Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Yani siz almanyada değil misiniz? Tabii bu bir sorun. Hem para olarak hem de kargolama olarak. Bunu demek istedim.
Siz maddi anlamda alacak olun Murat Abi bir şekilde gönderim yapacaktır, daha önce parça alıp gönderdikleri olmuştu. En kötü ihtimalle Türkiye'ye geldiğinde yanında getirir (kötü dememin sebebi beklemek anlamında)
 
Scudo
Murat abi'den aldığım iskelet ve maşanın üstüne 30 EU yazdık ve vergi olarak sadece 175 tl ödedim. Komple bisiklet olunca kutu büyüyeceği için bir miktar artar ama onda da 300 tl gibi bi vergi olur diye düşünüyorum.
 
Yani siz almanyada değil misiniz? Tabii bu bir sorun. Hem para olarak hem de kargolama olarak. Bunu demek istedim.
Öncelikle Para olarak düsünmeiz bence sacma cünkü daha nekadar fiyati oldugunu bile bilmiyorsunuz. Sonra Krgonun parasi diye bir sey de yok, ben satiyorsam herzaman kargo dahil satarim. Kargo nasil olacak diye bir sey de yok onun aciklamasini da yukarida @MakRo Alperen yapmis, kargo icin bir kac cözüm var.
Eger DHL gibi sirketle kargolamis olursam, onu da yukarida yine @Can Çelik aciklamasini yapmis.
 
Gazelle İmpala modeli bisiklet kadrosunu fixed Gear olarak yeni baştan restore ettim. Orta göbek kamalı onuda kısa zamanda rulmanlı kare mile ceviricem 46 t olarak.
 

Dosyalar

  • IMG20230615193817.jpg
    IMG20230615193817.jpg
    306,1 KB · Okunma: 84
  • IMG20230613201944.jpg
    IMG20230613201944.jpg
    47,8 KB · Okunma: 81
@gokhanaltinellliler Güzel olmuş, yorumumu söyleyeceğim naçizane.
- Maşa öne eğik. Düzeltilebilir.
- Roadster ve çok büyük bir kadro olduğu için, bi de offset sele borusu kullanıldığında sele orta göbeğin çok arkasında kalıyor hiza olarak. Uzanma mesafesi de çok artıyor. Çelik boru kullanıp takozu (takoz = seleyi boruya bağlayan parça) ön tarafa verince bu durum bir nebze bertaraf oluyor. Gönderilerine bakarken Waimanly restoreni hatırladım. Demek istediğim takoz kullanımı var orada.
- Bu tip 80 öncesi roadsterlara kamalı kol biçilmiş kaftan bence. Nostaljik havası var. O sebeple değiştirmezdim ben olsam. Ama yeni kama takılması lazım. Kollar karşılıklı durmuyor. İki tane birbirinin aynı kama takmak lazım ki düzelsin.
- Elektrik tellerine konmuş kuşlar ve orta göbekteki çizim çok hoş. (90'ların başlarından hayal meyal hatırlıyorum Seven-Up diye fruko benzeri bi gazoz vardı. Onun maskotu muydu bu arkadaş? :)). Kalın marker kalemle çizim mi bu direkt? Yoksa şablon yapıp serigrafik baskıyla mı yapıldı?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve specific
@gokhanaltinellliler Güzel olmuş, yorumumu söyleyeceğim naçizane.
- Maşa öne eğik. Düzeltilebilir.
- Roadster ve çok büyük bir kadro olduğu için, bi de offset sele borusu kullanıldığında sele orta göbeğin çok arkasında kalıyor hiza olarak. Uzanma mesafesi de çok artıyor. Çelik boru kullanıp takozu (takoz = seleyi boruya bağlayan parça) ön tarafa verince bu durum bir nebze bertaraf oluyor. Gönderilerine bakarken Waimanly restoreni hatırladım. Demek istediğim takoz kullanımı var orada.
- Bu tip 80 öncesi roadsterlara kamalı kol biçilmiş kaftan bence. Nostaljik havası var. O sebeple değiştirmezdim ben olsam. Ama yeni kama takılması lazım. Kollar karşılıklı durmuyor. İki tane birbirinin aynı kama takmak lazım ki düzelsin.
- Elektrik tellerine konmuş kuşlar ve orta göbekteki çizim çok hoş. (90'ların başlarından hayal meyal hatırlıyorum Seven-Up diye fruko benzeri bi gazoz vardı. Onun maskotu muydu bu arkadaş? :)). Kalın marker kalemle çizim mi bu direkt? Yoksa şablon yapıp serigrafik baskıyla mı yapıldı?

Merhaba Can bey, Önerileriniz için teşekkür ederim. Maşa orjinal diye ellemedim açıkcası ne kadar az masraf yaparsam o kadar benim için iyi açıkcası :) sele açıkcası çok rahat geldi bana, kamalı kalmasını bende istiyorum ancak kamalı pim sorunu var. Kiminle konuşsam genelde rulmanlı kare mil öneriyor. Kamalı ayna kol konusunda beni yönlendirebileceginiz bir yer varsa çok sevinirim. Sanırım o maskotu andırıyor şimdi bende diyince anımsadım, şablon yapıp serigrafik baskı uyguladım.
 
"Kamalı aynakol" diye aratınca çıktı bir sürü yerde. Aynakol aynı kalacak, sadece kama lazım ise, alim motor'da var sadece kama. İstanbul'daysan Beyoğlu Işık bisiklet'te ve Zeytinburnu Kazlıçeşme'de Ali ustada var.
 
Son düzenleme:
Merhaba Can bey, Önerileriniz için teşekkür ederim. Maşa orjinal diye ellemedim açıkcası ne kadar az masraf yaparsam o kadar benim için iyi açıkcası :) sele açıkcası çok rahat geldi bana, kamalı kalmasını bende istiyorum ancak kamalı pim sorunu var. Kiminle konuşsam genelde rulmanlı kare mil öneriyor. Kamalı ayna kol konusunda beni yönlendirebileceginiz bir yer varsa çok sevinirim. Sanırım o maskotu andırıyor şimdi bende diyince anımsadım, şablon yapıp serigrafik baskı uyguladım.
Ben kamayı narin motordan aliyordum güvenli bir yerdir (hem de ucuz :D) ve ek olarak fixiede kamayı sert çakmak gerekiyor. Tabii bu bir sorun olusturuyor bilyelerin yuvasına zarar verilebilir dikkat etmek lazım. Ben çakarken değil de cıkartırken yuvaya zarar vermiştim. Söylemek istedim.
 
Verdiğiniz yerlere bakacagım, İstanbuldayım önerileriniz için teşekkür ederim.
 
Defter kapağından çamurluk yaptım :) görsel kötü mü ?
 

Dosyalar

  • IMG20230617130613.jpg
    IMG20230617130613.jpg
    66,5 KB · Okunma: 35
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Selam dostlar, yıllar evvel Peugeot çelik yarış bisikletim vardı, hep çelik nostaljik yarış bisikleti özlemi duyuyordum. Sonunda nasip oldu. Şuan 5. bisikletim oldu ama hepsinin tarzı yeri ayrı. Bu bisiklet için yorumlarınızı beklerim.
1984 Raleigh quasar.
Reynolds 501 borular, ( aero tarzı, oval )Shimano aynakol, fren ve vites kolları, maillerde heliomatic göbekler, Belçika üretimi jantlar.
Teşekkürler.
 

Dosyalar

  • IMG_20230617_065737_264.jpg
    IMG_20230617_065737_264.jpg
    84 KB · Okunma: 53
  • _20230613_233142.png
    _20230613_233142.png
    410,9 KB · Okunma: 56
  • _20230529_235955.png
    _20230529_235955.png
    322,4 KB · Okunma: 53
Son düzenleme:
@gokhanaltinellliler Görsel kötü değil de, çamurluk için alan yetersiz gibi.

@akifberkant Aero'ya göz kırpan ilk yol bisikletlerindenmiş. Orjinal bir model, hayırlı olsun. Gürsel Akay Bisiklet'in silinmiş bir ilanı çıkıyor sahibindende. Bu o olmalı :) Helicomatic sistem olması ileride arka göbek değişimi ve tekerin baştan örülüp akortlanması işi çıkartacak size. Rublenin dişleri iyice bozulunca rubleyi açıp dişlileri tepe takla yapıp bir dişli ömrü kadar da o şekilde kullanabilirsiniz. Yapacak kişi bulamazsanız yapabilirim, haberiniz olsun. Ayrıca, 2. foto dikkatimi çekti. BikeItUK'in bu videosunda alın borusu tamamen kadronun genel rengiyle aynı renk. Ama sizinkinde ön taraf füme. Alın borusunun gözüktüğü yerden başlayacak :

 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
Çok teşekkürler, selamlar 🙏
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar düzenleme yapayım derken bozdum,kusura bakmayın.
 
Elime 80ler ve 90'ların ortasına kadar üretim yapmış Alman Torpedo markasının Racing 1 modeli geçti. İtalyan CRP SM-08 borulardan yapılmış. Üzerinde ful Shimano Exage EX400 set var, orta göbek, jant göbekleri furç takımı, pedallar da Exage. Snake Custom gidon ve gidon borusu, Selle Italie sele. Eksik olarak sele borusu yok, sele borusu ayarlamam gerekecek. Pedalların toe clipsleri yok, bulması epey zor olacak. Hoodlar çürümüş, yenisi takılacak. Çemberler Weinmann, açıkçası hoşuma gitmediler, değiştireceğim. Sele tabandan kırılmış, çok da tarzım değil.

Maşa krom kaplı ama paslanma yapmış, kadro iyi durumda göçüğü, aşınması yok, diri duruyor. Kelepir bir fiyata aldığım için boya masrafı yapabilirim ama tasarım hakkında daha düşünmedim.

IMG20230704124437.jpg

Bu da internetten bulduğum temiz, yıpranmamış hali.

Picture 149.jpg
 
Merhabalar, muhtemelen o zaman almayıp pişman olduğunuz stx-rc donanımlı mont-blanc. çocukluğumda Trabzonda çok gezdim kendisi ile. sonrası istanbul günümüzde izmirde hala bana eşlik ediyor. değerli bir yol arkadaşı.
img_1631-jpg.306720
Burdan devam edelim. "Klasik" sayılmasa da, yerli malı yurdun malı 90'lar çeliklerinden sonuçta. Foruma bu bisikletin fotosuyla adım atmanız çok hoş oldu. Çelikçiler günden güne azalıyor. Boyası orjinal boyası sanırım? İskeletin borularının yakından fotolarını görebilir miyiz mümkünse? 30 yıl sonra ne durumda merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mai
>>>>> O K U Y U N <<<<<

Türkiye de malesef klasik bisiklet olayi yok. Herkes klasik, klasik diye bagriyor ama klasigin ne oldugunu %90ni bilmiyor.
Eski bisiklet, parca vs ellerine gecince hemen klasik oluyor oysa her cöpten, her eskiden, yada cromoly dediginiz celikten klasik olmaz. Gercek klasikleri sunanlarin postu altina yorum yapan da yok. Ama sorsan klasiksiz hayat onlar icin hayat degil.
Bazilari diyecekki, her klasige yorum yapmak cin fazla bilgileri yok cogunun. Tamam olabilir ama klasik sunanlarda bilgisi olmayanlar soru sorsun bilgi sahibi tercübe sahibi olsun diye sunuyorlar. Kimse bisikleti icin vay cok güzelmis vs. diye yorum beklemiyor.

Surada bir kac anlayan kisi forumda klasik olayi canlasin diye ugrasiyor ama malsef millet günün fotografi ile tepki puanlarini artirmaya ve forumun üst sag kösesindeki günün en begeninleri olmak istiyor. Fotografla mi en iyisi olmak istiyorsunuz???

Kusura bakmayin ama bu sadece @PuncherZ, @Can Çelik ve diger iki üc arkasla olmuyor.

Sadece bunlari yazmak istedim. Yanlis anlasilmasin lutfen.
 
Yanlış anlaşılmadı,aksine benim için uyarıcı,faydalı,kendi durumumu anlamada yardımcı bir bir mesaj oldu.Son bir yıl içerisinde iki tane eski bisiklete sahip oldum.Bana çok keyif veriyorlar.Her binişimde sanki hayatımda ilk defa bisiklete biniyormuşum gibi mutlu oluyorum.Bu sebepten eski bisikletler bağımlılık yapmaya başladı.Bu konuda bilgim olmadığı için kendimce klasik bisiklet olarak anmaya başladım.Forumdaki bu konudaki paylaşımları okuyunca böyle olmadığını anlıyorum.Şimdilik eski bisikletseverim.Zaman içerisinde bilgi ve tecrübem olursa katkı veririm.O zamana kadar takibe devam.sevgiler.
 
Klasik kelimesinin TDK anlamı "Üzerinden çok zaman geçtiği hâlde değerini yitirmeyen, türünde örnek olarak görülen eser"
Bisiklet özelinde bunu yorumlarsak döneminde ön plana çıkmış, bisiklet dendiğinde ilk sayılacak markalar, modeller klasik olarak nitelendirilir. Günümüzden bir örnek ile bugün aklımıza genel en genel geçer gözde modeller olarak Trek Madone, Sworks Tarmac, Pinarello Dogma vs modeller gelir. Bundan 30-40 sene sonra bu modelleri klasik olarak adlandıracağız. Ama Corelli Kr100 eski bir bisiklet olacak, bir klasik olmayacak.

Vintage, Türkçesi Antika, "Tarihsel bir döneme ait olan". Antika kelimesi bize çok daha eskiyi anımsatıyor ama 30-40 yıl eskiye ait olan bir şeyde artık antika oluyor. Antika kelimesi daha eskiyi anımsattığı için vintage kelimesi en azından bana daha hoş geliyor.

Retro kelimesi klasik ve vintage kelimelerinden biraz daha farklı. Nesneyi tanımlamaktan çok tarzı tanımlıyor. Türkçesine nostalji diye biliriz. Bir bisikleti retro olarak tanımlama için o bisikletin eski olmasına gerek yok. Geçmişte kalmış bir donenim tarzını taşıyor olması yeterli. Örneğin Bianchi'nin retro serisi.

İnsanlar nostaljiyi sever. Eski bisikletlerinin değerli olmasını ister. Bir de üzerine klasik kelimesinin hatalı kullanımı eklenince olan gerçek klasiklere ve bu klasiklere gönül ve emek verenlere oluyor. Ben de buradaki bir çoğunuz gibi eski bir bisikletle başladım, hatta bir çoğumuzun yaptığı şehir bisikletini yol bisikleti sanarak. Dönemi araştırdıkça gerçek klasikler ile tanıştım. İnsanı mest eden detayları, işçilikleri ve hikayeleri. Benim burada paylaştığım bisikletler de klasik unvanını alamaz.

Başlık özelinde başlığı kirlettiğimizi düşünüyorum. Ülkemizde bulması, edinmesi zor olsa da bilgi edinmesi bile keyifli bir alan olduğu için korunması gerekiyor.

Vintage/Retro Bisikletler ve/veya Vintage/Retro Restorasyon başlıklarında ayrı konular açıp ayırmalıyız diye düşünüyorum. Mesele son paylaştığım Torpedo bir klasik değil, önümüzdeki haftalarda restorasyonuna başlayacağım. Vintage/Retro Restorasyon diye bir konu açarak başlangıç yapabilirim.
 
Geri