Scudo Sports

Korkulu ruyam zincir atması

inndream

Daimi Üye
Kayıt
22 Şubat 2015
Mesaj
201
Tepki
181
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
akif
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar öncelikle herkese günaydın bisiklet üzerinde lastik patlaması zincir kopmasında yeniden zinciri eklemek konusunda mekanik konuya gayet yatkınım sorum şu arkadaşlar uzun tura hazırlanıyorum bisikletimde maşşallah hiçbir nekanik sıkıntı ses yok ama ya zincir atarsa ne yaparım belki tecrübeli abilerim için sıkıntı değildir ama benim başıma hiç gelmediği için tırsıyorum yapamam diye korkmuyorum aksine keninlikle bu sıkıntı ile karşılaşırsam çozerim diye duşunuyorum nasıl ayar yapılır bunu öğrenmeden başıma böyle birşey gelir ve yolda kalırım diye korkuyorum. Zincirin atmasına ne/hangisi sebepler ile atar aynakol orta göbek atarsa ne yapmalı arka aktarıcı ruble tarafından atarsa ne yapmalı ve nasıl ayarlanmalı bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Birde ayar konusu markadan markaya modelden modele değişiyorsa aksam aktarıcının resmini çeker buradan eklerim.

Zincir atarsa rubleye nasıl takarım gibi birşey. Anlaşılmasın :) sürekli yani misal 3/5 km de bir zincir atarsa ayar konusu ortaya çıkarsa bunu kastettim :)
 
Scudo
Tura gitmeden önce genel bakım yaptır tellerde sıkınıitı vardır belki ve yanına küçük tornavida al yolda ayarını kendin yaparsın diğer konularda ise diyelim ruble bozuldu en yakın yerleşim yerine gidip yaptırmak en mantıklısı bence
 
Bakım konusunda ok multytool oda ok ama tornavida yada allien anahtar ile hangi vidayı sıkıp gevşeterek nasıl bir ayar yapıyoruz bilmiyorum mevcut çalışan sistemin ayarını kurcalıyarak heeee ulan bu vidayı gevşetip sıkmak demekki bu işe yarıyormuş diyerek kurcalakta istemiyorum zira çalışan bir mekanik ayarı bozaarım diye endişeleniyorum bilerek yapması en mantıklısı değilmi sizcede
 
zincir atması derken zincir aynakoldan düşer , zincir vites atarken sıyırma yapar ve rubleden 1.ci dişliye geçince zincir tel arasına girer bunların olmaması için tam bir vites ayarı yapılmış olmasıdır benim tavsiyem usta bir bisikletçiye gitmeniz :)
ve doğru vites kullanımı kesinlikle çapraz vites kullanmayın
1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg

@mehmet ulaş : " ruble bozuldu en yakın yerleşim yerine gidip yaptırmak en mantıklısı bence " bu nasıl bir atmasyon cevaptır yahu yapma gözünü seveyim
 
@Melih Çolak ya yolda kaldın diyelim 5 km gerindede bi şehir var ne yaparsın ben şehire giderim(veya kasaba her neyse) yaptırırım.Diyelim bisiklet gidemeyecek kadar kötü bir duruma geldi sen ne yapıcan abi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: pandelis
@Melih Çolak arkadaşım söylemek istediğim tamda bu sorundu hem video hem dişli sıralama şekillerini izah eden resim cidden çok faydalı oldu gerçekten çok teşekkür ederim. Rahmetli dedemin bir sözü geldi aklıma "oğlum insan yeterki istesin erkek tekeden bile süt çıkartır" hakikaten öyle yaaa daha ikş ay öncesine kadar lastik yama konusunda endişelenen ben şimdi vites ayarlıyacak konuma geldik nerdeyse tekrardan çok sağolun
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
@mehmet ulaş benim bahsettiğim olay rublenin bozulması.

@inndream bilmemek değil öğrenmemek ayıptır :) bizde bilmiyorduk hiçbirşey ama ağustos 2013 ten bu zamana kadar neredeyse herşeyi öğrendik herşey zaman :)
 
  • Beğen
Tepkiler: inndream
Zincir atması derken zincirin dişlilerden dışarı çıkması mı yoksa zincirin kopması falan mı?
 
Öncelikle vites ayarlarının sihirli bir şifreyi öğrenip yapılacak bir şey olmadığuını belirteyim. Bisiklet basit bir makina olmasına rağmen yine de inceliklerini öğrenmek için biraz zaman ayırmak gerekir. Biraz sabır ve aşağıda yazdıklarımı okuyarak bir başlangıç yapabilirsiniz diye düşünüyorum.

1. En başta viteslerde aktarıcı bacak makaraları ile ruble dişlilerinin aynı düşey doğrultuda olup olmadığını kontrol edin. Eğer değillerse vites germe vidası ile oynayarak bu hizalanmayı sağlayın. Bu hizalanma bütün ruble dişlileri için sağlanmalıdır. Benzeri uygulamayı ön vites ile de yapın. Burada aktarıcının zincir geçme maşasının ayna dişlileri aynı hizada olup olmadığını kontrol edin.

2. Ön ve arka aktarıcılarda genellikle yan yana iki vida bulunur. Bunlarda biri, - ön aktarıcı için - aktarıcının zinciri en büyük ayna dişlisinin ötesine geçmesini, diğeri de en küçük dişlinin kadro tarafına doğru geçmesini engellemek içindir. Eğer ortalardaki ruble dişlilerinde aktarıcı makaraları ile bu düşey hizalanma sağlanıyor, ancak en büyük dişlide arkadan bakınca makaralar sağa kaçık duruyorsa, yanyana olan bu iki vidadan muhtemelen sağdakini (bazı aktarıcılarda vida yerleri ters olabilir) gevşeterek makaraların jant tellerine doğru çekilmesi gerekir. Büyük dişli makaralar ile tam hizaya geldiğinde vida ayarı orada bırakılmalıdır. Eğer daha fazla gevşetirseniz, makaralar rublenin büyük dişlisinden sola doğru kaçık hale gelir ki, bu durum zincirin atarak ruble ile büyük dişli arasına sıkışmasına yol açar. Aslında bu en kötü zincir atma şeklidir, çünkü eğer o sırada pedallara da yüklenmişseniz zincir jant tellerini kırabilir. Aynı şey rublenin en küçük dişli için de geçerlidir. Bu defa öteki ayar vidası ile makaraları hizalama çalışın. Eğer makaralar arkadan bakınca rublenin en küçük dişlisi ile aynı düşey hizada değilse ve sola kaçıksa vidayı gevşeterek makaraların hizaya oturmasını sağlayın. Aynı prensiple ön vitesi de ayarlamanız gerekir.

3. Bazı durumlarda vites teli çok gergin veya gevşek olabilir ve hizalama sağlanamaz. Bu durumda, tel bağlantı somununu açarak arka vites en küçük dişlideyken vites telini aktarıcının konumunu etkilemeyene kadar teli gerip tekrar sıkın. Ancak bunu yaparken tel germe ayar vidasını ortalarda b ir konumda tutmaya dikkat edin. Ön viteste de yine en küçük ayna dişlisinin aktarıcının zincir geçiş maşasını ortalayacak şekilde ayarlamanız gerekir. Yani buradaki hizalama, dişli ile zincir geçiş maşası arasında sağlanmalıdır.

Zaten ayar yapcağınız için, vidalarla dilediğiniz gibi oynayıp ayarları bozup düzedltin. Yalnız uygun tornavida ve anahtarlarla çalışın ki vida başları bozulmasın ve aktarıcılar üzerinde gereksiz zedelenme veya çizikler oluşmasın. Yoksa orada bozabileceğiniz başka hiçbir şey yok.

Bu iş için kendinize zaman ayırın. Dediklerimi uygularsanız epey bir yol alırsınız. Ayrıca sorularınız olursa da cevaplarım.
 
@Haluk Eke dostum yazını baştan aşağı komple okudum öncelikle bilgilendirme için çok teşekkür ederim bahsettiğiniz vites ayarı zincirin içinden geçtiği maşa diyim ismini tam bilmiyorum dişlinin ortalı olarak tam üstünde bulunması gerekir bilgisi hariç hemen hemen bütün ayarları anlatmış sanırım o videoda benim korkum bu ayar nasıl bir mantık içerisinde ve nasıl yapılıyor bu konuda hiçbir bilgim olmadığı için korkuyordum yapımı konusunda cesaretim ve mekanik bilgim var ama bazı şeyler yapabilmek için görmek lazım gormediğim için korkuyorum demiştim

@Serden Us dişlilerden çıkması
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@Haluk Eke
Cok aciklayici bir yazi olmus emeginize saglik.Ben busikleti alali 2 hafta oluyor ve bu zamana kadar aynakolu ne zaman 2 ye almaya calissam 2 defa zincir atti.Fakat aynakolu 1 e dusururken hic problem yok sadece dedigim gibi 10. vitesten 20. vitese gecmek istedigim seferde 2 defa zincir atti( bu arada 2x10 luk sram sistem var bende)Arka taraftaki l ve h ile isaretlenmis iki vidadan bir tanesinin, tahminimce ya sikilmasi ya da gevsetilmesi gerekiyor.Hakli miyim?
 
@Melih Çolak
abi bilgili birine benziyorsun konu hortlatmak gibi olmasın özür dilerimde kime sorduysam nerede nereye sorduysam hiçbir cevap alamadım yamuk - yokuşlu asfalt üzerinde 1000 tl civarı dayanıklı bir bisiklet almayı düşünüyordum aradıgımı buldum galiba tekrar belirtiyim abicim dayanıklı olması ve asfalt yokusu yapabilmesi yeterli benim için yolları biliyoruz zaten heryerde çukurlar az buçuk taşlar falan SALCANO NG 650 26 V YADA NG 650 26 HD abicim sence hangisini seçeyim arada büyük fiyat farkı var abicm 250 tl civarı ve v frenin daha uygun fiyata tamir edildiğini duydum sizin fikriniz nedir abi ? 15 km gidiş 15 km geliş yol yaparmıyım biraz alışınca umarım cevap verirsin abicim çok ihtiyacım var şuanda :D bu arada boyum 1.65 kilom 70
 
@Muratbas şimdi öyle bi yazmışsınki dayanıklı ve asfalt yokuş çıkabilen 4x4 jeep tarifi gibi olmuş :) asfalt veya toprak yol çıkabilmek senin kondüsyonuna bağlı yani büyük pay sende bitiyor ve v fren mi hidrolik mi demişsin hidrolik diyorum ben bakımına gelecek olursak v fende pabuç var hidrolikte balata var her ikiside kullanıma bağlı bitiyor ve fiyatları nerdeyse aynı markaya göre değişiyor tabi.
Ben sana city bike tavsiye ediyorum 28 jant düz maşa hidrolik fren 2.el bakabilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
@Melih Çolak bende aynen katılıyorum asfaltta kullanacaksan çoğunlukla maşaya ihtiyacın olmayacak, yokuş tamamen senin performansınla alakalı ha tabi ki dişli oranları etkiler. benim tavsiyem de şehir bisikleti yönünde olur. hd fren daha çok sert eğimleri inerken ısınma gibi durumlarla karşılaşmamak ve daha sert tutması için kullanılır. yorum yine senindir ng 650 alıp yarın lastik değişimine gitmek de var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
Geri