Scudo Sports

Krank kol uzunluğu?

Şahin Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ocak 2008
Mesaj
724
Tepki
292
Şehir
Üsküdar
Selamlar
Krank kol uzunluğu neyi ifade ediyor.170 mm ile 175 mm arasında ki ayna kolların kulanımda ne gibi farkı var.Eğer bacak boyumuz uzun veya kısa ise hangi uzunlukta kol kullanmalıyız
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
Scudo
Krank kolu uzun olunca hızlanmak biraz daha kolay oluyo ama kolun yere sürtme ihtimalide büyük..buna gittikça alışırsınız..

Ben bi keresinde viraja girdim bisikleti çok yatırmıştım,biraz daha hızlanıyım diye pedala bastığımdada motogp deki gibi popo üzeri kayış gerçekleşmişti..:):p Umarım siz bunları yaşamassınız.

Size tavsiyem uzun krank kolu alın ama virajlarda pedal basmayın..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Şahin Bulut
bu uzunluklar bacak boyu ile doğru orantılı olarak değişir örneğin kısaboylu bir kişi 165 kol kullanırken uzunboylu bir kişi 180 kullanabilir fakat bizim ithalatçılar genelde 170 yada175 getiriyorlar herkezde bunları kullanmak zorunda kalıyor. buda bazı uyumsuzluklara yol açabiliyor örneğin kısa boylu ve 165 kol kullanması gereken bir kişi 175 kullanırsa ilk anda yokuş çıkmalarında falan rahat gelebilir ama yüksek kadans devirlerinde sorun yaratır. yani yüksek kadans devirlerine rahat çıkamaz. aynışekilde oldukça uzun boylu bir kimsedede bunların tersi olacaktır.
 
uzunluk arttıkça pedala basmanız o kadar kolay olur arkadaşın dediği gibi türkiye de 170-175 mm uzunluğundaki krank milleri mevcut.bunu fizikteki kaldıraç sistemine benzetebilirsiniz.uzunluk arttikça uyguladığınız kuvvet azalacaktır....
 
  • Beğen
Tepkiler: Şahin Bulut
@mert fr

Aradaki fark 5mm sanki 5cm gibi bahsetmişsin :D , virajlarda fazladan
5mm'nin tehlikle yaratacağını hiç sanmıyorum.

Kol uzunluğu boya ve daha çok sizin sürüş tarzınıza bağlı.
Yüksek devirde kısa kol daha seri çevirmenizi sağlar,
uzun kol ise çevirme çapı arttığından daha yavaş ama kuvvetli çevirmenizi sağlar.
Kim ne desede, hangisinin daha uygun olduğunu kullananın zamanla seçmesi lazım bence :)
çünkü ilk binişte pek farkettirmeyen bir olay :)

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=13391&page=1
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=15867
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=9552
daha önce tartışılan başlıklar...
 
@Atacan
ASIL OLARAK BU KONUYU ŞU SEBEPLE AÇTIM.BENİM BOYUM 1.78 BACAK BOYUM İSE(EĞER YANLIŞ ÖLÇMEDİYSEM)82 CM.SELEYİ UYARI ÇİZGİSİNE KADAR KALDIRINCA DAHİ BACAKLARIM BUKÜK OLUYOR AMA BU SEFERDE AYAKLARIM HAVADA KALIYOR:( :( :( NE YAPMALIYIM:7: :7: :7:
 
Mtbtr dan Cüneyt Kazokoğlu'nun güzel bir yazısı var konuyu açıklayan.Link aşağıda.Ben tesadüfen dün yine okumuştum.BTS.ELEKTRONIK arkadaşımız da güzel açıklamış.Kendisine de tekrar teşekkürler.
(link)
Herkese bol pedallı günler
 
Krank kolu uzunluğunun bike fit ile bir alakası var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor hangisi doğru? Ayakkabı dahil 84 iç bacak boyum var. boy 189. Üst vücut daha uzun benim. Şuan 170mm kullanıyorum ve sıkıntı yok. Yeni aynakol bakarken Trekteki yetkili siz zaten uzunsunuz 175 de bakabilirsiniz dedi.

Bazı insanlar da krank boyu kısalınca daha fazla kuvvet uygulanır diyor. Gerçekten kol uzayınca kuvvet artışı olması gerekmiyor mu?
 
Krank kolu uzunluğunun bike fit ile bir alakası var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor hangisi doğru? Ayakkabı dahil 84 iç bacak boyum var. boy 189. Üst vücut daha uzun benim. Şuan 170mm kullanıyorum ve sıkıntı yok. Yeni aynakol bakarken Trekteki yetkili siz zaten uzunsunuz 175 de bakabilirsiniz dedi.

Bazı insanlar da krank boyu kısalınca daha fazla kuvvet uygulanır diyor. Gerçekten kol uzayınca kuvvet artışı olması gerekmiyor mu?
Kadro boyu büyüdükçe krank kol uzunluğu artıyor. Ama S kadroda 170 iken M ve L'de 172,5 ve XL XXL'da 175 mm gibi örneğin. Bisikletin sitesinde yazıyor olması lazım ölçüleri.
 
Kadro boyu büyüdükçe krank kol uzunluğu artıyor. Ama S kadroda 170 iken M ve L'de 172,5 ve XL XXL'da 175 mm gibi örneğin. Bisikletin sitesinde yazıyor olması lazım ölçüleri.
XL kadro kullanıyorum ben. Ama krank kolu 170 mm. Arkasında direkt öyle yazıyor. O zaman hedef listeme 175 mm de dahil edebilirim?
 
XL kadro kullanıyorum ben. Ama krank kolu 170 mm. Arkasında direkt öyle yazıyor. O zaman hedef listeme 175 mm de dahil edebilirim?
Sorun yaşamıyorsanız hiç değiştirmeyin bence. Uzunluk değişmesinin bir nedeni vardır, ancak ben bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Sorun yaşamıyorsanız hiç değiştirmeyin bence. Uzunluk değişmesinin bir nedeni vardır, ancak ben bilmiyorum.
Teşekkür ederim. Sorun yaşamıyorum fakat montaj yeri yalama oldu ve aynakolu değiştirmem lazım. Güncel aynakollar hep 175 mm.
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
benim bildiğim kısa krank kolu ile daha kolay tırmanış yapılıyor uzun krankla ise daha hızlı sürüşler için olması lazım sizin sürüş karakteristiğinize göre değişebilir hatta geçenlerde bi postta görmüştüm Giro'da Pogacar kısa krank kullanıyordu bol tırmanışlı etapta
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
benim bildiğim kısa krank kolu ile daha kolay tırmanış yapılıyor uzun krankla ise daha hızlı sürüşler için olması lazım sizin sürüş karakteristiğinize göre değişebilir hatta geçenlerde bi postta görmüştüm Giro'da Pogacar kısa krank kullanıyordu bol tırmanışlı etapta
Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
Krank kolu uzunluğunun bike fit ile bir alakası var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor hangisi doğru? Ayakkabı dahil 84 iç bacak boyum var. boy 189. Üst vücut daha uzun benim. Şuan 170mm kullanıyorum ve sıkıntı yok. Yeni aynakol bakarken Trekteki yetkili siz zaten uzunsunuz 175 de bakabilirsiniz dedi.

Bazı insanlar da krank boyu kısalınca daha fazla kuvvet uygulanır diyor. Gerçekten kol uzayınca kuvvet artışı olması gerekmiyor mu?

Krank kolu uzunluğu değiştikçe sele ayarının da yatay ve dikeyde değişmesi söz konusu, yani bike fiti etkiler.

Kısa krank kolu ile daha yüksek kadans çevirebilirsiniz, dairesel olarak katedilen mesafe kısalıyor. Aynı zamanda eklem ve kasların açısal hareketi de azalıyor. Fakat krank kolu kısaldıkça, diğer herşeyin sabit kaldığını düşünürsek, aynakolu hareket ettirmek için uygulamanız gereken kuvvet artar. Bu durumda ya daha güçlü bacaklara sahip olmalısınız ya da dişli oranları ile oynamalısınız.
 
Krank kolu uzunluğu değiştikçe sele ayarının da yatay ve dikeyde değişmesi söz konusu, yani bike fiti etkiler.

Kısa krank kolu ile daha yüksek kadans çevirebilirsiniz, dairesel olarak katedilen mesafe kısalıyor. Aynı zamanda eklem ve kasların açısal hareketi de azalıyor. Fakat krank kolu kısaldıkça, diğer herşeyin sabit kaldığını düşünürsek, aynakolu hareket ettirmek için uygulamanız gereken kuvvet artar. Bu durumda ya daha güçlü bacaklara sahip olmalısınız ya da dişli oranları ile oynamalısınız.
Teşekkür ederim. Mantığı şimdi kavradım.
 
Pedal kol uzunluğu çoğu bisiklet sürücüsünün hesaba katmadığı, aslında çok önemli bir kriterdir.. işi bilen ya da etabına, yarışına, parkuruna göre örn 170 yerine 172.5 ya da tam tersi kol uzunluğu tercih edilir... Bu kadansı arttırmak ya da gücü arttırmak arasındaki hassas bir detaydır.. Fakat bizim ülkede bu uzunluğun tek kriteri kadro boyu olarak algılanıyor, yanlış değil ama eksik..

öncelikle şöyle bir örnek vereyim, (aynı konu değil ama ölçek anlamında yakın ) keskin nişancının hedefi belirlerken açıdan çok milyem cinsinden, yani 360 değil 6400 birimden oluşur. Bu ne demek? Sen hedefe nişan aldığında, ola ki 1 cm bile , hedefin sağına ya da soluna ateş etmiş olsan, o mermi namludan çıkınca hedefe gidene kadar metrelerce saparak, hedefin çok uzağına gidecektir. Benzer mantıkla, 4 saatlik ve ort 80 kadansla olan sürüşünde, yaklaşık 19200 kez pedal çevirmiş olacaksın. Hızın (ortalaması)sabit.. yine aynı şekilde, 80 değil bu sefer 85 kadans ile 4 saatte 20400 kez pedal çevirmiş olacaksın. Sadece 5 kadans farkı, senin aynı turu 1200 pedal fazla ya da az çevirerek bitirmiş olman demek...Bunun yanında power metre kullanıyorsan eğer , çoğu kadans da ölçtüğü için, oraya da bu 2.5 cm diyerek küçümsediğimiz farkı belirtmen gerekiyor.. Ayrıca bike fitte de, sadece 2.5 cm değil 2.5 mm bile çok şey ifade eder. Mesela selenin 2.5 cm alçalması ya da yükselmesi, furş setinde boğaz rulmanlarının eklenmesi ya da azaltılması, duruşunu tamamen değiştirir.. o yüzden hassas bir konudur..
 
Krank kolu uzunluğu değerinin ölçü birimi mm’dir. cm olsa çok ciddi farklar çıkardı.
Yol bisikletleri için küçük değerler çok anlam ifade etse de şehir bisikletinde üreticiler o kadar detaya girmiyor. Tüm kadro boylarına 170mm krank kolu koyup geçebiliyorlar.
Deniz senin sorunun cevabına gelecek olursak benzer iç bacak boyu ile yol bisikletinde 172.5mm ve trekking bisikletinde 175mm krank kullanıyorum. 175mm krank kolu satın alman senin boyunda biri için yanlış seçim olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Krank kolu uzunluğu değerinin ölçü birimi mm’dir. cm olsa çok ciddi farklar çıkardı.
Yol bisikletleri için küçük değerler çok anlam ifade etse de şehir bisikletinde üreticiler o kadar detaya girmiyor. Tüm kadro boylarına 170mm krank kolu koyup geçebiliyorlar.
Deniz senin sorunun cevabına gelecek olursak benzer iç bacak boyu ile yol bisikletinde 172.5mm ve trekking bisikletinde 175mm krank kullanıyorum. 175mm krank kolu satın alman senin boyunda biri için yanlış seçim olmaz.
Teşekkür ederim.

Pedal kol uzunluğu çoğu bisiklet sürücüsünün hesaba katmadığı, aslında çok önemli bir kriterdir.. işi bilen ya da etabına, yarışına, parkuruna göre örn 170 yerine 172.5 ya da tam tersi kol uzunluğu tercih edilir... Bu kadansı arttırmak ya da gücü arttırmak arasındaki hassas bir detaydır.. Fakat bizim ülkede bu uzunluğun tek kriteri kadro boyu olarak algılanıyor, yanlış değil ama eksik..

öncelikle şöyle bir örnek vereyim, (aynı konu değil ama ölçek anlamında yakın ) keskin nişancının hedefi belirlerken açıdan çok milyem cinsinden, yani 360 değil 6400 birimden oluşur. Bu ne demek? Sen hedefe nişan aldığında, ola ki 1 cm bile , hedefin sağına ya da soluna ateş etmiş olsan, o mermi namludan çıkınca hedefe gidene kadar metrelerce saparak, hedefin çok uzağına gidecektir. Benzer mantıkla, 4 saatlik ve ort 80 kadansla olan sürüşünde, yaklaşık 19200 kez pedal çevirmiş olacaksın. Hızın (ortalaması)sabit.. yine aynı şekilde, 80 değil bu sefer 85 kadans ile 4 saatte 20400 kez pedal çevirmiş olacaksın. Sadece 5 kadans farkı, senin aynı turu 1200 pedal fazla ya da az çevirerek bitirmiş olman demek...Bunun yanında power metre kullanıyorsan eğer , çoğu kadans da ölçtüğü için, oraya da bu 2.5 cm diyerek küçümsediğimiz farkı belirtmen gerekiyor.. Ayrıca bike fitte de, sadece 2.5 cm değil 2.5 mm bile çok şey ifade eder. Mesela selenin 2.5 cm alçalması ya da yükselmesi, furş setinde boğaz rulmanlarının eklenmesi ya da azaltılması, duruşunu tamamen değiştirir.. o yüzden hassas bir konudur..
Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri