Scudo Sports

Kron XC 150 hakkında

Xc150 kadrosuna değer mi?


  • Toplam katılım
    28
Viteslerdeki sorundan bahsedersen belki yardımımız dokunabilir.
 
Scudo
merhabalar, konu hortlatıyorum...

330 tl 2-3-4-5-6... bilmem kaçıncı el artık... kozmetik olarak 10/6 ancak alır ki bu benim için sorun değil. v frenli olması tereddütte bıraktı beni ama bisikletçiden alacağım ve eğer iyi bir fiyata disk frenli yapıp verirse alacağım.

sanırım her türlü alacağım çünkü kadronun o düz gelme olayı çok hoşuma gidiyor garip.

sorularım şunlar.
maşa kilitlenmiyor sanırım. yani en uygun fiyatlı maşa da (kilitlenebilir ve ikinci el) 100 tl olsa. hidrolik fren seti de 150-200 tl desek bisiklet bana başlangıç için 550 liraya falan gelecek. sizce uygun olur mu? şimdiye kadar bulduğum en uygun bisiklet ve kanım da ısındı köfteye.
 
bi söz var nalına mıhına çok vurulunca iş çığrından çıkar... Aşağıdaki linkte Bayrak Tepe adlı kısa bir sürüş maceramı anlattım, yeni başladım bu işe bende,forumdaki görüşlere saygı duydum ama içimden geleni yaptım, zor olan bisikleti alıp başlamaktır.. Kolay olan modifiye olsun,çeşitli aksesuarlar zaten zamanla yapılır.. Bu işi severek yapacağım dersen nalına mıhına çok vurma,bisikletini al yolları kovalamaya başla derim.. Saygılar kardeşim ~
(link)
 
merhaba, bugün aldım. bostancı bisikletevim'den. 19" kadro. boyum 1.71 olmasına rağmen seleyi yükselttim yaklaşık 10 cm kadar. jantlar da 29" olsa gerek epey büyük görünüyor çünkü gözüme. sanırım bacak boyundan kurtardım79 ilk yaptığım şey lastikleri dişsizle değiştirmek oldu. cst traveller en ekonomik olanı olduğu için diğerlerini sormayarak hata edip onları taktırdım. ıslak kuru zeminde de şans buldum test etmek için :D bostancı-tuzla geldim onunla hatta yarım saat olmadı ki heyecanla girip yazayım :D

vites takımı tourney... jilet gibi geçmiyor vites. vhatta ön aktarıcı çok nazlı.

amortisör ve elcikler yüzünden bütün sarsıntıyı avuçlarımda ve kollarımda hissettim. olumsuz.

cst traveller-cross çok kötü bir lastik ıslak zeminde.

fren papuçları (link) modelini direkt aldım ve taktık. yağmurda ve normalde çok güzel. hatta karayolları sağ olsun yolu birden kestikleri için (benim de hatam ışıksızdım) neredeyse 2 defa kaza yapıyordum :D birinde reflekslerim sağlammış hala, frenler de çok iyi tutuş sağlıyor. babam ön ve arka freni hafif ve aynı anda sık derdi alışkanlık olmuş arkayı sıktıktan sonra önü de sıkarım. dedim dur bakalım nasıl duracağım. frenlemeye başladıktan sonra epey yavaşladım ve ön freni sıktım birden. dedim bi' şey olmaz. arka teker kalktı :)

eğer ancak buna yetiyorsa alım gücünüz; elcik-amortisör (kilitlenemiyor bu)- vites takımı sırasını izleyerek yükseltmeniz gerekir. ben öyle yapacağım mesela :))

yolda gelirken çok güzel fotoğraflar çekebilecek yerler gördüm ama açıkçası üşendim bisikletten inmek istemedim. yaklaşık 5 aydır binmiyordum :D 30 kilometre kadar yol. en büyük sıkıntım vites geçişlerinde yaşadığım zorluktu. ardından elciklerin rahatsızlığı.

ışıksız ve kasksız çıkmayın. kask sürekli söyleniyor ama ışık da çok önemli. 2 saatlik yolu belki 1.5, 3 saate yakın sürede geldim. bostancı-tuzla mesafesi. 30 kilometre kadar yol.

10980738_10153054127174841_8022671622864838345_n.jpg en büyük sıkıntım vites geçişlerinde yaşadığım zorluktu. ardından elciklerin rahatsızlığı.
 
Güle güle kullanın hoş görünüyor :)
 
Hayırlı olsun. V frenlı modelı alarak guzel bır secım yapmıssınız.Keyıfle yolda , kaldırımda , dagda , bayırda, yagmurda,karda,çamurda kısacası heryerde pedallayın. :)
 
@Ebubekir

teşekkürler :) parayı bulunca hidroliğe geçiş yapacağım :D
@Onur İlker Gündoğdu

eyvallah sağ olasın :) xc250 almama sebebim kadronun görüntüsüydü.
 
Tourney'den ben de şikayetçiyim. Sadece ön arttırıcıdan şikayetçiyim:) Bende özellikle büyük dişlilere geçerken kararsız. Her zaman değil ama böyle bir sorunu var.
Cst'nin hangi modelini aldınız? Yani model kodu falan nedir? Ben de dün cst C1110 26 1.90 taktım ama aşırı ağır bir lastik. Kullanırken beni yordu. Belkide rodaj süresi tamamlandığında bu durum ortadan kalkar. Ama eski dişli lastiğime göre daha etli olmasından ve sanırım ağır olmasından dolayı kaldırımdan iniş ve çıkışlarda parke ve bozuk zeminli yolda ilerlerken çok konforluydu.


Bu arada hayırlı, uğurlu olsun:)
 
  • Beğen
Tepkiler: şamilkafkas
Bende de xc150, tourney aktarıcı var Vites geçişleri gayet iyi benim. Kaç km gittim bozulma yok. Bence bi ayar yaptırın :) Ama frenler yada fren pabuçları berbat. değiştirmekle iyi etmissiniz.
 
Tourney'e hemen laf etmemek lazım çok uzun süre sıkıntısız kullananlar var. Bana kalırsa vites geçişlerindeki sorun ayarsızlıkdan kaynaklanıyor aldığın yer satarken ayarlarını kontrol etmiştir diye tahmin ediyorum fakat gözden kaçan, yapılmayan ayarı vardır muhtemelen bana kalırsa aldığın yere götür ayar yaptır.
 
@Olgun Zengin
Evet kron türk firması yanlış bilmiyorsam heryerde öyle geçiyor
 
@sarkihalindekal

11257 olarak okudum doğruysa.

@Furkan TK

kolda geçiş hissi var ancak ön aktarıcı geçmek istemiyor gibi. dediğiniz doğru bisikletçiye yine de kontrol ettirmem gerekir. temizliği frenleri falan takılırken ayar da yapılmıştır diye.

@Olgun Zengin

türk olarak biliyorum ben de
 
Bende de ön arka tourney set var. Yahu sıfırları zaten 20 lira diye düşüne düşüne oldukça hor kullanıyorum.

Arka aktarıcım hasarlı olmasına rağmen bana hiçbir zorluk çıkarmıyor. Fakat ön aktarıcı en büyük dişliden ortaya geçerken doğaçlama takılıyor. Hiçbir zaman doğru tahmin edemiyorum geçip geçmeyeceğini. Aktarıcı kolunu modifiye mi etsem diye düşünmüyor değilim.

Bisikletiniz hayırlı olsun. Güle güle pedallayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: sarkihalindekal
@ALByROCK

Kesinlikle katılıyorum. Orta ile büyük dişli bölümünde bir kararsızlığı var. Gecikme yapıyor, hatta bazen tekrar kolla oynamadan zincir pozisyonunu değiştirmiyor. Belki de tellerimin kalitesizliğindendir.
 
@sarkihalindekal

kesinlikle aynı sorun hakkında konuşuyoruz :D
tel ayar ya da aktarıcıda bir sorun var. çözen haber versin aynısını yapalım :)
 
Benim tahminim ayar. Aktarıcı üzerindeki o 2 vidayla oynamayı düşünüyorum. Hiç oturup uğraşmadım düzeltmek için hep erindim :D
 
@ALByROCK
Ayar işe yarıyor ama bu durumun oluşma sıklığını azaltıyor sadece:) Bir de aktarıcının ayarı da çabucak bozuluyor sanırım...
 
Eski bir XC150 kullanıcısı olarak arkadaşlarla aynı sıkıntıyı çekip hatta XC 250 ve hatta xc 500 almadığıma pişman olan biriyim. Biraz da o an maddi durumum yoktu. Ama maddi durumum elverdikçe aynakol, göbek rulman, ön aktarıcıyı üst model seviyesine getirdim tabi rubenanın en uyduruk lastiklerini de değiştirdim. Arka aktarıcı da pek sorun çıkarmadı. Elcikleri de velonun avuç dolduran bir modeliyle değiştirdiğimde oldukça kullanışlı bir bisiklet haline geldi. Bazı düşünceleri ve ergonomileri düşünmez isek bisiklet kötü değil ama tura çıkarım bunu da yaparım böyle gezerim derseniz çok yetersiz kalabiliyor maalesef.

Maalesef kron'un altseviye mantığı çok saçma...Sedonada altseviye bisikletleri gerek malzeme kalitesi olsun gerek kullanış sürüş kalibiyeti olsun oldukça iyi...
 
Geri