emirhan.dongel
Üye
- Kayıt
- 18 Nisan 2012
- Mesaj
- 48
- Tepki
- 27
- Şehir
- Konya
Foruma kendimi tanıttığım iletimde bisikletimden bahsetmiştim ve dostlarımız fotoğraf istemişti.
(link)
Kırmak olmaz; ama o sırada şehir dışına çıkmam gerekmişti ve çekememiştim, kusura bakmayınız. Bugün garajda bakım yaparken bir ara yağmur kesildi ve güneş yüzünü gösterdi, fırsattan istifade hemen yukarı alıp cep telefonuyla birkaç poz çektim.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Bisiklet bu. 1992 yılında almıştık galiba. Niyeyse, o zamanlar çok popüler olan Bianchi'lere hiç gözüm kaymamıştı. Geriye baktığımda renk tercihimin epeyce değiştiğini görebiliyorum ama trafikte dikkat çekmek iyidir. Boyama konusunda arada kaldım: Şu anda eski görünüyor, dolayısıyla hırsızların dikkatini çekme ihtimali daha zayıf. Öte yandan, sadece bana özel bir tasarım var aklımda (gri üzerine NX - 01 ve Enterprise yazıları, bilimkurgu severler bilir ). Şu anda sadece bisikletimi kullanmak istediğimden ertelendi boya işi, boyasam en az 10 gün kullanamayacağım.
Kadrosu, alındığı dönemin Bianchi'lerinden daha hafifti. Bir arkadaşımın Bianchi Shark'ından belirgin şekilde hafif, bir diğer arkadaşımın Bianchi Meta Pro'sundan da az-çok hafif olduğunu hatırlıyorum. Kadronun ne olduğunu bilmiyorum, alüminyum değildir kuşkusuz ama demir mi, çelik mi, şöyle bir bakıp söyleyebilecek olan çıkar mı? Malzeme neyse, çok sağlam bisikletmiş orası kesin gibi. Jantlar da sac hem.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Pedal kolları (aynakol?) diğer arkadaşlarımın yeni model dağ bisikletlerinde gördüklerimden büyük gibi, sizce?
(link)
(link) by (link), on Flickr
Kadronun arka tarafında böyle bir kaynak var. Ne zaman oldu bilmiyorum, 2000 yılında Eskişehir'e öğrenciliğim için gittiğimden geçen aya kadar bisikletimi babam ve kuzenim kullandı. Keşke daha düzgün bir kaynak olsaymış. Güvenlik sorunu yaratmayacağını umuyorum ama bilemiyorum.
Arka aktarıcı iyi (ve doğada çözünebilen) bir yağ sökücüyle, üstüne de WD-40 ile temizlendi. Güzel oldu bence. Yerine forumdan Emre Çavuş kardeşimizin satılığa çıkardığı 7'li Shimano Tourney gelecek. Ne dersiniz?
(link)
(link) by (link), on Flickr
Gidon. Paslanan yerler için pas dönüştürücü (Vactan diye bir "rust converter") aldım eBay'den. Onu sürüp fırsat bulursam boyayacağım -ama önce sökmeyi öğrenmem gerekiyor.
Vites değiştirme zımbırtıları çok kötü. Orijinal kollar ya çalındı ya da babam/kuzenim bisikletçinin aklına uyup değiştirdi. Her halükarda, eldivensiz kullanımda özellikle ön aktarıcının kumandası elimi acıtıyor; sistem çok sert ve "muğlak". Yine forumdan Emre Çavuş kardeşimizin tetik tipi vites kollarını alıyorum, bunlar değişecek.
Elcikler de tam bir felaket, onların da yenisi gelecek. "Boynuz"lar (bar end?) tahmin edeceğiniz üzere ilk günümde elim acıyınca can havliyle aldığım 5 TL'lik şeyler. Zaten sanırım bisikletçilerde büyük küçük her şey 5 TL.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Ruble 20 yılda iki kere temizlendi: Geçen ay ve bugün. Elbette kapkaraydı ama yağ çözücü ve WD-40 tedavisiyle epeyce "aydınlandı". Periyodik temizliğe devam ettikçe daha da iyi olabilir mi bilmiyorum ama mühim değil, 7'li Shimano Megarange gelecek onun yerine de Tourney ile beraber.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Jantla rublenin en büyük dişlisi arasındaki plastik parça 20 yılda yamulmuş, çıkardım. Bisikletçiden yenisini istedim ama "abi gerek yok" dedi, muhtemelen elinde yoktu. Kendisi sağolsun ayrıca arka aktarıcının limitörlerini de ayarlamamış, birkaç kere zincir oraya girdi; Allah'tan düşük hızdaydım. Bugün limitörü güzelce ayarladım artık zincir oraya sıkışmıyor. Bir de tabii zincirden gelen yağı temizledim. Göbek muhtemelen 7'li Megarange'i takınca değişecek ama olsun, temizlik imandandır.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Hay kaynağınıza, değil mi? Bir ara bir de matara kafesi almam gerek, kaptanın seyir defterine ek olsun.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Bir de bu taraftan foto.
Velhasıl-ı kelam, benim bisiklet de budur. Ben yokken nasıl bakıldığını boyadaki zedelenmelerden görüyorsunuz. Yeni bir bisiklet bakmıştım kendime gerçi ama birkaç yüz TL'lik bisikletleri eski sevgilimin yerine koymaya değer görmedim. Değer görebileceklerim de 1000 TL'ye yakınsıyordu, işin detaylarını öğrenene ve maddi durumu düzeltene kadar erteledim.
Geçen ayki kullanımım, BisikletForum'dan ve İnternetteki diğer kaynaklardan öğrendiklerim ve incelediklerime göre "Bir aceminin seyir defteri" notlarımı da buna uygun bir konuda açayım, hem fikir vereniniz çıkar belki.
İyi pedallamalar herkese.
(link)
Kırmak olmaz; ama o sırada şehir dışına çıkmam gerekmişti ve çekememiştim, kusura bakmayınız. Bugün garajda bakım yaparken bir ara yağmur kesildi ve güneş yüzünü gösterdi, fırsattan istifade hemen yukarı alıp cep telefonuyla birkaç poz çektim.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Bisiklet bu. 1992 yılında almıştık galiba. Niyeyse, o zamanlar çok popüler olan Bianchi'lere hiç gözüm kaymamıştı. Geriye baktığımda renk tercihimin epeyce değiştiğini görebiliyorum ama trafikte dikkat çekmek iyidir. Boyama konusunda arada kaldım: Şu anda eski görünüyor, dolayısıyla hırsızların dikkatini çekme ihtimali daha zayıf. Öte yandan, sadece bana özel bir tasarım var aklımda (gri üzerine NX - 01 ve Enterprise yazıları, bilimkurgu severler bilir ). Şu anda sadece bisikletimi kullanmak istediğimden ertelendi boya işi, boyasam en az 10 gün kullanamayacağım.
Kadrosu, alındığı dönemin Bianchi'lerinden daha hafifti. Bir arkadaşımın Bianchi Shark'ından belirgin şekilde hafif, bir diğer arkadaşımın Bianchi Meta Pro'sundan da az-çok hafif olduğunu hatırlıyorum. Kadronun ne olduğunu bilmiyorum, alüminyum değildir kuşkusuz ama demir mi, çelik mi, şöyle bir bakıp söyleyebilecek olan çıkar mı? Malzeme neyse, çok sağlam bisikletmiş orası kesin gibi. Jantlar da sac hem.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Pedal kolları (aynakol?) diğer arkadaşlarımın yeni model dağ bisikletlerinde gördüklerimden büyük gibi, sizce?
(link)
(link) by (link), on Flickr
Kadronun arka tarafında böyle bir kaynak var. Ne zaman oldu bilmiyorum, 2000 yılında Eskişehir'e öğrenciliğim için gittiğimden geçen aya kadar bisikletimi babam ve kuzenim kullandı. Keşke daha düzgün bir kaynak olsaymış. Güvenlik sorunu yaratmayacağını umuyorum ama bilemiyorum.
Arka aktarıcı iyi (ve doğada çözünebilen) bir yağ sökücüyle, üstüne de WD-40 ile temizlendi. Güzel oldu bence. Yerine forumdan Emre Çavuş kardeşimizin satılığa çıkardığı 7'li Shimano Tourney gelecek. Ne dersiniz?
(link)
(link) by (link), on Flickr
Gidon. Paslanan yerler için pas dönüştürücü (Vactan diye bir "rust converter") aldım eBay'den. Onu sürüp fırsat bulursam boyayacağım -ama önce sökmeyi öğrenmem gerekiyor.
Vites değiştirme zımbırtıları çok kötü. Orijinal kollar ya çalındı ya da babam/kuzenim bisikletçinin aklına uyup değiştirdi. Her halükarda, eldivensiz kullanımda özellikle ön aktarıcının kumandası elimi acıtıyor; sistem çok sert ve "muğlak". Yine forumdan Emre Çavuş kardeşimizin tetik tipi vites kollarını alıyorum, bunlar değişecek.
Elcikler de tam bir felaket, onların da yenisi gelecek. "Boynuz"lar (bar end?) tahmin edeceğiniz üzere ilk günümde elim acıyınca can havliyle aldığım 5 TL'lik şeyler. Zaten sanırım bisikletçilerde büyük küçük her şey 5 TL.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Ruble 20 yılda iki kere temizlendi: Geçen ay ve bugün. Elbette kapkaraydı ama yağ çözücü ve WD-40 tedavisiyle epeyce "aydınlandı". Periyodik temizliğe devam ettikçe daha da iyi olabilir mi bilmiyorum ama mühim değil, 7'li Shimano Megarange gelecek onun yerine de Tourney ile beraber.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Jantla rublenin en büyük dişlisi arasındaki plastik parça 20 yılda yamulmuş, çıkardım. Bisikletçiden yenisini istedim ama "abi gerek yok" dedi, muhtemelen elinde yoktu. Kendisi sağolsun ayrıca arka aktarıcının limitörlerini de ayarlamamış, birkaç kere zincir oraya girdi; Allah'tan düşük hızdaydım. Bugün limitörü güzelce ayarladım artık zincir oraya sıkışmıyor. Bir de tabii zincirden gelen yağı temizledim. Göbek muhtemelen 7'li Megarange'i takınca değişecek ama olsun, temizlik imandandır.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Hay kaynağınıza, değil mi? Bir ara bir de matara kafesi almam gerek, kaptanın seyir defterine ek olsun.
(link)
(link) by (link), on Flickr
Bir de bu taraftan foto.
Velhasıl-ı kelam, benim bisiklet de budur. Ben yokken nasıl bakıldığını boyadaki zedelenmelerden görüyorsunuz. Yeni bir bisiklet bakmıştım kendime gerçi ama birkaç yüz TL'lik bisikletleri eski sevgilimin yerine koymaya değer görmedim. Değer görebileceklerim de 1000 TL'ye yakınsıyordu, işin detaylarını öğrenene ve maddi durumu düzeltene kadar erteledim.
Geçen ayki kullanımım, BisikletForum'dan ve İnternetteki diğer kaynaklardan öğrendiklerim ve incelediklerime göre "Bir aceminin seyir defteri" notlarımı da buna uygun bir konuda açayım, hem fikir vereniniz çıkar belki.
İyi pedallamalar herkese.