Olaya soyle bakmak lazim bence:
Rigid masa - hafif, dengeli, bozuk zeminlerde titresimi bilek ve dirseklerinizle hafifletirsiniz.
Amortisorlu masa - rigid masaya gore agir, frenlemede ve sert ziplamalarda alisana kadar dengesiz gelebilir, bozuk zeminlerde (toprak asfalt vb.) titresimleri amortisor emecegi icin ozellikle uzun suruslerde eklem agrilarini ciddi sekilde onler.
Uzun yillar sabit masali bisiklet ile sehirde ve off road kullandim. Amortisor hic dusunmemistim. Gidonu sıkmadan gevsek birakir (kontrolsuz bırakarak degil sıkıca kavramadan tutun) bozuk zeminde seleye agirliginizi vermezseniz, diz ve kol eklemlerinizi cok sarsmadan kullanirsiniz ve bir sikayetiniz olmaz.
Ancak amortisorlu masa ozellikle kilitli ise oldukca konforlu. Tipki hidrolik fren gibi dusunun. Agirligini ve bakimini dusunmuyor, sessizligi, guclu fren hakimiyeti ve jant ayarini aksatsaniz bile verimli olusu nasil sizi cezbediyorsa amortisorlu masada oyle.
Sadece duz yolda asfaltta kullaniyorsaniz duz masayi tercih edin. Off road olarakta kullaniyorsaniz amortisorlu mutlaka dusunun. Sehirde, duzyolda, rampa cikislarda kilitlersiniz. Bozuk zemin ve arazide acarsiniz. Hatta arazide tirmanirken kilitlediginizdede veriminiz artar. İlk etapta dikkat edeceginiz amortisorunuzu ne kadar ayarlasanizda on teker inisinde (kaldirim inisi gibi), on frene asildiginiz durumlarda amortisor asiri sekilde calisabiliyor ve takla atabilirsiniz. O yuzden ozellikle rampa inislerde, zemin yuksekligi farkli inislerde ozellikle on frene asilmayin ve amortisorun tepkimelerine alisana kadar dikkatli olun
Ama sonucta uzun yillar yasi biraz buyuk olanlar amortisorden habersiz sabit masa ile yillarca bisiklete bindi. Hafiflik ve bakim soz konusu ise sabit masa olmasi oncelikli. Konfor istiyorsaniz amortisorlu (ozellikle gidondan kilitleme) tercih edilmeli.