Scudo Sports

Kullanmaktan en çok keyif aldığım bisikletim

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.191
Yaş
50
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Uzun süredir, bir fixed sahibi olmayı düşünüyordum. Nihayet, klasik bir 27 jant bisiklet buldum ve bunu fixed yaptık Red Bisiklet'in sahibi Taner Kunt'la... Fixed hakkında söyleyeceğim tek cümle var; "medeniyetin ulaştığı son nokta". 30 yıla yakın zamandır bisiklete biniyorum; ama, hiç bu kadar keyif almamıştım.

Bisikletin özellikleri:
Marka: Favorit (Çekoslovakya)
Dişli oranı: 53/17
Ön fren: n/a
Sele: Gyes

Hepsi bu kadar...

Gidon için deri diktiğim zaman, fotoğrafları daha sonraki günlerde yine paylaşacağım.

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/1379824_10152282315234027_1234566736_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/1395807_10152282315134027_650209235_n.jpg

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/1381397_10152282315004027_1872778809_n.jpg

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/1394105_10152282315079027_829423022_n.jpg
 
Scudo

Bisikletiniz güzel görünüyor fakat bisikletçinizin de düşünemediğini varsayarak krank-setin fixie bir bisiklette uzun vade dayanmayacağı gibi olası bir zorlanmada ilk olarak bisikletinizin bb bölgesine de zarar verebileceğini şimdiden söylemeliyim. Bunun dışında ise bir kaç eksiklik olsa bile zamanla daha da rayına oturacaktır diye düşünüyorum. Aynı zaman da Ankara da ikamet etmektesiniz sanırım benimde Ankara için fixieci bir grup oluşturma ve çeşitli organizasyonlar oluşturma gibi bir planlarım var şimdiden bunu da size de bu konu altından duyurayim, ilk olarak merkezi bir yerde buluşma ayarlayıp hoş bir tanışma ortamı yaratabiliriz diye düşünüyorum.
 
Buna keyif amaçlı biniyorum. Hız ve uzun yol yapmak için diğer bisikletlerimi kullandığımdan, dişlilerin hemen eskiyeceğini düşünmüyorum. Artık eskirse de, değiştiririm yeni model dişlilerle.
 
@can onur

Demek istediğimi anladığınızı sanmıyorum. Şuan ki mevcut krank stronglight tarzında eski çelik ve kamalı dediğimiz türden olup orta yatakta buna bağlı bir sistemten oluşmakta. Ve aşınma olduğu takdirde direkt olarak etkilenen nokta orta yataktan kaynaklı BB bölgesinde olacaktır, dişlilerden değil. Ayrıca hıza, uzun mesafeye de bakmaksızın fixie bir bisiklet sade, yalın olduğu kadar daüzerindeki gerilim katsayı hiç bir bisiklet türüyle karşılaştırılamayacak kadar fazladır. Gergin işleyen bir drive-train, (ki şuan mevcut oranınız bile çok yüksek) sürekli stres altında olan parçalar ve buna ek olaraktan da bu gerilimi zora sokacak bir krank ve buna bağlı bir BB!
Yine siz bilirsiniz, ben sadece bunca zamanki deneyimim ve tecrübem ile gerekli uyarımı yapıyorum. Çok başıma geldi, kimse uyarmadı, belki de uyarı da bulunacak kimse yoktu ama ben aynı yaşadıklarımı siz kendinizde yaşayın istemem!
 
Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler öncelikle. Bütün bunları en başından bilerek böyle bir bisiklet aldım. Üzerindekiler, bisikletin orjinal parçaları; bir müddet bunları kullanacağım, daha sonra tüm krank seti ve yatağı, komple değiştireceğim. Muhtemelen Tiagra, 105 ya da Campagnole'un uygun fiyatlı bir krank setini alacağım. Daha düşük bir oran tavsiye ettiler ama çok pedal çevirmekten sıkılacağımı düşünüp böyle bir seçim yaptım ki yeri geliyor bu orandan bile sıkıldığım oluyor.
 
Geri