Scudo Sports

Kızaklı olmayan yol kadrosuna Fixie?

emreyamans

Üye
Kayıt
10 Eylül 2017
Mesaj
65
Tepki
399
Şehir
Sakarya
İsim
Emre Yaman
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Tern
Bisiklet türü
Katlanır
Uzun zamandır hem kullanma hem de evime dekor amaçlı fixed gear yapma çabasındayım. Tabi rüyalarımızı süsleyen fixedler yapabilmemiz için içimize sinen kadroyu bulmamız lazım öncelikle.

Görselde gözüken bisikleti fixed yapmak istiyorum. Fakat kafamda tek bir soru var. Bu kadronun arka göbeğinin civata yerleri sabit yol bisikletleri için. Yani eski klasik kadrolardaki gibi kızaklı değil. Bunu fixed yapmak için giriştiğim takdirde pişman olur muyum? Sonuçta zincir kızak yoluyla gerdirilerek sabitlenmesi gerekiyor. Bu bisiklette ise gerdirme şansım yok. zincir baklasını en gergin kalacak şekilde ayarlayıp direkt taktığımda ilerde zincirde bollaşma olur mu? Bu konu ile alakalı çözüm ve önerileriniz benim için önemlidir.
20180307_195405.jpg 20180310_112419.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Scudo
Selam,
ss kullanımda chain-tensioner denen aparattan kullanırsanır zinciriniz her daim bu mekanizma sayesinde gergin kalacaktır, lakin fg bir sistemde tensioner haricinde bir takım mevzuatları daha da gözden geçirmeniz gerekecektir ki bunların başında, daha yüksek oranlı bir drive-train'de 3/32 yerine tamamen 1/8 dişli, zincir kombinasyonu gibi... Bunun haricinde yine track-end converterlar artık günümüzde mevcut, her ne denli görsel olarak şık bulmasam da bu tarz bir kadronuzdaki semi-vertical drop-out'u dönüştürebilir ve kullanabilirsin. Benim şu zamana kadar gelen tecrübelerim üzerinden durumu özetlemek gerekirse de bu tarz bir kadrodan ziyade en ekonomik yönden açıları yerinde, derli toplu bir çelik kadroyu (vertical drop-outları olan) revize etmeniz yönünde olacaktır. Görsel kaygılarınız üst seviyede ise çelik kadro hususunda mutlaka melez yol grubu kadrolar haricinde daha yarış, antreman maksatlı yapılmış kadroları tercih etmeniz ise harcayacağınız zaman ve bütçe ile orantılı olarak göz önünde bulundurulur ise işe en başından sağlam adımlarla koyulmuş olacaksınızdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Chain tensioner a sıcak bakmıyorsanız yarım bakla diye bir nevale var.
onla ayar yapabilirsiniz.
41KiDlntDxL.jpg
 
@emreyamans getirdiğiniz konuyu şu sıralarda kendi fixie'sini tamamlamakta olan arkadaşınız olarak 4-5 gün önce ben de araştırdım. Ama benim amacım farklıydı.

Aynakolu 2 yapraklı yapıp, rampalarda çok zorlandığımda durup zinciri el ile küçük dişliye atabilme olanağım olabilir mi acaba diye aklımdan geçti. Tabi ayna diş sayısı değişince zincir hattının boyu da değişeceği için tekerleği de yeterince geri alabilmem gerekecekti. Ölçüm ve hesaplamalarıma göre tekerleği 4,2 cm kaydırmam gerekecekti, oysa benim kadrom buna ancak 3,5 cm izin veriyordu.

Bu durumda sizin gibi ben de acaba zincir gergisi ile bunu halledebilir miyim diye düşündüm. Bir arkadaşımın fixie'sini 15-20 dakika daha önce kullanmış olduğum için pedala ters baskı ile frenlemenin bu durumda nasıl olacağını düşündüm. Araştırmalarım sonucunda fixie için yaylı zincir gergisinin frenleme amaçlı pedala geri baskı yaptığınızda zinciri attırma olasılığınızın yüksek olacağı sonucuna vardım. Normal sürüşte bildiğiniz gibi zincirin üst tarafı çekiş nedeniyle zaten gergindir. Çünkü aynanın çekiş hareketi tekerleğin ataletini yenmeye çabalar. Ancak pedalları geriye doğru baskıladığınızda bu defa zincir gergisinin geçtiği alt kısım gerilecektir.

Bu durumda 1. sizin frenleme gücünüzün bir kısmı düz pozisyona gelmek isteyen gergi tarafından emilecek, 2. gerginin düz pozisyona gelmesiyle altta gerilen zincir üstte bol kalıp aşağı sarkacaktır. Yani sürerken gergi sayesinde gerili kalan zincir frenleme sırasında bu gerilmeden yoksun kalacak ve bu defa üst hattı bol ve sarkık kalacaktır. Böyle bir zincir çok kolay atma eğilimi gösterir ve bunun da frenleme sırasında ortaya çıkması bir anda frensiz kalmanıza ve kaza yapmanıza neden olabilir.

Resimde gördüğüm bisiklet @halil halil arkadaşımızın gösterdiği yarım bakla gibi çözümlerle gergin zincirli bir hale getirilebilir belki. Ama ben o kadroyu yol bisikleti olarak donatmanızı öneririm. Çünkü fixie bisikletler estetik görüntülerini ince çelik borulu kadrolarından ve sadeliklerinden alırlar. Dikkat ederseniz piyasada satılan yeni fixie'ler de cicili bicili boyanmış çelik kadrolu yapıya sahiptirler. Hatta öyleki bu tabloluk bisikletlerin bazılarında estetik öne geçip donanımı dandik parçalara bırakır. Benim yaklaşımım hem estetik hem de kullanım kalitesi birarada olmalı yönünde.

Tabiki zorlayarak o bisikletten bir fixie çıkarırsınız. Ama bence o kadroya da yazık olur, harcadığınız emeğe de. Oysa 100-200 lira arasında fixie olabilecek bir kadro bulup dilediğiniz gibi boyayıp kullanabilirsiniz.

İyi çalışmalar, başarılar...
 
@halil halil

Yarım bakla olayına açıkcası çok sıcak bakmıyorum, aksi halde 2008-2009'lu yıllarda ss/fg sistemler için bu tarz semi-vertical drop outlarda drive-train üzerindeki 1/2t'lik oran farkları ile de bu tam istenilen gerginlik yakalanabilmekte. Yalnız, başarılı gibi gözüken bu uygulama uzun sürüşlerde sistemin ısınması ve süreklik sebebiyle bu kez zincirin ilk gerginliği kaybederek bir hayli bol gelmesine, uzun turda zincirin sürekli sistemden çıkarak zor durumda bıraktığını kendi tecrübelerimden bilirim, ki üstelik o dönem kullanmakta olduğum fg'a oranla bir hayli yumuşak sürüşü olan bir ss sistem olmasına karşın 1/8 zincir 1-2 bakla oranında boşluk yapamaya başlamıştı. Özetle yapılmak isteniyorsa mini-velodan tutun, mtb/atb bisiklete kadar ss, fg yapabilirsiniz ancak ne denli verimli ve sorunsuz çalışan bir sisteme sahip olurlar tartışılır. Görsellik konusu ise kişinin beklentisi doğrultusunda bir denge mutlaka yakalanır ancak simple is best mantığı ne kadar sorunsuz elde edilir? Yorumsuz...
 
eBay'deki şu malzemelerle görsel olarak pek hoş olmayacak şekilde amacınıza ulaşabilirsiniz.
Skid atınca yerinden kayar mı bilemiyorum. Bana pek güvenli gelmedi açıkçası.
Her ihtimale karşın ilk etapta frenlerinizi takıp olarak deneyin.

(link)


RoadtoPista14web.JPG


s-l300.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan ayseli
Geri