Eray Helvacı
Daimi Üye
- Kayıt
- 13 Eylül 2011
- Mesaj
- 329
- Tepki
- 92
- Şehir
- Muğla/Fethiye
- Bisiklet
- Scott
Merhaba
Yaz bitti ve ardından soğuk havalar geliyor.Fakat az da olsa bizim gibi bisikletçiler her türlü hava koşulunda
bisikletlerimize binmeye devam ediyoruz. Kış aylarında bisiklete
binmenin bazı zor yanları olsa da bazı önlemlerle bu dönemi daha
kolay, güvenli ve konforlu atlatmanın bazı püf noktaları var. İşte
size bunlardan bazıları:
LASTİKLER
Geniş lastikler karda avantajlıdır. Düşük basınçlar kullanın. (15-20
psi).Hatta karda bazen 5-10 psi bile yeterlidir.
Düşük basınçlı lastiklerin 1 kenarının janta yapıştırılması
gerekebilir. Her zaman sağ tarafı yapıştırmak hatırlama kolaylığı
sağlar.
Çok yaygın olmasa da çivili lastikler buzda ve sert karda çekişi
arttırır.
YAĞLAMA
Bisikletler arabalar gibi özel bir kış bakımı gerektirmez. Bisiklet
yataklarına binen yükler o kadar azdır ki özel olmayan herhangi bir
yağın az miktarı bile yeterli olur.
Fakat bazen aşırı soğuk havalarda ( eğer hala bisikletinizde ruble
(kaset değil) varsa, içindeki yağ soğuktan sertleşip sorun
yaratabilir. Bunu engellemek için düşük ısılarda çalışan yağlar
seçilmelidir. Bu özellikle şu sıralar doğudaki aşırı soğuk koşullar
için geçerli olabilir..
Kabloların içindeki yağ donup vites/ fren çalışmasını
etkileyebilir.Bu durumda kablodaki yağı temizlemek veya yeni bir
kablo seti takmakta yarar vardır.. Gore-Tex kablolar bu durumda çok
avantajlıdır. Bunların içindeki vites veya fren teli ayrıca minik
plastik bir borucuk içindedir. Doğal elemanların (su, toz, çamur..)
kablo içine sızması nerdeyse imkansızdır.. Bu kablolar pahalı ve
bulunması zordur. Sık bakımla bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz..
AYDINLATMA
Karanlık kış günlerinde elbise, çanta vs. üzerine takılanlar yerine
bisiklet üzerine takılan flaşörler seçilmelidir. Bunun ışığının
trafikteki diğer araçlara benzemesi için kırmızı olmasında fayda
vardır. Bazı modeller çeşitli çalışma modları içerir. Genelde yanıp
sönme modu sizin bir bisiklet kullandığınızı daha iyi belli
eder.Bunların pil harcamaları çok düşüktür.Genelde piller 1-1,5 yıl
dayanır. Bisikletlerde fabrikadan standart olarak gelen
reflektörlere fazla güvenmeyin. Üzerini kaplayan incecik bir çamur
tabakası reflektörü işe yaramaz hale sokar. Ayrıca bu reflektörler
nerdeyse tam karşıdan gelen ışıkları yansıttıkları için çok az açıdan
görülürler. Bu yüzden farklı bir açıdan gelen bir araç sizi
farketmeyebilir. Pedallara takılan reflektörler hareket halinde
oldukları için arkadan gelen araçlar için iyi bir uyarıcı olabilir.
Tekerlekteki reflektörlerin çok fazla bir etkisi yoktur. Sadece
yandan gelen araçlar için son anda bir uyarıcı olabilir. Elbiselerin,
çantaların üzerindeki reflektör şeritler de oldukça iyi görünme
sağlar. Beyaz reflektörler sarı reflektörlerin 2 katı, kırmızı
reflektörlerin de 3 katı daha fazla ışık yansıtırlar. Bu reflektörler
yapıştırılan, dikilen şerit şeklinde olabilir. Giysilerin üstüne
geçirilen reflektör şeritler içeren file yelekler de iyi
seçeneklerden biridir.
Önünüzü görmeniz ve görülmeniz için en az bir adet iyi kalite bir far
kullanmalısınız. İyi aydınlatan farların çok pil harcama gibi bir
dezavantajı vardır.Bu tip farlarda kesinlikle alkalin veya şarjlı pil
kullanmak gerekir. Diğer pillerin bunlarda kullanım ömrü1-2 saati
geçmez. Son yıllarda LED teknolojisi hızlı ilerlemiş ve ortaya çok
az enerji harcayan bisiklet farları ve kafa lambaları çıkmıştır.
Bunların çoğunun ışıkları çok uzağı aydınlatmaz ve yüksek süratli
sürüşlere uygun değildir. Fakat 1 set pille en az 30 -40 saat
aydınlatırlar. Bu süreden sonra da aydınlatma azalır ama bir o kadar
süre boyunca da sizin rahatça görünmenizi sağlar.
Bence eğer karanlıkta uzun süreler binecekseniz ideali 1 adet halojen
ve 1 adet de LED'li farı gidona takmanızdır. Düşük süratte LED'i,
yüksek süratte de halojeni devreye sokarsınız. Kafaya, kaska takılan
lambalar sadece acil durumlarda kullanılmalıdır. (gidon farının
olmadığı durumlarda ) Kafaya takılan ışık kaynağı göze yakın olduğu
için biraz tozlu veya sisli ortamda gözünüzün önünde beyaz bir ışık
huzmesinden başka bir şeyi zor görürüsünüz.. Ayrıca bu konum, yoldaki
taşlarda , çukurlarda yeterince gölge oluşturmaz , bunun sonucunda
büyüklük, derinlik ve uzaklık gibi kavramları algılamakta zorluk
oluşturur. Piyasada kaliteli bir halojen farı 10-20 dolara, LED'li
bir farı da 25-50 dolara bulabilirsiniz. İkisinin maliyeti ilk başta
biraz fazla gelebilir ama bu farları yıllarca, hem de güvenliğiniz
için kullanacağınızı düşünürseniz bu kabul edilebilir. Akülü
sistemler kuvvetli ve uzun süreli aydınlatma gerektiği zaman
idealdir. Fakat bunlar tek farlara oranla daha pahallı ve
ağırdırlar.Fakat bunların içinde Sigma Sport'un tek farlı akülü
sistemi uygun fiyatlı ve oldukça hafiftir.Ya da elinizden iş
geliyorsa oturup kendiniz akülü bir sistem üretebilirsiniz..
KARDA/ BUZDA SÜRÜŞ TEKNİĞİ
Kendinizi kasmadan yumuşak hareketlerle pedal çevirmeye çalışın.
Bisiklet yana kaymaya başlarsa ani olarak gidonu çevirmek yerine
küçük hareketlerle bisikleti düzeltmeye çalışın.
Bazı karlı yollarda yavaş gitmek yerine süratli gitmek daha az
enerji harcatır. Nedeni süratli giderken lastiklerin daha az
gömülmesidir.
Grupla biniyorsanız deneyimsiz olanın önde gitmesini sağlayın.(arkada
kalanlar öndekilerin açtığı düzensiz oyuklar ve çukurlarla da
uğraşmak zorunda kalırlar)
Pütürlü buzla kaplı yollar bazen çok iyi tutuş sağlayabilir. Buz
üzerinde ani ve sıkı fren yapmaktan kaçının. Gerekirse sadece arka
freni kullanın. Bu nedenle sürat yapmamaya dikkat edin..Virajlara
normalden çok daha yavaş girin. Bisikleti fazla yatırmamaya dikkat
edin..
GİYİM
Bisiklete binmek oldukça fazla ısı üretir. Bu nedenle bisiklet
giysilerimizi dikkatli seçmeliyiz..Bunların çok fazla ısı
tutmamaları, oluşan teri dışarı vermeleri ve bizi de rüzgardan
korumaları gerekir.
Giyim seçimi, miktarı kişinin metabolizmasına göre değişebilir. Bazı
insanlar çok fazla üşüyebilirken, bazılarına da düşük ısılar bile
fazla gelebilir. Bunu anlamak için en iyi yol deneyerek giysi seçimi
yapmaktır.
En üst tabakanın su ve rüzgar geçirmeyen, tercihen nefes alan bir
kumaş olmasında yarar vardır. Gore- Tex gözenekleri sıfırın
altındaki ısılarda tıkanabilir ve görev yapmayabilir.
Orta tabaka için dik yakalı, fermuarlı ince veya orta kalınlıktaki
polar (fleece) veya dışı wind stopper, içi ince polar ceket/ yelek
yeterli olabilir. Orta tabaka bir kaç kat olabilir. Böylece
değişen ısı koşullarına göre ayarlama yapılabilir.
En içe giyilen giysi kesinlikle pamuklu bir T-şört olmamalıdır.
Pamuklu giysiler ıslandığında zor kurur ve nemi tutar, sizi daha
çabuk üşütür. Bunların termal özellikli olmaları gerekir. Dupont
Cool Max ürünler oldukça sıcak tutar ve ter tutmaz. (“Cool” kelimesi
sizi şaşırtmasın) Yazın da bu ürün sizi serin tutar.
Çorapların da sentetik veya ince yün olması gerekir.Gore-Tex çorap
veya benzeri ürünler idealdir.Bunlar aynı zamanda ayağın ıslanmasını
engeller.
Eldivenlerin çok kalın olması kontrolleri zorlaştırır. 3 parmaklı
eldivenlerde eller daha az üşür. Gore-Tex Wind Stopper ve Thinsulate
eldivenler idealdir.
Ayakkabılarınız yazlık bir SPD ise işiniz zor demektir. Bunun üzerine
neopren kılıf (booties) iyi bir çözümdür. Çok soğuk havalarda ve uzun
süre bisiklet kullanacaksanız kalın botlar giymek gerekir. Bu durumda
SPD pedallarınızı kullanamayabilirsiniz. Bunun için en iyi çözüm
kalpiyedir. Buna benzer Power Straps pedalın üzerinde çapraz
duran bir banttır ve kalpiyeden daha iyi bir çözümdür.(Sadece kış
için değil tabi!!)
Kaskınızda kalın "pad"ler varsa, onları inceleriyle değiştirip
kafanıza ince bir bere, sonra da kaskınızı takabilirsiniz. Çok soğuk
havada kaskın ön deliklerini bantlamanız yararlı olabilir.
Çok koyu olmayan veya şeffaf bir bisiklet gözlüğü kış bisikletçiliği
için gerekli malzemelerden biridir.
ÇEŞİTLİ
Soğukta sıvı alımı sıcak havadaki kadar önemlidir. Dehidrasyon (
vücudun susuz /sıvısız kalması) kan hacmini düşürür , bu da hipotermi
ve uzuv donmasına neden olur.Sık sık su içmek (susamasınız bile) çok
önemlidir.Camelbak tarzı sıvı taşıma çantaları taşınan sıvının
ısısını da koruduğu için idealdir.Ayrıca bunlarla en az 1,5 l. sıvı
taşıyabilirsiniz.
Soğuk havada bisiklete binerken, açıkta kalan yerlerimiz rüzgarın da
etkisiyle, kısa sürede donma belirtileri gösterebilir. Yüzümüz buna
çok yatkındır. Bu durumda durup ısınmak gerekir. Grupla biniyorsanız
arkadaşlarınızı da izleyin. Yüzlerindeki beyaz lekeler donma
belirtisi olabilir.
Uzun sürüşlerde yanınızda enerji verici yiyecekler, barlar bulundurun.
Bazı durumlarda yürümeniz gerekebilir. Bunun için yanınıza kalınca
bir anorak vb. alın.
Ayağınızda üşüme hissederseniz bisikletten inin ve koşun.( bisikletle
birlikte !)
Metal tamir aletlerinizi tek kat bantla sarabilirsiniz. Kullanırken
ısı kaybetmezsiniz.
Aşırı soğukta plastik malzemelerin (kalpiye, matara kafes,
kabloların dışı vs.) kırılabileceğini gözönünde bulundurun.Fren /
vites kablolarını soğuktan korumanın bir yolu elektronik parça satan
yerlerde bulunan uygun ölçüdeki "ısıyla daralan makaron"u kabloya
geçirmektir.
Elastomerli amortisörler -5 dereceden sonra sertleşebilir. Fakat
soğuktan zarar görmez.Yağlı amortisörlerde ise soğuk havaya uygun yağ
kullanmak gerekebilir.
Bisikletinizi sıcak ortamdan çıkarır çıkarırmaz binmeye başlarsanız,
tekerleklerin attığı kar frenlerde ve viteslerde toplanıp donar.
Kışın tuzlanmış yollarda bindikten sonra kesinlikle tatlı suyla
bisikletinizi yıkayın, yoksa bisikletinize ya da bazı parçalarına
veda etmeniz gerekebilir..
İYİ PEDALLAMALAR
Yaz bitti ve ardından soğuk havalar geliyor.Fakat az da olsa bizim gibi bisikletçiler her türlü hava koşulunda
bisikletlerimize binmeye devam ediyoruz. Kış aylarında bisiklete
binmenin bazı zor yanları olsa da bazı önlemlerle bu dönemi daha
kolay, güvenli ve konforlu atlatmanın bazı püf noktaları var. İşte
size bunlardan bazıları:
LASTİKLER
Geniş lastikler karda avantajlıdır. Düşük basınçlar kullanın. (15-20
psi).Hatta karda bazen 5-10 psi bile yeterlidir.
Düşük basınçlı lastiklerin 1 kenarının janta yapıştırılması
gerekebilir. Her zaman sağ tarafı yapıştırmak hatırlama kolaylığı
sağlar.
Çok yaygın olmasa da çivili lastikler buzda ve sert karda çekişi
arttırır.
YAĞLAMA
Bisikletler arabalar gibi özel bir kış bakımı gerektirmez. Bisiklet
yataklarına binen yükler o kadar azdır ki özel olmayan herhangi bir
yağın az miktarı bile yeterli olur.
Fakat bazen aşırı soğuk havalarda ( eğer hala bisikletinizde ruble
(kaset değil) varsa, içindeki yağ soğuktan sertleşip sorun
yaratabilir. Bunu engellemek için düşük ısılarda çalışan yağlar
seçilmelidir. Bu özellikle şu sıralar doğudaki aşırı soğuk koşullar
için geçerli olabilir..
Kabloların içindeki yağ donup vites/ fren çalışmasını
etkileyebilir.Bu durumda kablodaki yağı temizlemek veya yeni bir
kablo seti takmakta yarar vardır.. Gore-Tex kablolar bu durumda çok
avantajlıdır. Bunların içindeki vites veya fren teli ayrıca minik
plastik bir borucuk içindedir. Doğal elemanların (su, toz, çamur..)
kablo içine sızması nerdeyse imkansızdır.. Bu kablolar pahalı ve
bulunması zordur. Sık bakımla bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz..
AYDINLATMA
Karanlık kış günlerinde elbise, çanta vs. üzerine takılanlar yerine
bisiklet üzerine takılan flaşörler seçilmelidir. Bunun ışığının
trafikteki diğer araçlara benzemesi için kırmızı olmasında fayda
vardır. Bazı modeller çeşitli çalışma modları içerir. Genelde yanıp
sönme modu sizin bir bisiklet kullandığınızı daha iyi belli
eder.Bunların pil harcamaları çok düşüktür.Genelde piller 1-1,5 yıl
dayanır. Bisikletlerde fabrikadan standart olarak gelen
reflektörlere fazla güvenmeyin. Üzerini kaplayan incecik bir çamur
tabakası reflektörü işe yaramaz hale sokar. Ayrıca bu reflektörler
nerdeyse tam karşıdan gelen ışıkları yansıttıkları için çok az açıdan
görülürler. Bu yüzden farklı bir açıdan gelen bir araç sizi
farketmeyebilir. Pedallara takılan reflektörler hareket halinde
oldukları için arkadan gelen araçlar için iyi bir uyarıcı olabilir.
Tekerlekteki reflektörlerin çok fazla bir etkisi yoktur. Sadece
yandan gelen araçlar için son anda bir uyarıcı olabilir. Elbiselerin,
çantaların üzerindeki reflektör şeritler de oldukça iyi görünme
sağlar. Beyaz reflektörler sarı reflektörlerin 2 katı, kırmızı
reflektörlerin de 3 katı daha fazla ışık yansıtırlar. Bu reflektörler
yapıştırılan, dikilen şerit şeklinde olabilir. Giysilerin üstüne
geçirilen reflektör şeritler içeren file yelekler de iyi
seçeneklerden biridir.
Önünüzü görmeniz ve görülmeniz için en az bir adet iyi kalite bir far
kullanmalısınız. İyi aydınlatan farların çok pil harcama gibi bir
dezavantajı vardır.Bu tip farlarda kesinlikle alkalin veya şarjlı pil
kullanmak gerekir. Diğer pillerin bunlarda kullanım ömrü1-2 saati
geçmez. Son yıllarda LED teknolojisi hızlı ilerlemiş ve ortaya çok
az enerji harcayan bisiklet farları ve kafa lambaları çıkmıştır.
Bunların çoğunun ışıkları çok uzağı aydınlatmaz ve yüksek süratli
sürüşlere uygun değildir. Fakat 1 set pille en az 30 -40 saat
aydınlatırlar. Bu süreden sonra da aydınlatma azalır ama bir o kadar
süre boyunca da sizin rahatça görünmenizi sağlar.
Bence eğer karanlıkta uzun süreler binecekseniz ideali 1 adet halojen
ve 1 adet de LED'li farı gidona takmanızdır. Düşük süratte LED'i,
yüksek süratte de halojeni devreye sokarsınız. Kafaya, kaska takılan
lambalar sadece acil durumlarda kullanılmalıdır. (gidon farının
olmadığı durumlarda ) Kafaya takılan ışık kaynağı göze yakın olduğu
için biraz tozlu veya sisli ortamda gözünüzün önünde beyaz bir ışık
huzmesinden başka bir şeyi zor görürüsünüz.. Ayrıca bu konum, yoldaki
taşlarda , çukurlarda yeterince gölge oluşturmaz , bunun sonucunda
büyüklük, derinlik ve uzaklık gibi kavramları algılamakta zorluk
oluşturur. Piyasada kaliteli bir halojen farı 10-20 dolara, LED'li
bir farı da 25-50 dolara bulabilirsiniz. İkisinin maliyeti ilk başta
biraz fazla gelebilir ama bu farları yıllarca, hem de güvenliğiniz
için kullanacağınızı düşünürseniz bu kabul edilebilir. Akülü
sistemler kuvvetli ve uzun süreli aydınlatma gerektiği zaman
idealdir. Fakat bunlar tek farlara oranla daha pahallı ve
ağırdırlar.Fakat bunların içinde Sigma Sport'un tek farlı akülü
sistemi uygun fiyatlı ve oldukça hafiftir.Ya da elinizden iş
geliyorsa oturup kendiniz akülü bir sistem üretebilirsiniz..
KARDA/ BUZDA SÜRÜŞ TEKNİĞİ
Kendinizi kasmadan yumuşak hareketlerle pedal çevirmeye çalışın.
Bisiklet yana kaymaya başlarsa ani olarak gidonu çevirmek yerine
küçük hareketlerle bisikleti düzeltmeye çalışın.
Bazı karlı yollarda yavaş gitmek yerine süratli gitmek daha az
enerji harcatır. Nedeni süratli giderken lastiklerin daha az
gömülmesidir.
Grupla biniyorsanız deneyimsiz olanın önde gitmesini sağlayın.(arkada
kalanlar öndekilerin açtığı düzensiz oyuklar ve çukurlarla da
uğraşmak zorunda kalırlar)
Pütürlü buzla kaplı yollar bazen çok iyi tutuş sağlayabilir. Buz
üzerinde ani ve sıkı fren yapmaktan kaçının. Gerekirse sadece arka
freni kullanın. Bu nedenle sürat yapmamaya dikkat edin..Virajlara
normalden çok daha yavaş girin. Bisikleti fazla yatırmamaya dikkat
edin..
GİYİM
Bisiklete binmek oldukça fazla ısı üretir. Bu nedenle bisiklet
giysilerimizi dikkatli seçmeliyiz..Bunların çok fazla ısı
tutmamaları, oluşan teri dışarı vermeleri ve bizi de rüzgardan
korumaları gerekir.
Giyim seçimi, miktarı kişinin metabolizmasına göre değişebilir. Bazı
insanlar çok fazla üşüyebilirken, bazılarına da düşük ısılar bile
fazla gelebilir. Bunu anlamak için en iyi yol deneyerek giysi seçimi
yapmaktır.
En üst tabakanın su ve rüzgar geçirmeyen, tercihen nefes alan bir
kumaş olmasında yarar vardır. Gore- Tex gözenekleri sıfırın
altındaki ısılarda tıkanabilir ve görev yapmayabilir.
Orta tabaka için dik yakalı, fermuarlı ince veya orta kalınlıktaki
polar (fleece) veya dışı wind stopper, içi ince polar ceket/ yelek
yeterli olabilir. Orta tabaka bir kaç kat olabilir. Böylece
değişen ısı koşullarına göre ayarlama yapılabilir.
En içe giyilen giysi kesinlikle pamuklu bir T-şört olmamalıdır.
Pamuklu giysiler ıslandığında zor kurur ve nemi tutar, sizi daha
çabuk üşütür. Bunların termal özellikli olmaları gerekir. Dupont
Cool Max ürünler oldukça sıcak tutar ve ter tutmaz. (“Cool” kelimesi
sizi şaşırtmasın) Yazın da bu ürün sizi serin tutar.
Çorapların da sentetik veya ince yün olması gerekir.Gore-Tex çorap
veya benzeri ürünler idealdir.Bunlar aynı zamanda ayağın ıslanmasını
engeller.
Eldivenlerin çok kalın olması kontrolleri zorlaştırır. 3 parmaklı
eldivenlerde eller daha az üşür. Gore-Tex Wind Stopper ve Thinsulate
eldivenler idealdir.
Ayakkabılarınız yazlık bir SPD ise işiniz zor demektir. Bunun üzerine
neopren kılıf (booties) iyi bir çözümdür. Çok soğuk havalarda ve uzun
süre bisiklet kullanacaksanız kalın botlar giymek gerekir. Bu durumda
SPD pedallarınızı kullanamayabilirsiniz. Bunun için en iyi çözüm
kalpiyedir. Buna benzer Power Straps pedalın üzerinde çapraz
duran bir banttır ve kalpiyeden daha iyi bir çözümdür.(Sadece kış
için değil tabi!!)
Kaskınızda kalın "pad"ler varsa, onları inceleriyle değiştirip
kafanıza ince bir bere, sonra da kaskınızı takabilirsiniz. Çok soğuk
havada kaskın ön deliklerini bantlamanız yararlı olabilir.
Çok koyu olmayan veya şeffaf bir bisiklet gözlüğü kış bisikletçiliği
için gerekli malzemelerden biridir.
ÇEŞİTLİ
Soğukta sıvı alımı sıcak havadaki kadar önemlidir. Dehidrasyon (
vücudun susuz /sıvısız kalması) kan hacmini düşürür , bu da hipotermi
ve uzuv donmasına neden olur.Sık sık su içmek (susamasınız bile) çok
önemlidir.Camelbak tarzı sıvı taşıma çantaları taşınan sıvının
ısısını da koruduğu için idealdir.Ayrıca bunlarla en az 1,5 l. sıvı
taşıyabilirsiniz.
Soğuk havada bisiklete binerken, açıkta kalan yerlerimiz rüzgarın da
etkisiyle, kısa sürede donma belirtileri gösterebilir. Yüzümüz buna
çok yatkındır. Bu durumda durup ısınmak gerekir. Grupla biniyorsanız
arkadaşlarınızı da izleyin. Yüzlerindeki beyaz lekeler donma
belirtisi olabilir.
Uzun sürüşlerde yanınızda enerji verici yiyecekler, barlar bulundurun.
Bazı durumlarda yürümeniz gerekebilir. Bunun için yanınıza kalınca
bir anorak vb. alın.
Ayağınızda üşüme hissederseniz bisikletten inin ve koşun.( bisikletle
birlikte !)
Metal tamir aletlerinizi tek kat bantla sarabilirsiniz. Kullanırken
ısı kaybetmezsiniz.
Aşırı soğukta plastik malzemelerin (kalpiye, matara kafes,
kabloların dışı vs.) kırılabileceğini gözönünde bulundurun.Fren /
vites kablolarını soğuktan korumanın bir yolu elektronik parça satan
yerlerde bulunan uygun ölçüdeki "ısıyla daralan makaron"u kabloya
geçirmektir.
Elastomerli amortisörler -5 dereceden sonra sertleşebilir. Fakat
soğuktan zarar görmez.Yağlı amortisörlerde ise soğuk havaya uygun yağ
kullanmak gerekebilir.
Bisikletinizi sıcak ortamdan çıkarır çıkarırmaz binmeye başlarsanız,
tekerleklerin attığı kar frenlerde ve viteslerde toplanıp donar.
Kışın tuzlanmış yollarda bindikten sonra kesinlikle tatlı suyla
bisikletinizi yıkayın, yoksa bisikletinize ya da bazı parçalarına
veda etmeniz gerekebilir..
İYİ PEDALLAMALAR


