Scudo Sports

Kron maşayı sökmek

Erdi ÜNAL

Üye
Kayıt
30 Kasım 2010
Mesaj
24
Tepki
4
Şehir
Bursa
Kron XC500 üstünde kron marka bir maşa geldi.Bende şimdi değiştirmek istiyorum,maşayı filan aldım,ancak bir türlü kron maşayı sökemedik.
Furş takımını ve spacerları çıkardıktan sonra boru üstünde sanki yapışık durumdaymış gibi ''İnside cartridge system'' yazılı spacer benzeri bir parça kalıyor.Bu parça boruyla birlikte hareket ediyor.Diğer maşaların sökümünde normalde üstten çekiçle vurduğunuzda maşa aşağı atar,ancak bizimkinde hiçbir hareket yok.Bizde bu parçanın maşa borusuna bir şekilde sabitlendiğinden şüpheleniyoruz.Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
 
Scudo
o yazılı kısımın resmini koyabilir misiniz sanırım plastik keçe gibi bir parça var orada belli belirsiz bi çizik gibi bir yeri var oraya çok ince uçlu bir bıçak türü bişiyi sokup hafifçe kanırtınca cıkacaktır yerinden
 
İşaretlediğiniz parça maşanın şaft borusunu ve aynı zamanda furçun üst kısmını oturtmak için oraya sıkıca girmiştir.Onur Şenel kardeşimin dediği gibi sert bir cisimle tornavida gibi altından hafifçe çekerek çıkartabilirsiniz.
 
Bence yeni maşanızda şaft borusunu kesmelisiniz :)
 
Aynen,yeni maşam 3 cm daha kısa:) Şuan itibariyle çıkardım,ancak fena kaynamış baya güç oldu çıkarması.Sadece contalı bi sistem tutuyor,hayret ettik bizde) Teşekkürler ilgilendiğiniz için arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
Çıkan maşa ne durumda, hiç sökmeyi denedin mi?Satsan kimse almayacağı için söküp fotoğraflayabilir misin?

Şu yüzden merak ediyorum:
Geçen gün fark ettim xc 250 maşasında boşluk var.Ön freni sıkıp hafif ileri geri yaptığımda boşluk rahatlıkla fark ediliyor.Böyle şeylere kafayı takmam ama aklıma başka bir şey geldi.

Amortisörün sertlik ayarı sadece soldan yapılıyor.Nasıl oluyor bu? Sağ tarafta yay yok mu? Sökülmüş halini çok merak ediyorum.Biraz araştırdım yayların söküldüğü bir fotoğraf bulamadım.Kimse yapmazsa ben yapacam zaten.Maşa değiştirme niyetim de yok ama sırf merakım yüzünden söküp bakıcam o maşaya.
 
Bende yeni değiştirdim maşayı, biraz sağlam yapmışlar zor çıkıyor bizde baya uğraşmıştık
 
Maşayı söktüm, fotoğrafları aşağıya ekliyorum.


Kron xc 250'nin zoom maşası.


Kadro bağlantı borusu uzunluğu 24 cm.
http://oi50.tinypic.com/29z25pg.jpg


Sol taraftaki sertlik ayar tapasını 25 açık ağız anahtarla söküyorum.
http://oi45.tinypic.com/205s6dy.jpg

http://oi46.tinypic.com/1fvd6w.jpg


Tapa ile yay arasında plastik bir silindir takoz var.
http://oi45.tinypic.com/23u4k9f.jpg


Yay tamamen gres yağıyla kaplanmış.Ayrıca üzerinde naylon bir kılıf var.Gres yağının bolluğu ilk dikkatimi çeken şey oldu.
http://oi45.tinypic.com/2h7dnas.jpg


Maşa açıkken toz contasından sonra 7,5 cm mesafe var.
http://oi46.tinypic.com/wjjb0j.jpg


Tamamen kapatıldığında arada 1,5 cm boşluk kalıyor.Yani çalışma aralığı 6 cm-60 mm.
http://oi45.tinypic.com/4jk09.jpg


Sertlik ayar tapası artı ( + ) yönde sonuna kadar çevrildiğinde, içindeki vidalı plastik silindir aşağıya doğru uzuyor ve yayı sıkıştırıyor.
http://oi48.tinypic.com/2qd7gg0.jpg


Ayar tapası eksi ( - ) yönde sonuna kadar çevrildiğinde ise plastik silindir tapanın içine giriyor ve yay serbest kalıyor.
http://oi46.tinypic.com/zo6e4p.jpg



Maşanın sağ taraftaki kısmı tamamen boş ve sol taraftaki yay olan kısımla aynı.Yani yayı soldan söküp sağ tarafa da takabilirsiniz.

Benim aklımda bu yayın yarı yarıya yumuşağından bulup her iki tarafa da takmak gibi bir düşünce var.Ayarlı tapayı da iptal edip birer somun takarım.Bütün mesele yay bulmakta.Çift taraflı yay olduğunda daha dengeli bir yaylanma olur.

Şimdilik iyileştirme olarak ne yapılabilir diye biraz düşündüm.İçinde yay yokken dahi krom boruların maşa yatağında zor gidip geldiğini, akıcı bir hareketi olmadığını gördüm.Gaz yağı ile maşa içini yıkadım.Hareket rahatlar gibi oldu ama yine de tamamen akıcı bir hareket elde edemedim.

Yay üzerindeki naylonu söktüm ve yayı tamamen gres yağından arındırdım.90 numara dişli yağı ile yağlayarak taktım.Henüz deneme fırsatım olmadı.Dışarıda kullanıp geldikten sonraki fikrimi de buraya eklerim.
 
@Volkert: bilgilendirici bir çalışma olmuş, teşekkürler. peki bu amortisörlerin havalı olanı yok mu? yoksa hepsinin içinde yay mı var?
 
  • Beğen
Tepkiler: tt2000
Havalısı da var, hidroliği de.Bu en alt seviyede bir maşa. Havalı maşalarda sertlik ayarı hava basıncıyla yapılıyor.

Ağırlıklar da önemli.Yazmayı unutmuşum, bu maşanın ağırlığı 2,7 kg.Elimdeki tartı ondalık hanesindeki 2. basamağı ölçemiyor.O yüzden tam rakam 2,68 yada 2,71 de olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: 2265124
Yaptığım işlemin neticesini aktarıyorum.

Maşa orjinal halinden çok daha iyi oldu, Daha rahat çalışıyor, takılma yapmıyor.

Yay çok sert. Maşa ayarını en yumuşakta yani eksi ( - ) işaretinin sonunda kullanmanızı öneriyorum.Hatta 80 kilonun altındakiler yay ile tapa arasındaki plastik takozu 1 cm kadar kesip kısaltabilirler.Ben öyle yaptım anca kurtarıyor (82 kg).
 
bu bilgiye çok ihtiyacım vardı yabancı sitelerde dahil böyle bir bilgiye rastlayamadım bende bir kron kullanıcısı olarka minnetarım sevgili volkert


fakat şu yağlama işini nereden yaptın onu da yazabilirsen tadından yenmez :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 2265124 ve tt2000
Bir faydası olduysa ne mutlu :)

Sanıyorum fotoğrafları göremedin yada bir kısmı açılmamış olabilir.Maşanın üzerinde yayın sertlik ayarını yaptığımız sağa sola dönen yeri açık ağız anahtarla açmak gerekiyor.Yay o tapanın altında.Son derece basit bir işlem.Hatta o kadar basit ki musluk contası değiştirmek daha zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaaa Yılmaz
Volkert abicim bende xc 500 var xc 250 ile maşası aynı mıdır bende söküp temizlik yapmayı düşünüyorum bilgi verirseniz sevinirim.
 
Volker'in anlattığı gibi ben de bugün maşanın icabına baktım. Sol taraftaki ayar yerininin dışındaki büyük vidayı açık anahtarla(ben kurbağcık ile tuttum) sökünce mal meydana çıkıyor. Yayın dışındaki plastik malzemeyi çıkardım, epey zor çıktı. Düşündüm de o yay onun içinde nasıl rahat oynasın, amortisör bu. Plastiği attım, şimdilik yaydan sürtünme sesi gelmiyor çünkü gres yağa gömülü yay. Sağ tarafta kilitleme mekanizması var, siyah bir karış kadar bir malzeme gelir elinize. Onun sağını solunu da bir güzel yağlarsınız. Singer makine yağı kullandım, o bazen tıkanıyor, tıkırtı yapıyordu, gresin gözünü seveyim.
Şimdi parke yolda tıkır tıkır, hele kavşaklara yakın rampa aşağı freni pompalayınca o altı santim boru girip girip çıkıyo, millet ağzı ayrık bakıyo.
Teşekkürler Volker.
 
Geri