Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

KM Saat Önerileri Lütfen

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.267
Tepki
781
Şehir
Eskişehir & Didim
Merhaba. Öncelikle bisiklet konusunda tartışma imkanı sunan tüm site yetkililerine teşekkürler. Km saat almak istiyorum. Ancak internette çok da doyurucu bilgiler yok. Kullanan arkadaşlardan tavsiyeler istiyorum. Hem bu konu herkesi aydınlatıcı olabilir. Benim için kablosuz olması ve en ÖNEMLİSİ Doğru ölçüm en önemlisi. Fiyat uygunluğu 3. sırada. Cevap yazıp beni aydınlatacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

[eYa] from eSKiŞeHiR
 
Scudo
Merhaba, Cateye ve Sigma sport markalarından birini seçmenizi öneririm, Cateye biraz daha iyi gibi ben iki markadanda kullanıyorum, ayrıca kablosuz önermiyorum, geç ve yanlış okuma (manyetik ortamlarda veya başkasınınkiyle sinyal karışması) ve pillerin erken bitmesi gibi sorunlar olabiliyor.
 
kablodan dolayı hic bir rahatsızlık duymadım henüz, duyacağımı da tahmin etmiyorum.. kablosuz km saati ekstra masraf bence, başka birşey değil..
 
hakan abinin dediği gibi cablefree modellerde sorunlar çıkabiliyor ben cateye tomo xc kullanıyorum, oldukça memnunum, ama şu anda daha yeni modelleri de war piyasada... sırf kablosuz olsun diye 25 yerine 55 dolar wermek saçma olur bence... o kablo ayrıca çok rahatsız etmiyor da..
cateye diyorum yani.....
 
Belkide haklısınız. Cogunluk cateye'dan bahsediyorsa bi araştıralım. Bide eskişehirde fazla bu tür profesyonel cihaz satan yer yok ya da ben bulamadım. Hep basit seyler var. Onlarda ne saglıklı ölcüm yapıyor ne de dayanıklı. Önerileriniz için teşekkürler. Ancak her zaman yeni önerilerinize açığım...
 
Eskişehirdeysen en uygun belki ankara ya uğraman orda 1sürü profosyonel üst kalitede mallar satan dükkanlar war yada eskişehirden olan 1 sürü arkadaşımız war bu forumda, 1 de onlara danış istersen...
 
Sağolun arkadaşlar. Uzun aramalar sonucunda eskişehirde de bulabildiğim sadece 2 dükkan var. Cateye tomo xc aldım bende. 27 ytl son fiyatı. Gayet güzel. Bu arada ekişehirli arkadaşları tabiki tanımak isterim...
 
Fiyatı normal aslında 1 üst modelinide alabilirdinde neyse hayırlı olsun güle güle kullan
hatırladığım kadarıyla twist-of-faith eskişehirliydi...
 
dorudur gürsel abi burda fiyatlar daha ucuz sanırım ama 3-4 ytl den pek 1 şey farketmez sanırım....
 
bu pedal sayısını gösteren bi km saat ne kadar? ama aynakol'a takılan parça ile beraber...! her bisiklet'e uyar mı? marka önemli değil.ama tercihim sıgma sport ve cat eye olabilir.. şimdiden olan..
 

Çağatay o parça ayrı satılacak değil ya!! tabii ki o da beraber geliyor..
Şu anda piyasada kadans (pedal devri) gösteren saat yok.. Polar'ın bazı modellerinde var o da bisiklet parası (300 EU falan)
Her bisiklete uyar.

İyi de Çağatay , pedal devrini görüp ne yapmayı planlıyorsun? Motoru yakmayayım diye gözün orda mı olacak hep?
 
Sigma'nın 1600 modeli pedal devri gösterebiliyor, ancak aksesuar kitiyle..
Bazı arkadaşların bu kiti ucuz kilometre saatlerinin parçalarını kullanarak hallettiklerini okumuştum..
 
çağatay bence çok gereksiz fiyatı da çok yüksek
onun yerine nabız saati
yada bırak saati falan öncelikle sağlam 1 bisiklet alsan :D :D :D :D
 
pedal devrini gösteren km. saatinin kullanıcıya ne gibi bir faydası var acaba?..(üretildiğine göre faydası olduğu kesinde)
 


Selam yıllar önce yazdığım yazımı aktarıyorum. Burada pedal devrinin ne olduğu ayrıntılı şekilde yazıyor..(link)

Vitesler, Dişliler

Dağ bisikletinizde, büyük bir olasılıkla arkada 7, 8 veya 9, önde 3 dişli vardır. 7X3=21 veya 8X3=24 vites demektir. Doğru mu? Hayır, yanlış. Gerçekte (21 vites olduğunu varsayalım), 13 farklı vitesiniz var. Bunlar son yıllarda dağ veya şehir bisikletlerinin çoğalmasıyla kafaları karıştıran rakamlardır. Bunları bilerek, hem bisikletinizi daha iyi tanır, eğer yeni bisiklet alacaksınız da daha çabuk karar verebilirsiniz. 21 yerine, gerçekte 13 vitese sahip olmanızın nedeni iki yönlüdür: Biricisi, bazı kombinasyonlar 1 pedal devrinde aynı mesafeyi kat ettirir. Örnek olarak, benim bisikletimde en düşük vites önde (en küçük) 24 dişli “çark” arkada 30 dişli “çark” (en büyük) vardır. Bu da, 24 / 30=0.8 ve 0.8 X 26=20.8 vites katsayısı verir. Burada 26, dağ bisikletlerindeki teker çapıdır (inch olarak). Vites katsayısı pi sayısı ile çarpıldığı zaman tekerin 1 pedal devrinde kat ettiği mesafeyi buluruz. 20.8 X 3.14=65.3 inch (1 inch=2.54 cm), 65.3 X 2.54=165.9 cm. Eğer zinciri ön, en küçükteyken (24 diş), arkayı da 3. büyük dişliye (20 diş) geçirirsek bu da bize 31.2 vites katsayısı verir. Sonra, önde zinciri ortaya (36 diş), arkada en büyük dişliye (30 diş) geçirirsek, görürüz ki sonuç yine 31.2’dir. Diğer dişlilerde de bu hesabı uyguladığımızda birbirinin aynı veya birbirine çok yakın kombinasyonlar görürüz. Aslında, daha az vitese sahip olmamızın nedeni, zincirin olmaması gereken konumlarından ileri gelmektedir.

Şimdi zincirinizi ön orta dişlideyken, arkada da orta dişliye geçirin. Sonra bisikletin arkasından zincir hizasına eğilip, zincire bakın. Zincirin dümdüz durduğunu göreceksiniz. Şimdi de, zinciri öndeki en küçüğe aktarın ve tekrar bakın. Zincirin biraz bükülmüş durumda olduğunu fark edeceksiniz. Sonra bu konumda zinciri arkada en küçük dişliye geçirin. Bükülme iyice artar. Bunun tersini yaptığınızda, yani zinciri önde büyük, arkada da en büyük dişliye geçirirseniz bükülme daha da fazla olur. Bu bükülme zincirde, rublede,(kasette) (arka dişli takımı) ve ayna dişlide (ön dişli takımı) erken aşınmaya, zincirin yük altında kopmasına neden olur. Şunu unutmayın: Zincir önde en küçükteyken, arkada en büyük 3, zincir önde en büyükteyken, arkada en küçük 3, zincir önde ortadayken arkadaki tüm (7) dişlilerde bulunabilir. Fakat ön orta konumdayken arkada zinciri en büyük ve en küçük dişlide uzun süre ve zorlayarak kullanmaktan sakınmalıdır. Böylece “bu kadar vitese ne gerek var ?” diye düşünenlerin kafalarındaki sorulara yanıt vermiş oluyoruz. Gelelim bu vitesleri, hangi koşullarda, nasıl kullanacaksınız.

Öncelikle unutulmaması gereken bir koşul var: Pedal devrinizi mümkün olduğu kadar, en az 60 devirde tutmanız gerekir. Bu, randımanlı bir sürüş için gerekli olduğu kadar, dizlerde oluşabilecek sakatlıkları büyük ölçüde engeller. Diz ağrılarının nedenlerini soran bisikletçi arkadaşlardan birkaç yüz metre kadar bisikletlerine binip, pedal çevirmelerini istiyorum. Ağrılarının nedeni hemen kendini ele veriyor. Bu arkadaşlar çok alçak devirde çevirdikleri pedallara sanki ezercesine basarlar. Zincirleri de genelde önde en büyük dişlide, arkada da ya en küçükte veya 2. küçükte bulunur. Yani bu arkadaşların ancak oldukça süratli giderken (30-40 km./saat) kullanacakları vites kombinasyonunu 10-15 km. hızla giderken kullanmaları söz konusu. 1 dakikada çevirdikleri pedal sayısı da 25-30’dur. Böylece 3. ya da 4. viteste kalkmaya çalışan otomobil motorunun dişlilerine binen yükün benzeri dizlere biner. Pedallara kuvvetlice basıp, bacaklarda da yük hissedilince, bisikletin daha hızlı gittiği düşünülür. Çabuk yorulup, tükenmek de yanında hediyesidir.

Aşırı yüklenen her türlü adale fazla oksijen tüketir. Yüklenme de bisikleti düşük pedal devrinde kullanmaktır ve kaçınılması gerekir. Tüm yapacağınız biraz daha fazla pedal çevirmek ve bunu elinizin altındaki vites kollarıyla ayarlamaktır. Zinciri, genelde önde orta dişlide bırakıp arkada çoğunlukla ortalardaki dişlileri kullanabilirsiniz. Bu durum, “genelde” düz ya da eğimli yollar için geçerlidir. Fakat bazı yanıltıcı yayınlarda olduğu gibi “düz yol vitesi”, “yokuş vitesi” gibi tanımlar yanlıştır. Viteslerin konumunu belirleyen birçok faktör vardır; sürat, teker çapı, “çarklardaki” diş sayıları, pedal kollarının uzunluğu (170-175-180 mm.), lastiklerin dış yapısı (yüksek ve seyrek dişli/ sık dişli, dişsiz) yolun yapısı, eğimi, yumuşaklığı (asfalt, çamur, ıslak, toprak, taşlık, kuru), rüzgarın yönü, kuvveti, ayakta pedal basılması ve son olarak da bisikletçinin fizyolojisi. Tüm bu sayılanlar pedal devrinizi doğrudan etkiler. Sizin yapmanız gereken bu koşullara ayak uydurarak viteslerinizi ve pedal devrinizi ayarlamaktır.

Örnek olarak, dik sayılabilecek bir asfalt yokuşta tırmanırken kullanılan vites kombinasyonunu, düz fakat iri taşlı, yoğun çamurlu veya kumlu yolda da kullanılabilir. Ya da az eğimli bir yolda tırmanırken karşıdan gelen kuvvetli bir rüzgar sizi en düşük vitese geçirmeye zorlayabilir. Görüldüğü gibi her koşula göre viteslerinizi ayarlamanız gerekiyor. Eğer bunlara uyarsanız bisikletinizi verimli bir şekilde kullanmış olursunuz. Bu verimde ancak pedal devrinizi en az 60’ta tutarak elde edilir. Bu koşula uymak bazı durumlarda zor olabilir. Özellikle ayakta yokuş çıkarken pedal devri daha düşük olmak zorundadır. Ayakta pedal çevirmek genelde bir kaç küçük dişliyi kullanmaya olanak verir. (Bir-iki üst vites)

Dönelim bisikletinizdeki vites kombinasyonlarına. Zinciri “genellikle” ön dişlide bırakıp, değişen koşulları çoğunlukla arka vitesle idare edebilirsiniz. Öndeki en küçük ve en büyük dişlileri, özellikle yeni başlayanların daha iyi anlayabilmesi için bir anlamda “takviye vitesleri” olarak adlandırabiliriz. En küçük dişli, ”ön orta dişli/arka büyük dişli” kombinasyonunun yetmediği durumlarda imdada yetişir. Bu durum, dik bir yokuş ya da yukarıda söz edilen koşullardan biri olabilir. Öndeki büyük dişli de, yine orta dişli/arka küçük dişliler kombinasyonunun yetmediği durumlarda kullanılır. Tabii, bu en yüksek vitese geçebilmeniz için de pedal devrinizin en az 60 olması demektir. Bu da 26 tekerli “dağ bisikletlerinde” hatırı sayılır bir sürattir. (30-40 km/saat).

Örnek olarak, öndeki en büyük “çark” 48, arkadaki en küçük de 13 dişli olduğunu varsayalım. 48/ 13=3.692, 3.692 X 26=96. Tekerin bir pedal devrinde aldığı yol da 96 X pi(3.14)=301.5 inch ya da 301.5 X 2.54=766 cm.dir,yani 1 saniyede alınan yol. Pedal devrinin de 60 olduğunu kabul edersek bu da hızın 27.5 km/saat olduğunu gösterir. Bu örneği bir de yol bisikleti (27” tekerli) kombinasyonunda görelim: Ön 52, arka 11 olsun. Bu durumda 60 pedal devrindeki sürat 36.6 km/saat olur. Zaten 60 devir yol bisikleti yarışçıları için çok düşüktür. Onlar çoğu zaman 90, hatta bazen 110-120 devirde kullanırlar. (120 devirde aynı kombinasyondaki sürat: 73.2 km/saat). Umarım artık şu vitesler kafanızı karıştırmıyordur.. Bu bilgilerkafanızın bir kenarında dursun ama siz pedal basmaya devam edin.

Bol pedallı Günler! Gürsel AKAY
 
  • Beğen
Tepkiler: İskilipli
pedal sayısını hesaplamanın basit bir yolu daha var eğer edal sayan bir saatiniz yoksa... km saatinde 15 saniye boyunca dizinizin yukarı kaç kere geldiğini sayıp 4 ile çarpabilirsiniz... yaklaşık bir sonuç verecektir... ama teknoloji bunu yapıyor... her seferinde saymak zor iş... arada işe yarar umarım... bu arada fransa bisiklet turunda birinci gelen yarışçıların dakikadaki pedal sayıları ortalama 105 civarı olarak hesaplanmış... ve okuduğum bir başka yazıda da bizim gibi antrenman yapmak isteyen sporcuların yan tam pro olmayanların bisikleti 70-90 aralığında kullanmaları tavsiye ediliyordu... bunlar da aklınızın bir köşesinde bulunsun...
 



:)))))))))))))))))

helal gürsel abim ya :)

Bu arada 1 temmuz gökçeada gezısıne cıkıyoruz 3 gun cadırda kamp. 25.06.2005 tarihinde gelip eksik tamamlayacagız.

Güzel cat eye ust model bir kronometrede bana ayırırsan gürsel abi alıcaklarım arasında.

Tşk.
Barb.
 
Back