Scudo Sports

kmcx10sl

samsung

Daimi Üye
Kayıt
26 Mart 2008
Mesaj
241
Tepki
193
Şehir
bursa
arkadaşlar aslı bisiklete hep kmc x10sl gelmiş x9sl yok..soru şu 10 vites için olan bu zincir bizim mtb(9 lu)lerde çalışırmı yada deneyen varmı....yabancı sitelerde bisiklet resimlerinde bu zincir var ama!!!!!
 
Scudo
Fikret abi açıkçası yabancı sitelerde kullanan ve memnun olan çok var... Hatta vites geçişlerinin daha performanslı ve zincirin daha dayanıklı vi uzun ömürlü olduğunu söylüyorlar X9SL e göre... Açıkçası bende yeni Token ruble ile (11-23 105gr:) ) o zinciri kullanmayı düşünüyorum zincir ve ruble değiştirme zamanım geldiği zaman...
 
  • Beğen
Tepkiler: samsung
@Hasan Çağrı

sen bu gidişle 7 ler grubuna katılacaksın galiba(token ruble vb)
 
@bts.elektronik


Bakalım benimde zincir bitsin takıcam... kullananlar artacak...
 
Konuyu hortlatalım.

Bu benim 2013 yılında aldığım Mosso MTB'nin 10'lu sistem olmasına rağmen inanılmaz şekilde üzerinde 9'lu sistem shimano zincir ile geldiğini fark edince alıp taktığım KMC X10SL'nin emeklilik fotosu.

Bugün temizleyip ölçüm yaptım. Ölçüm aracının %0.75 uzamayı gösteren tarafı çoğu yerinde kendiliğinden düşmüyor bile. Elimle ittirirsem giriyor. Bu zincirle 15bin km'si kayıtlı olmak üzere kabaca 19bin km yol yaptım. Bütün ömrü boyunca sadece "Finish Line Wet" yağ ile kullandım. 120ml olan yağın neredeyse tamamı tükendi.

KMC'nin Ti-N kaplamalı bu zincirinin şu an DLC (Diamond Like Coated, yersen) kaplamalı ve daha üstün olduğu iddia edilen bir modelini yol bisikletimde 5500 km'dir kullanıyorum. Tahminimce en fazla 2000km sonra aynı kıvama gelecek.

Merak ettiğim şu; acaba KMC bir dönem piyasada tutunmak için muazzam kalitede bir ürün çıkartıp sonradan kaliteyi biraz aşağı mı çekti? Yoksa ben yeni DLC zinciri "Mucoff Dry" gibi wax tabanlı bir yağ ile kullanarak hatamı yapıyorum?

Bir sonraki DLC zinciri farklı bir yağ ile kullanıp nasıl bir etkisi olacak görmek istiyorum.

Bu arada MTB kullandığım dönem strava hesabına göre 120-200W arası sürüşler yapmışım. Yol bisikleti ile 100-120W civarındayım.

X10 SL Ti-N zincirin daha kötü koşullar, daha uzun bakım aralığı, daha yüksek güç ile kullanılmasına rağmen 19bin km dayanması Finish Line Wet yağın marifeti mi? Yoksa KMC'nin 15 sene önce ürettiği X10SL Ti-N zincirler yeni ve daha dayanıklı olduğunu iddia ettiği X11SL DLC zincirlerden en az iki kat daha mı dayanıklıydı?

DLC zincir yolun sonuna gelince bir daha hortlatırım.

IMG_0006.JPG
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bilge dönmez
Konuyu hortlatalım.

Bu benim 2013 yılında aldığım Mosso MTB'nin 10'lu sistem olmasına rağmen inanılmaz şekilde üzerinde 9'lu sistem shimano zincir ile geldiğini fark edince alıp taktığım KMC X10SL'nin emeklilik fotosu.

Bugün temizleyip ölçüm yaptım. Ölçüm aracının %0.75 uzamayı gösteren tarafı çoğu yerinde kendiliğinden düşmüyor bile. Elimle ittirirsem giriyor. Bu zincirle 15bin km'si kayıtlı olmak üzere kabaca 19bin km yol yaptım. Bütün ömrü boyunca sadece "Finish Line Wet" yağ ile kullandım. 120ml olan yağın neredeyse tamamı tükendi.

KMC'nin Ti-N kaplamalı bu zincirinin şu an DLC (Diamond Like Coated, yersen) kaplamalı ve daha üstün olduğu iddia edilen bir modelini yol bisikletimde 5500 km'dir kullanıyorum. Tahminimce en fazla 2000km sonra aynı kıvama gelecek.

Merak ettiğim şu; acaba KMC bir dönem piyasada tutunmak için muazzam kalitede bir ürün çıkartıp sonradan kaliteyi biraz aşağı mı çekti? Yoksa ben yeni DLC zinciri "Mucoff Dry" gibi wax tabanlı bir yağ ile kullanarak hatamı yapıyorum?

Bir sonraki DLC zinciri farklı bir yağ ile kullanıp nasıl bir etkisi olacak görmek istiyorum.

Bu arada MTB kullandığım dönem strava hesabına göre 120-200W arası sürüşler yapmışım. Yol bisikleti ile 100-120W civarındayım.

X10 SL Ti-N zincirin daha kötü koşullar, daha uzun bakım aralığı, daha yüksek güç ile kullanılmasına rağmen 19bin km dayanması Finish Line Wet yağın marifeti mi? Yoksa KMC'nin 15 sene önce ürettiği X10SL Ti-N zincirler yeni ve daha dayanıklı olduğunu iddia ettiği X11SL DLC zincirlerden en az iki kat daha mı dayanıklıydı?

DLC zincir yolun sonuna gelince bir daha hortlatırım.

310372 dosyayı görüntüle
Doğru ölçtüğünüze emin misiniz? Hadi 7 - 8 bin neyse de 19 bin çok ciddi bir rakam.

ben markanın piyasada tutunmak için o kadar sağlamlık vs gibi bir yaklaşımı olduğunu düşünmüyorum. Bu arada bu şeyi zincir için düşünüyorum, diğer şeyler için iş değişir.

Zincir yağından da kaynaklanma olasılığı çok düşük, mekanik ömrü belli olan şeyi herhangi bir yağ benzeri şeyle dayanıklılık olarak katlayamazsınız.

Zinciri kumpasla ölçmenizi tavsiye ederim.

Bu arada giriş seviyesi km c zincirler gerçekten iyi dayanıyor. 8 li zincirim 10 - 11 vitesli zincirlere göre ciddi anlamda daha iyi dayanıyor.

Tekli sistemde 2000 kilometre olunca zincirin eskidiğini anlıyordum fakat elimdeki giriş seviyesi z 8 zincir 1000 kilometreye geldiğinde en ufak bir uzama belirtisi bile göstermedi.
 
Tekli sistemde 2000 kilometre olunca zincirin eskidiğini anlıyordum fakat elimdeki giriş seviyesi z 8 zincir 1000 kilometreye geldiğinde en ufak bir uzama belirtisi bile göstermedi.
Hayırlısı...
 
Bisiklette bir Shimano hegemonyası mevcut, belki de o yüzden eski kalite seviyesinde ürün üretme dertleri yoktur, belki de mevcut kapitalist düzen gereği daha iyi performans verse dahi ömür olarak daha kısa sürede hakkın rahmetine kavuşacak ürünler üretmektedirler, bilemedim. Hatırladığım kadarıyla KMC'nin motosiklet zinciri piyasasında fena bi yeri yoktu, belki de bisiklet zincirlerinden vazgeçip diğer sektörlere ağırlık veriyor da olabilirler. Ya da sizin bahsettiğiniz gibi kullanım koşullarınızla alakalı olarak böyle bir ömür değişkenliği gösteriyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Geri