Scudo Sports

Krank kolu sorunu

Kayıt
6 Ocak 2013
Mesaj
93
Tepki
12
Şehir
izmir
Bisiklet
Bianchi
Arkadaşlar kron xc 250 bisikletimin standart donanımında gelen

Shimano FC-M131 model ayna dişli bulunmakta

aşşağıdaki link te shimanonun sitesinde ilgili modelin teknik dökümanını buldum fakat ağırlık ve değişimli ilgili bir bilgi bulamadım eğer kullananlarınızda varsa bilirler pedal krankları bu modelde adeta külçe gibi dökme aliminyum veya çelik gibi birşeyden yapılmış birinin kafasına fırlatsanız ölmesi muhtemeldir :)

(link)

Çok sert bir kullanıcı değilim krankların veya pedalların kırılması gibi bir endişem yok ortalama 60 kg 1.75 ebadlarındayım.

Sorum: Ayna kolu değiştirmeden sadece bu pedal kranklarını daha hafifleri örneğin plastik gibi olanları ile değiştirtmem mümkün müdür mümkünse hangi modeller uyumludur değilse ne tavsiye edersiniz ?

Sonsuz tecrübelerinizle beni aydınlatırsanız çok sevinirim

Teşekkürler Saygılar.


Dip not (Bisiklet hediyedir, manevi değeri vardır. gidip satamam, gereksiz harcamalar yerine üstüne para koyup daha iyi bir bisiklet alamam.)
 
Scudo
sorunu pek anlamadım ama, pedal krankları dediğin aynakolun, kolları plastik olmaz dışı plastik içi demir olanları var, ağırlıktan rahatsızsan aleminium kolları olan bir aynakol alabilirsin...
 
Benimde anladığım kadarıyla alüminyum olan pedal kollarını hafifletmek için plastik yapmayı düşünüyorsunuz . Böyle düşünüyorsanız eğer bence vazgeçin Shimano FC-M131 pedal kolları alüminyumdur. Yani ağırlık söz konusu değildir . Ayrıca plastiğe göre dayanıklılığı tartışılmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaaa Yılmaz
Kron xc 250 üzerindeki aynakol zaten aluminyumdur.Çelik ağır olduğu için aluminyum malzemeden yapılır.Bazı pahalı dişliler aluminyum-çelik-titanyum vs karışımıdır.Bisiklet malzemelerinde seviye modeline göre hafif olmasına rağmen sağlamlık ön plandadır.Bisiklette sağlam olmayan malzeme büyük kazalara sebep olabilir.Kran kol,orta yatak olsun bisikleti bütün olarak ele alırsak bir makine sistemidir.Hafif bisiklet arıyorsanız,bisikletin kadro dahil,bütün donanımların hafif olması lazım.Bütçe olarak çok yüksek meblağ ortaya çıkar.Aynakol takıntısı yapmaya hiç gerek yok.Alacağınız aynakol ve diğer aparatlar üzerindekinden 200-250 gr gibi hafiflikte olacaktır.Kendi kilomuzum boyumuza göre 10-15 kg gibi fazla olduğunu düşünürsek bisiklet en pahalı ve hafif malzemede olsa bize faydası pek olmucaktır.Burada kendi kilomuza,performansımızı ele alarak yarış yapmak için hafif bisiklet ve donanıma özen gösterebiliriz.Bisiklette akıcılığın daha iyi olması gibi sistem yönelik neler yapılması gerekir denilirse o zaman durum farklıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaaa Yılmaz
Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler bir tane rus sitede şöyle bir resim buldum

http://www.x-bikers.ru/board/all/70417_2.jpg

İç taraftan görmediğim için galiba aynakol dişlisini komple değiştirmeden sadece krankları değiştirmek pek mümkün gözükmüyor gibi. en azından bu iş için gereken özel alet edevat olmadan...

@gok

O konuda haklısınız galiba 950 gram civarı imiş FC-M131 in kendileri...Ben görünüş itibari ile en az 2-3 kilo gelir diye düşünüyordum...
Aşşağı yukarı sağlam bir bisiklet fiyatına satılan titanyum karbon kompozit aynakollar ile karşılaştırdım; ağırlık farkları bahsettiğiniz civarlarda. Belki profesyoneller için büyük ama benim için küçük bir fark :)


Tekrardan yorum yapan herkese teşekkürler konu açıklığa kavuştu zannedersem
 
Merhabalar, yeni aldığım bisikletimde krank kolu ile arka çatal arasında 2 mm kadar boşluk var. Bisiklete yüklendiğim durumlarda ufak esnemelerle krank kolu kadroya sürtmeye başlıyor.

Buna nasıl bir çözüm bulabilirim? Krank kolu bağlanırken araya spacer gibi bir şey mi koymak lazım ? Krank kolunu kısaltmak istemiyorum.
IMG_20210606_142125.jpg
IMG_20210606_142203.jpg
 
@Totanic Hangi tarafın sürttüğünü belirtseydiniz iyiydi. Sorunu yeterli detayla aktarmadan çözüm bekliyorsunuz.
 
Göbeğiniz 68mm ya da 73 mm'mi diye ölçüp bir bakabilirseniz belki çözüm bulabiliriz.

68 mm'de 73 mm'den farklı olarak ek 2 tane pul parçası konuluyor bildiğim kadarıyla ki 73 mm'de sadece tek tarafa bir tane pul atıldığına göre ( emin değilim) bisikletinizin 68 milimetre orta göbek uzunluğuna sahip olması ihtimali bir hayli güçlü diye düșünüyorum.

Bildiğim kadarıyla 2.5 mm pul kullanmanız gerekiyor, siz yine de göbek uzunluğuna göre pul sayısını bir araștırın. Kolay gelsin. 🙃 2 ya da 3 tane 2.5 mm pula ihtiyacınız var gibi duruyor, göbeğin ölçüsüne ulașıp olması gereken pul sayısına bakarak sorunu çözebilirsiniz galiba.
Merhabalar, yeni aldığım bisikletimde krank kolu ile arka çatal arasında 2 mm kadar boşluk var. Bisiklete yüklendiğim durumlarda ufak esnemelerle krank kolu kadroya sürtmeye başlıyor.

Buna nasıl bir çözüm bulabilirim? Krank kolu bağlanırken araya spacer gibi bir şey mi koymak lazım ? Krank kolunu kısaltmak istemiyorum.
266258 dosyayı görüntüle
266259 dosyayı görüntüle
Bu arada yol bisikletlerinde 68-73 mm dıșında 68-70 mm ölçüsü de varmıș. Göbeğin ölçüsüne ulașmadan çözüm bulmak zor gibi duruyor. 🙃 Ben dağ bisikleti orta göbeği örneğinden gittim yukarıda, umarım çözüm bulursunuz.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Totanic Hangi tarafın sürttüğünü belirtseydiniz iyiydi. Sorunu yeterli detayla aktarmadan çözüm bekliyorsunuz.
Fotoğraflarını da çektiğim üzere iki taraf da sürtüyor Can Bey. Sorunu yeterli detayda okumadan çözüm arıyorsunuz.
Göbeğiniz 68mm ya da 73 mm'mi diye ölçüp bir bakabilirseniz belki çözüm bulabiliriz.

68 mm'de 73 mm'den farklı olarak ek 2 tane pul parçası konuluyor bildiğim kadarıyla ki 73 mm'de sadece tek tarafa bir tane pul atıldığına göre ( emin değilim) bisikletinizin 68 milimetre orta göbek uzunluğuna sahip olması ihtimali bir hayli güçlü diye düșünüyorum.

Bildiğim kadarıyla 2.5 mm pul kullanmanız gerekiyor, siz yine de göbek uzunluğuna göre pul sayısını bir araștırın. Kolay gelsin. 🙃 2 ya da 3 tane 2.5 mm pula ihtiyacınız var gibi duruyor, göbeğin ölçüsüne ulașıp olması gereken pul sayısına bakarak sorunu çözebilirsiniz galiba.

Bu arada yol bisikletlerinde 68-73 mm dıșında 68-70 mm ölçüsü de varmıș. Göbeğin ölçüsüne ulașmadan çözüm bulmak zor gibi duruyor. 🙃 Ben dağ bisikleti orta göbeği örneğinden gittim yukarıda, umarım çözüm bulursunuz.
Merhabalar bisikletteki göbek şu (link) . Sanırım 68 mm
 
Son düzenleme:
@Totanic Metinde "krank kolu" demişsiniz. İki taraf da sürtüyorsa türkçede çoğul kullanıyoruz, haliyle "kollar" demeniz beklenir. Ayrıca sağ tarafı yanlış bir açıdan çektiğiniz için, sürtme var mı yok mu kestirilemiyor.

Neyse, zor da olsa iki tarafın da sürttüğünü öğrenmiş olduk. Kollar arası mesafeyi arttırmanız gerekiyor. Bu da orta göbek çanakları ile kadro arasına spacer pul koyarak olur. Böylece sol kolu mile geçirip sıktığınızda mile önceki kadar giremeyecek, haliyle kollar arası mesafe artacak. Piyasada plastik spacerlar da var ama metal olması iyi olur. Plastikler zamanla çatlıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Totanic
@Totanic Metinde "krank kolu" demişsiniz. İki taraf da sürtüyorsa türkçede çoğul kullanıyoruz, haliyle "kollar" demeniz beklenir. Ayrıca sağ tarafı yanlış bir açıdan çektiğiniz için, sürtme var mı yok mu kestirilemiyor.

Neyse, zor da olsa iki tarafın da sürttüğünü öğrenmiş olduk. Kollar arası mesafeyi arttırmanız gerekiyor. Bu da orta göbek çanakları ile kadro arasına spacer pul koyarak olur. Böylece sol kolu mile geçirip sıktığınızda mile önceki kadar giremeyecek, haliyle kollar arası mesafe artacak. Piyasada plastik spacerlar da var ama metal olması iyi olur. Plastikler zamanla çatlıyorlar.
Teşekkür ederim cevabınız için. Peki mile az giren krank kolu bir sorun oluşturur mu ?
 
@Totanic Eski halinden 4-5 mm az girse bir sorun oluşturacağını sanmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Totanic
Selamlar ultegra r8000 model sol krank kolunu sökmek istiyorum, izlediğim videolarda viadalar için alyan, göbeklinin de bir anahtar kullanıyorlar, o anahtarın adı nedir nereden bulabilirim.
 
Geri