lastik basıncı ne olmalı

Konu, 'Street & DJ' kısmında Barış Karapınar tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmetek

    Ahmetek Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    2 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Ahmet EK
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bende de max 100 ps yazıyordu basmışken 90 basayım dedim iyi odu sert oldu uçak gibi oldu bisiklet ama bu seferde ben biraz fazla hızlı gidip kasislerden hoplama zıplama yapınca baktım jantlarda hafifi bi sallantı var gibi geldi gözüme anlıyacağınız biraz akortu bozdum sanırım. şimdi biraz azaltacağım 70 falan düşünüyorum.
     
  2. bsklt07

    bsklt07 Kıdemli Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Aralık 2015
    Mesajlar:
    392
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    tuğrul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    holy roller table top crazy bob ne demek
     
  3. fahrettin akansu

    fahrettin akansu Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    İstanbul - Bostancı
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Lastik modellerinin isimleri @bsklt07 ;
    Schwalbe Table Top
    Schwalbe Crazy Bob
    Maxxis Holy Roller


     
    bsklt07 bunu beğendi.
  4. zafer asut

    zafer asut Yeni Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    26 Mart 2017
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    muğla
    Seviye:
    ARKADAŞLAR DETAYLI BİLGİ İÇİN BAKABİLİRSİNİZ HAVA BASINCI LASTİĞİN ÜZERİNDE NE KADAR KAÇ PSI OLMASI GEREKTİGİ YAZIYOR

     
    dodurgalı_06 bunu beğendi.
  5. Bahadır S.

    Bahadır S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Mart 2015
    Mesajlar:
    375
    Beğeniler:
    677
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Bahadır S.
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Lastikte hava basıncını belirlerken;
    - üreticinin lastik üzerine yazdığı min. ve max. değerlerin içerisinde kalın
    - kendi kilonuza göre ayarlama yapın
    - bazen de sürüş yaptığınız yolun durumuna göre sürtünmeyi arttırmak veya azaltmak isterseniz basınç değerini azaltın veya arttırın.

    Bisiklet üzerinde iki tekere düşen yük dağılımını göz önüne alırsak, iki tekere de aynı basınçta hava basmak doğru olmaz. Arka tekere binen yük daha fazla olacağı için basıncı ön tekere göre 5-10 psi daha yüksek tutmak doğru olabilir.

    Tam da bu konuyla ilgili aşağıdaki videoya göz atabilirsiniz;
     
  6. ATALAY16

    ATALAY16 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Nisan 2015
    Mesajlar:
    906
    Beğeniler:
    715
    Şehir:
    BURSA
    Adı:
    Fatih Mehmet ATALAY
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    lastik üzerinde max ve min psı değerleri yazıyor ama benim gibi yanlış görüp 85 yerine 95 basarsanız 2 defa lastiği batlatırsınız:) öne 80 arkaya 84 basıyorum ben
     
  7. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.033
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Konu yol bisikleti icin acilmamis ama son yorumlar hep yol bisikleti. Yol bisikleti icin uzerinde yazan Maksimum degerin 10 psi altini basabilirsiniz kabaca.
    Daha cok okurum diyenler icin;
    Doğru lastik basıncı (çeviri)
     
    fahrettin akansu bunu beğendi.
  8. Murats05

    Murats05 Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Mart 2017
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Arkadaşlar mtb kullanıyorum hava basıncı 40-65 gosteriyor maxim kaç basmam gerekir benzinlikte basacam havayı bu psı değeri nasıl olmalıdır atıyorum benzinlikte 45 yazarak mı basayım yoksa farklı bir değer karşılığı varmıdır ??
     
  9. Ismaildmr

    Ismaildmr Forum Demirbaşı

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Ekim 2016
    Mesajlar:
    413
    Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Ismail demir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Murats05 benzinlikteki pompayi ayarla bas,,45 se 45..ekrandaki deger psi degeridir..rahat pedallamak icin 55 60 basin..konfor istiyorsanizda 45 iyi gibidir..kilonuz fazlaysa 50 olabilir.
     
  10. Murats05

    Murats05 Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Mart 2017
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Ismaildmr kilom 80 civarı konfordan öte asfalt yolda biraz hız yapsın istiyorum hava basarken de lastiği patlatmaktan korkuyorum oda ayrı bir sıkıntı sagolun ...
     
  11. kasimpasabisiklet

    kasimpasabisiklet Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2016
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Bilal
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    bu yazıyı paylaşıyorum belki faydası olur.

    Lastiklerin ebatlarına bakıldığında farklı ölçüler elde edilmektedir. Bisikletlerin büyüklüğüne ve küçüklüğüne göre farklı ebatlarda olan lastikler genel olarak 26*2.1, 29*1.90 gibi ölçüler görülmektedir. Bisiklet lastiklerinde aranan en büyük özellik lastiklerin dayanıklılıkları ile ilgili konulardır. Lastiklerin dayanıklı bir yapıda olması lastiklerin hamur kalitesi, lastik basıncına ve diş yapısına bağlıdır. Sürücülerin kullanım alanlarına göre lastik basıncı ve diş yapısı seçmesi lastiklerin dayanıklılığını arttırmaktadır. Genellikle şehir içi bisiklet kullanımı için yumuşak hamurlu lastikler tercih edilmelidir.
    Bu lastiklerin bir diğer özelliği ise kısa, dişli veya dişsiz lastikler olmasıdır. Ancak arazide kullanılacak bisikletlerin lastiklerinde ise lastik hamuru kalın ve diş büyüklüğü daha sert olmalıdır. Bu özellikteki lastikler arazi şartlarına göre daha dayanıklı bir özellik içerecektir. Lastiklerin hava basıncın yüksek oranda olması patlama direncini arttırma özelliği göstereceğinden lastiğin dayanıklılığı daha da artacaktır. Bisiklet iç lastik dış lastiğe büyük dayanıklı veren bir iç aksesuar unsuru olarak dikkat çekmektedir. Belirtilen bu lastik özellikleri Kasımpaşa bisiklet firmasında dikkat edilerek üretilmektedir.
    Lastiğe Ne Oranda Hava Basılması Gerekmektedir?
    Her lastiğin hava basıncı birbirinden farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar ve her lastiğin hava basıncı oranları lastiklerin üzerinde psi ve bar cinsinden belirtilmektedir. Lastiğin hava basıncını arttırmak lastiğin patlama direncini de arttırmaktadır. Ancak topraklı yollarda lastiğin hava basıncını arttırmak lastiğin yol tutuş oranını arttıracaktır. Düz ve asfaltlı yollarda hava basıncı yüksek lastikler tercih edilirken toz ve topraklı yollarda hava basıncı az olan lastikler tercih edilmektedir.
    Lastiklerde iç lastikli ve iç lastiksiz kullanım olarak iki ayrılma durumu söz konusudur. İç lastiksiz kullanımların artıları ve eksiler vardır. İç lastiksiz lastiklerin artılarına bakıldığında dayanıklılık oranı yüksektir. Kıvrılma direncinin yüksek olmasından dolayı yol tutuş ve viraj hakimiyetleri yüksektir. İç lastiğin olmaması ile esneme payları fazladır. Yol güzergahlarında engebeli yerlerde zıplama durumlarında yolu daha iyi havra ve konforlu bir sürüş elde eder. İç lastiksiz lastiklerin eksi yönlerine bakıldığında fiyatları iç lastikli lastiklere göre daha pahalıdır. Normal lastikten kütle olarak daha ağır bir yapısı vardır. İç ve dış lastik karşılaştığında iç lastik dış lastikten daha hafiftir.
     
    Murats05 bunu beğendi.
  12. Murats05

    Murats05 Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Mart 2017
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @kasimpasabisikletteşekkürler
     
  13. Ismaildmr

    Ismaildmr Forum Demirbaşı

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Ekim 2016
    Mesajlar:
    413
    Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Ismail demir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Murats05 patlama olayina gelirsek her lastik patlar,,ha gumlermi bilemem, lastigin ve ic lastigin kalitesine bagli..40, 65 araligini bosa vermemislerdir heralde..ben sehir bisikletime yola cikarken 55 basiyorum, daha sonra sehir ici kullanimlarimda bu hava ister istemez kendiligunden dusuyor, 40 45 civarlarina 10 15 gunde dusuyor zaten..eger kaymak asfaltta hiz istiyorsaniz jantiniza uygun yol lastigi ile hiziniz artar, eger su anki lastiginizle devam ederseniz bence en az 55 hava hatta 57 58 leri basarsaniz pedallamaniz dahada rahatlar..gumleme olayina gelince, gumlemez.
     
    Murats05 bunu beğendi.
  14. Murats05

    Murats05 Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Mart 2017
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Ismaildmr teşekkür ederim sağolun 50 ile bir denicem
     
  15. Crayz bike

    Crayz bike Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    28 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Arda
    Bisiklet:
    Salcano
    Ben 120 falan yapıyorum psi
     

İlginizi Çekebilir

upload_2017-1-21_18-26-14.png
Geçen yıl Temmuz'da enerji kaynaklarımızı ve bunları nasıl geliştireceğimizi açıklayan bir konu açmıştım: Güç bölgeleri "anlayacağımız dilde" ne anlama geliyor? Aerobik dayanıklılık Laktat eşiği...
upload_2017-2-6_15-29-19.png
Bugüne kadar üzerinde hiç durmadığım bir konudan bahsedeceğim: Antrenman yoğunluğu dağılım modelleri (ingilizce kısaltması TID, yani Training Intensity Distribution). TID nedir, ne işe yarar...
upload_2016-4-29_9-18-27.png
Antrenmanları kayıt altına alıp bir program çerçevesinde performansınızı takip ediyorsanız, web üzerinden online hizmet veren analiz sitelerini mutlaka duymuş olmalısınız. Örneğin TrainingPeaks...