Scudo Sports

km sayacının tekerdeki ayarı nasıl olmalı

grideniz

Aktif Üye
Kayıt
5 Mayıs 2010
Mesaj
122
Tepki
24
Şehir
Ankara
benim sormak istediğim bu sayacın magnetin tekerdeki yeri merkezde olması mümkün değil çünkü o zaman magnet sensor a çarpıyor ben de merkezden bayağı bir yukarıya monte ettim ,sayaçtaki bisiklet çevresi değeri bu durumda farklı olması gerekmiyor mu ne yapmam gerekli sensor un bulunduğu yerdeeki çevreyi hesaplayıp ona göre mi değer girmeliyim
 
Scudo
Magnetin ya da sensorun farkli konumlari icin farkli degerler girmenize gerek yok. Sensor ve magnetin birbirini gormesi yeterli..

Cevre hesabi icinse, en hassas olcum su sekilde olacaktir..
-Magnetin bulundugu tekeri, normalde kullandiginiz hava basincina ayarlayin.
-Bisikletin uzerindeyken, ornegin sibop'u referans alarak tekerin 1 tur donmesini saglayin ve katettiginiz mesafeyi not edin.
Bu sekilde hizinizi olabilecek en hassas ve dogru bir bicimde olcmus olursunuz:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: grideniz
Hayır bir fark olmuyo.neden? Çünkü tekerin her tarafı aynı anda donüyor altı üstü fark etmiyo.
 
@Baran Saldanlı

Magnetin göbeğe yakın yerde olmasıyla, janta yakın yerde olması anındaki dönüş hızı aynı değildir.
Dünyanın şekline göre de kutuplarda ve ekvatordaki dönüş hızlarının farklı olması buna örnek verilebilir. :in:
 
Dönüş hızı değil, mıknatısın sensörden geçme sayısı önemlidir. Tekerin ortası saniyede 2 tur atarken dışı da 2 tur atar, farklı dönmez. Bu da mıknatıs saniyede 2 kez sensörden geçecek ve onu hareket ettirecek demektir. Yani alta da takılsa üste de takılsa göstergede gördüğünüz hızınızda fark olmaz. Bu arada sensör dediğimiz parça, birbirine temas edecek şekilde içinde 2 tel bulunan, dışında camdan bir borumsu kaplama olan bir malzemedir (içinde hava var mı bilmiyorum). En dışta da bizim elimizle maşaya monte ettiğimiz plastik yapı vardır. Mıknatıs önünden geçtikçe, camdan tüp gibi parçanın içindeki teller birbirine temas eder, mıknatıs uzaklaşınca birbirinden ayrılır. Bu şekilde gösterge hızı okur.

Ama maşa ve jant tellerinin geometrisi gereği, göbekten uzaklaştıkça sensör mıknatıstan uzaklaşır. Bu konuda üretici firmalar genelde mıknatısla sensör arasında en fazla 3mm mesafe olması gerektiğini kullanma kılavuzlarında belirtirler. Tek dikkat etmeniz gereken bu. Sensörle mıknatıs birbirinden çok uzaklaşırsa sensör mıknatısı algılayamaz ve hızınız ya hatalı çıkar ya da hiç çıkmaz.
 
kesinlikle jant telinin neresşne takarsan tak her seferinde birbirne slm vermeleri lazım :) sigma serilerinde max. 5 mm yazılmış ama bazen yanlış ölçmesine neden olabiliyo ne kadar birbirine yakın olursa o kadar iyi :)
 
Dairen her noktası aynı hızla dönmez
Fakat bu sensörler hızı değil sayıyı baz aldığı için neresine monte edildiği bir önem taşımıyor.
Daire'nin 1 turunda, dairenin herhangi bir noktası da toplamda bir tur atacağı için yerin önemi yok.
2sinin birbirine belli bir uzaklıktan geçmesi yeterli. Bunu da km sayacının manual'inden bulabilirsiniz.
 
Ben daha dün sigma kilometre sayacı taktım bisiklete. Yapmanız gereken tekerleğin boyutuna göre (mesela 26*1,6 gibi bu da lastiğin üzerinde yazıyor) saate girilmesi gereken rakamı kitapçığından bakmak. Kitapçıkta her lastik boyutuna göre bir rakam yazılı 2155 gibi, bu rakamı cihaza kaydettikten sonra sensörün nereye takılacağının önemi yok. Önemli olan mıknatısla sensör birbirine 5 10 mm den uzak olmayacak. Zaten sensör ile mıknatısı kulağınızın yakınında birbirine yakınlaştırıp uzaklaştırınca sensörden gelen çıtlama sesi duyuluyor.
 
Geri