkiler: Raigou ve Noldor
Merhaba herkese. Bugün Berlin'de 5-6 derece havayı ve güneşi de görünce atladım bisiklete çıktım yola. Lastikleri kısa bir süre önce Continental GP 5000'le değiştirmiştim. Velhasıl kelam, 6. km'de arka lastik beni yarı yolda bırakmaya karar verdi ve patladı. Dedim güzel, zaten olması gereken bu, uzun aranın ardından ilk sürüş her zaman böyle biter. Yedek iç lastiği çıkardım ve değiştirmeye koyuldum. Ancak bu düyanın en popi lastiklerinden olan, minnoş, tatlış, güzel mi güzel GP 5000, asla janta oturmak istemedi. O kadar konuştum, dil döktüm yalvardım, bana mısın demedi. Ilk takarken de zorlamıştı beni hayta ama bu sefer öğle aram olduğu için ve fazla zamanım kalmadığı için atladım trene, bisiklet sırtımda döndüm eve.

Sorum şu ki, bu lastiği kullanıp bu tarz hadiseler yaşayan arkadaşlar ne yapıyor? Lastiği janta geçirirken uyguladıkları bir yöntem var mıdır? Keza dil döküp yalvarmak işe yaramadı. Levye silahını kullandım ama fotoda göreceğiniz üzere, minnoş onu da kırdı. Bu pazar uzun bir tura çıkma planım var ancak bugünkü prova beni bir hayli gerdi. Tavsiyelerinizi bekliyorum 🙏🏼

256661 dosyayı görüntüle
 
Ben de schwalbe lastikle aynı sorunu yaşıyorum. Lastiği takmanın pratik yolunu bulamadım. Bu durumda Lastiği patlatmamak esastır diye düşündüm. İç lastik için patlak tamir eden jeller var. İç lastiğe ondan sıkabilirsin, dış lastiğe patlak önleyici şerit falan takabilirsin. Pek sorunun cevabı olmadı ama lastiği takamıyorsak, sökmemek için elimizden gelen herşeyi yaparız 😁
 
Ben yeni bir video çekeyim. tost makinesi ile çektiğim bir video vardı onu salayım :)

Bir sebepten videoyu oynataımyorum. Değiştirdiğiniz lastik Continental GP 5000 ya da başka bir model katlanabilir lastik mi? Klasik tarz (katlanmayan) yol biskleti lastiği çok değiştirdim, hatta bir ara o kadar çok lastiğim patladı ki, elim fazlasıyla alışmıştı. Ancak bu GP 5000ler sayesinde resmen en başa döndüm.
 
continental s2 lastik ama istediğiniz lastiği getirebilirsiniz en fazla 3 dakika daha ugraştırır.
@TrEddieMercury
 
7C1B7C34-D140-45F1-A30B-46F834143539.jpeg
Bu yamukluğu gidermenin bir yolu var mıdır? İç lastiği tekrardan taktım ama aynı durum.Titreşim ve hız kaybına sebep oluyor.
 
Bu yamukluğu gidermenin bir yolu var mıdır? İç lastiği tekrardan taktım ama aynı durum.Titreşim ve hız kaybına sebep oluyor.

Lastiği janttan sökerek hem jantı hem de lastiği dikkatlice inceleyin. Jantın iç duvarındaki lastiğin oturduğu tırnağa lastik parçası yapışmış olabilir.

Ayrıca lastik takılıp çıkarılmaktan janta oturan tırnağını kaybetmişse de aynı sorun oluşabilir. Bu durumda yeni lastik gerekir.

Son olarak iç lastiğin kendisinde ya da yerleşiminde bir anormallik olabilir. Yukarıdaki kontrolleri yaptıktan sonra yeni bir iç lastik ile deneyin.
 
256673 dosyayı görüntüle
Bu yamukluğu gidermenin bir yolu var mıdır? İç lastiği tekrardan taktım ama aynı durum.Titreşim ve hız kaybına sebep oluyor.

benim bi arkadaşta vardı aynı durum. lastiği patlayınca kendi yapamamış lastikçiye gitmiş. adam çok büyük bir yama yapmış. şişirince genleşmiş ve şekil kaybı olmuş.
lastiği değiştirmeniz gerekir.
 
  • Üzgün
Tepkiler: Oğuz K.
@Sadettin Z. @srdrmrs 92605E95-900F-48F2-90FE-DA961BAB6830.jpeg
Böyle bir hasar mevcut yamukluğun olduğu kısımda. Jant ve iç lastik temiz.
 
256673 dosyayı görüntüle
Bu yamukluğu gidermenin bir yolu var mıdır? İç lastiği tekrardan taktım ama aynı durum.Titreşim ve hız kaybına sebep oluyor.
Seyir esnasında CST Caldera lastiklerimden birini çukura sokarak patlatmamın ardından aynı sıkıntıyı yaşamıştım. Bisikletçi dış lastiğin tel kırmış olduğunu belirtmişti. Sanırım lastik karkasında bir deformasyon meydana gelmişti. Bildiğim kadarıyla janta takıldığı kısımlar dışında dış lastikte tel bulunmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuz K.
benimki de aynı durum anlaşılan, çukura girme sonrası içten deformasyon. Telli yanakta da hafif bir hasar var ama yola temas eden yüzüyde hasar daha fazla var. @specific

Teşekkürler tavsiyeler için, durduk yere masraf çıktı. Bu arada rubino pro g2.0 ile conti ultra sport 3 arasından hangisini tavsiye edersiniz ? ikisi de yurtdışı ürünü. @Sadettin Z.
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
Geri