Scudo Sports

kim demiş 26" mtb ye 28" jant olmaz diye

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
445
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
kayınço İstanbul a taşınırken daha önce heves edip aldığı 1-2 kere binip bodruma attığı bisikletini bana vermişti sağ olsun
bende kalın dişli lastiklerini çıkarıp bir süre cst marka 1.15" lastiklerle bir sezon bindim bu bisiklete ince lastikler ile hatırı sayılır bir sürtünmeyi bertaraf etmiştim açıkçası
gel zaman git zaman eski bir motobecane yi fixed yapma çalışmam tamamlandıktan sonra 28" bir bisikletten inip bu mtb ye binmek canımı sıkmaya başladı. şehir içinde özellikle rampaların bol olduğu yerler de fixed kullanmak zor oluyor. mecburen vitesli mtb ile gidip gelmek zorundayım bazı yerlere , özellikle de işe gidip gelirken
sonra motobecane den çıkma eski 28" jantlar , 700x23 lastikler ve fren ayakları geldi aklıma bir kenarda duruyordu öylece
fren ayakları için gerekli özel yapım bir kaç basit bağlantı aparatı , cıvata , pul vs.. malzemeleri işyerinde hallettim
bu proje için yalnızca 2 adet iç lastik satın alınmıştır tanesi 10 liradan :) gariban işi yani
işte resimler :kyfmyrn:
Fotoğraf0007.jpg Fotoğraf0006.jpg Fotoğraf0005.jpg

henüz deneyemedim dışarısı buz gibi ama oldukça keyifli olacağından şüphem yok :cool:
 
Scudo
Degisik... Zorlayici :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yalnız kadro bağırıyor ben 26" im diye.. :D Güzel olmuş..
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
emre bey
kesin keyif alacaksınız ve hız gelecek tabi ,

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/p417x417/1913405_706528486059612_8897354387238970422_o.jpg

evet scott scale 30 large karbon kadro mtb bu hale geldi ,700x 32 teker 28 jant- alexrims ,44-32-22 slx ayna kol arka ruble deore 11-34
11 kilo ,eski ağırlık 10 kilo 700 gram idi ,300 gram farketti ,jantlardan dolayı.
 
@SerkanH

çaktırmayın o kendini hala 26" zannediyor :D

@Kudret Kurtcebe
kudret bey dışarısı çok soğuk şu anda aslında denemeye can atıyorum ama :(
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
benim eski bianchi kadroma 28 teker uymamıştı.. ışık takma yeri gibi bişey vardı arkada ona takıldığı için yapamamıştım bunu :) elinize sağlık güzel olmuş bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre önen
Zaten kadro tasarimina bagli olarak pek cok 26" kadroda boyle donusum yapmak zordur. Yapilsa da lastik tercihi ve V fren ise fren yerlerinin duzenlemesi sıkıntılıdır. Degisik bir yorumlama olmus bisiklette...
Modifiye ve ozellestirme - Emege saygi! Umarim istenen performansi verir kullanimda ;)
Ama genelleme olarak bunu uygulamak pek cok kadro icin problem cikaracaktir...
 
@suat akman

dediğiniz gibi kadro oldukça müsaitti dönüşüm için aslında 700x32 mm lastik ebatını bile herhangi bir yere sürtmeden destekleyeceğini düşünüyorum resimlerdeki boşluklardan anlaşılabilir. hem fazladan masraf çıkarmasın hem elimdeki malzemeler değerlensin hem de daha performanslı bir sürüş olması açısından 700x23 lastik ebatın da karar kıldım zaten bisikletle dağa bayıra çıkmak gibi bir hevesim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@emre önen

Fotolardan belli oluyor zaten ve siz gayet guzel kotarmissiniz. Kudret Bey'in karbon scott'ida bu konuda mukemmel kotarilmis bir is. Ben sadece heveslenip yapmaya kalkan olursa her kadroda her zaman bu sonucun alinamayacigini hatirlatmak icin yorum attim :)
 
kudret beyin bisikleti müthiş olmuş bence de
 
Kudret beyin yapmış olduğu dönüşümü ben de Giant XtC bisikletimde deneyeceğim. Kadrom L.
Bu olursa 26 CroMoly bisikletimi komple tur için hazırlayacağım.
 
peki 28"lik maşaya 26"lik jant ve tekerlek uyar mı? v fren pivot yerleri uyar mı acaba? ne dersiniz?
 
fkit-v-pivots.jpg @MUSA Ç.
26 dan 28 e yada tam tersi her iki dönüşüm için de v fren olmaz çünkü çemberlerin üzerindeki fren pabuçlarının bastığı yerlerin pozisyonları değişiyor.
ancak bazı aparatlar mevcut bunlardan alınırsa v fren kullanılabilir.
şöyle ki
(link)

@MUSA Ç.

birde şöyle bir şey var
p043604.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
İncik boncuk bir işe benziyor. aklımın bir köşesinde vardı. malumat olarak bilgi hazinemde saklayayım bari. :)
 
2. resimdeki mavic marka olan daha sağlam bir dönüşüm çözümü
ilk resimdeki aparatların frenleme esnasında oluşan kuvvetler sebebi ile bağlandığı yer üzerinde dönme ihtimali var.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengizözyurt
Bugün test için bisikletime 700x23 jant teker seti denedim.
Kadroya rahat rahat sığdı, daha geniş lastikler bile sığabilir.

İlk fırsatta jant seti ördüreceğim, yol bisikleti gibi olmasa da başarılı bir fitness bisikleti olacağını tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre önen
@Homer

eğer imkanınız varsa hiç beklemeyin dönüşümü hemen yapın. ben elimdeki jantları değerlendirmek adına gayri ihtiyari bir deneme yapmıştım ama şunu söylemek gerekirse 26" jantlar ile boş yere sürünmüşüm bunca zaman
 
@emre önen den yine güzel bir modifikasyon.
eldeki malzemeleri akıllıca yeniden değerlendirip iş görür bir ürün ortaya çıkaran projeleri çok takdir ediyorum. Elinize sağlık, tebrikler.
Bisikletin sürüş deneyimlerini de paylaşırsanız aydınlatıcı olur.
 
@EK-73
düşünceleriniz için teşekkür ederim.
bisikletin yüksekliği hissedilir derecede arttı bazıları kadro geometrisine göre lastik çaplarının uygun olmaması bisikletin dengesinde sorunlar oluşturacağın dan bahsetmiş ama bende böyle bir şey olmadı eskisi kadar dengeli va kıvrak hareketler yapabiliyorum.
ve elbette en önemlisi teker çapına bağlı olarak hız artı bu güzel bir şey benim dandirik beldeyama dan beklenmeyen süratlere ulaşabiliyorum artık :D
birde bir şey sormak istiyorum ey forum sakinleri neden herkes yoldayken bu bisiklete acayip acayip bakıyor çok mu belli oluyor çakma yol bisikleti olduğu yaw :koptum:
 
Geri