Scudo Sports

kopan teller :S:S

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.374
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar 2 hafta içinde 3 kez jant jant telim koptu.1 adet ön ve 2 adet arka olmak uzere...İlk kopma hadisesinde jantların her ıkısınde 1 er adet kopma oldu yenı tel takılıp super bir akord yapıldı aradan gecen 1 hafta sonunda 30 dk önce yine arka jantımın teli koptu fakat tel yolda lastiğe hava vururken koptu :eek: Benim en çok canımı sıkan nokta bir çukur veya bozuk yolda değilde hava vururken jant telının kopması :eek:

Arkadaş olay bundan ibaret :D Başıma gelen en garip olaylardan biri oldu bu olay :D:D Sizce çemberlerımdemi sorun var yada lastikle ilgili bir sorun ??

Jantlarım yol jantı ve 32 telli taş gibi bir set 1900 gr civarı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali tekintüre
Scudo
bence soner jant ayarını başka bir bisikletçiye yaptır çemberin normal ise tellerin fazla sıkılmasından ileri gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Teller tam göbek kısmından kopuyor...Ama yapan usta rahat 1 cm olan atlamayı bıle aldı ip gibi olmustu jant :S
 
tel kopmasının bence gerginlikten çok tel kalitesi ile alakası var.bir arkadaşımın akordu çok sıkı olmamasına rağmen bir günde 4 adet tel kırmıştı.sıkı akort her zaman iyidir.bence siz tellerinizi değiştirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
arkadaş ben zaten 70 kg yım sureklı temız asfalttayım..Zaten en ufak bır yukseltı veya cukurda yavaslayıp darbeyı absorbe etmek ıcın elımden gelenı yapıyorum hor kullanmıyorum bende anlamadım bısey :S
 
göbekten derken tam göbek kısmında kafasından kopuyo tel
 
markalı bir tel kullanırsan daha iyi olur. taiwan teller bana 8 ay dayanmıştı. patır patır kopuyordu. bu tip tellerde telin çok gergin olması bile kopma sebebi ömürleri kısa
 
Tel kalitesi tabi ki önemli ancak akord işinde "usta" daha önemli. Usta jantı ip gibi akord edebilir ama teller arasındaki gerginlik toleranslar içinde değilse her tel farklı stres yükü altında kalır ve sonunda en çok stres altında kalan ve zayıflayan tel kopar, peşinden diğerleri. İyi kurulmuş bir jantta en basit teller bile işini yeterince yapar, şüpheniz olmasın.
 
Benden size bir tavsiye imkanınız varsa jantınızı komple dağıtıp, telleri kopan kısımlarından tek tek kontrol edin, hasarlı olanları yenisi ile değiştirip baştan bir akort yaptırın. Büyük ihtimalle sorununuz çözülecektir. Bu arada tellerin çok sıkılması daha kolay kopmalarına sebep olur yani gerginliği belirli bir seviyede olmalı. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
@sonEr´´



Bütün teller genellikle göbeğe gelen yerden kopar başka yerden koptuğunu görmedim.Arkadaşın dediği gibi akordu yapan kişi telleri fazla gerdirmesinden olabilir.Bu tellerde kopmasa bisikletciler ne yiyecek ekonomiye can vermek gerekmezmi;:D
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
teşekkürler arkadaşlar...baştan telleri komple gevşetip yeniden akord yaptırıcam bakalım tekrar kopma yaşarsam dt nin beyaz tellerinden alıcam..dediğim gibi en ufak çukur veya yukseltıde yavaslıyorum ayağa kalkıyorum , absorbe etmek için elimden geleni yapıyorum :(
 
telleri tekrar kullanıp sök tak olayına girersen daha fazla kopma ile karşılaşabilirsin. o teller zaten 1cm zıplamayı alırken gayet büyük yükler altında kalmışlar. sen telleri değiştirdikçe yeni takılan tellerin yorgunlugu ile eskilerinin yorgunlugu arasındaki farktan sürekli tel kopmaları ile karşılaşacaksın. benim tavsiyem taiwan bile olacaksa telleri komple değiştirmen yönünde. ya da alpina teller vardı bir sitede ucuzdu da türkiyeye yeni getirdik falan diyorlardı onlara bir bak.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
@bhdrkrc
Arkadaşımız haklı, aslında tellerin komple değişmesi daha sağlıklı olur :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
@sonEr´´

İşte problemin kaynağı bu cümlede yatıyorrr!!! Tekeri örerken 1 cm bir atlama görmemen lazım. Ya jant yamuktur (daha önce usta salgıyı düzeltmek için bazı telleri aşırı germek zorunda kalıyordur) veya jant düzgünse ustanın örme tekniği kötüdür.

Tekerin "ip gibi dönmesi" senin durumunda hiç önemli değil.. Aksine belki de ustanın tel gerginliklerini eşitlemek adına salgıdan biraz ödün vermesi gerekiyordu. Tellerin eşit gerginlikte olup olmadıklarını anlamak için "seslerine" bakabilirsin, ancak sadece aynı tekerin aynı tarafındakilerini birbiriyle karşılaştır.

Az ihtimal olsa da başka sebepler de olabilir. Göbek deliklerinin hafif hatalı delinmiş olması mesela.. Ama göbekler çok kalitesiz birşey değilse ve daha önce teker toplanmışsa bunu eleyebiliriz.

Telleri boşa değiştirme bence; önce problemin kök sebebini bulmak lazım. Teller hasar görmedikçe defalarca kullanılabilir. Eğer problem hiç çözülmezse tekerleri bir de bana getir, bakayım ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Çok teşekkürler...Fikirlerinizden yola çıkaraktan , telleri komple değiştirmenin daha mantıklı olacağını anladım..
 
dt beyaz tel Türkiye'de yok ve dışarıda aşırı pahalı ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
ouww :D o zaman taiwanlı amcaların tellerinden takıcaz ne yapalım .. sirkeci'de illaki beyazını bulurum..
 
Söylediğin 1cm. atlama bu sorunları yaşadığın setindeyse dostum,işi bitmiştir.bilirsin, atlama=bütün dengeler bana bakar.üstelik sen asfalt makinası kullanıyorsun hassas ama zorlu.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Geri