Scudo Sports

Koleksiyonluk mu olsun günlük kullanımlık mı

Kayıt
14 Ocak 2015
Mesaj
23
Tepki
16
Şehir
burdur
İsim
nejat şahin
Bisiklet
Bisan
Merhabalar.
Bu gün kendime bir bisiklet aldım.Markası Bisan Gold.Fotolarını atmaya çalışacağım.ilk defa foto atacağım için bilmiyorum nasıl olduğunu.umarım başarırım.ben bisikletin temizliğini filan yaparım ama bir soruya takıldım. bu bisikleti günlük kullanım için mi toplayayım yoksa biraz emek çekerek koleksiyonluk olarak mı değerlendireyim karar veremedim.bu bisiklet o emeğe değermi bilemiyorum.benim bu konuda bilgim yetersiz.görüşlerinizi bekliyorumDSC_0000624.jpg DSC_0000625.jpg DSC_0000628.jpg DSC_0000630.jpg DSC_0000629.jpg DSC_0000632.jpg DSC_0000637.jpg DSC_0000624.jpg DSC_0000625.jpg DSC_0000628.jpg DSC_0000630.jpg DSC_0000629.jpg DSC_0000632.jpg DSC_0000637.jpg
 
Scudo
Böyle bir bisiklet arıyorum bulamadım nerden aldiniz ve fiyati nedir istanbul dan mi aldiniz
 
Bence daha fazlası da olur. Millet bisiklete binmeyi sadece binlerle lira vererek olacak bir şey gibi sanıyor sanki.
nasıl sinirleniyorum böyle şeylere anlatamam,bir çoğunuz müslüman eminim ama maddeye o kadar düşkünsünüz ki. Neyse silmeyeceğim bu dediğimi ama konuyu bozmadan

Yapmak istediğini yap arkadaşım,kendine özgü bir şeyler çıkarabiliyor musun bir bak. Başarılar!
 
Eger elin yatkinsa bu tur islere, imkaninda varsa yenile ve klasik olarak yani ozel gunlerde kullanabilecegin bir bisiklet yap. Ornegin boyasini soy yada soydur guzel bir firin boya yaptir. Jantlari orjinal celik jantlarla yenile. Gidonu vs herseyini yenileme imkanin olanaklarin varsa yenile. Seleyi duzelt yada gzl bir brooks vs sele al. Ve koy kenara urununu izle. Garajinda duran cadillac gibi olsun. Herzmn binilmeyen..binilincede tadina doyulmayan. Unutmayin klasik bisiklet toplayabilmek herkesin yapabilevegi bir is degil. Ve iyi olsun olmasin her klasik bisiklet aslina dondurulup saklanmayi hakediyor. Nede olsa o kdr zamana kafa tutmus. Bol sans
 
Gidon boğazı, gidon, sele borusu, bagaj ve jant telleri krom kaplanacak. Kadro da tatlı bir renge boyanacak. Çok güzel bir bisiklet olur. Hem keyifle binersiniz, hem keyifle izlersiniz.
 
huhhhu bisan baby.Bende sordumda adam bana bastı fahiş fiyatı 150lira hoh dedim bende o fiyatı verince kaça aldınız bisikleti
 
Günlük kullanım için yapın bence. Çamurlukları, atka bagajı kullanmayın bide gidonu düz gidona çevirin. Güzel bir renge boyanırsa çok güzel şehir bisikleti olur bence bu kadrodan, hayırlı olsun.
 
Hocam hatta ben çılgınım diyorsanız uydurabilirseniz kelebek gidon takın şahsen ben öyle düşünmüştüm :D
 
Bence nostaljik bir modifiye ile Avrupa'da görmeye alıştığımız klasik bir şehir bisikletine dönüşebilir.
 
Oto boya sı satanlara bisikleti götürün ve aynı renkten boya hazırlamasını isteyin.Açık portakal rengi ve simli bir boya. Bence mümkün olduğunca orjinal olarak restore edip hafta sonları ve ufak çarşı işlerinizi yapabileceğiniz harika bir bisiklet olarak kullanabilirsiniz.Gördüğüm kadarıyla aksesuarları üzerinde, güzel bir temizleme ile harika olur.Fırın boyayı değilde eski usul astar ve kompresörle çift kat atılmış üzerine vernik uygulanmış yöntemi tavsiye ederim. Sağlamlık ve bu bisikletin üretildiği zamanlarda ki usule uygunluk açısından. Fırını tavsiye etmememin sebebi tek kat toz boya elektroliz yolu ile kadroya uygulanıyor ve frına konulup tozun eriyerek metal e yapışması sağlanıyor. Şahsi fikrim astarlı eski usulün daha uzun ömürlü olacağı yönünde.Yada tercih meselesi de diyebiliriz. Şimdi yok efendim bütün bisikletlere fırın yapılıyor diyen biri çıkar tartışmak niyetinde değilim. :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: gazihanoglu
@sercankaptan
tanıdık birinden 20 liraya aldım.biraz da hatır işi gibi oldu

@D.Mustafa


astar ve son kat boya işlerini yapmak istiyorum.biraz tecrubem var.umarım yardımcı olur.fırın boya konusundaki görüşlerinize katılıyorum.teşekkkürler.niyetim bisikleti toplayıp günlük işlerde kullnamk yönünde daha ağır basıyor.çünkü elimde 59 lu yıllara ait bi .''MAGNEET'' bisiklet vat.onu yapabilirsem koleksiyonluk toplamayı hatta yapabilirsem restore etmeyi düşünüyorum.tabiki tecrubeli arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
 
@D.Mustafa
Fırın boya zaten tam olarak budur. Yani astarı atılır. Yoklaması yapılıp tamamen pürüzsüzlüğü sağlanır daha sonra boya ve vernik fırında atılır. Fırın boya sadece boyanın fırında yani kapalı mekan atılıp hem toz ve pislik konmasını engellemek hem de daha çabuk kurumasını sağlamak için ısı verilmesidir
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Vay arkadaş millet 20 liraya ne bisikletler alıyor
 
Bence günlük kullanım için gayet güzel olur. Aceleye getirmeden yavaş yavaş sindire sindire restore edip keyfi kullanım için güzel bir bisiklet yaratabilirsiniz.
 


Selam,
bisikleti fotograflardan seçebildiğim kadar değerlendireceğim için uygulanabilirlik konusunda farklılıklar yaşabilirsin, bunu öncelikle belirtmek isterim. Fakat bunun öncesinde bisikletin hangi amaca yönelik hizmet edeceğine dair bir takım ayrıntıdan bahsetmek daha yerinde olacaktır. Yanılmıyorsam iki seçenek düşünülmüş durumda. Bunlardan birisi gündelik kullanıma yönelik olmakla diğeri ise "koleksiyonluk" yani koleksiyon niteliği taşır nitelikte olmasına yönelik.
Bu husus da açık ve net konuşmak gerekirse bu bisiklet döneminde dahi her hangi özel bir üretim prosesine, adetine sahip olmamakla beraber özel statülere sahip borulardan ya da luglardan da bir araya gelmemekte. Tüm bu faktörler her ne kadar birincil öncelik olsa da "koleksiyona değer" olabilmesi için bir diğer önemli faktör olan orjinaline sadık, son derece iyi şartlar altında korunmuş bir boya ve decalleri de malesef söz konusu gözükmemekte... Kısacası bu bisiklet için yapılabilecek en doğru karar, üzerinde ki değişmemiş parçaları avantaj olarak görülerek minimum uğraşlar ile gündelik bir bisiklet yönünde toplamak ve kullanmak olacaktır. Aksi halde yine göze hitap edebilecek bir formda kazandırılabilir, fakat üzerinde bulunan 650b ölçüsünde ki teker seti ile bile en başından caydırıcı rakamlar ile maliyet tablosuna yansıyacaktır.

Son olarak konu altındaki mesajlarda bulunan "fırın boya" konusuna da değinmek gerekirse, fırın boya diye tabir edilen boya yöntemi aslen statik/elektrostatik boyayı kapsamaktadır. Bu boya yönteminde topraklanmış iletken olan malzemeye/ürüne statik boya tabancası ile toz boya parteküllerinin elektrik yüklenmesi (40-100kv) sonucu uygulanan bir yöntemdir. Fırın boya olarak adlandırılmasında ki kısımda ise tamamen toz kaplanan ürünlerin konveyör aracılığı ile ya da doğrudan elle ray paletlere yüklenen tünel fırınlarda belli bir ısı eğrisine bağlı olarak ısıtılması ve bu boyanın tepe noktası denen sıcaklıkta tam olarak ergime noktasına ulaşması ile alakalıdır ki bu genel olarak boyanın da niteliğine göre 190-215 °C dolaylarındadır.
Diğer fırın boya olarak karıştırılan yöntem olan kompresör ile belirli reçetelere bağlı, nozzle çapına ve tabancanın atacağı basınca göre bomesi ayarlanan boyadır ki bu yöntem eğer ki gelişi güzel sanayi ortamında uygunsuz pistole ve ortamda atılmayacak ise en geçerli ve iyi yöntemdir ki bu boyalar yapısına ve reçetesine bağlı olarak sertleştirilmesi herhangi bir ısıl işlem gerçekleştirilmeden de yapılabilmektedir.
 
Geri