Scudo Sports

Kuzguncuk civarında görülebilir, Geotech Race Kadro

Kayıt
25 Aralık 2010
Mesaj
12
Tepki
12
Şehir
ankara
Yaklaşık 6 aylık parça toplama süresinden sonra topladığım bisikletim. Süreci anlatarak merak eden bisiklet severeleri aydınlatmak istedim.

https://www.bisikletforum.com/photo/my-images/35/img0149cp.jpg/

Kadro : Geotech Race
Maşa : Rock Shox Dart 2
Sele : WTB Deva
Sele Borusu : Mars
Gidon : Amoeba Borla
Gidon Boğazı : Amoeba Borla
Elcek : Setlaz
Barend : Amoeba Borla
Fren Kolları : Shimano BR-M575
Fren Kaliperleri : Shimano BL-M575
Fren Rotorları : Shimano SM-RT53 (180mm ön, 160mm arka)
Fren Adaptörleri : Shimano (MA90-F180 P/P ön, MA90-R160 P/S arka
Vites Kolları : Deore SL-M590
Vites Kabloları : Shimano SIS SP41
Ön Aktarıcı : Deore FD-M590
Arka Aktarıcı : Deore RD-M592 Shadow
Ruble : Shimano CS-HG61
Zincir : Deore CN-HG53
Aynakol : Deore FC-M590-L 170mm (48x36x36)
Pedallar : Wellgo C27 - Shimano PD-M520 SPD
Jantlar : Wienmann X-Prod (36 Spokes)
Göbekler : Deore HB-M535ön, FH-M535 arka
Dış Lastikler : Michelin Wild Run'r (26x1,40)
İç Lastikler : Michelin Airstop Butyl
Gend : Hutchinson
Km Saati : Cateye - Strada RD100
Aydınlatma : illumenox (SS-L322R arka, SS-L122W3 ön)


Kadro alırken çok düşünmedim, daha önce de kullanan arkadaşlarımdan bildiğimden Geotech Race model kadroda karar kıldım. Mat rengi, açıları, kaliteli kaynakları ve 1600 gr'lık ağırlığı ile fiyat performans bakımından en iyiler arasında.

https://www.bisikletforum.com/photo/my-images/26/img0150lq.jpg/
Hareketli aksamda Deore 590 serisi komponentleri tercih ettim. Fiyat bakımından oldukça makul seviyelerde ve SLX ile arasında farkedilmeyecek kadar az bir fark var. Ağırlık anlamında da oldukça iyi bir durumda. Aynakol da tercih biraz sizin kondisyonunuza ve kullanım tarzınıza göre belirlenir. 9'lu rublenin verdiği seçim olanakları ve ağır arazi koşullarında kullanmayacağımdan 48 dişli yaprak seti tercih ettim.

https://www.bisikletforum.com/photo/my-images/804/img0152iv.jpg/
Sadece fren stinde seri dışı komponentlerden olan M575 serisini tercih ettim. Estetik açıdan oldukça tatmin edici bir seri olmasıyla birlikte, yağ dolumu için getirilen şık çözüm tercihimde etkili oldu. Aynı zamanda piyasada rahatça bulunabilecek tipte resin padler kullanılıyor olmasıda avataj.

https://www.bisikletforum.com/photo/my-images/600/img0151ms.jpg/
Lastik seçimimde kullanım tercihleri etkili oldu. Neredeyse bütün kullanım alanımın asfalt zeminler olduğunu bildiğim için slick bir yol lastiği almak en idealiydi. Bunun için Türkiye'de bulabileceğim en iyi lastikler maxxis zenith ve schwalbe markalardı. Daha önceleri kullanma fırsatım bulduğum michelin almakta kararlıydım. Türkiye'de disbritör firma olmadığı için yurtdışı bir siteden satın aldım. Yol tutuşu ve balansı mükemmel bir lastik.

https://www.bisikletforum.com/photo/my-images/716/img0154ya.jpg/

Parçaları toplayayım sonra birleştireyim derken ufak çaplı tamir çantası oluşturdum. Orjinal tamir ekipmanları ile bisikleti toplamak ve bakımlarını yapmak ayrı bir keyif. :)
 
Scudo
bi insan daha başka ne isteyebilirki emeklerine ellerine bileklerine sağlık çok güzel yapmışın farından tut tekerlek kılıfına kadar herşeyi var km saati fln 4-4 lük bisiklet yapmışsın hayırlı olsun kazasız belasız bol pedallamalar :in:
 
Çok güzel kazasız belasız sürüşler..
 
Teşekkür ederim herkese. Özellikle de Tuğrul beye, fotoğrafları eklemek için çok uğraştım ama bir türlü becerememiştim. Sağolsun benim yerime halletmiş.
 
ellerine sağlık valla çok güzel olmuş kazasız belasız binmek nasip olsun. dış lastikten memnun musun bende daha ince hızımı artırabileceğim dış lastik arıyorum da
 
Ben çok memnunum. Bundan önce Michelin XCR All Terrain 26x2,0 lastiklerim vardı. Arazide çok kayifli lastikler. Bu lastiklere geçince yaklaşık %30 bir performans artışı oldu diyebilirim. Asfalt zeminde çok daha akıcı bir sürüş sağlıyor. Virajlarda da güven veren bir yol tutşu hissi vaar. Tek handikapı ıslak zeminde, özellikle yağmur yağdığındak ilk ıslaklıklarda kızaklama yapıyor. Temkinli olmak gereken durumlar yoldaki su birikintilerinden geçtikten sonraki ilk 30 metre ve yağmur yağdığındaki ilk dakikalar.
 
Çok güzel bir bisiklet, kazasız belasız günlerde kullanın. Ancak sizi uyarmanın gerekli olduğunu düşündüğüm bir konu var. Önde 180 mm'lik rotor kullanmışsın. Ancak Dart serisinin maksimum tavsiye edilen rotor boyutu 160 mm. Yerinizde olsam çok dikkatli olurdum, oldukça tehlikeli durumlar yaratabilir.
 
@Enis Özer

Teknik kılavuzda rotor çapının 160 mm ile sınırlandırılmasında ki temel sebep, 180mm lik rotor takıldığında post mount ayaklarından üst taraftaki ayak ile rotor arasında 1mm daha az bir mesafe kalıyor olması. Rotorun spininde herhangi bir bozukluk olmadığı sürece tehlike arz etmiyor. Rotorun spininde bir bozukluk oluştuğu takdirde maşaya sürtmesi muhtemel. Spininin bozulması için de muhakkak bir darbe alması gerekiyor. Şu ana kadar böyle bir durumla karşılaşmadım. Üreticinin kullanım önerisi, en güvenli durumu tavsiye etmek için. Rotor barbe alsa freni kilitler ama maşaya zarar vermemiş olur, benim üründe problem yoksa sorun yok demek gibi birşey:)
 
Geri