Klasik bisiklet kadroları neden hep buyuk?

Can Oksuz

Aktif Üye
Kayıt
4 Aralık 2014
Mesaj
170
Tepki
124
Yaş
40
Şehir
Adana
Merhaba arkadaşlar.

Klasik bisikletlerin tabi tadı başka. Benim de gönlümde yatan bir aslan var. Fakat gel gelelim kadro boyu konusunda sıkıntı yaşayanlardanım. Genelde kadro boyları hep büyük. 48 50cm boyunda bir klasik kadro bulamadım gitti. Neden kadrolar hep büyük. Boyuma göre kadro nereden bulabilirim? Bilgilendirebilirseniz sevinirim.
 
Scudo
Kayıt
4 Eylül 2009
Mesaj
545
Tepki
770
Şehir
İzmir - Denizli
İsim
Çağlar ç
Başlangıç
2004—05
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sanırım biz kısayız :D Aynı şeyi ben de düşünüyorum, dediğiniz gibi 56 kadro altında bulmak hayli zor. Eski bisikletçiler genelde uzun boylu muydu veyahut kadro açıları sebebiyle mi hep bu boylarda bisikletler var, bilemiyorum. Bit pazarlarını, sahibindeni, türlü yerleri araştırarak bulmak gerek, tabii biraz da şans...
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Klasik bisikletler konusunda çok bilgi sahibi sayılmam, ama yanlış bilmiyorsam klasik bisikletlerde daha farklı bir kadro boyu durumu var. Hatta bir kaç kaynak şöyle bir tablo vermiş;

Older Road Bike Rider’s Height
18″ – 46 cm
135 to 143 cm
19″ – 48 cm
141 to 149 cm
20″ – 51 cm
150 to 158 cm
21″ – 53.5 cm
158 to 166 cm
22″ – 56 cm
165 to 173 cm
23″ – 58.5 cm
173 to 181 cm
24″ – 61 cm
180 to 188 cm
25″ – 63.5 cm
188cm and over

(link)
(link)
 

Ahmet Miura

Forum Demirbaşı
Kayıt
5 Ağustos 2007
Mesaj
403
Tepki
845
Şehir
Winter Park, Florida
İsim
Ahmet Cemiloglu
Bisiklet
Diğer
Kadro geometrisi ile alakali bir durum. Sele borusunun gectigi borunun yuksekligine gore kadro boyu belirlenir, fakat aslinda onemli olan gidondan seleye uzanan borunun olcusudur. Modern bisiketlerin pek cogunda ust boru yere paralel degil de yokus asagi oldugu icin sele borusunun gectigi borunun boyu daha kisa oluyor. Aslinda rakamlar fakli olsa da ayni geometriler soz konusu. Eski Fransiz bisikletlerinde ise durum farkli, tum diger eski bisikletlere gore Fransizlar daha yuksek kadrolara binmeyi tercih etmisler. Bunun sebebinin estetik oldugunu dusunuyorum, cunku kadrodan seleye kadar uzanan sele borsunun yumruk boyunda olmasina ozen gostermisler.

Benim bisikletim de Fransiz mantigina gore yapildi, boyum 175.5 cm ama uzun bacaklarim var, bu nedenle kadromun yuksekligi 61 cm, boyu ise 55.5 cm. Yeni bir yol bisikleti alirken 56 cm kadro bana tam oluyor. Ilgilendiginiz biskletin kadro geometrisine bakarken "efektif" olculere dikkat ederseniz eski kadrolara yakin olculer bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

serkan ...

Üye
Kayıt
16 Eylül 2014
Mesaj
43
Tepki
38
Şehir
istanbul
İsim
Serkan Derli
Bisiklet
Colnago
klasik bisiklet kadro geometrisi yeni dönem slop geometriye göre daha farklı.Örneğin klasikte 56 cm olan ölçü gelenekselde 52 cm e denk geliyor.İlk dönem klasik bisikletlerde sele borusu mesafesi kısa iken geç 80 dönemi ve erken 90 döneminde boru uzunlukları uzamaya başlamıştı.özellikle indurain boyu 188 olmasına rağmen hem daha küçük bir kadroya biniyor hemde üst botuyu pinarello ile konuşarak özel olarak daha aşağı aldırıyor.sebebi ise kadronun daha rijit olmasını sağlamak.Şekile dikkat ederseniz miguel indurain nin pinarellosu.1340632956963-1nfiqu613zlj7-960-540.jpg
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.655
Şehir
İstanbul
Çok fikir yürüten var ama sonuç şu klasik kadro Dediğiniz 70 ler 80 belki bir Kısım 90 ama neden 90 tam değil bu günden 25 sene öncesi. Çünkü 80 lerde gümrük Birliği'ne girdik ve tüketim mallarının ülkeye rahatça girip kullanıcıya rahatça ulaşması 86-87 yıllarını buldu bundan önce bisiklet isteyen ya kendi alıyor yada TIR şöförlerine Almancı akrabaya spariş veriyordu dolayısı ile bu tutku istekte olanlar zaten sporcu iri yapılı uzun boylu kişilerdi bazı durumlarda da yurt dışı alışverişlerinde büyük boy bisikletler eki model olup satılmayıp elde kalınca mağazanın deposundan fişsiz faturasız çok ucuza satılıyordu buradan fırsat bilip alan bizim almancılar alıp getirip büyük olduğundan bineyim gıcır gıcır garaja koyarlardı. Bu yüzden 60 62 kadrolar var Türkiye'de. @erol denizoglu nun bahsettiği durumun Payı var ama o kadrolardan toplasan 10 Geçmez Türkiye'de.
 

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Mesaj
1.054
Tepki
1.426
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
benim merak ettiğim husus ise klasik kadrolar 700*35 e hacme müsaade ederken modern kadrolarda 700*25 ten fazlasına müsaade etmeyen bir kadro yapısı neden benimsendi, eğer bu daha seri aletler üretmekle ilgili ise bu neden bu kadar geç keşfedildi?
 

serkan ...

Üye
Kayıt
16 Eylül 2014
Mesaj
43
Tepki
38
Şehir
istanbul
İsim
Serkan Derli
Bisiklet
Colnago
Bence 62 -61 kadrolar disindada cok klasik kadro var turkiyede.ozellikle 56.eski klasik zamanindan kalan bir sporcu olarak bizim takimimizda 20 kisilik takimda 180 i gecen sadece 2 kisiydik.o zamanlarin milli takiminda 180 uzeri sporcu yoktu bile.ve 90 baslarinda 94 e kadar buyuk kadro bisiklet bile bulmak cok zordu.
klasik bisikletlerin 95 yilina kadar olmasinin baslica nedenlerinden birisi o yillara kadar kadrolarin cogunlukta celik uretilmesiydi.emir beyin sorusuna gelince klasik bisikletlerde arka kulaklarda yuva vardi. jantlar ileri geri hem lastik durumuna hemde surus ve parkura gore ileri ve geri hareket edebiliyordu.yani su an modern bisikletlerin geldigi olcuye gelebiliyordu.o zamanda bu bilinen bir fizik kuraliydi.tabiki bisikletlerde ilerleyen teknolojiye ayak uydurdu ve gelisti.fakat klasik bisikletlerde olan bazi ozelliklerden ve avantajlardan ödün verildi.tabiki klasik bisiklet yenilerden daha iyidir diye bir iddiam asla yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@emir yakup bulut

Selam,
lastik konusundaki bu ince ayrıntı da aslında yine "klasik" kadro setin niteliği kadar ince bir ayrıntı... Ne tür bir klasik? Ne kadar klasik? Görsel algılar bir kenara, günümüzde ve özellikle bulunduğumuz coğrafya, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde bu algıyı ele alır isek klasik bisiklet kavramı çok tartışılır bir konu. O yüzden hemen soruya dönecek olur isem, söz konusu tam anlamıyla klasik niteliği taşıyan yarış/pist kategorisi altında bu denli bir lastik skalasını kullanmaya izin vermeyeceği gibi yarış kategorsinde 700x13 / 700x28c'nin üzeri değerde lastik ölçüleri ile sınırlı olacaktır, ki bu skalayı pist kategorisi altına taşıdığımızda 700x21 ölçüsünden yukarı bir ölçü değerine olanak vermeyecek rijitlikte ve hassasiyette kadro set üretimlerinin olduğunuda söylemeliyim. Ancak yinede yarış kategorisini yol, commuter, randonneur ve yine bu tarz daha spesifik kategorizelere ayırırsak gerçekten söz konusu "klasik" kadro setler olarak 700x35, 700x40'lara varan değerleri yakalamak mümkün olacaktır. Aksi durumlar söz konusu olduğunda yine yazımın başında da bahsettiğim gibi ülkemiz sınırları içerisinde klasik olarak nitelendirilen tamamen standart eski kadro setlere geometrik kaygılar ve rijitlik kavramından bihaber olmak kaydıyla seat-tube, brake bridge ve fork crown üçlüsü olanak tanıdığı sürece hemen her ölçüde lastik kullanılabilmektedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut