Scudo Sports

Kredi kartı aidatları ve hesap işletim ücretleri

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Bankaların kredi kartlarından"yıllık aidat ücreti" adı altında bizlerden para koparması yetmezmiş gibi vadesiz hesaplardan alınan "hesap işletim ücreti" kesintilerinin yasal ve hukuki olmadığı bilgisini internetten rahatlıkla edinebilirsiniz.
Bizler zaten her iki kartı kullandığımızda bankaları kazandırıyoruz ama belli ki onlar doymak bilmiyorlar ve bazı mazeretler arkasına sığınarak birşeyler ileri sürerek hala ve hala bu kesintileri talep etmekteler ve böyle bizler de "yolunacak kaz" duruman düşmekteyiz. Uyanık olmalı ve hakkımızı aramalıyız; iadesini talep etmeli,kaymakamlıklardaki tüketici hakem heyetlerine gitmeli, k.kartı sözleşmesinde böyle bir hüküm varsa imzalamamalıyız. Gerekirse sözleşmenin aslını istemeliyiz. Araştırdım, bankalar böyle k.kartı müşterilerini kaybetmek istemiyorlar ve bazen iade ediyorlar;en çok da iptal kozunun kullanılmasından korkuyorlar. Halbuki bu kesintileri yapmayan bankalar da var onları araştırmalıyız. Böyle garip bir uygulama sadece bizde varmış. Artık millet uyandığı ve bazı şeylerin farkına vardığı için bankalar artık tedirgin. Gid
in hakkınızı arayın;ben hemen işlemlerime başladım. Gerekirse anında iptal ettirip başka bankaya geçerim.
 
Scudo
hesap açılışında imza edilen sözleşmede bunlar yer alıyor çoğu bankada ve aranacak hak zaten en başta kendi imzamız ile egale ediliyor.

eğer varsa elinizde bu tahsilatların yasal olmadığın gösterir bir belge, paylaşırsanız sevinirim.
 
evet sayfalarca uzun sözleşmelerde pek çoğumuz okumadan onaylıyoruz bende dahil.Böyl ebir evrak varsa Murat beye katılıyorum paylaşırmısınız çünkü sürekli bankalara hesap işletim ücreti ödüyorum ve almayan bankayada rastlamadım.
 
maalesef almayan banka yok..ancak kimisi yıllık 30, kimisi yıllık 15 alıyor. bu da bir garip uygulama, bir başka banka müşterisi benim ödediğimin yarısı kadar ödüyor...

bazı bankalarda ise 3'er aylık dönemler halinde hesaptan kesilebiliyor, örneğin 30ytl yıllık ise 3 ayda bir 7,50ytl olabiliyor ve eğer hesap hareketleriniz fazla miktarda ise bu rakamlar dikkatini çekmeyebiliyor.
 
Hesap işletim masrafı benden de kesildi ve bankayla şuan davalık durumdayız.

Size bu paranın haksız yere alındığını belirten kanuni maddeleri vereyim.

5411 sayılı Bankacılık kanunun 144. maddesi
5464 sayılı Kanunun 24. maddesi
4077 sayılı tüketiler kanununun 6.maddesi
4077 sayılı tüketiler kanununun 10-A maddesi

Eğer bunları okursanız ve imzaladığınız sözleşmeyi elinizin altına alırsanız emin olun bu alınan paraları geri alabilirsiniz. Daha fazla bilgi için (link)

Benden 20.00 YTL kesildi. Bir çok görüştüğüm kişi 20 YTL için değermi dedi.
Size soruyorum Banka 5 000 000 müşterisinden 20.00 YTL alırsa ne olur?
5 000 000 * 20.00=100.000.000 YTL Bu para kesinlikle haksız kazançtır.
 
K.kartı aidat almayan bildiğim tek bir banka var ki o da yeni bir uygulama..
Hesap işltim ücretini almayan banka sanırım yok.
İstediğiniz belgeler de yok bende zaten sanırım kesintiler yasal olsa bazı bankalar ödemeleri iade etmezlerdi ki kimi banka telefon görüşmesiyle kimisi ise hakem heyeti kararı ile bunları iade ediyorlar.. Aslında nette bu konuyla ilgili çok bilgi var, örnekleri var;bankalrın arkasına sığındığı mazeretlerin karşılıkları verilmiş. Link vermek isterdim ama kurallara uygun mu bilmiyorum,bu konuyla ilgili arama yapın sözkonusu linklere zaten o zaman girersiniz. Benim de kaynağım zatem buradaki bilgilerdir...

"Yedek" linki vermiş, mesela tükoder olsun,tüketiciler birliği olsun buralarda tatmin edici bilgiler mevcut, yani iş bize düşüyor. Yoksa bankalar o kadar kar ve ciroları nasıl yapıyorlar?
 
Bu konuda bir kaç şey yazam üşenenler için.
1- Yapılan sözleşme en az 12 punto olmalı
2- Yapılan söleşme karşılıklı olarak anlaşılarak yapılmalı. Hazır olan sözleşmeye atılan imzanın geçerliliği yoktur.
3- Sözleşmenin bütün sayfalarına imza atılmalıdır. İmza atılmayan sayfaların geçerliliği yoktur.
4- Sözleşmelerde HESAP İŞLETİM MASRAFI adı altında bir ücretin alınacağı ibaresi vardır. Fakat bu ücretin ne kadar olduğu belirtilmemiştir. Belirtilmediği içinde geçerliliği yoktur.

Arkadaşlar Kredi kartları için Çok önemli bir madde var.
4077 Sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

Kredi Kartları MADDE 10/A. Son pragraf:

Mal veya hizmetin kredi kartı ile satın alındığı durumlarda, satıcı veya sağlayıcı, tüketiciden komisyon veya benzeri bir isim altında ilave ödemede bulunmasını isteyemez.

Ahanda size kapı gibi kanun maddesi.

Arkadaş ne güzel konu açmış kimse ilgilenmiyor. Demek ki millet hesaplardan kesilen parayı umursamıyor.

Vurucan Türk milletin sırtına semeri dehletçen..

Oyun oynamaya devam edin kafe bölümünde.
 
kendine ve milletine olan saygını yitirme...sen de o milletin bir ferdisin..kimsenin dava yada talep dilekçesi hazırlayıp hazırlamadığını, verilen yasal düzenlemeleri inleyip incelemediğini bilemezsin..
 
Biliyorum emin olun biliyorum. Çok uğraştım insanları bu konuda bilinçlendirmek için kimse ilgilenmedi. Bu yıl bir banka 50.00 ytl ücret alacak dedim herkesi uyardım benden alamazlar deyip işin içinden sıyrılmaya çalıştılar. Sonuç ne oldu ilk dönem 20.00 Ytl kesildi.İkinci dönemde de 30.00 Ytl kesilecek.

Yazıyorsak boş yazmıyoruz. Çevremizdeki gözlemleyerek konuşarak yazıyoruz.
Biz Türk halkı olarak korkağız dilekçe vermeye bile korkuyoruz. Kendimizin saygılığını kaybetmişiz zaten.

Herhalde sizde çok uğraştınız bu iş için üstünüze alındınız. Lütfen böle düşünmeyin. Hakkını arayan herkese saygı duyuyoruz ama 20.00 Ytl den bişi olmaz diyenlere sözümüz.
 
güncel konu hakkında güncel bir haber:

Kredi kartında yıllık aidata iptal
Başvuru üzerine Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, tüketiciden tahsil edilen yıllık kart aidat bedelinin, haksız olduğuna ve bedelin tüketiciye iade edilmesine karar verdi. 06 Eylül 2007 04:02 Kastamonu Asliye Hukuk Mahkemesi, kredi kartı aidatının iadesini isteyen müşterinin itirazını haklı bulan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin kararına banka tarafından yapılan itirazı reddetti. Kastamonu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir banka tarafından tüketiciden tahsil edilen yıllık kart aidat bedelinin, haksız olduğuna ve bedelin tüketiciye iade edilmesine karar verdi. Kastamonu İsfendiyarbey İlköğretim Okulu sınıf öğretmeni Necati Kayıkçı, bir bankadan aldığı kredi kartının ekstresine, yıllık üyelik aidatı adı altında 30 YTL borç eklendiğini belirterek Kastamonu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu. Kayıkçı, bu uygulamanın haksız olduğunu belirterek paranın kendisine iade edilmesini talep etti. Başvuruyu inceleyen Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bankanın uygulamasının Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun, “Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez” hükmü ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili hükmüne aykırı olduğunu bildirdi. Heyet, tüketicinin talebinin kabulüne, “Haksız şart mahiyetinde tüketiciden tahsil edilen 30 YTL yıllık kart aidat bedelinin şikayetliden tahsil edilerek tüketiciye verilmesine” oy birliğiyle karar verdi.
 
Arkadaşlar
Yapılan kanuni düzenlemelere rağmen biz tüketicilerin vurdumduymazlığından ya da birçoğumuzun konuyu bilmemesinden mi bilmiyorum Kredi Kartı aidat uygulaması devam etmektedir.. Birlikten kuvvet doğar diyerek tüm kredi kartı kullanıcısı arkadaşları bu bilnçli davranışa katılmaya ve bankalara itiraz dilekçeleri vermeye davet ediyorum.....

Aşağda yazdıklarım umarım sizlere yol gösterici olur..

Her ne kadar kredi kart kullanıcısı ile banka arasında imzalanmış sözleşmelerde bu ücretin istenebileceğine dair düzenleme mevcut ise de, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasanın 6. maddesi gereğince, talep edilen bu ücretlerin alınmaması gerekmektedir..

Talep edilen bu ücretin iadesi için aşağıda yazılanları yapmalısınız..!
1- Öncelikle;
Yapacağınız bu itiraz hesap ekstresini ödeme mükellefiyetinizi ortadan kaldırmayacaktır. Bu nedenle hesap ekstresinde ödeyeceğiniz tutarı Banka’ya ödeyiniz.

2- Gelen hesap ekstresine karşı 30 gün içinde bu mektubu iadeli taahhütlü olarak Banka’ya göndermelisiniz.
(link)

3- Banka tarafından tahsil edilen kart ücreti size iade edilmez veya bir sonraki hesap ekstresinde mahsup edilmez ise, bu takdirde ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine dilekçe başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız.
Not: Kaymakamlığa gönderilecek dilekçe örneği yukarıda belirtilen adreste var..

4- Başvurunuzun hukuki sonuçlarını lütfen
sikayet@tuketiciler.org
veya
212.567 97 44 nolu telefona bildirerek Tüketiciler Birliğini bilgilendiriniz. :)
 
Yeni bir haber daha

Kredi kartı aidatlarını nasıl geri alırsınız?


DHA

NEVŞEHİR’de 450 tüketicinin, bankalar tarafından ‘kart aidatı’ adı altında kesilen parasını geri aldığı bildirildi.
Türk Eğitim-Sen Nevşehir Şube Başkanı Mustafa Uğur, bankaların tüketicilerden ‘Kredi Kartı Aidatı’ olarak 5 ile 45 YTL arasında ücret aldığını ve bu durumdaki tüketicilerin ilgili Tüketici Hakem heyetlerine dilekçe ile başvurduğunu söyledi. Şube Başkanı Uğur şunları kaydetti:
"Nevşehir Tüketici Hakem Heyeti, kredi kartı aidatı ile ilgili bütün başvuruları tüketici lehine karara bağladı. Bunun üzerine bankalar, Tüketici mahkemelerinde dava açmaya başladı.
Şube olarak yaptığımız bir çalışma ile bankaların açtığı davanın haksız olduğunu ortaya koyan ve 15 sayfayı bulan dava dosyası hazırladık. Dosyayı isteyen mağdurlara ücretsiz olarak veriyoruz. Hazırladığımız dosyalarla mahkemeye giren bütün tüketicilere, hakimler lehte karar verdi. 500 dosyadan davası sonuçlanan 450 kişinin ödedikleri kart aidatı parası hesaplarına yatırıldı."
TÜM TÜKETİCİLERE ÇAĞRI
Dava dosyasını, mağdur olan herkese ulaştırmak için, Türkiye’nin çeşitli kentlerinde televizyon ve radyolarda canlı yayın konuğu olup halka bilgi verdiğini belirten Şube Başkanı Mustafa Uğur, halen kredi kartı aidatı problemi olan kişilerin şubelerine başvurmaları halinde her türlü çözüm yolları hakkında bilgi verileceğini ve ilgili dava dosyasının sunulacağını söyledi.
Konu ile ilgili olarak hurriyet.com.tr'ye bilgi veren sendika yetkilileri, kart aidatları konusunda mağdur olan herkese yardım etmeye hazır olduklarını bildirdi. Türkiye'nin her yerinden kendilerine başvuranlara önce Tüketici Hakem Heyeti Başvuru Formu gönderdiklerini belirten yetkililer, bankaların tüksetici hakem heyetinden çıkan karara itiraz etmeleri durumunda bu kez de tüketicilere 15 sayfalık teknik donanımlı bir rapor gönderdiklerini belirtti. Şimdiye kadar Nevşehir'de 450 kişi aidat paralarını bu şekilde geri almayı başardı.
Yetkililer, isteyen herkesin info@nevtes.org adresine mail atabileceklerini veya msn üzerinden ilgili dosyaları göndereceklerini kaydetti.
 
Görüldüğü gibi herşey önümüze hazır olarak konmuş durumda,bize ise bi zahmet kalkıp biraz uğraşmak düşüyor. E o kadar da olacak tabi.
Geçenlerde e mail ile bir bankayı başka kredi kartı kullanmakla ve kartımı iptal etmekle tehdit ettim. Hemen sessiz sedasız aidatı iade ettiler. Bunda sonra sıra önceki yıllara ait olanını koparmaya geldi.
 
‎(link)

Faydali olabilecek bir yazı buldum. Basari ihtimali hakkinda bir deneyimim yoktur. Ama denemekte yarar var. Paylaşmak istedim. Konu hakkinda muzdarip olanlar bakabilir.
 
bugüne kadar tüm hesap işletim ücretlerini geri aldım, arkasını bırakmayın geri alın.. sadece yapıkrediden 650 tl aldım...
 
Müşteri hizmetlerini arayıp geri alınabilecek bir ücret o. Fakat bunu sürekli yapmak uğraştırıyor işte. Biraz reklam gibi olucak ama enpara bu konuda çok iyi. Şimdilik kredi kartları yok fakat twitterda bunun için çalıştıklarını söylemişlerdi
 
@Kunget kredi kartı artık veriyor enpara. Benim kartım bugün teslim edildi. Yalnız sanal kart açılmıyormuş.
 
İşbankası kredi kartım için son ekstreye 59 TL yıllık kart ücreti yansıtmıştı. Bi şansımı deneyeyim diye aradım, önce faizsiz nakit avans teklif ettiler, kabul etmeyince 30 TL maxipuan teklif ettiler, ben de puanı kabul ettim. Uğraşmadan yarısını kurtarmak yine de iyi sayılır.
 
@Bahadır ÖZEL kredi kartı kullanmadığım için bilmiyodum vermeye başladığını. Okulum bittiğinde de umarım hiç ihtiyacım olmaz kredi kartına
 
Geri