Kaza yaptım...

Faruk ÇUBUKCU

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
1.068
Tepki
1.232
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
Allah razi olsun kardeşim. Tekrar bu tip olayları yaşamayız inşAllah
 
Scudo

oğuz tüm

Daimi Üye
Kayıt
26 Mayıs 2009
Mesaj
315
Tepki
161
Yaş
31
Şehir
Kktc
İsim
Oğuz
Bisiklet
Salcano
@Faruk ÇUBUKCU

inşallah abicim hiçbirimiz yaşamayız
şuanki durumun nasıl?
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU

Faruk ÇUBUKCU

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
1.068
Tepki
1.232
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
@oğuz tüm

Şu an iyiyim bayağı gözümün şişliği indi ama altındaki morluk biraz duruyor. Yarın da dikişleri aldıracağım inşAllah.
 

Faruk ÇUBUKCU

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
1.068
Tepki
1.232
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
@ademdogan

Aşağı yukarı 3 hafta öncesinde oradan 3 arkadaş yine bisikletlerle inmiştik hatta arkadaşın birisi benim bu kaza yaptığım yerden hemen önceki virajda kaza yapmıştı ve süratine baktığımızda max77,6 gösteriyordu. Gerçekten sakat bir yer ve ben o kazadan nasıl bu kadar ucuz kurtulduğuma hayret ediyorum.
 

funq

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Temmuz 2008
Mesaj
503
Tepki
332
Şehir
Bursa
Bisiklet
Geotech
geçmiş olsun, böyle bir kazayı kasksız halde yine ucuz atlatmışsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU

Faruk ÇUBUKCU

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
1.068
Tepki
1.232
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
@funq

Çok teşekkürler. Gerçekten öyle. Kask almadan bisiklete binmeyeceğim zaten.
 

AydınGünaydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
1.119
Tepki
1.381
Şehir
Erzurum(Aşkale)
Geçmiş olsun kardeş . Umarım en kısa zamanda sağlığına kavusursun. Kask konusunda kesinlike taviz vermiyorum isterse dalga geçsinler umarumda degil benim sağlığım onların laflarından daha degerli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU

Faruk ÇUBUKCU

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
1.068
Tepki
1.232
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
@AydınGünaydın

Çok teşekkürler. Artık benim de taviz vermemem gerekiyor. 1 haftadır bisiklet aşağıda yatıyor kaskı da kaliteli bişey almak istiyorum. Aldıktan sonra dağlara, tepelere pedallamaya devam edeceğiz inşAllah.
 

evoluzi0ne

Üye
Kayıt
28 Ocak 2008
Mesaj
65
Tepki
25
Şehir
İstanbul / Ümraniye
öncelikle çok geçmiş olsun Allah korumuş daha fazla birşey olmamış.Bir de diğer arkadaşların dediği gibi tanımadığımız virajlara yüksek süratle girmemeliyiz.Bu olayın benzerini yaşadım istanbulda olanlar belki bilirler çengelköyden beylerbeyine inen uzunca yokuş bi yol var bazı yerleri virajlı orda dönerken freni az daha geç sıksaydım kaldırıma giriyordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
Faruk arkadaşa çok büyük geçmiş olsun..
Bu viraj alma konusunun yeri burası değil belki ama yazmadan duramayacağım.(Moderatör arakadaşlar konuyu taşıyabilir)
İnsan bilinçli bir şekilde öğrenene kadar (ya da biri anlatana kadar) viraj alma olayını bilmiyoruz.. Geçen yıl GPA da verdiğim akşam brifinglerinde "kontra tekniği"nden bahsettim, kimse yüzüme inanmış gibi bakmıyordu.. (Ki bir gün sonra ben Balıkaşıran inişinde 90 km/s.'i gördüm(arka jantı yamuk bir MTB ile ve GPS le ölçerek)Ayrıca çok dar olmayan ama geniş de olmayan virajları 70-75'le rahat alıyordum..Sonra bir kaç kişi dediklerimi uygulamış, hepsi "abi hayatımızda ilk defa bu kadar hızlı ve güvenli viraja girebildik" dediler..

Olay şu:
Her 2 tekerli araç 10-20 Km hızlardan sonra gidonu kırdığınız yerin tersine yatma eğilimindedir.. 2 tekerli araçlar da uçaklar gibi ancak yatarak viraj alır. Burda yatmak hafifçene aracın eğilmesi demektir. Bunun açıklaması oldukça uzun.. Jiroskopik etkiler vs.. İngilizce bilenler "counter steering", Türkçe için "viraj kontra tekniği" yazın google'da çıksın.. Hatta videoları bile var. 2 tekerli araçların(belli bir sürat üstünde) başka türlü viraj alması mümkün değildir.Buna alıştığımız için böyle olduğundan haberimiz yok.
Sonuç olarak benim viraja hızlı girebilmemin açıklaması:
1-Merkazkaç etkisine direnerek yattığım tarafın dışına gidonu hafifçe ittiriyorum. (Deneyin göreceksiniz milim ittirmek bile bisikleti ters tarafa hemen yatırır.. ) Motorcu Rossi nin viraj alırken ön tekerine bakın: ya teker virajın azıcık dışına bakıyordur, ya da düz görünüyordur.O süratte gidonu oldukça büyük bir kuvvetle virajın dışına itiyordur. Motosiket kurslarında temel viraj tekniği 1. kuralıdır..
Düz yolda bile deneseniz ilk ittirme anında bisiklet terse yatıp yine düzelecektir.
2-Ağırlık transferi: Dıştaki pedalı aşağı alın (Tersini düşünemiyorum zaten)ve tüm vücudunuzun ağırlığını dıştaki pedala verin. (Seleye oturuyor gibi olacaksınız ama aslında poponuz sadece seleye değiyor olsun..) Böylece ağırlık merkezi aşağı kayacak, lastiklerin yeri tutması daha iyi olacaktır)
3-Bakış açısı:
Biz insanlar (hayvanları bilmiyorum..:) ) gözümüzün baktığı yere gitme eğilimdeyiz.. (Bu yüzden yoldaki çukura, taşa bakıp kalırsanız küüüt diye üstüne çıkarsınız:) )Dolayısıyla viraj alırken hemen bisikletin önüne değil virajın çıkışına bakın.
4- Giriş çizgisi. Sola dönen virajda yolun en sağına yakın, sağa dönen virajda (2 şeritli yol ise VE trafik izin veriyorsa) yolun ortasına yakın yerden viraja girmeniz gerekiyor. Bu 2. durum motosiklet için kesin kuraldır ama bisiklet motorlu araç hızında olmadığı için her zaman geçerli olmaz..
Bu çizgilerin açıklaması: Sola virajda en sağda olursanız viraj içinde neler olup bittiğini daha erken görürsünüz ve önlem almanız daha çabuk olur. (mesela öndeki kamyondan bir buzdolabı düşmüş:) ) Aynı şekilde sağa virajda yolun ortasına yakın (karşı şeride geçmeden) viraj alırsanız, kulağa tuhaf gelse bile olayları daha erken algılıyorsunuz.. Ayrıca gidiş çizginiz daha az keskin oluyor.Tabi her tarafı açıklık virajlı bir yolda hiç araç yoksa yarışçılar gibi apex'leri kullanabilirsiniz:)
5- Bir de viraja duramayacağınız hızlarla veya tersi çok düşük hızla girmeyin. (2. sinin bir tehlikesi yok tabi ama zaman kaybı). Virajda mümkünse fren yapmayın ve pedal basmayın.Virajın "ok ucu" yani yolun sağının ve solunun birleştiği nokta size yaklaşıyorsa virajın radiusu daralıyor, (viraj keskinleşiyor) uzaklaşıyorsa viraj azalıyor demektir...İşte burada yol çizgisinin önemi ortaya çıkıyor.
Oldu ki viraja hızlı girdiğinizi anladınız, ya viraj dışına çıkacaksınız, ya da frenleyip büyük bir olasılıkla kayıp düşeceksiniz.. Yapacağınız şudur: Kontrayı bilinçli ve emin bir şekilde uygulayın ve dıştaki bacağınıza verin ağırlığınızı. Büyük bir olasılıkla tehlikeyi atlatırsınız..(Bunları bilmediğim çok eski yıllarda benim de başıma çok gelmişti bu tür kazalar..):D

Şimdi bunları deneme sırası, buyrun gidelim..
 

Faruk ÇUBUKCU

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
1.068
Tepki
1.232
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
@gürsel

Hocam bilgilendirme için çok teşekkürler. Malesef ben bu hatayı yaptım. Bisikleti durdurmaya çalışmasaydım yoluma devam etseydim muhtemelen bu tür bir kaza yapmayacaktım. Artık kazanın olacağı varmış fakat tedbirimizi de elden bırakmamak gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.

Faruk ÇUBUKCU

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2009
Mesaj
1.068
Tepki
1.232
Şehir
Konya
Bisiklet
Mosso
@A.Samet Topcuoglu

Çok teşekkürler kardeşim. Düştüğünde Allah korusun kafa derinin yüzülmesi mi iyi yoksa kask kullanmak mı daha iyi? Cevabı sana bırakıyorum.