Kullandiginiz saatte kac tane pil olduguna bakmaniz gerek. Eger cift ise, teker teker degistirin. Settinglerin degismemesi gerek. Eger bir tane pil varsa, pil degistirmekle reset atmak ayni sey oldugundan sifirlanmasi normaldir
Bende bc 1009 vardı, pili bitti, değiştirdim silinenler yanlış hatırlamıyorsam günlük km, saat, ortalama hız, maksimum hız'dı. Toplam km, lastik ölçüsü, toplam binilen süre sıfırlanmamıştı.
Her yeni km saati alanın sorduğu soruya hep aynı cevap yazılır: Yazılacak değer lastiğin çevresinin mm cinsinden ölçüsüdür.
Bisikletin ön lastiğini sibop yere gelecek şekilde işaretleyin, tam bir tur dönen lastiğin kat ettiği mesafeyi milimetre cinsinden yazın. Benim 700(28")x35 continental cyclocross lastiklerimin bir turu 2195mm geliyor. Her lastiğin 5 - 10 mm farklı olabilir.
Bunun için konu açmak yerine forumda, googleda aratsanız 1.000 den fazla cevap bulabilirdiniz.
Net sonuca ulaşmanın formülünü yazdım yukarıda. Her lastiğin yanak genişliği farklı olduğu için kesin bir değer verilemez. Biraz zahmet edip tekerleğin çevresini ölçmeniz gerekiyor.
Ne sorduğunuz bile belli değil. Yarı İngilizce yarı Türkçe ucube bir cümle var orada.
Yaygın Kullanım i. wheel çark >
2 Yaygın Kullanım i. wheel tekerlek >
3 Genel f. wheel tekerlekli bir şeyi itmek >
4 Genel f. wheel yuvarlanmak >
5 Genel f. wheel ilerlemek >
6 Genel f. wheel araba ile götürmek >
7 Genel f. wheel daireler çizerek dönmek >
8 Genel f. wheel çark ettirmek >
9 Genel f. wheel dönmek >
10 Genel f. wheel döndürmek >
11 Genel f. wheel el arabasıyla götürmek >
Tekerin ölçüsü 28* 1.35 tekeri ne olur,?
Virgülden sonra soru işareti olayı da bambaşka... Biraz özen lütfen.
Dil bilgisi dersi için koray öğretmene tşk ederiz, bu kadar büyütmenizin manası yok , km saatinde yazan neyse onu yazdım en anlaşılır şekilde olduğu için, aklınız sıra laf sokuyosunuz hayret bişey
(link) tabloyu incelerseniz 37-622 gibi bir kodun daha kullanıldığını göreceksiniz. Lastiğin üstünden o kodu okuyup tablodan karşılığını bulursanız daha yakın bir değer elde edersiniz. Ancak kesin olarak bilmek mümkün değil. Çünkü lastik basıncına, yüke, kilonuza hatta bisikletin üstündeki duruşunuza göre bile değişiklik gösterir bu değer.
@Tolga Günsezer
Ben bu şekilde ölçtüm ama benim sorum maşadaki sensörle ilgili.
Sensörün mıknatısa bakışı yatay, dikey olması gerekir mi?
Bir de mıknatısın uzaklığı 5 mmden yakın, süretecek kadar da yok ama yakın olması daha mı iyi olur?
Yardım ederseniz sevinirim.
b'twin count 8 saat kullanıyorum. Yatay olarak sensörü taktığımda sayaç çalışmıyor. Bende içe doğru sensörü, mümkün olduğunca mıknatısa yakın ve dikey konume getirdim. Şuanda herhangi bir sorun yok.
Benimkinde yamuk olsa da çalışıyor ama yine de dikleştirecem. Km saatinde 37-622 (700x35c) lastiğim için teker ölçüsünü 2190 girmiştim. Siboptan başlayıp bir tur atarak böyle ölçtüm, ama cihazın kitaba göre verdiği değer 2205. Bu tekeri tam olarak nasıl ölçebilirim ki? Uzunluğu ölçüp milimetreye çevirip sonra da 3.14 ile çarpıyorum farklı.
28"i mmye çevirip 3.14le çarpıyorum yine farklı çıkıyor. Siboptan ölçüp değer girince dediğim gibi 219cm çıkıyor.
Bu konuda yazılanlar hakkında aklımda bir soru işareti vardı yazmak istiyorum. Siboptan başlayarak tekrar siboba kadar olan uzunluk deniliyor. Benim fikrimce ne kadar değişir onu bilmem ama bisikletin üstünde olup olmadığınıza göre ölçülen mesafede milimetrik, belki santimetre civarında bir fark oluşacak gibi geliyor. Çünkü bisikletin üstünde olduğunuzda lastiğin yere temas yüzeyi artacağından ve lastik çapı göreceli olarak azalacağından, bir turda kat edilen mesafe de az da olsa azalacaktır. Bilmiyorum daha önce ilgili konularda bu fikir ortaya atıldı mı ama fizik kurallarına göre bu böyle
Bilgi olsun diye eklemek isterim. Bende de btwin count 8 sayaç var. Garantiye almak için telefonumdaki gps programıyla belirli bir mesafede karşılaştırıp birebir aynı mesafe sonucunu aldım. Bisikletim salcano city sport 40, lastikler üzerinde gelen continental country reflektörlü 28" lastik. Btwin country 8'de seçtiğim lastik ebadı değeri ise 28x1,75.
Aslında binerek de denemek lazım ama dimdik de gidilmiyor ve ölçü alırken ağırlık arkada fazla olmaz mı? Benimkinde ebata göre ayar girilmiyor, ebatı 3.14le çarparak veya siboptan başlayıp tur atarak ölçüm yapılıyor.