Selam,
bisikleti fotograflardan seçebildiğim kadar değerlendireceğim için uygulanabilirlik konusunda farklılıklar yaşabilirsin, bunu öncelikle belirtmek isterim. Fakat bunun öncesinde bisikletin hangi amaca yönelik hizmet edeceğine dair bir takım ayrıntıdan bahsetmek daha yerinde olacaktır. Yanılmıyorsam iki seçenek düşünülmüş durumda. Bunlardan birisi gündelik kullanıma yönelik olmakla diğeri ise "koleksiyonluk" yani koleksiyon niteliği taşır nitelikte olmasına yönelik.
Bu husus da açık ve net konuşmak gerekirse bu bisiklet döneminde dahi her hangi özel bir üretim prosesine, adetine sahip olmamakla beraber özel statülere sahip borulardan ya da luglardan da bir araya gelmemekte. Tüm bu faktörler her ne kadar birincil öncelik olsa da "koleksiyona değer" olabilmesi için bir diğer önemli faktör olan orjinaline sadık, son derece iyi şartlar altında korunmuş bir boya ve decalleri de malesef söz konusu gözükmemekte... Kısacası bu bisiklet için yapılabilecek en doğru karar, üzerinde ki değişmemiş parçaları avantaj olarak görülerek minimum uğraşlar ile gündelik bir bisiklet yönünde toplamak ve kullanmak olacaktır. Aksi halde yine göze hitap edebilecek bir formda kazandırılabilir, fakat üzerinde bulunan 650b ölçüsünde ki teker seti ile bile en başından caydırıcı rakamlar ile maliyet tablosuna yansıyacaktır.
Son olarak konu altındaki mesajlarda bulunan "fırın boya" konusuna da değinmek gerekirse, fırın boya diye tabir edilen boya yöntemi aslen statik/elektrostatik boyayı kapsamaktadır. Bu boya yönteminde topraklanmış iletken olan malzemeye/ürüne statik boya tabancası ile toz boya parteküllerinin elektrik yüklenmesi (40-100kv) sonucu uygulanan bir yöntemdir. Fırın boya olarak adlandırılmasında ki kısımda ise tamamen toz kaplanan ürünlerin konveyör aracılığı ile ya da doğrudan elle ray paletlere yüklenen tünel fırınlarda belli bir ısı eğrisine bağlı olarak ısıtılması ve bu boyanın tepe noktası denen sıcaklıkta tam olarak ergime noktasına ulaşması ile alakalıdır ki bu genel olarak boyanın da niteliğine göre 190-215 °C dolaylarındadır.
Diğer fırın boya olarak karıştırılan yöntem olan kompresör ile belirli reçetelere bağlı, nozzle çapına ve tabancanın atacağı basınca göre bomesi ayarlanan boyadır ki bu yöntem eğer ki gelişi güzel sanayi ortamında uygunsuz pistole ve ortamda atılmayacak ise en geçerli ve iyi yöntemdir ki bu boyalar yapısına ve reçetesine bağlı olarak sertleştirilmesi herhangi bir ısıl işlem gerçekleştirilmeden de yapılabilmektedir.