Dönüş hızı değil, mıknatısın sensörden geçme sayısı önemlidir. Tekerin ortası saniyede 2 tur atarken dışı da 2 tur atar, farklı dönmez. Bu da mıknatıs saniyede 2 kez sensörden geçecek ve onu hareket ettirecek demektir. Yani alta da takılsa üste de takılsa göstergede gördüğünüz hızınızda fark olmaz. Bu arada sensör dediğimiz parça, birbirine temas edecek şekilde içinde 2 tel bulunan, dışında camdan bir borumsu kaplama olan bir malzemedir (içinde hava var mı bilmiyorum). En dışta da bizim elimizle maşaya monte ettiğimiz plastik yapı vardır. Mıknatıs önünden geçtikçe, camdan tüp gibi parçanın içindeki teller birbirine temas eder, mıknatıs uzaklaşınca birbirinden ayrılır. Bu şekilde gösterge hızı okur.
Ama maşa ve jant tellerinin geometrisi gereği, göbekten uzaklaştıkça sensör mıknatıstan uzaklaşır. Bu konuda üretici firmalar genelde mıknatısla sensör arasında en fazla 3mm mesafe olması gerektiğini kullanma kılavuzlarında belirtirler. Tek dikkat etmeniz gereken bu. Sensörle mıknatıs birbirinden çok uzaklaşırsa sensör mıknatısı algılayamaz ve hızınız ya hatalı çıkar ya da hiç çıkmaz.