Scudo Sports

klasik yol bisikleti soru ?

Kayıt
2 Aralık 2012
Mesaj
41
Tepki
78
Şehir
Konya
Bisiklet
Diğer
Öncellikle merhaba ben klasik bir bisiklet toplamak istiyorum , bir kaç sorum olacaktı bir klasik kadroya modern parçalar(fren ve vites kolları (Sora ST-3400 gibi) ,ayna kolu , frenler , vites ekipmanları gibi ) takmak mümkün müdür ? Birde aklıma takılan uysa bile çok mu kaba durur yani hangisini yapsam bir karar veremedim, klasik parçalar mı yoksa modern mi yardımlarınız için şimdiden teşekkürler :)
 
Scudo
Klasik bir kadroda dikkat etmen gereken önemli ölçüler: 1- Sele Borusu çapı 2-Gidon göbeği çapı 3-Aynakol göbeği çapı

Bu 3 ölçü de modern bisikletlerde eskiye göre farklı, ancak bazı klasik kadro ölçüleri için hala üretilen parçalar var. Klasik kadron ne kadar eskiyse modern parçalarla uyumu o kadar zorlaşacaktır. Aşağıdaki link özellikle Aynakol göbeği standartlarıyla ilgili sana önemli bilgiler verecektir.

Fren kollarında sorun olmaz, jant göbeklerinde de öyle. Yukarıdaki 3 ölçüye dikkat edersen sorunsuz bisiklet toplarsın.

Modern parçalar mı, yoksa klasik parçalar mı? soruna gelince; topladığın bisikleti sık kullanmayı düşünüyorsan göbekten vitesli bir klasik önermem. Fakat birebir orjinal bir klasik hayalin varsa o zaman sorunun cevabı belli. Vitesi göbekten yapmışken diğer parçalarda da klasik takılabilirsin. Şahsen ben klasik kadroya modern komponent seven biriyim ama bu tamamen zevk meselesi... Bu arada modern parçalar güvenlik açısından da daha etkilidir, bunu unutmamak lazım. Teknoloji sayesinde fren mesafesi, hafiflik, esneme direnci vs. gibi konularda uygun fiyatlı modern parçalar pahalı klasiklerden daha başarılı hale gelmişlerdir.
 
@m6rk

cevabınız için çok teşekkürler , ben sürekli vakit geçirip kullanacağım ve kullanışının daha rahat olacağını düşünüyorum. Klasik kadrolar da yenilerden daha hoşuma gidiyor verdiğiniz bilgilere göre toplayacağım bisikletimi yardımınız için teşekkürler :)
 
Ben klasik kadroma Shimano 2200 serisi modern çekiş sistemi takmıştım. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım fakat yine de göbek çapları, ön vites kelepçe çapı gibi uyumsuzluklar olabilir fakat çözülmeyecek şeyler değil.
 

Benim şahsi fikrim 2. yorumu yapan arkadaşımıza da katılmakla beraber toplayacağın klasik bisikleti niteliğine göre bir bütün olarak uyum içerisinde toplaman olacaktır. Ki bir klasiği ne kadar klasik bunu da önce bisikleti görerek değerlendirmek lazım ki, Sora, Tiagra ya da her ne "x" marka model bir komponent ile tekrar toplamak o klasiğe hakaret niteliğinde olup onu katletmekten farksızdır. Madem modern, neden klasik bir kadro diye sorarım o zaman?
Sonra klasik bir bisiklet demek sadece göbekten vites olarak anlaşılmamalıdır ki bir çok dönemin kaliteli üst grup malzemeli bisikleti günümüz bisikletlerinin bir çoğu ile eş değerdedir. Ama tabii ki bu iş zevk meselesi. Ama bana sorarsan, ince ve zarif borulu bisikletine, kalın estetik yoksunu bileğin kalınlığında hallowtech krank takacağım dersen o zaman kaba mı durur sorusunu sormana bile gerek kalmayacaktır. Ya da yine aynı şekilde düşük işçilik ürünü sti diye Sora kolları klasik bir 600 sti kollara tercih edebiliyorsan...

 
@Tolga Günsezer

Yorumunuz için teşekkürler :)

@Dogukanaksu

Öncelikle yorumunuz için teşekkürler :). Abi tabi yorumunuzu okuduktan sonra size de hak veriyorum ama mesela ben toplamak istediğim bisikletin bütün komponentlerini değiştirmek istemiyorum misal vites kollarını kadrodan değilde fren kollarıyla birlikte olsun istiyorum yani daha pratik diye düşünüyorum parçaları iyi durumda ve temiz shimano 600 sti takabilirim yorumlarınız için teşekkürler :) . Bu arada Alan Rowona bisikletinizin bitmiş halini merakla beklemekteyim benimle aynı fikirde olanlar olacaktır :)
 
Geri