Scudo Sports

Klasik bisiklet restorasyonu (Bianchi SBX)

kudretozbay

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
427
Tepki
1.096
Şehir
ıstanbul zeytınburnu
NOT:Eski başlıktaki fotoğraflar silindiği için daha detaylı bir yazı ile bu başlığı yeniden açmak istedim.

Günümüzün en büyük dertlerinden biri olan çevre kirliliğinin en büyük nedeni satın alıp eskiyen ürünleri tamir etme cabası göstermeden çöpe göndermektir.Aslında bu ürünleri geri dönüştürerek veya tamir edirek ilk günkü kondisyonlarına getirme imkanımız bulunmaktadır.Bu yazımda bu cabanın sonucunda ne tarz bir değişim görebiliceğimizi size aktarmış olmayı amaçlıyorum.

Bİanchi firmasının 1990'lı yılarda İtalyan çelik üreticisi columbus markasının Bianchi için özel olarak üretmiş olduğu SBX borularından üretilmiş olan bu model zamanın ve kullanılmanın etkisi ile kozmetik olarak yıpranmış durumda elimize geçti.Yer yer yüzeysel pas ve boya dökülmeleri mevcuttu.
1.png
2.png
3.png
4.png
5.png
Yenileme işlemine ilk olarak kadroyu yeniden boyamaya hazır hale getirmek için boyasını sökmeyle başladık.Bu işlemi yapmak için bize yardımcı olucak ekipmanları etrafınızdaki nalburlardan veya yapı marketlerden kolayca elde edebilirsiniz.

Malzeme listesi:Boya sökücü,tel fırça,bulaşık teli,koruyucu gözlük,kalın eldiven,fırça,örtü,200 lük sünger zımpara

İlk olarak boya sökücünün daha hızlı etki etmesi amacı ile boyanın vernik katmanına zımpara yapıyoruz.Daha sonradan boya sökücüyü kalın tabakalar halinde bölgesel olarak boyanın yüzeyine uyguluyoruz.Boyanın kalitesine göre 5-15 dk boya sökücünün boyayı aşındırmasını bekliyoruz.Boyanın kabardığını gördükten sonra bulaşık teli yardımı ile yüzeydeki boyalardan kurtuluyoruz.Bu işlemde dikkat etmeniz gereken unsurların başında gözlük ve eldiven ile kendinizi korumanız.Boyayı aşındıran bir madde sizin cildinize de zararlar verebilir.Boya sökücünün cildinize temas etmesi durumunda bol su bu ile yıkamanız yeterli olacaktır.Boyayı tamamen temizledikten sonra ortaya çıkan yüzeyi su ile temizlemeye özen göstermelisiniz.

Boyama işlemi ülkemizde en büyük sorunlardan birisidir.Siz kadroyu boya işlemine hazır hale getirdikten sonra herhangi bir oto boyacıda istediğiniz renge boyatabilirsiniz.

Yenilemek istediğiniz ürünün etiketlerini vectör olarak bir ozalitçiden yardım alarak yaptırabilirsiniz.

Kadronun boyama işlemleri devam ederken kullanma amacınıza bağlı olarak ekipman seçebilir veya üzerindeki ekipmanların bakımlarını yaparak kullanabilirsiniz.

Ben performans sürüşlerimde kullanmak istediğim için elimde bulunan kozmatik açıdan yıpranmış olan Campagnolo firmasının 2014 yılında çıkarmış olduğu Athena 11 modelini kullanmak istedim.Bu grup setin üzerindeki siyah eloksal yapı kullanıma bağlı olarak çizildiği ve yıprandığı için ve aynı zamanda bisikletin klasik görünümünden uzaklaşmamasını istediğim için siyah eloksalını sökme kararı aldım.

6.png



8.png
9.png
İşlemin detayına geçmeden önce eloksal nedir onu kısaca anlatmak istiyorum.Eloksal kaplama işi aluminyum yüzeyleri koruma ve renklendirme amaçlı elektrokimyasal ile yapılır.Biz bu işlemi tersine çevirmek için yüzeyi tamamen aşındırmalıyız.Aşındırmayı fiziki veya kimyasal olarak gerçekleştirme imkanımız bulunmakta.Fiziki aşındırmayı homojen bir şekilde her köşesine yapmak oldukça zor bir süreç olduğundan kimyasal aşındırma yöntemini kullandım.

Bu süreçte ihyacımız olan malzemeler:Lavabo aç(seyreltilmiş kostik),porçöz,plastik kap,koruyucu gözlük ve maske.

Öncelikle en ufak parçasına kadar malzemeleri söküyoruz.Sabun ve suyla üzerinde kir kalmıcak bir şekilde temizliyoruz.Bu işlemlerden sonra edindiğimiz plastik kabın içerisine kaynar su ve lavabo açı(kostik) döküyoruz.Bu süreçi açık bir alanda yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.Çünkü tepkime sonucunda zehirli gazlar ortaya çıkacaktır.Hazırladığımız kostik karışımına aluminyum parçaları daldırıp bekliyoruz.Eloksal yüzeyin tamamen kalktığını gözlemledikten sonra kostik karışımının içinden çıkarmamız gerekir.Bu süreçi çok uzattığımız taktirde yüzeyde geri dönüşü zor olan aşınmalar meydana gelebilir.Eloksal kaplamadan arındırdığımız malzemeleri kostik karışımından çıkardıktan sonra,tepkime sırasında oluşan kararmaları gidermek için porçöz ile temizliyoruz ve çıplak aluminyum yüzeye ulaşmış oluyoruz.Sıra şimdi bu temiz yüzeye parlaklık kazandırmakta.

En uzun ve yorucu süreç olan polisaj için 1000,2000 lik zımpara kağıdı ve metal polisaj macunu gerekmekte.Yüzeyi ilk olarak 1000 lik zımpara ile daha sonra ise 2000 lik zımpara ile zımparalıyoruz.En son olarak ise polisaj macununu temiz bir bez yardımı ile yüzeye uyguluyoruz.Zımpara işlemi nekadar düzgün yapılırsa sonuç okadar göz alıcı olacaktır.
Bu işlemler bittikten sonra bisikletimizi topladık ve ortaya günlük kullanıma uygun şık gözüken ve kullanışlı bir bisiklet çıktı.Çelik kadroların konforunu,yeni nesil grup setlerin konforuyla birleştirip ortaya güzel bir neo-retro bisiklet çıkardığımızı düşünüyorum.Yorumlarınızı ve sorularınızı çekinmeden yazabilirsiniz.
10.png
11.png
12.png
13.png
14.png
15.png
16.png
17.png
 
Scudo
Özenli bir çalışma olmuş sonuçta ortaya güzel bir eser çıkmış. retro klasiklere hayranlık duymuşumdur. Sizinki bu hayranlığı fazlasıyla hakediyor.
 
Ellerinize sağlık, muhteşem olmuş..
Beğenmenize çok sevindim,eski bir konuyu tekrar ele alıp ğaylaşmak istedim.

@kudretozbay pedalın altına lens mi koydun takoz olarak :ssrtcbya: :eek:
Restorasyon çok güzel olmuş ayrıca, eline sağlık 👍
Evet,elimde çokça m42 lens mevcut bisikletin siluetini bozmadan sabitlemenin daha iyi bir yolu yok açıkçası :D

Eskiden plastik 18-55 koyuyordu, şimdi kadro çelik olduğu için M42 lenslere geçmiş sanırım. :D
Bu yaklaşık 3 yıl önceki konunun yeniden ele alınışı,yani fotoğraflarda eski.Şimdilerde fujinon lens koyuyoruz :komik:
Ellerine saglik Kudret. O kadronun hakki su masa diye düsünüyorum ben.

283412 dosyayı görüntüle283413 dosyayı görüntüle
Abi bu maşa bu kadro için uyumsuz bir model,specialissima maşası bu.Üzerindeki maşa ise orjinal maşası.Bu dönemlerde Bianchi fork crown tercih etmiyordu maşalarında.
 
Abi bu maşa bu kadro için uyumsuz bir model,specialissima maşası bu.Üzerindeki maşa ise orjinal maşası.Bu dönemlerde Bianchi fork crown tercih etmiyordu maşalarında.

Kudret cok özür dilerim, ben restore olmus fotolardaki krom masayi fark etmedim. Tabiki orjinali baska, ben specialissima masasini sadece ilk fotografa göre ve görüntü olarak yazmistim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Çok müthiş olmuş. Çok güzel bilgiler edindim. Lavabo açıcı demek alimünyum üstünedeki tabakayı kaldırıyor. Siyahlıklardan kırutulmak mümkün :)
 
Geri