Scudo Sports

Kelebek - Trekking gidon

Kelebek gidona geçmek istiyorum. Lakin bir sorum olacak. Mevcut elciklerimden memnunum. Gidon sargısıyla sürmek istemiyorum. Elcik, vites ve fren kolu dahil hepsine yer var mı gidon üzerinde. Kendi gidonumda kapladığı yeri ölçtüm. 16 cm. Fotoğrafladım aşağıda.Özellikle xlc marka kelebek gidon kullanıcıları cevaplarsa daha makbule geçecek.

219512 dosyayı görüntüle
elçik ve gidon sargısını bir arada kullanabilirsiniz.
ellerinizi koyduğunuz yerde yine elcik olacak zaten. kelebek gidonun kalan diğer kısmına gidon bandı saracaksınız. o bölgelerden tutmanız gereken zamanlarda rahat edesiniz diye.
ayrıca kelebek üzerine elcik ve fren vites kollarının yanı sıra her türlü ayna, gösterge, ışık, avize vs takmak için bol bol yeriniz var. onu dert etmeyin.
 
Scudo
Kelebek gidona geçmek istiyorum. Lakin bir sorum olacak. Mevcut elciklerimden memnunum. Gidon sargısıyla sürmek istemiyorum. Elcik, vites ve fren kolu dahil hepsine yer var mı gidon üzerinde. Kendi gidonumda kapladığı yeri ölçtüm. 16 cm. Fotoğrafladım aşağıda.Özellikle xlc marka kelebek gidon kullanıcıları cevaplarsa daha makbule geçecek.

219512 dosyayı görüntüle

Bir arkadaşımda sizin ki gibi barend elcikler ile kelebek gidonu kullanıyor her hangi bir sıkıntı olmuyor. Hatta internette farklı örnekleri de mevcut. Yine kelebek gidonda barendlerinizi fren ve vites kollarınız kullanabilirsiniz sıkıntı olmaz kalan boş alana ister sünger+bez yapın ister, sünger ile sürün fark etmez. Kelebek gidonun bana göre en büyük avantajı farklı tutuş pozisyonları ve birden çok aksesuar takmaya imkan vermesi.
 

Dosyalar

  • manubri-cicloturismo.jpg
    manubri-cicloturismo.jpg
    111,6 KB · Okunma: 126
Son düzenleme:
@Kuzey Ege @MakRo yanlış anlaşıldım herhalde. Kelebek gidonun kısalığı beni düşündürüyor. Zozo marka kelebek gidona benim malzemeleri yerleştirdiğim zaman vites koluna yer kalmamıştı. Benim çekincem bu. Umarım anlaşılmışımdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metcansen ve MakRo
@Kuzey Ege @MakRo yanlış anlaşıldım herhalde. Kelebek gidonun kısalığı beni düşündürüyor. Zozo marka kelebek gidona benim malzemeleri yerleştirdiğim zaman vites koluna yer kalmamıştı. Benim çekincem bu. Umarım anlaşılmışımdır.
normalde hepsi yetecek şekilde tasarlarlar. eğer alanı yettiremediyseniz zozo'da problem var.
 
normalde hepsi yetecek şekilde tasarlarlar. eğer alanı yettiremediyseniz zozo'da problem var.

Satori'de de problem var. Ergon elciklerimi o yüzden takamadım Satori kelebek gidona. Elcikleri takınca sadece fren kolunu takabiliyorsun, vites koluna yer kalmıyor. Vites kollarının fren koluna takıldığı, Shimano i-spec veya SRAM Matchmaker gibi bir çözüm lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Bende xlc kelebek gidon var, xlc elcikleri takamıyorsun. Önceki kelebekte silikon elciklerin %10unu tıraşlayıp takmıştım. Şimdiki tamamen gidon sargısı.
image.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
@Kuzey Ege @MakRo yanlış anlaşıldım herhalde. Kelebek gidonun kısalığı beni düşündürüyor. Zozo marka kelebek gidona benim malzemeleri yerleştirdiğim zaman vites koluna yer kalmamıştı. Benim çekincem bu. Umarım anlaşılmışımdır.

xlc kelebek gidon bende aldım. üstte bookfox'un attığı resimdeki gibi bir durum oluşuyor. Elcikler için yeterli alan kalmıyor. Ben bunu xlc gidon süngeri üstüne xlc gidon bandı sararak hallettim. elciklerin konforunu aratmıyor. Gidon süngeri dışında kalan kısma 2 ışık ve bir ufak zil takacak kadar alan kalıyor.Akıllı telefon kullanmadığım için resim atamıyorum ama tarif edebilmişimdir umarım.

Tabii ki yorumlarım şu ürünü alıyorsan.

Xlc Kelebek Gidon AL-069 - 25.4- 585 MM
 
110 dolar abi dün baktım. Makro bir başka konuda link atmıştı. Güzel ama çok pahalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Tolga Özdemir Aynı açılara sahip olmasa da hemen hemen benzer yapıda bir gidon var Türkiye'de satılan. Fiyatı da 180 TL.

(link)

Kıyaslama yapabilmeniz için:

jAYMRn.jpg
 
Merhaba arkadaşlar. Bisikletim ile 60 km kadar 2-3 saatlik turlara çıkıyorum. Daha yüksek km lerede çıkmak istiyorum ama 60 km de bile belimde hafif ağrılar oluşabiliyor. Bu yüzden flat gidonumu kelebek ile değiştirmek iyi bir fikir olurmu diye düşünüyorum. Kelebek gidonda vitesin ve frenin olduğu kısım seleye epey yaklaşıyor gibi. Bu durumun olumsuz etkileri olur mu?
 
@ordi Kadro boyundan kaynaklı bir sıkıntı da olabilir, bu halde gidondan evvel gidon boğazını yükseltmeniz(gerçek anlamda yükseltme, upgrade manasında değil) daha yi olacaktır. Payı varsa sele borusunu alçaltmakta işe yarayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
@Upper Architect hocam boyum 183 bisikletin kadro boyu da L. Bisiklette 10 cm düz gidon boğazı var. İlk başlarda açı ayarlı gidon boğazı almayı düşünmüştüm. Ancak bisikletin üretim amacının dışına çıkmasını istemediğim için erteledim ve bisiklete zamanla alıştım. Ancak uzun 60 km ye varan turlarda uygun yerlerde direksiyonu bırakıp belimi dinlendirmek iyi geliyor. Bu yüzden kelebek gidon değişimini düşünmeye başladım. Tavsiyeniz uyup sele ayarını da kontrol edeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Orta ayarda çok pahalı olmayan iş görecek kelebek gidon ne önerirsiniz?
XLC iyidir. Amoeba HB-C322 'nin açıları bileğe ters, yeni modellerini bilmiyorum. Satori ve Zoom'un kalitesini de bilmiyorum. Kendimde 2. XLC var ve 3.yü düşünüyorum. Bütçe uyarsa modolo yuma en iyi kelebek gidondur.

@ordi Bel ağrısı genellikle; kadro boyu, gidon yüksekliği ve sele ile ilgilidir. Bilekler ve omuzlarda bir yorgunluk varsa bu durumda gidon ile ilgilidir. Tam da bu nedenle sizin gidonla ilgili değil, sele-gidon boğazı ile ilgili mevzunuz vardır diye tahmin ediyorum. Haricen kelebek gidon kullanmanızı tavsiye eder miyim, eğer kamyon direksiyonunu bisiklette seviyorsanız, hız kaygınız yok(kelebek gidon en kötü aerodinami veren gidondur) ve elleriniz gidonda sürekli yer değiştiriyorsa ve dropbar çöküşü size göre değilse kelebek size gider.
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar. Bisikletim ile 60 km kadar 2-3 saatlik turlara çıkıyorum. Daha yüksek km lerede çıkmak istiyorum ama 60 km de bile belimde hafif ağrılar oluşabiliyor. Bu yüzden flat gidonumu kelebek ile değiştirmek iyi bir fikir olurmu diye düşünüyorum. Kelebek gidonda vitesin ve frenin olduğu kısım seleye epey yaklaşıyor gibi. Bu durumun olumsuz etkileri olur mu?
Kelebek rahattır, dik pozisyonda gidersin, yormaz da.
Rüzgara karşı zor olur ama rüzgar arkadan gelirse yelkenli gibi gidersin.
Ben şu gidonu denemeyi dusunuyorum
219895 dosyayı görüntüle
Şu öne doğru uzayan boynuzlara birer barend fren, uff diyorum.
 
Geri