Scudo Sports

Kız arkadaş için bisiklet tavsiyesi

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.119
Yaş
39
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
(Konuyu açarken başlığın üzerinde çok durmamıştım, "KIZ ARKADAŞ İÇİN ORTA-ÜST SEVİYE MTB TAVSİYESİ" olarak yazsam daha iyi olurmuş. Moderatör arkadaşlar başlığı düzenleyebilirse çok makbule geçer :harika:)

Merhaba arkadaşlar. Kız arkadaşımın bisikletle tecrübesi maalesef pek yok, iki tekerlek üzerinde dengede durmayı öğrenme aşamasında şu an :islik: Gel gelelim kendisi çok zeki ve inanılmaz çabuk öğrenen bir insan, ve ayrıca bisikletlere de aşırı merakı var. Bu da aslında kısa sürede gayet iyi bir bisikletçi olabileceği konusunda beni cesaretlendiriyor, dolayısıyla ben de onu cesaretlendiriyorum.

Kendim bisikleti ilk öğrendiğim zamanlarda, uzun yıllar boyunca çelik kadrolu bir Bianchi sürdüm ve gerçek anlamda profesyonel bir bisiklete sahip olmam ancak 23 yaşımda mümkün oldu. İstiyorum ki kız arkadaşım benden daha şanslı olsun, bisiklet sürmeyi öğrenirken güzel bir makinede öğrensin. Severek kullanacağı, uzun maceralara atılma isteğini katlayacak bir makinesi olsun. Ben maalesef işten güçten dolayı son model makinelerin piyasasını, parçaların yeni serileri ile ilgili gelişmeleri takip edemiyorum. Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlardan, sıfır alınacak bir bisiklet için yardımcı olmalarını rica ediyorum.

Biraz aradığımız özelliklerden bahsedeyim:

* Hedefimiz mümkün olduğu kadar çok dağ bayır sürüşleri yapmak. Kamp, doğal ve tarihi yerlere geziler, dağ gezintileri gibi hayallerimiz var ve bütün ibreler MTB'yi gösteriyor. Hibrid ya da şehir bisikletlerinin zorlanacağı yerlere mutlaka gireceğiz ve buralarda hatırı sayılır mesafeler kat edeceğiz. Ayrıca öğrenme sürecine en dayanıklı modelin de MTB olacağını düşünüyorum, umarım doğru düşünüyorumdur.

* Bisikletin her şeyden önce tüm detaylarıyla kadınlar için tasarlanmış olması gerekiyor. Kadro geometrisi, gidon genişliği, selesi ve hatta aynakol boyu gibi kriterler teknik açıdan önemli. Ayrıca estetik açıdan da hoş bir model olursa tabii ki daha iyi olur.

* Kadroya profesyonel bir boya uygulanıp bütün sticker'larından arındırılacak, bu sırada sökülen parçalar usta ellerde geri toplanacak. Bu yüzden kadronun rengi çok önemli değil. Boyandıktan sonra güzel durması için kadronun şekli, detay işçiliği, tasarımındaki zarif dokunuşlar önemli.

* Donanım seçimi, belirlediğimiz bütçe dahilinde bizi tatmin edecek bir düzeyde olmalı. Her alanda beklentisini fazlasıyla karşılayacak bir performansı ve onu daha çok sürmeye teşvik edecek bir konforu olmalı. Bazı parçalar bu uğurda değiştirilebilir, yükseltilebilir.

* Performans ve konfor demişken, dayanıklılık da çok önemli. Özellikle acemilik hatalarını ya da ufak tefek düşüşleri affedebilen, bunun haricinde az bakım isteyen ve kolay kolay sorun çıkamayacak parçalar olması gerekiyor. Yarış seviyesinde donanımlar ve bunun bir tık altı olan yüksek performans parçaları bu yüzden tercih edemeyiz. Bunun yerine performansı birazcık daha düşük olsa da ömrüne ve sorunsuzluğuna güvenebileceğimiz, yüksek kalitede parçalar seçilmiş olmalı.

Yukarıdaki özellikleri fabrika çıkışı haliyle karşılayan bir model bulamazsak, kadrosunu ve çoğu donanımını beğendiğimiz bir bisikleti satın alıp, daha hiç binmeden üzerindeki bazı parçaları değiştirmek ve sökülen parçalarını sıfır olarak satmak da bir çözüm olabilir. Bunu yapmaya uygun bir model de bulamazsak, iş başa düştü deyip uzun araştırmalara girişecek ve kendimiz bir tane toplayacağız.

Bütçemiz 2000-2500 TL. Buna kask ve diğer ekipmanlar dahil.

Sizce hangi modellere bakmalıyız?
 
Scudo
@Ahmet Can Yakışır Cube,Whistle gibi bir model alabilirsiniz.Ama boyasını bozmakla uğraşmayın derim bence oldukça zor ve sıkıntılı bir işlem olarak patladı bana.
 
@hlksnrr Dağ bisikleti kullanımı için 29 Jant çok değil mi bu aralar çok karşıma çıkıyor.Neden bu kadar kullanıyorlar ?
 
@Aeloulaev Bu markalar gerçekten güzel, resmi sitelerinden modelleri inceledikten sonra fiyatlarını araştıracağız.

29 jant kısmına gelince, kendim de 19 inç 26 jant bir kadro kullanıyorum ve Race King 2.2 lastikler olmasa lastik çapı gerçekten yetersiz kalmanın sınırında. Dağ yollarında zemindeki irice girinti ve çıkıntıları daha rahat aşmak için büyük çap iyi oluyor, ayrıca temas yüzeyi daha fazla olduğu için zemine de daha iyi tutunuyor. Yani hem daha güvenli hem de daha konforlu. Son modelleri incelerken çoğu üreticinin artık 26 jantı terk edip 27,5 ve üzeri jantlara yöneldiğini görüyorum. Ben de durumum uygun olduğunda kendime 29 jant yeni bir makine toplayacağım, şimdiki makinem yavaş yavaş miadını doldurmaya başladı.

@hlksnrr modeller için teşekkürler. Aspect dışındaki modellerin kadroları erkekler için daha uygun gibi geldi, diğerlerinin ise donanımları biraz daha iyi gibi duruyor. Bu seviyelerde sadece kadınlar için tasarlanmış başka modeller yok mudur bildiğiniz?
 
Geri