Scudo Sports

Kaza sonrası STI kolların yamulması

4D7846C8-7F34-4190-9819-CB0CA84D7C40.jpeg Benimde yol bisikletimde aynı şey oldu düşünce kolda içe doğru hafif yamulma oluştu bakalım burda denilenlere göre düzeltme yapacam.Fotolarla yol gösterecek arkadaşlar olursa sevinirm
 
Scudo
@mummy01

Avuç içinle vurarak düzeltebilirsin.
 
İçeride 5 numara allen anahtara uygun bir vida var. Önde durup lastik kısmı kaldırarak ulaşabilirsiniz. Vidayı gözle görmeseniz bile anahtarı uzatınca yolunu bulursunuz. Önce gevşetip yerine aldıktan sonra yeniden sıkmanız gerek. Vurarak yeterince hassas ayarlayamazsınız.

BLA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
@mummy01

Youtube dan sti kol nasil takilir videosu izlerseniz yardimci olur. Fren telini gevsettin, fren kolunu sikin bosluktan bakinca vidayi goreceksiniz. Alyan anahtari ile 4 veya 5 tam hatirlamiyorum sikabilirsiniz. Once gevsetin, duzelttilten sonra sikin.


 
Capture.PNG

Şekildeki gibi lastik elciği sıyırıp, 5mm alyan anahtar ile gevşetip, hizalayıp, tekrar vidayı sıkacaksınız. Vida sıkılığı çok az olmalı. Kolu tutsun yeter. Umarım bir daha başınıza gelmez, vidayı minimum sıkılıkta sıkarak kaza anında kola minimum darbe gelmesini sağlamış olursunuz, kol yamularak dabe etkisi azalır.

Bisiklet üzerindeki en pahalı kompenentlerden biridir ve tamiri zordur. Kesinlikle vurularak düzeltilmesini önermiyorum.
 
@mummy01 Sadece kaymış kolların elciklerini sıyırarak alyen anahtar ile pozisyonlarını bozmadan sadece standart düzlüğe getirip iyice sıkılaştırın. Bunu kendiniz yaparak hem tecrübe sahibi olmuş olursunuz. :)
 
teşekkürler arkadaşlar dediğiniz gibi yaptım basit birşeymiş birde tam olarak sıkmadım asıl önemli olanda bu herhalde.
 
@mummy01 istediğiniz pozisyona geldiği taktirde sıkıca sağlamlaştırın bağlantı vidasını
 
Sti kolun lastiğini yukarı doğru sıyırıp vidasını gevşetip istenilen konuma gelince sıkarsan sorun hallolur. Ama kolu incele. Lastiğini hem yukardan hem aşağıdan ayrı ayrı sıyır ve kolda kırım, çatlak var mı diye kontrol et. Kazadan dolayı sorun olabilir ve ileride daha ciddi bi kazaya sebep olabilir böyle bi durum
 
@mummy01
Aynen, Yukarda verdiğim resim shimano kullanım kılavuzundan, sağda yazan 6-8Nm çok küçük tork değerleridir.(Sıkma kuvveti)

@Umtdgny
Shimano'yamı inanacaz, size mi? Israrla iyice sıkın yazıyorsunuz, Lütfen kesin bilgi sahibi olmadığınız konularda bilgi vermeyiniz.

@lealtad Kolu kontrol etmekte fayda var bahsettiğiniz gibi.
 
@rkurtcu Arkadaşım bu kolu sıkmadan nasıl kullanacağız ? Shimano ne diyor merak ettim ?

Ha derseniz ki 6 Nm tork ile sıkılması öneriliyor söyleminiz yanlış anlarım. :)
 
Yukarda iki kez belirttim ama tekrar detaylıca yazayım,

(link) - Sayfa 7 "Tightening torque: 6.0 - 8.0 Nm"

Tork anahtarı 6-8Nm arasında bir değere ayarlayıp sabitleme vidası bu değerde sıkılır. Tork anahtarınız yoksa bu tork değerlerine ulaşmak için tatlı sıkmak kafidir. İyice sıkmak, sıkıca sağlamlaştırmak vidanın belirtilen değerlerin çok üstünde sıkılması demektir. Buda kolların darbe aldığı zaman yamulmayarak çarpa kuvvetini üstüne alması ve hasar alma olasılığının artmasına sebep olur. Ayrıca gidon üzerinde iz veya hasara sebebiyet verebilirsiniz.

Benim tavsiyem kol sıkılmadan önce vida boşluğu alındıktan sonra, çeyrek tur çevirerek her turda kol sağa ve sola orta halli kuvvetle kontrol edilmeli, kolların standart kullanımda oynamıyacağına emin olunca sıkmayı bırakmaktır.
 
Geri