@huzzy
Minimum ve maximum degerleri referans olarak dusunun.Minimum altina duserseniz yilan isirigi (jantin darbe sonucu asiri esneyen lastigi ezerek kesmesi) vb. sorunlar yasarsiniz. Maximum bastiginizda sivri bir cisim alip patlama olasiliginiz artar. Elbetteki sivri ve keskin cisim sonucu patlama riski her zaman vardir. Bu nedenle lastik zirhi, patlak onleyici sivi veya kendinden zırhlı (anti-puncture) lastik cesitleri vardir.
Basinc arttikca sarsinti artacaktir. Ama ayni oranda lastigin sirti bombelenerek (lastik tasarimida onemli ve siz mtb lastik kullaniyorsunuz) yuzeye temasi azalacak, surtunme azaldigi icin donus direnci dusecek ve daha hizli yol alarak daha az enerji sarfetmenizi saglayacaktir.
Bu nedenle asfalt zemin tarzi suruslerde yuksek basinc tercih edilir. Ornegin sehirici ulasim, asfalt yollarda yapilan turlar vb.
Basinc dustukce lastik esnkleserek amortisor islevide gorecek sarsinti dusecektir. Ama bu kez zemine temas eden yuzey artacak, donus direnci artacak, daha fazla enerji harcamaniz gerekecektir. Bu nedenle lastigin tutunmasini istedigimiz ve sarsintinin dogal ortamla zaten arttigi toprak yollarda ve arazi suruslerinde basinci dusururuz. Gercekten agir araziye cikmiyorsaniz basinci minimuma almaniza gerek yok. Bir parca dusurun yeter. Minimumda ve/veya altinda bir basinc degeri ile surerseniz, sert sekme-atlama-carpma sonucu kendinizi patlak bir lastigi yamarken bulabilirsiniz
