Scudo Sports

Lastiğe hava değilde helyum hidrojen... vs basmak mümkün müdür?

Scudo
emin olun okadar az miktarda helyumun bir etkisi olmaz ve üstünden geçtiğiniz ilk izmaritte patlama tehlikeniz var. üstünde çok düşündük yapsakmıki dedik ama sonra vaz geçtik.:) denerseniz sonuçları lütfen paylaşın:)
ayrıca normal hava kullanılmasının yegane sebebi bedava olması :)
 
Sıcak Havalarda da İzmarite de gerek kalmaz ki :)
 
Valla Bildiğim Kadarıyla Bazı Minibüsler Basıyormuş lastiklerine Ama Ne Amaçla Onu Bilemiyorum :) Onların Ağırlıkla Bir Alıp Veremediği Olmasa Gerek :)
 
Hava bastığımızda, gazları atmosferdeki oranlarıyla (oksijen, karbondioksit, azot vs.) basıyoruz...helyumdan nasıl bir fayda bekliyorsunuz...hafiflik mi? zaten basılan hava miktarı, gazın cinsine göre, ağırlık olarak en fazla birkaç gr. fark eder diye tahmin ediyorum...
 
Benim bildiğim arabalarda farklı gazların basılma nedeni ısı, yazın ve kışın lastiğin yanında lastiğe basılan hava da lastik sıcaklığında etkili oluyor. geç ısınma veya erken ısınma gibi değişiklikler söz konusu diye biliyorum.

fakat bisiklette lastik ısıları ile çok ilgilenmiyoruz, sonuçta arabalar gibi yüksek hızlarda kullanmıyoruz.
 
Araba lastiklerine azot basılıyor. Bunun nedeni ağırlık avantajı sağlamak değil. Uzun dönemde hava basıncı daha sabit kalır, oksijen ve nem olmadığından lastiklerin aşınması azalır.

Fakat bu uygulamaları maddi yönden geçerli kılacak bir kazanç olduğunu düşünmüyorum :)
 
@alper benli
Katılıyorum Hidrojen basarsanız tehlike ama Helyum yanıcı değildir. Basarsanız yazın :D
 
Nitrojen yani Azot kullanın. Gerçi her benzinlikte yok.

Faydası havaya oranla %40 daha az ısınması ve lastik ömrünü uzatması.(İçinde Oksijen ve Nem Barındırmaz.)
Jant ısısını azaltır,V Fren kullanıcıları için büyük avantaj sağlar.(Otomobillerde halen kullanınıyor)

Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
Bence kafa yormaya değecek değişiklikler değil bunlar. Arabamla 200 km/h sürate çıktım, pinokyo bisikletimle kendimi bile parçaladım ve tüm bunlara rağmen "şu lastiklerde hava olmasaydı da, bilmem ne olsaydı tam süper olurdu" gibisinden bir hissiyata kapılmadım. Ayrıca babam 19,5 sene kullanıp 180.000 km yol yaptığı Murat 131'inin lastiklerine hiç azot bastırmadı ve emin olun o emektarı satarken yürüyen aksamından hala sağlam olan tek yeri cantlarıydı :) Lastikler zaten ne yaparsanız yapın en fazla (otomobillerde) 4 sene gider. Bilmem, yeterince açık oldu mu?
 
ben palyaçoluk yapıyorum balonlarla içli dışlıyım, helyum basılan balonlarda 3-4 gün sonra helyum kaybı oluyor ve havası iniyor, helyum basılan lastiktede bu söz konusu olabilir diye düşünüyorum. normal hava çöpemi girdi basın gitsin :D
 
amaç bisikleti hafifletmekse yağlarınızda 40-50 gr verin yeter. ama lastikler aşınmasın ısınmasın gibi bir sebepse otomobiller için azot var. denenebilir.
 
Geri