Scudo Sports

Kısa Bacaklı Vites-Uzun Bacaklı Vites

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Kısa bacaklı arka vitesle uzun bacaklı arka vites arasında ne fark ve bir amatör için bu fark önemli midir?
 
Scudo
Uzun bacaklı attırıcılar daha uzun zincir muhafaza edebiliyor. Bu nedenle de ayna dişli de 3, kaset dişli de 1 gibi kombinasyonları dahi kaldırabiliyor. Kısa bacaklı attırıcılar bu durumda oldukça kasılıyorlar, hatta hiç geçmeme gibi bir durum da söz konusu olabiliyor.
Örneğin XTR attırıcı için Shimano, uzun bacakta 43 dişli kapasitesi vermişken kısa bacaklı attırıcı da bu rakam 33.

Gerçi bu zaten önerilmeyen bir dişli kombinasyonu fakat yeri geldiğinde ihtiyacınız olabilir, ben şahsen gerektiğinde kullanıyorum.
Uzun bacaklı attırıcıların arazide biraz daha fazla "oynak" olduğunu da söyleyebiliriz.
 
peki Halil abi kısa bacak yol bisikleti arka vitesini mtb ye takabilir miyiz ?
 
Sinan MTB'deki dişli değişimi çok yüksek. Kısa bacaklı bir yol attırıcısı için mesela ön dişli farkı maksimum 14 verilmiş Shimano'nun sitesinde. Ama 22 ile 44 arasındaki diş farkı 22. Hal böyle olunca ya küçük dişliyi kullanacaksın, ya da büyük dişliyi. Büyük dişliye göre ayarlarsan zincirini, küçük dişlide attırıcı arka dişlilere falan değer. Küçük ayna dişlisine göre zincirini ayarlarsan bu sefer de zincirin uzunluğu büyük dişliye geçmeye yetmez. Tabi senin gibi mesela tekli ayna kol kullananlar için böyle bir sıkıntı yok.


Bir diğer konu, yol attırıcılarında maksimum arka dişli büyüklüğü diye bir değer var. Shimano'nun ürünlerinde bu değer 27 diştir. Ama hemen hepimizin kullandığı arka dişliler ya 11-32 ya da 11-34 ve bu rakamlar bu attırıcılar için biraz iri kalıyor.

O yüzden en sağlıklısı dağ bisikleti komponentlerinden, kısa bacaklı bir arka attırıcı seçmek.
 
@HaliliOzturk
ben aynakolun orta dişlisini kullanıyorum siyah kısa bacak mtb arka vitesi bulamadığım için sanırım 105 alıcam bir sorun çıkar mı ?
 
Sinan Shimano'da 105 için maksimum arka dişli için 27T denmiş. İstersen denemeden alma... Faydalı olur.
 
yanılmıyorsam Alican'ın arka aktarıcısı tiagra idi .öyle bişiler demişti bir mesajında ... sorun çıkmaz herhalde :rolleyes:
 
Doğru, Alican Taxi varken mil bağlantılı bir Tiagra kullanıyordu.

Ama onun da bu ara ev taşıdığı için interneti yok, bu konuyu biraz geç farkedeceğini düşünüyorum...
 
o konuda sorun çıkmaz ama sonuçta yol yani düz yollar için tasarlanmış vitesler onlar. ben fr yaaprken kullanacağım için kırılmasından korkuyorum dağ başında
 
Hiçbir yerde kırılmıyor gayet sağlamlar...
Kullanışlılık için tek derdi;
Yol rublesi dışındaki rublelerde ilk dişli büyük gelebiliyor, geçmiyor...
Çünkü yol rublesinin yayının açılma mesafesi ile mtb ninki farklı...
Yol rublesi biraz daha az artalıklı kalıyor mtb ye göre...

Ben kullandım...
Tek derdi en üste geçmemesiydi ki en üstü kullandığım bir yer hatırlamıyorum...
Dişli tertemiz kalmıştı...Ayrıca bir artısıda olmuştu;
Atlayıp zıplarken zincirin jant ile dişli arasına düşüp zarar vermesini engelliyor...

Şuan Deore var, yakında 105 yada üstü birşeye geçeceğim...
Çünkü hem salınımı az hemde vurma riski azalıyor arazide...
Hele ki atlayıp zıplıyorsanız gayet mantıklı bir seçim oluyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Önceki mesajlarımda bahsetmiştim, yol attırıcıları için maks. 27 (ya da 28'di hatırlamıyorum :)) deniyor arkadaki en büyük dişli için. Alican'ın bahsettiği sorun da bu zaten. Ama bir etkisi olmuyorsa, problem yok. Hatta 9'lu bir yol rublesi alıp 27-12 falan, çok da güzel kullanılabilir de.
 
Zaten şöylede birşey var...
Street kullanılcaksa eğer en güzel kombinasyon;
Önde 32 yasda 36 diş, arkada 27-12 ve yattırıcısı...
Çok iyi oluyor tavsiye edilir...:)
 
@HaliliOzturk

Merhaba Halil,
Kısa bacaklı arka vites attırıcılar daha çok yol ve tur bisikletleri için;Uzun bacaklalı attırıcılar ise muhakkak istem dışı kombinasyonların da(ön 3. arka 3 gibi) gerektiği mtb.lerde gerekli diye genelleyebilir miyiz.?
 
Aslında evet, çünkü açıp Shimano'nun sayfasına bakarsanız da göreceksiniz. MTB'nin kısa bacaklı olanı, yol bisikletinin kısa bacaklısından uzun. Daha çok orta bir ayarda gibi görünüyor.

Diğer yandan yol bisikletlerini de incelerseniz, ayna kolu 2'li olanlarda kısa bacak arka attırıcı tercih edilir. Ayna kolu 3'lü olanlarda ise uzun bacaklı attırıcı tercih edilir çünkü 1. ayna yaprağı ile 3. ayna yaprağı arasındaki dişli farkını amorti edebilecek kadar çok zinciri ancak uzun bacaklı bir attırıcı tutabiliyor.


Yani olay kombinasyonun (3'e 3 gibi) biraz da ayna kolun en büyük ve en küçük dişlilerinin arasındaki farktan kaynaklanıyor.
 
@HaliliOzturk

Oynak olması iyi mi kötü mü? Bir de önde en büyük ve arkada en büyük dişli pek kullanılan bir kombinasyon değil gibi geldi, tabi yarışçılar için durum farklı.
 
"Oynak" attırıcı tabi ki çok iyi bir durum değil. Attırıcının fazla oynaması demek zincirin sürekli bollaşıp sıkılaşması demek. Bu da zincirin atmasına veya dişliler üzerinde yer değiştirmesine neden olabiliyor.

Yarış esnasında kimse kolay kolay "Aman zincirim çapraz kalmasın" diye düşünmüyor sanıyorum. Bacağı o anda neyi çevirmek istiyorsa onunla gidiyor, o nedenle her kombinasyon mübah :)
 
aktarıcının oynak olması zinciri daha çok salıp bıraktığından daha çok esnemesine neden olmazmı?.buda zamanla zinciri kopartmazmı?(biraz kuralsız bir cimle oldu idare edin :D)
 
Esneme derken neyi kastettiğini anlamadım Gürkan. Ama zincirin aşağı salınmasından bahsediyorsan evet, daha fazla oynuyor zincir haliyle. Ama bunun kopmaya bir etkisi olmaz.
 
@HaliliOzturk

esneme derken zincir uzunluğunun artmasını katetmiştim ama cavabımı aldım teşekkürler...

 
Geri