viatorem
Aktif Üye
- Kayıt
- 7 Temmuz 2020
- Mesaj
- 103
- Tepki
- 370
- Şehir
- Ankara / Kayseri
- Başlangıç
- 2019—20
- Bisiklet
- Kron
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Herkese merhabalar. Yazıma başlamadan önce söylemek istediğim birkaç şey olacak. Bu başlığı açmak da en az bu turu yapmak kadar heyecan verici benim için. Mesafe birçok kişi için belki kısa gelebilir. Belki güzergâh çoğu kişi adına basit gelecektir ama benim için önemi başka. Bisiklet sürmeye daha 1 ay önce kadar başladım yani daha çömez sayılırım. Önemli olan bir diğer nokta ise bisikletimin ve donanımının son derece basit ve giriş seviyesinde olması. (7x3 Shimano Tourney) Bisikleti alırken çok geniş bütçem yoktu, beğendiğim modellerde de kadro boyu bulamadığım için maalesef böyle bir tercih yapmak zorunda kaldım. Bu sebeplerden ötürü bu tur benim için daha da değerli hale geldi. Çoğu kişi daha yeni olduğum için beceremeyeceğim, bazı kişiler de donanımın bu tur için yeterli olmadığı görüşünde idi. Hatta donanım konusunda benim de kafamda bazı soru işaretleri vardı. Forumda da bunu dile getirmiştim ve bir abimizden yanıt olarak Ara Güler'in şu sözünü almıştım: "Ben Singer dikiş makinesiyle bile fotoğraf çekerim." Bu söz adeta benim için bisiklet felsefesi haline geldi. Kendisine buradan çok teşekkür ediyorum. Vites sayım belki yol için yeterli değildi, belki daha üst seviye donanımım olsa daha rahat ve kolay bir yolculuk olurdu ama sonuçta her şey bende bitiyordu. Pedallayacak olan bendim. Bundan 100 sene önce Dünya Turuna çıkmış olan insanların bisikletinden de daha yetersiz olamazdı sonuçta bisikletim. Ben pedala basacağım o da gidecek. Yokuşlarda daha çok efor sarf etmem gerekecek belki ama sonuçta ben pedalladığım sürece o gitmeye devam edecek. Çok da kafa şişirmeye lüzum yok işin özeti kafama koydum ve hazırlıklara başladım.
Temmuz ayı boyunca yaklaşık 900 Km sürüş yaparak kendimi bu tura hazırlamaya çalıştım. 2-3 aydır yaptığım diyet ile de 100 kilolardan 80 kiloya kadar inmeyi başardım. Bayramda bisikletin bakımını kontrollerini yaptım ve onu tura hazır bile hale getirdim. Ardından da rota oluşturmaya başladım. “Ride with GPS” sitesini kullanarak kendime İldem-Sarımsaklı-Tuzhisar-Sultanhanı-Sarıoğlan-Gemerek-Şarkışla-Gemerek-Sarıoğlan-Sultahanı-Tuzhisar-Sarımsaklı-İldem şeklinde 220 kilometrelik bir rota oluşturdum. Yolun eğim profili ise şu şekilde idi:

Oldukça yokuş ve iniş içeren bir rota olacaktı en azından benim için öyle. Planım 110 kilometre yol alarak Sivas/Şarkışla'ya ulaşıp orada dede evinde bir gece konakladıktan sonra ertesi sabah tekrar yola çıkarak Kayseri'ye dönmekti. Tüm hazırlıklarımı tamamladım ve artık geri sayım başladı.
1. Gün: Kayseri-Sivas/Şarkışla 107 Kilometre
6 Ağustos Perşembe 05.00'de uyandım Muz-Yulaf-Yumurta-Kahve dörtlüsünden oluşan bir kahvaltı sonrasında kıyafetlerimi giydim son kontrolleri yaptım ve 06.06'da yola çıktım. Hava 10-12 derece civarında görünüyordu ama yoracak derecede bir soğuk yoktu. Yaklaşık 20 kilometre yol aldıktan sonra Sarımsaklı Barajında ihtiyaç molası verdim. Burada suyumu da tazeledikten sonra tekrar yola çıktım. Sabah erken saatlerde ormanda köpekler olabiliyor gözleri dört açmak lazım.

Ardından sonraki durak noktam Lalebeli Geçidini hızlıca geçtikten sonra Sultanhanı Kervansarayı olacaktı. Selçuklular zamanından kalma bu tarihi yapıyı daha önce ziyaret etme fırsatım olmuştu ama giderken bisikletle de uğrayım diyordum. Ama ne yazıkki saat çok erken olduğundan dolayı ziyarete kapalı imiş. Önünde bir hatıra fotoğrafı çekinip yola devam etmek zorunda kaldık.

Ardından Sarıoğlan ilçesine kadar pedalladım yolda bir kaç defa kısa süreli mola verdim ve molalarda da enerji takviyesi yaptım. Yanıma Snickers, Elma Suyu, Kraker, Muz ve Hurma almıştım. Azaldıkça da benzinliklerde su ve yiyecek takviye ediyor yanımda kalori tuz ve mineral ihtiyacımı yeteri kadar karşılayacak kadar besin olmasına özen gösteriyordum.

Sarıoğlan ilçesine gelince ilçe merkezine girmeden yol kenarında benzinlikte 15 dakika kadar mola vererek dinlendim. Çünkü önümde kilometrelerce tırmanış yaparak tırmanacağım Beştepeler Geçidi vardı. Turun en can alıcı noktası da zaten burasıydı. Ardından pedallamaya başladım. Tırmanışın yarısında Tatılı Köyünde bir mola daha verdim. Moladan sonra biraz daha pedalladıktan sonra Beştepeler Geçidine ulaştım. Burası Kayseri-Sivas il sınırı idi. Fotoğrafımı da çekinip yola devam ettim.



Sivas Gemerek ilçesine kadar rampa inecektim zaten yorucu çıkış sonrası bu iniş adeta mola verip de dinlenmiş gibi iyi geldi. Kısa kısa molalarla Yeniçubuk'a kadar devam ettim. Burada kısa bir akraba ziyareti ve çay molası yaptım.

Ardından yolun son etabına girmiştim ancak Karagöl mevkiinde bir lastik patlaması ile durmak zorunda kaldım. Lastiğimi tamir ettikten sonra molasız yola devam ederek ilk günümü tamamladım.
19.6 km/h ortalama ile 107 kilometre yol almıştım. Şarkışla ilçesinde de baştan sona yol yenileme ve alt yapı çalışmasına denk geldik. 105 kilometrelik yolu mükemmel şekilde geldim ama son 2 kilometrelik çamur, çukur, oyuk dolu yol beni mahvetti adeta.

Varır varmaz hemen bacaklara soğuk su ve buz tutarak hamlamayı önleme çalıştım. Ardından da güzelce hazırlanmış 2 tabak tavuk ve makarna yiyerek karnımı doyurdum ve birkaç saat uyudum. Akşama doğru uyandım çay kahve muhabbet eşliğinde ve yatana kadar da karbonhidrat takviyesi almaya çalıştım. Ve ertesi sabah erkenden yola çıkmak için gece tekrar uyudum.
İlk fırsatta daha çok zorlukla ve aksiyonla dolu olan 2. Gün Sivas/Şarkışla-Kayseri 113 Kilometre şeklinde yolculuğumun ikinci gününü aynı başlık altında paylaşacağım ve eklemeler yapacağım. Şimdiden okuyanlara yorum yapacaklara görüş belirteceklere çok teşekkür ediyorum. Eldeki imkanlar ve ekipmanlar ve şu ana kadar kazandığım tecrübe dahilinde elimden ancak bu kadarını becermek geldi. Eksiklikler yanlışlıklar için kusuruma bakmayın. Yolda olmaya devam edin...
Saygılarımla.
Temmuz ayı boyunca yaklaşık 900 Km sürüş yaparak kendimi bu tura hazırlamaya çalıştım. 2-3 aydır yaptığım diyet ile de 100 kilolardan 80 kiloya kadar inmeyi başardım. Bayramda bisikletin bakımını kontrollerini yaptım ve onu tura hazır bile hale getirdim. Ardından da rota oluşturmaya başladım. “Ride with GPS” sitesini kullanarak kendime İldem-Sarımsaklı-Tuzhisar-Sultanhanı-Sarıoğlan-Gemerek-Şarkışla-Gemerek-Sarıoğlan-Sultahanı-Tuzhisar-Sarımsaklı-İldem şeklinde 220 kilometrelik bir rota oluşturdum. Yolun eğim profili ise şu şekilde idi:

Oldukça yokuş ve iniş içeren bir rota olacaktı en azından benim için öyle. Planım 110 kilometre yol alarak Sivas/Şarkışla'ya ulaşıp orada dede evinde bir gece konakladıktan sonra ertesi sabah tekrar yola çıkarak Kayseri'ye dönmekti. Tüm hazırlıklarımı tamamladım ve artık geri sayım başladı.
1. Gün: Kayseri-Sivas/Şarkışla 107 Kilometre
6 Ağustos Perşembe 05.00'de uyandım Muz-Yulaf-Yumurta-Kahve dörtlüsünden oluşan bir kahvaltı sonrasında kıyafetlerimi giydim son kontrolleri yaptım ve 06.06'da yola çıktım. Hava 10-12 derece civarında görünüyordu ama yoracak derecede bir soğuk yoktu. Yaklaşık 20 kilometre yol aldıktan sonra Sarımsaklı Barajında ihtiyaç molası verdim. Burada suyumu da tazeledikten sonra tekrar yola çıktım. Sabah erken saatlerde ormanda köpekler olabiliyor gözleri dört açmak lazım.

Ardından sonraki durak noktam Lalebeli Geçidini hızlıca geçtikten sonra Sultanhanı Kervansarayı olacaktı. Selçuklular zamanından kalma bu tarihi yapıyı daha önce ziyaret etme fırsatım olmuştu ama giderken bisikletle de uğrayım diyordum. Ama ne yazıkki saat çok erken olduğundan dolayı ziyarete kapalı imiş. Önünde bir hatıra fotoğrafı çekinip yola devam etmek zorunda kaldık.

Ardından Sarıoğlan ilçesine kadar pedalladım yolda bir kaç defa kısa süreli mola verdim ve molalarda da enerji takviyesi yaptım. Yanıma Snickers, Elma Suyu, Kraker, Muz ve Hurma almıştım. Azaldıkça da benzinliklerde su ve yiyecek takviye ediyor yanımda kalori tuz ve mineral ihtiyacımı yeteri kadar karşılayacak kadar besin olmasına özen gösteriyordum.

Sarıoğlan ilçesine gelince ilçe merkezine girmeden yol kenarında benzinlikte 15 dakika kadar mola vererek dinlendim. Çünkü önümde kilometrelerce tırmanış yaparak tırmanacağım Beştepeler Geçidi vardı. Turun en can alıcı noktası da zaten burasıydı. Ardından pedallamaya başladım. Tırmanışın yarısında Tatılı Köyünde bir mola daha verdim. Moladan sonra biraz daha pedalladıktan sonra Beştepeler Geçidine ulaştım. Burası Kayseri-Sivas il sınırı idi. Fotoğrafımı da çekinip yola devam ettim.



Sivas Gemerek ilçesine kadar rampa inecektim zaten yorucu çıkış sonrası bu iniş adeta mola verip de dinlenmiş gibi iyi geldi. Kısa kısa molalarla Yeniçubuk'a kadar devam ettim. Burada kısa bir akraba ziyareti ve çay molası yaptım.

Ardından yolun son etabına girmiştim ancak Karagöl mevkiinde bir lastik patlaması ile durmak zorunda kaldım. Lastiğimi tamir ettikten sonra molasız yola devam ederek ilk günümü tamamladım.
19.6 km/h ortalama ile 107 kilometre yol almıştım. Şarkışla ilçesinde de baştan sona yol yenileme ve alt yapı çalışmasına denk geldik. 105 kilometrelik yolu mükemmel şekilde geldim ama son 2 kilometrelik çamur, çukur, oyuk dolu yol beni mahvetti adeta.

Varır varmaz hemen bacaklara soğuk su ve buz tutarak hamlamayı önleme çalıştım. Ardından da güzelce hazırlanmış 2 tabak tavuk ve makarna yiyerek karnımı doyurdum ve birkaç saat uyudum. Akşama doğru uyandım çay kahve muhabbet eşliğinde ve yatana kadar da karbonhidrat takviyesi almaya çalıştım. Ve ertesi sabah erkenden yola çıkmak için gece tekrar uyudum.
İlk fırsatta daha çok zorlukla ve aksiyonla dolu olan 2. Gün Sivas/Şarkışla-Kayseri 113 Kilometre şeklinde yolculuğumun ikinci gününü aynı başlık altında paylaşacağım ve eklemeler yapacağım. Şimdiden okuyanlara yorum yapacaklara görüş belirteceklere çok teşekkür ediyorum. Eldeki imkanlar ve ekipmanlar ve şu ana kadar kazandığım tecrübe dahilinde elimden ancak bu kadarını becermek geldi. Eksiklikler yanlışlıklar için kusuruma bakmayın. Yolda olmaya devam edin...
Saygılarımla.


