Scudo Sports

Küf ve pas nasıl çıkar

Scudo
Selamlar

Evdeki basit maddeleri soruyorsanız eğer ; paslı parçayı sirkeli ya da limon tuzu erimiş bir suda bekletin , sonrasında bulaşık teli ile ovalayın. Mis gibi tertemiz olur. Kimyasal soracak olursanız da çok fazla bilgim yok , yanlış bilgi vermek istemem.
 
@Voltaire bu iki parçadaki (boğaz kelepçesi ve fren yayı) pasın işlevsel olarak bi mahzuru yok. yay zaten gözükmüyor kolların arkasında kalıyor. istersen kelepçedekiler için bir nalbura gidip "bunun kromundan var mı usta" de. kendisinde yoksa da, seni bir civatacıya yönlendirecektir.
@Yusuf Ziya Aktaş solvente gerek yok biraz zımpara ile ovsa gider o pas ama çözüm değil. çünkü materyal yeteri kadar krom içermiyor ve tekrar paslanacaktır. "gerçek paslanmaz" civata kullanması gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
Wd işini gorur muhtmelen birazda güzel çitilersen halolur wd 40 pas sokucu hemde yağ özelliği var genel bir kimyasal wd hemen hemen herşeyde kullanılıyor.
Daha nett bi çözüm istiyorsan pas konusunda hususi kimyasallar bulmalısın ama brnce wd işini görür
 
WD-40 ı miller için kullandım pası geçirmedi, zımparayla da adamakıllı geçmiyor, hem pası geçirmek için hem de parlatmak için başka önerilere açığım, zincir de paslanmış hatta küflenmiş bunun için de güncel çözümü olan var mıdır acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: SametUYNDRN
Hidroklorik asit yani tuzruhu küf için kullanılabilir. Kullanırken dikkatli olmak gerekir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: hfg
@KOMA hocam kadro ici ben de paslanmadan supheleniyorum siz ne gibi bir sey uyguladiniz bu soruna?
 
@KOMA hocam kadro ici ben de paslanmadan supheleniyorum siz ne gibi bir sey uyguladiniz bu soruna?


Oksitlenme-pas gibi sorunlar için Pattex Metal Parlatıcı kullanılabilir(alternatifi herhangi bir macunda iş görür muhtemelen). Zımpara falan uğraşmadan bir bezle uygulanabiliyor.
 
@Egemen39 kadronuz alüminyum mu çelik mi?
 
@CoffeeLover kadro ici oldugu icin ne bez ne de baska bir sey uygulayamam
@can_celik malesef celik . Agir bir paslanma oldugunu zannetmiyorum. Sele borusunun girdigi yere telefon fenerini tuttugumda kahverengi, pas rengi goruyorum ama parmagimi icinde gezdirdigimde oyle puturlu bir pas yapisi hissetmiyorum
 
@Egemen39 Sele borusu rahatça giriyorsa dert yapmana gerek yok. Pas aslında ileriki paslanmayı durduran bir katman. Çıplak her demir/çelik havayla temas edince bir miktar paslanır, ve yüzey pasla kaplanınca pas katmanı altındaki metalin havayla temasını kestiği için paslanma durur. Bir nevi kendisinin ilacı yani pas dediğimiz şey. 100 yıl öncesinin çelik kadroları halen müzelerde duruyor, borularının içleri aynen seninki gibi pas kaplı şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Egemen39
@can_celik ya ben bisikletimle çok uzun günlük 50-100 km yapan biri değilim ama aktif olarak da bisiklet kullanıcısıyım yine de. Bianchi speeed 2000 bisikletime para harcamak boşa mı olur bir 20-30 sene götürür mü beni diye düşünüyordum. Parçalar çok para topluyor vitesti lastikti dedikten sonra. Olmadı bunu verip yeni alırım diye düşünüyordum. Ama dediğiniz aklıma yattı teşekkür ederim tekrardan
 
Çelik kadro kullananların kaderi paslanmak mıdır? :( O zaman ne yapmalıyız? Bisikletin bazı yerlerinde paslanma başlamış. Nokta nokta var. Boyası dökülmüş o kısımların. Şöyle bakınca görüntüyü bozuyor. :( Ne yapsam bilemedim.
 
@expelliarmus7 boya sökücü ile yüzeydeki birçok boyayı kolayca çıkarabilirsiniz sonrası kollarda kalıyor zımpara yapıp kadroyu iyice temizledikten sonra astar, boya ve boya koruyucusu ya da vernik atıp mis gibi yapabilirsiniz. İnternette çok güzel örnekleri var farklı tipte sticker dizayn edip yapıyorlar tavsiye ederim. Eğer bulamazsanız yine linklerini de eklerim buraya. Yıllarca çelik kadronuzu bu şekilde kullanabilirsiniz. Bence çelik, alüminyum, karbon diye gereksiz bir tartışma var. Hepsi farklı konularda birbiriyle yarışır herkes kendisine göre bütçe ayırır sonuçta dünya turu yapmayacağız hatta bence çelikle yapılmaz diye bir şey de olamaz belki zor olur ama illa olur
 
  • Beğen
Tepkiler: expelliarmus7
@expelliarmus7, Bisikletinizdeki paslanma ufak pas noktaları ya da küçük bölgelerse bence hemen çok uzun sürecek olan boya sökme ve yeniden boyama işine girişmeden önce oraları pası da örten bir boya ile retuşlamanızı öneriririm. Belki retuş yerleri renk farkı nedeniyle sırıtacaktır ama bu sayede pasın oralardaki ilerlemesi duracaktır. Paslanma daha da ilerleyip kadroyu kaplamaya başladığında tüm boyama işine girersiniz. Eğer klasik bir çelik kadroyu gerçekten de sürüşlerinizde kullanıyorsanız, zaman içinde paslanma ve yeniden paslanma o kadronun kaderidir diyebilirim. Önemli olan paslanmanın derinlemesine ilerleyip çürük delikler açmamasıdır.
Bu arada fazla renk seçeneği yok ama hammerite pas üzeri sürülen boyayı kullanabilirsiniz. Pasları çok fazla temizlemeden doğrudan pas üzerine uygulamak mümkün.
Kolay gelsin.
 
@Haluk Eke Bisiklet kullanılmadığı zaman nem oranı düşük bir yerde durursa pas içeri doğru ilerlemiyor abi. Yazları rutubet çok fazla olduğu için boyası kalkmış yerlerin üstüne içi taze pirinç dolu naylon kadın çorabını bağlıyorum, baya iş görüyor. Fakat pirinci aralıklarla değiştirmek lazım :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@can_celik Dediğin gibi rutubetsiz ve esintili ortamda oksijen çok az olacağı için paslanma da çok yavaş ilerler. Pirinç ile nemi çekmek de çok iyi bir buluşmuş. Ben o gibi durumlarda şeffaf folyo ile hatta bazen elektrik bandı ile sonradan çıkarıp boyayıncaya kadar o paslı bölgeyi kapatıyorum.
Çelik ve lug'lı kadrolarda aslında en kötü pas oluşumu, pirinç lehim ile yapılan lug kaynakları. Çünkü iki farklı metal, pirinç ile demir doğal bir elektroliz oluşturuyor ve elektrolitik korrozyon oluşuyor. O nedenle buraların özellikle iyi korunması gerekiyor. Aynı korozyon türü örneğin alu jant ve tel başları ile çelik jant telleri arasında veya alu sele borusu ile çelik kadro arasında da oluşabiliyor. Nemli ortam özellikle çelik kadrolar için gerçekten de baş belası.
 
  • Beğen
Tepkiler: expelliarmus7
Arkadaşlar tavsiyeler için teşekkürler. @Haluk Eke çok fena yol bisikleti almak istiyorum ama bazı sebeplerden dolayı bir türlü alamadım işte. Klasik çelik kadro bisikletimle aylık 200 km civarı sürüyorum. Bu ay patlama yapabilirim gerçi. Deli gibi sürdüğüm için (aslında dağ bisikleti olsa normal olurdu) sepet en sonunda bağımsızlığını ilan etti. Arka reflektör (adını doğru yazdım umarım) ise çoktan gitmiş bile. Haberim bile olmadı. 😂 İlerde yol bisikleti alınca ne olacak bakalım? Şimdilik küçük sorunlarla uğraşıyorum. Geçen gün zincirleri yağlama işini hallettim. Orada da pas vardı. Bisikletçiye verdim, sağolsun halletmiş. Gidon yüzde 5 yamulmuş onu da halletmiş. 😂
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Geri