Şahin Bulut
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 5 Ocak 2008
- Mesaj
- 724
- Tepki
- 292
- Şehir
- Üsküdar
Kadro boyu büyüdükçe krank kol uzunluğu artıyor. Ama S kadroda 170 iken M ve L'de 172,5 ve XL XXL'da 175 mm gibi örneğin. Bisikletin sitesinde yazıyor olması lazım ölçüleri.Krank kolu uzunluğunun bike fit ile bir alakası var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor hangisi doğru? Ayakkabı dahil 84 iç bacak boyum var. boy 189. Üst vücut daha uzun benim. Şuan 170mm kullanıyorum ve sıkıntı yok. Yeni aynakol bakarken Trekteki yetkili siz zaten uzunsunuz 175 de bakabilirsiniz dedi.
Bazı insanlar da krank boyu kısalınca daha fazla kuvvet uygulanır diyor. Gerçekten kol uzayınca kuvvet artışı olması gerekmiyor mu?
XL kadro kullanıyorum ben. Ama krank kolu 170 mm. Arkasında direkt öyle yazıyor. O zaman hedef listeme 175 mm de dahil edebilirim?Kadro boyu büyüdükçe krank kol uzunluğu artıyor. Ama S kadroda 170 iken M ve L'de 172,5 ve XL XXL'da 175 mm gibi örneğin. Bisikletin sitesinde yazıyor olması lazım ölçüleri.
Sorun yaşamıyorsanız hiç değiştirmeyin bence. Uzunluk değişmesinin bir nedeni vardır, ancak ben bilmiyorum.XL kadro kullanıyorum ben. Ama krank kolu 170 mm. Arkasında direkt öyle yazıyor. O zaman hedef listeme 175 mm de dahil edebilirim?
Teşekkür ederim. Sorun yaşamıyorum fakat montaj yeri yalama oldu ve aynakolu değiştirmem lazım. Güncel aynakollar hep 175 mm.Sorun yaşamıyorsanız hiç değiştirmeyin bence. Uzunluk değişmesinin bir nedeni vardır, ancak ben bilmiyorum.
Teşekkür ederim.benim bildiğim kısa krank kolu ile daha kolay tırmanış yapılıyor uzun krankla ise daha hızlı sürüşler için olması lazım sizin sürüş karakteristiğinize göre değişebilir hatta geçenlerde bi postta görmüştüm Giro'da Pogacar kısa krank kullanıyordu bol tırmanışlı etapta
Krank kolu uzunluğunun bike fit ile bir alakası var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor hangisi doğru? Ayakkabı dahil 84 iç bacak boyum var. boy 189. Üst vücut daha uzun benim. Şuan 170mm kullanıyorum ve sıkıntı yok. Yeni aynakol bakarken Trekteki yetkili siz zaten uzunsunuz 175 de bakabilirsiniz dedi.
Bazı insanlar da krank boyu kısalınca daha fazla kuvvet uygulanır diyor. Gerçekten kol uzayınca kuvvet artışı olması gerekmiyor mu?
Teşekkür ederim. Mantığı şimdi kavradım.Krank kolu uzunluğu değiştikçe sele ayarının da yatay ve dikeyde değişmesi söz konusu, yani bike fiti etkiler.
Kısa krank kolu ile daha yüksek kadans çevirebilirsiniz, dairesel olarak katedilen mesafe kısalıyor. Aynı zamanda eklem ve kasların açısal hareketi de azalıyor. Fakat krank kolu kısaldıkça, diğer herşeyin sabit kaldığını düşünürsek, aynakolu hareket ettirmek için uygulamanız gereken kuvvet artar. Bu durumda ya daha güçlü bacaklara sahip olmalısınız ya da dişli oranları ile oynamalısınız.
Teşekkür ederim.Krank kolu uzunluğu değerinin ölçü birimi mm’dir. cm olsa çok ciddi farklar çıkardı.
Yol bisikletleri için küçük değerler çok anlam ifade etse de şehir bisikletinde üreticiler o kadar detaya girmiyor. Tüm kadro boylarına 170mm krank kolu koyup geçebiliyorlar.
Deniz senin sorunun cevabına gelecek olursak benzer iç bacak boyu ile yol bisikletinde 172.5mm ve trekking bisikletinde 175mm krank kullanıyorum. 175mm krank kolu satın alman senin boyunda biri için yanlış seçim olmaz.
Teşekkürler.Pedal kol uzunluğu çoğu bisiklet sürücüsünün hesaba katmadığı, aslında çok önemli bir kriterdir.. işi bilen ya da etabına, yarışına, parkuruna göre örn 170 yerine 172.5 ya da tam tersi kol uzunluğu tercih edilir... Bu kadansı arttırmak ya da gücü arttırmak arasındaki hassas bir detaydır.. Fakat bizim ülkede bu uzunluğun tek kriteri kadro boyu olarak algılanıyor, yanlış değil ama eksik..
öncelikle şöyle bir örnek vereyim, (aynı konu değil ama ölçek anlamında yakın ) keskin nişancının hedefi belirlerken açıdan çok milyem cinsinden, yani 360 değil 6400 birimden oluşur. Bu ne demek? Sen hedefe nişan aldığında, ola ki 1 cm bile , hedefin sağına ya da soluna ateş etmiş olsan, o mermi namludan çıkınca hedefe gidene kadar metrelerce saparak, hedefin çok uzağına gidecektir. Benzer mantıkla, 4 saatlik ve ort 80 kadansla olan sürüşünde, yaklaşık 19200 kez pedal çevirmiş olacaksın. Hızın (ortalaması)sabit.. yine aynı şekilde, 80 değil bu sefer 85 kadans ile 4 saatte 20400 kez pedal çevirmiş olacaksın. Sadece 5 kadans farkı, senin aynı turu 1200 pedal fazla ya da az çevirerek bitirmiş olman demek...Bunun yanında power metre kullanıyorsan eğer , çoğu kadans da ölçtüğü için, oraya da bu 2.5 cm diyerek küçümsediğimiz farkı belirtmen gerekiyor.. Ayrıca bike fitte de, sadece 2.5 cm değil 2.5 mm bile çok şey ifade eder. Mesela selenin 2.5 cm alçalması ya da yükselmesi, furş setinde boğaz rulmanlarının eklenmesi ya da azaltılması, duruşunu tamamen değiştirir.. o yüzden hassas bir konudur..