Scudo Sports

Kron XC 250 hakkında

aynı sorunlar bendede var gerçekten bıktım yeni bisiklet almayı düşünüyorum
 
Scudo
Ben 1 yıldır her gün kullanıyorum.Şikayetim yok.

Ayar ve bakım yapmayı öğrenin arkadaşlar.Bisikletçilerle olmuyor bu iş.
 
Arkadaşlar hepinize iyi pedallar...

Yaklaşık 2 aylık bir araştırmanın sonucuna varmak üzereyim.

Elimde Kron XC250 2012 var ve Shimano Slx te karar kıldım.
Özellikle Bottom Bracket (BB) diye tabir edilen Orta göbek'te yani SM-BB70 te ve Arka Arttırıcıda uyum sorunu yaşar mıyım ?

Bisiklet evde dağınık vaziyette yürür aksamları ayırmış durumdayım. Dolayısı ile bisikleti alıp bisikletçiye gösteremiyor, bisikletçiler bisikleti görmeden bir bilgi veremedikleri için bol bol, yeni bisiklet al, uğraşma hiç gibi ilginç tavsiye ve tekliflerde bulunuyorlar. Bu durumda Ben "ne için gelmiştim lan buraya ??" şeklinde konuyu unutmuş, amacımdan sapmış ve sorumun cevabını alamadan eve dönmüş oluyorum. Şu bisikletçiler gerçekten ilginç insanlar :) kapitalizm rüzgarı onlarıda etkisi altına almış gibi gözüküyor...

Neyse efendim fazla laf kalabalığı yapmayayım;

Eğer gerkli olursa yakın çekim fotoğraflar ve ölçüleri temin edebilirim.
sizlerin tecrübeleri bu konuda büyük önem taşımakta konuyla ilgili tecrübesi veya bilgisi olan varsa lütfen cevabını esirgemesin

Teşekkürler, Saygılar
 
Merhaba SLX doğru bir seçim. Orta göbek ile arka aktarıcı ile bir sıkıntı yaşamazsın ama aynakolda sıkıntı çıkar alacağın orta göbek HT2 uyumlu çünkü, vites sistemini full SLX'mi yapmayı planlıyorsun. Sen denilenlere aldırma boşver. İnsan'ın kendi bildiği en doğrusudur kime ne. Bu konuda sana yardımcı olurum.
 
Evety üstad disk frenler harilç tamamen slx almayı düşnüyorum. En çok kafamı bulandıran orta göbek ile arka arttırıcı idi;

Parçalar şöyle

AYNA: FC-M670 (42-32-24t) (170 mm)
ORTA GÖBEK:SM-BB70 (68mm)
ARKA ARTTIRCI:RD-M675-SGS olacak

Bunlar kafamı kurcalayan 3 parça umarım uyum sorunu yaşamam.
 
Aslında Dyna-sys yapabilirsin, bu sayede daha seri vites değişimi (ayakta depar atarken dahi) seri sürüş elde edersin.
Aşağıdaki parçaları alırsan uyum tam uyum elde edersin.
AYNA: FC-M670 (42-32-24t) (170 mm)
ORTA GÖBEK:SM-BB70 (68mm)
ARKA ARTTIRCI:RD-M675-SGS
ÖN AKTARICI:FD-M670
ZİNCİR:SLX CN-HG74
VİTES KOLLARI:SL-M670


 
benim kadro ile uyumu varsa gerisini dediğiniz gibi yapacağım önemli olan kadro uyumu, madem ki öyle diyorsunuz ozman çok teşekkür ederim duymak istediğim şey buydu diye haykırmak istiyorum :)

Teşekkürler Saygılar
 
arkadaşlar buses beni çıldırtmadan daha önce başına gelen ve çözebilen varsa sevinirim..
 
aynı bısıklet 2. sürüşümde ses gelmeye başlamıştı bisikletçi 2 ayar çekti 1 yıldır ses gelmıo . akord ayarı bozulmuşsa onu yaptır , gevseyen vidaları sıktır vs ...
 
bisikleti alalı 1 hafta oldu.... hernekadar bisikletçim bişi olmaz desede bence sorun..
 
@ilker akkaya

bişi olmaz deyıp bıraktı mı :D o da iyiymiş . başkasına gidin. altı ustu bısıklet araba degıl bıse degıl neresınden ses geldıgını anlayamamış mı ? hadi siz yenisiniz bisiklet sporunda ama o adamın meslegı bu .
 
Gökhan kardeşin aynen dediğine katılıyorum...İsim vermeyeyim ama bazı servisler ve tamirciler yapamadıklarında parça değiştirmeye bayılırlar

Sizlere edindiğim tecrübeye dayanarak servislerle ilgili problemleri yazayım...

1-bazı servislerde iyi ustalar işleri kardeşlerine yeni elemanlarına vs...yaptırıyorlar. O yüzden yapılırken mümkünse başında durun. Ben çok elemanı yamulttum öyle :)
2-maalesef bazı ustalar marka seçiyor bir iki kere bana denk geldi.
3-servsiler içinde her konuda tam uzman olmayan elemanlar var. Misal vitesi güzel ayarlayıp akordu tam beceremiyor
4-yine servislerin bazılarında parçanın sıkıntısını düzeltmek yerine yenisini ve üst modelini tavsiye etmeye çalışıyor. En çok da buna şahit oldum.
5-işin ilginci benim aldığım bayideki eleman ( ismi lazım değil ) vites ayarsız dediğimde bir süre kullan teller alışsın sonra bakarız dedi. 34-35 yaşında adamım kaç senedir bu işe sevdalıyım hatırlamıyorum ve beni salak yerine koyuyor. Yeni bisikletlerde akord sorunu olur ama vites düzgün ayarlanır kaza bela kurcalama dışında öyle bozulmaz

...ve aklıma gelmeyen bir sürü bayi-servis-tamirci sıkıntısı...
 
  • Beğen
Tepkiler: oguz_babaeski
Merhaba.2 hafta önce kron xc250 aldım.120 km yaptım ve sonra arka teker sürtmeye başladı.Bisikletçiye götürdüm 2 çocukğa bıraktı adam çocuklar söktüler her şeyini topladılar sürtme devam etti.Tekrar bir başka bisikletçiye götürdüm.Adam arka tekerleği bi çıkardı göbeğin içindeki şey kırılmış.Yaşadığım yerde de arka mil yokmuş.Kron servisi de yok.Başka bir ilden istedik ama umarım olur.Sizce eskisi gibi olur mu ve neden olmus olabilir bu sorun?
 
kronxc250 lerde mil kırılma vakasını çok duyuyorum ben. Umarım ben yaşamam :/ benim de furş takımının biyerlerinden ses geliyor özellikle yokuşlarda. haydi hayırlısı
 
Neyse ki yaptırdım.Kastamonu merkezde oturuyorum burada 3-4 tane bisikletçiye götürdüm yapmadılar.Bir ilçede kron servisi varmış oraya götürdüm adam 5 dk da halletti.
İstettiğim arka mili buradaki bisikletçi takmayı becerememiş.Ve bu yüzden sürtme devam ediyordu.Ben de servise götürdüm.Oradaki usta bisikletiçinin parçayı kaybettiğini ve yanlıs kafasına uygun taktıgını söyledi.Neyse ki usta halletti ve beni gönderdi.Buradaki bisikletçi yüzünden az daha 32 dişli göbek alıyordum 60 tlye ve bu bisikletçi yüzünden 120 km yol gittim arabayla.Size tavsiyem kesinlikle bisikletinizi anlamayanlara bırakmamanız çünkü çok farklıymış diğer bisikletlerden ve en yakınınızdaki kron servisine gitmeniz.
 
"Çok farklıymış" yorumunu kim yaptı merak ettim? :)

Nesi farklıymış, duyan da uzay aracı sanacak.
 
merhaba ben de kron xc 250 kullanıcısıyım. göbeğin çıkartılması için gerekli ekipmanlar nelerdir?

bir de rulmanlı mı bilyalı mı acaaba tipi? teşekkürler.
 
Geri