Scudo Sports

Konya'da üniversite öğrencisi, güneş enerjisiyle çalışan bisiklet imal etti.

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
485
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Gün içinde güneşten aldığı enerjiyle ortalama 35 kilometre hızla 40 kilometre yol alabilen bisiklet, elektrikli bisiklete göre hem daha hafif hem de daha ekonomik. Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Bölümü 4. sınıf öğrencisi Yiğit Kaan Er, AA muhabirine yaptığı açıklamada, alternatif enerji kaynaklarının günlük hayatta kullanılması üzerine çalışmalar yaptığını söyledi. Boş zamanlarında taksicilik yaptığını anlatan Er, bisiklet kullanımın yaygınlaşmasıyla trafiğin rahatlayabileceğini belirterek, "Trafik sıkışıklığından yakınıyordum. Aldığım eğitimle 'trafik sorununun çözümüne nasıl katkı sağlayabilirim' diye düşündüm. Sonunda güneş enerjisiyle çalışan bisiklet yapmaya karar verdim" dedi.

Bisikleti, büyük ölçüde tamamladığını belirten Yiğit Kaan Er, son rötuşların kaldığını, kullanımında hiçbir engel bulunmadığını ifade etti. Panellerin kapladığı alanın, gidondan daha küçük olduğuna dikkati çeken Er, bu bisikletin, normalinden çok farkının bulunmadığını belirtti.

EKONOMİK VE ÇEVRECİ
Bisikletin 35 kilogram ağırlığında olduğunu anlatan Er, "Elektrikli bisikletler ise 55-60 kilogram ağırlığında. Güneş enerjisiyle çalışan bisikletin en önemli avantajlarından biri, hafif olması. Bisikletin yapımı, kendi bütçemle yaklaşık 6 ay sürdü" diye konuştu. Er, bisikleti, motor ve sistemin beyni denilen bir mekanizma ile hareket ettirdiğini anlatarak, "Gidonda hız pedalı var. Buradan komutla çalışıyor. Bisikleti, öğrenci olduğum için ikinci el aldım. Geliştirdiğim sistemi de üzerine monte ettim. Bana yaklaşık bin liraya mal oldu" ifadelerini kullandı.

Gün ışığında 5-6 saatte akünün tam dolduğunu aktaran Er, sözlerini şöyle bitirdi:
"Tam dolumda yaklaşık 40 kilometre yol alınabiliyor. Hem çevreci hem de ekonomik bir araç. Güneş panellerini ve motoru daha da geliştirdiğimizde daha uzun menzile ulaşılabilir. Güneş panellerini daha etkin kullanmamız halinde aküyü bile kullanmaya ihtiyaç kalmaz."

(link)
 
Scudo
Panellerin kapladığı alan gidondan daha mı küçükmüş? Yok artık her taraf panel bu alette gidonla kıyaslama değişik olmuş :) Ergonomi üzerine hiç çalışılmamış gibi henüz ama başarılı bir başlangıç yine de.
 
Haberde yer alan fotoğrafı da paylaşalım.

http://cdn.yeniakit.com.tr/images/news/625/gunes-enerjisiyle-calisan-bisiklet-yapti-h1431899051.jpg
 
40km yol yapabildigine inanmiyorum.
 
videosu olsa iyiymiş. 35km/s hızda 40 km yol gitmekten kasıt bisikleti havaya kaldırıp tekerlek dönüşünü saymaları mı yoksa normal beden ağırlığındaki sürücüsüyle birlikte düz yolda yapılan ve ölçülen hız/mesafe mi? haber kaynağının sık sık yalan ve provokatif haber yaptığı söylendiği için inanmakta zorlanıyor insan.
 
Birden kullanılabilir ve efektif olmasına gerek yok bence. Kapıyı aralamış neticede üzerinde çalışılıp daha işlevsel ve kullanıcı dostu hale getirilebilir.
 
hollanda bisiklet yollarını güneş enerjisi paneliyle kaplamaya girişmiş bu arada... testler de yapılmış..
beklediklerinden daha iyi sonuçlar almışlar. geçenlerde bir yerde okumuştum...

eğer bu arkadaşın yaptığı güneş enerjisinden faydalanmak için yeni bir yöntem geliştirmekse bravo... yok değil zaten olanı bisiklete takmaksa, "güneş enerjisiyle çalışan ...." boşluğu doldurmak zor değil, boşuna sevinmeye gerek yok... bence yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: geloturikidakka
Bisikletin doğasına aykırı, bisiklet kendi gücünle yapılan bir spor; kendi kendine gittikten sonra onun adı bisiklet olmaz. Bence de geliştirilebilir ama pek kullanışlı olacağını sanmıyorum; görüntü olarak da düzeltilebileceğini sanmıyorum; pedal çevirmek istemiyorsan, gidip motor alacaksın...
 
Bu ne ki,esek-sirtinda-gunes-enerjisi-santrali-dunya-basininda-yer-aldi-300x199.jpg İzmir'de çiftçiler daha gelişmiş teknoloji kullanmış.
Güneydoğuda epey yaygın
 
Bence güneş panelleri çok sakil duruyor. Daha parçalı bir yapıda kadro üçgeninin içine konumlanabilir sanki(yani küçük boyutta panellerin üçgeni doldurması) tabi bu küçük parçalar da açılı duracak ki güneşten faydalanabilsin. Bu durumda akü de bir problem tabi ama onun arkada taşınması daha iyi gibi. Aslında kapalı tip bir güneş panelli jant yapılabilse o da ilginç olur :)
 
Başlangıç ve kendi imkanları ile 1000 lira bütçe ile yapılan bir bisiklet için sonuç gayet iyi ve umut verici. İyi bir arge çalışması ile gayet geliştirilebilir.

Bisikletin doğasına da çok aykırı bulmuyorum. Bisiklet aynı zamanda (ve ilk çıkış noktası da) ulaşım aracıdır. Kullanıcısına daha az iş yaptırarak ve ek maliyet oluşturmadan götürebilecek ise neden olmasın?
 
yalnız ar-ge çalışmaları insanların kendi imkanları ile yapılacak çalışmalar değil...
böyle haberlerde aklıma gelen bir laf var... "değirmeni sel almış, biz şakşağının peşindeyiz"
 
@CandanC

Yanlış anlaşılma olmasın, ben kendisi ar-ge yapsın demedim. Bu iyi niyetli bir yaklaşımla anca bir ön prototip gibi bir şey. İyi bir kaç sponsor bulunup, bir ekip oluşturulup sıfırdan proje geliştirilirse gayet güzel bir sonuç çıkabilir.
ağırlığı çok daha aşağı çekilebilir, motor, pil, panel gibi şeyler daha aerodinamik, hafif yapılabilir, kadro özel tasarlanabilir vb...
 
Normal elektrikli bisiklet mantığı tek farkı prizden şarj etmek yerine güneş enerjisini kullanmış arkadaş ve de sürekli şarj etme durumu var sanırım, bir de parçaları kendinin toplayıp yapmış olması diğer bisikletlerin maliyeti daha az olabilir bundan
 
@halil ibrahim duran

Ben icat edilmiş bir şey göremiyorum açıkçası. Elektrik ile çalışan bir motor yardımı ile bisikletin tahrik sistemine güç verilebilir. Burada depolama sistemi değil güneş enerjisi paneli kullanılmış ! İcat ?

Arkadaşların emeğine saygısızlık etmek değil amacım ama ortadaki şey, var olan ve ulaşılabilen parçalarla mekanik bir tasarım yapılmış.

Piyasada vızır vızır gezen elektrikli bisikletlere güneş panelleri monte etmekten bir fark göremiyorum bu işte.
 
@halil ibrahim duran

şirketlerin ar-ge çalışmalarının gerek mali fonlar gerekse eğitimli personel (ilkokul çağından, üniversite çağına kadar) ile desteklenmesi lazım.. oysa eğitim kalitesi düşüyor, uluslararası sıralamalardaki durumumuz da hiç iç açıcı değil... bilime/teknolojiye/çalışmaya bakışımız zaten belli...
yani güneş enerjili bisiklet yapsak ne olur yapmasak ne olur, bir firma bunun maliyetini düşürse, şeklini şemalini düzeltse ne olur bu durumda :)

işte bu gibi durumlarda aklıma gelen bir başka söz de "bilgisayar en yavaş parçası hızında çalışır". ülkeyi ve insanımızı topyekün elden geçirmek, bir 21. yy bakımı yapmak lazım :D

-- -- amaan neyse, idare edip gidiyoruz işte.. idare edemediğimiz zamanlar gelirse de bakarız başımızın çaresine bir şekilde, di mi ama :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@mtb_rider

Ben icat yapmış demedim ki Mustafa, bir şey yapmış, üretmiş dedim. 4-5 saat güneşle şarjdan sonra 40km menzili var demiş ki bu da bir depolama ünitesi var demektir. Hatta habere bakarsan "biraz daha geliştirebilirsem direk güneş ışığı ile gidebilen bir şey yapmaya çalışacağım" gibi bir şey de diyor.

Bu tamamen kendi cebinden harcadıkları ile ürettiği şeyi bu kadar aşağılamaya gerek yok bence. Aynı mantığı güdersem şu sonucu da çıkarabilirim. Piyasadakilerin hepsi araba yeni bir icat göremiyorum, hepsi sonuçta üç tane temel motor mantığını kullanıyor: dizel, benzin, elektrik veya hava emiş sistemine göre atmosferik ve aşırı beslemeli....

Yerilecek değil desteklenecek bir gelişme bu. Bu ülkede neden audi nin, mercedes in, bmw nin, skoda nın yaptığı elektrikli bisikletler satılsın ki? Biraz destekle güneş enerjisi ile şarj olan bu bisiklet geliştirilip piyasaya sürülsün, 10.000 lira yerine 3000 lira fiyatla satılsın, kendi mühendisimiz, kendi üretenimiz ekmek yesin....


@CandanC

Aynı bakışı şu an siz de sergilemiyor musunuz?
Bakın beğenmediğiniz eğitim sisteminden mezun olan birisi bu bisikleti imal etmiş...

Bizi dizginleyen hep şu mantık: "Garp kafası ile arabayı yaptınız ama şark kafası ile yürütemediniz"

Keşke sanayici olsam dediğim çok zamanlar oluyor, bunun gibi zamanlar....
 
kesinlikle sizinle aynı şeyi söylüyoruz @halil ibrahim duran bey... bu eğitim sistemi ve kaynak kullanımıyla en fazla 3 .sınıf imalat yaparız...

-- ha bunu da başarısız öğrenci psikolojisiyle söylemiyorum... şu ana kadar girdiğim neredeyse tüm sınavlarda full matematik/türkçe yapmış, ülkenin iyi üniversitelerinden birinden mezun olmuş, ana dili gibi ingilizce konuşan... vs.vs. biri olarak söylüyorum.

EDIT: benden sonra gelen nesillerin, pek çok alanda benden kötü olduğunu görmek inanın içimi acıtıyor... hani bizi geçeceklerdi, hani daha iyiye gidecektik?? -- neyse ya.. tartışmaya gerek yok. anladığım kadarıyla memnun olmayan bir azınlığımız var ve sanırım göremediğimiz, anlamadığımız bi'şeyler var... herşey iyiyse, iyi gider... kötüyse bakarız bi şekidle başımızın çaresine...
 
Geri